1. |
Tape From Ooty |
|
2. |
Interstellar Communication Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
Real Life Motion Picture Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Onwards |
|
5. |
The End Is Nigh Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
The Sand, The Barrier |
|
7. |
Agnes Lo-Fi Hi-Fi |
|
8. |
The Spirit Anthem |
|
9. |
The Newly Improved Silence |
|
10. |
When My Eyes Receive The Light |
|
11. |
Heaven Unseen, Hell UInknown |
|
|
THE SPIRIT THAT GUIDES US
The Sand, The Barrier
2001 Sally Forth Records
Manapság korántsem számít különlegesnek, ha egy zenekar screamo-t játszik, és
még finom voltam. A csaknem kimondhatatlan nevű, többnemzetiségű, de főként
holland érdekeltségű The Spirit That Guides Us azonban teljesen egyedi
hangzással rendelkezik a túlzsúfolt mezőnyben is, ráadásul még akkor kezdte
tevékenységét, amikor a műfaj még gyerekcipőben járt.
A 2001-ben megjelent bemutatkozó nagylemez, a 'The Sand, The Barrier' egyik
lemezbemutató koncertjén volt szerencsém részt venni, és azt mondhatom, az
élménytől sokkot kaptam. Ráadásul a fiúk nem csupán a színpadon alkottak
maradandót - mind a dalok, mind az előadásmód terén -, hanem magánemberként is
rendkívül kedvesek és közvetlenek voltak, úgyhogy csakhamar a szívembe zártam
őket. Pedig akkor még nem is hallottam magát az albumot! Most viszont, hogy már
igen - mégpedig igen sokszor -, be kell vallanom, némileg megváltozott a
véleményem a csapattal kapcsolatban: még sokkal jobban szeretem!!! Azt hiszem
egyébként, talán még egy bandával kapcsolatban se volt ilyen helytálló a
'csapat' szó, ugyanis a TSTGU tagjai kényesek anonimitásukra, mivel szerintük
nem az egyén, hanem a csapat a fontos.
Nem tehetek róla, de az olyan nóták hatására, amilyen az 'Interstellar
Communication', a 'Real Life Motion Picture', az 'Agnes', vagy a 'The Spirit
Anthem', teljesen el tudom veszíteni a fejemet, hogy valami egészen más
dimenzióban találjak rá újra. A négy közül is különösen az első kettő nem
evilági nóta. A két énekes, az álmodozós dallamos és az eszeveszetten rikoltozó
remekül egészíti ki egymást, akárcsak a lágy és a valamivel torzabb gitárok.
Érdekes egyébként, hogy igazán szigorú gitárhangzás nincs is nagyon az albumon,
van viszont gyomorbavágó basszusgitár és határozott - gyakran nehezen követhető
ritmusokat hozó - dob sok crash-sel. Meg atmoszférikus billentyűk és kellemes
mennyiségű visszhang a torzítatlan gitárokon nemegyszer, az elszállós élményt
fokozandó. Vannak az általános formulától - már ha beszélhetünk ilyesmiről
egyáltalán - elütő szerzemények is, például a szigorú 'Onwards', vagy az
egyaránt csendes címadó dal és a záró 'Heaven Unseen, Hell Unknown'.
A TSTGU minden elismerést megérdemel, mivel mert és tudott újszerűt,
egyedit felmutatni egyre üresebbnek és felszínesebbnek tűnő világunkban. Jó,
hogy a társulat nem állt le egy lemez után, hiszen az azóta kiadott lemezeik is
különlegesek. Gyanítom, nem lesz ez másként az idén megjelenő új albummal sem.
--kristóf--
|
| www |
| www.thespiritthatguidesus.com |
|
| Diszkográfia |
|
2001 The Sand, The Barrier
2001 The Oslo Compact
2002 24 Winters
2004 Defence Mechanism
2004 North & South
2006 We Are Under Reconstruction Part 1.
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A 'The Spirit Anthem' a 'The Oslo Compact' című, a Selfmindeaddel közösen
készített EP-n is hallható átdolgozott változatban.
|
|