1. |
Mission Profile |
|
2. |
Ground Control |
|
3. |
Opium |
|
4. |
Stop Dead |
|
5. |
The Art Of Reason |
|
6. |
Pressure |
|
7. |
Flags And Footprints |
|
8. |
Static |
|
9. |
The Destruction Of Words |
|
|
THRESHOLD
Subsurface
2004 InsideOutMusic
A 2001-es zseniális 'Hypothetical' után a 2002-es 'Critical Mass' nem
kápráztatott el - nem mintha nem akadtak volna azon is jó nóták - sőt! -,
csakhogy az album összességében közel sem fogott meg annyira. Ebben az is
közrejátszott, hogy sok volt rajta az én ízlésemhez képest lassú szám, ráadásul
ezeket a lemez második felére egy blokkba pakolták bele, így hallgatás közben
'leült' az anyag a lendületes kezdés után. 2004-ben jött az új korong, ami
rögtön 'a hónap lemeze' lett számtalan szaklapban. Nos, mint kiderült, nem
véletlenül.
A 'Subsurface' színvonalában a 'Hypothetical' magasságában szárnyal, de
ezt nem úgy teszi, hogy másolja elődjét. A 'Subsurface' zeneileg logikus
továbblépés, picit több elektronikával, az igazi előrelépés azonban a
dalszerzésben bújik meg, meg persze szokás szerint a kidolgozottságban, a
részletekben. Valahogy mintha több időt és figyelmet szenteltek volna ennek az
anyagnak, mint az előzőnek. Talán annak is köszönhető ez, hogy kivált az őstag,
basszusgitáros/szövegíró John Jeary, és a többiek kettőzött erővel dolgoztak
azon, hogy távozása ne legyen érezhető a produkción. Akárhogy is, a befektetett
munka maximálisan megtérül: a 'Subsurface'-t jó értelemben vett 'slágerhegyek'
jellemzik, még a Thresholdhoz képest is. Érdekes pl. hogy az általam
legfogósabbnak tartott nóták egyike pont a leghosszabb szerzemény, a 'The Art
Of Reason', a másik meg a második leghosszabb, a nyitó 'Mission Profile'. John
Jeary kiválása tényleg nem nagyon érződik, az új bőgős, a banda régi barátja,
Steve Anderson érti a dolgát, ami egyébként már a 'Critical Energy'
DVD-ből/koncertalbumból is nyilvánvaló volt. Johanne James precíz, fegyelmezett
- majdhogynem kimért -, mégis lendületes, erőteljes dobolása a korábbi
lemezeken is tetszett, Nick Midson pedig már a kezdetektől megbízható, stabil
ritmusgitárosa a csapatnak, aki néha szólókat is bevállal. Az énekes Mac
karcos, erőteljes, ugyanakkor érzelmeket is kifejezni képes hangja is erőssége
a társulatnak, de a legtöbb terhet, mint mindig, a Karl Groom/Richard West duó
vette a vállára most is. Ezúttal is ők a producerek, a fő zeneszerzők, utóbbi
írja a szövegeket, és a szólókat is többnyire ők játsszák. Karl Groomnak nagy
érzéke van a memorizálható, fülbemászó dallamokhoz, legyen szó énekről vagy
gitárszólóról. Richard West jellegzetes szólóiból szerencsére itt is akad
bőven, emellett a hagyományos billentyűkíséreten kívül is sok az elektronika
intrók, itt-ott okosan 'közbevetett' programok, effektek formájában.
Szó, ami szó, a lemez megérdemli a kapott elismerést. Habár elsőre is
fogósnak hat, érdemes a címnek engedve a felszín alá is bepillantani,
pontosabban 'befülelni', nem kevés érték rejtőzik ott is, ezek közül nem egy
olyan, ami lehet, hogy csak a sokadik hallgatásnál jön elő, de nincs ezzel
gond, hiszen ez egy olyan album, amit sokszor meg lehet hallgatni anélkül, hogy
beleunnánk.
--kristóf--
|
| www |
| www.thresh.net |
|
| Diszkográfia |
|
1993 Wounded Land
1994 Psychedelicatessen
1995 Livedelica
1997 Extinct Instinct
1998 Clone
1999 Decadent
2001 Hypothetical
2002 Critical Mass
2002 Concert In Paris
2003 Wireless
2004 Critical Energy
2004 Subsurface
2004 Replica
2006 Surface To Stage
2007 Dead Reckoning
|
|
| Szereposztás |
|
Mac - ének
Karl Groom - gitár
Nick Midson - gitár
Richard West - billentyűs hangszerek
Steve Anderson - basszusgitár
Johanne James - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Mint az az InsideOutnál szokás, a lemezből special edition is készült, ez
annyiban 'tud többet' a 'fapados' CD-nél, hogy jár hozzá egy kartonpapír-tok,
videoklip, jegyzetek a producerpárostól, illetve egy bónusz nóta a dobos
Johanne Jamestől, amit eredetileg saját bandája számára írt, ám itt a Threshold
legénységének tolmácsolásában hallhatunk.
|
|