borító

1.

Mission Profile

2.

Ground Control

3.

Opium

4.

Stop Dead

5.

The Art Of Reason

6.

Pressure

7.

Flags And Footprints

8.

Static

9.

The Destruction Of Words

Vissza a lemezajánlókhoz

THRESHOLD
Subsurface
2004 InsideOutMusic

A 2001-es zseniális 'Hypothetical' után a 2002-es 'Critical Mass' nem kápráztatott el - nem mintha nem akadtak volna azon is jó nóták - sőt! -, csakhogy az album összességében közel sem fogott meg annyira. Ebben az is közrejátszott, hogy sok volt rajta az én ízlésemhez képest lassú szám, ráadásul ezeket a lemez második felére egy blokkba pakolták bele, így hallgatás közben 'leült' az anyag a lendületes kezdés után. 2004-ben jött az új korong, ami rögtön 'a hónap lemeze' lett számtalan szaklapban. Nos, mint kiderült, nem véletlenül.
A 'Subsurface' színvonalában a 'Hypothetical' magasságában szárnyal, de ezt nem úgy teszi, hogy másolja elődjét. A 'Subsurface' zeneileg logikus továbblépés, picit több elektronikával, az igazi előrelépés azonban a dalszerzésben bújik meg, meg persze szokás szerint a kidolgozottságban, a részletekben. Valahogy mintha több időt és figyelmet szenteltek volna ennek az anyagnak, mint az előzőnek. Talán annak is köszönhető ez, hogy kivált az őstag, basszusgitáros/szövegíró John Jeary, és a többiek kettőzött erővel dolgoztak azon, hogy távozása ne legyen érezhető a produkción. Akárhogy is, a befektetett munka maximálisan megtérül: a 'Subsurface'-t jó értelemben vett 'slágerhegyek' jellemzik, még a Thresholdhoz képest is. Érdekes pl. hogy az általam legfogósabbnak tartott nóták egyike pont a leghosszabb szerzemény, a 'The Art Of Reason', a másik meg a második leghosszabb, a nyitó 'Mission Profile'. John Jeary kiválása tényleg nem nagyon érződik, az új bőgős, a banda régi barátja, Steve Anderson érti a dolgát, ami egyébként már a 'Critical Energy' DVD-ből/koncertalbumból is nyilvánvaló volt. Johanne James precíz, fegyelmezett - majdhogynem kimért -, mégis lendületes, erőteljes dobolása a korábbi lemezeken is tetszett, Nick Midson pedig már a kezdetektől megbízható, stabil ritmusgitárosa a csapatnak, aki néha szólókat is bevállal. Az énekes Mac karcos, erőteljes, ugyanakkor érzelmeket is kifejezni képes hangja is erőssége a társulatnak, de a legtöbb terhet, mint mindig, a Karl Groom/Richard West duó vette a vállára most is. Ezúttal is ők a producerek, a fő zeneszerzők, utóbbi írja a szövegeket, és a szólókat is többnyire ők játsszák. Karl Groomnak nagy érzéke van a memorizálható, fülbemászó dallamokhoz, legyen szó énekről vagy gitárszólóról. Richard West jellegzetes szólóiból szerencsére itt is akad bőven, emellett a hagyományos billentyűkíséreten kívül is sok az elektronika intrók, itt-ott okosan 'közbevetett' programok, effektek formájában.
Szó, ami szó, a lemez megérdemli a kapott elismerést. Habár elsőre is fogósnak hat, érdemes a címnek engedve a felszín alá is bepillantani, pontosabban 'befülelni', nem kevés érték rejtőzik ott is, ezek közül nem egy olyan, ami lehet, hogy csak a sokadik hallgatásnál jön elő, de nincs ezzel gond, hiszen ez egy olyan album, amit sokszor meg lehet hallgatni anélkül, hogy beleunnánk.


--kristóf--

www
www.thresh.net

Diszkográfia

1993 Wounded Land

1994 Psychedelicatessen

1995 Livedelica

1997 Extinct Instinct

1998 Clone

1999 Decadent

2001 Hypothetical

2002 Critical Mass

2002 Concert In Paris

2003 Wireless

2004 Critical Energy

2004 Subsurface

2004 Replica

2006 Surface To Stage

2007 Dead Reckoning


Szereposztás

Mac - ének

Karl Groom - gitár

Nick Midson - gitár

Richard West - billentyűs hangszerek

Steve Anderson - basszusgitár

Johanne James - dob


Érdekességképpen
Mint az az InsideOutnál szokás, a lemezből special edition is készült, ez annyiban 'tud többet' a 'fapados' CD-nél, hogy jár hozzá egy kartonpapír-tok, videoklip, jegyzetek a producerpárostól, illetve egy bónusz nóta a dobos Johanne Jamestől, amit eredetileg saját bandája számára írt, ám itt a Threshold legénységének tolmácsolásában hallhatunk.