1. |
Young And Aspiring |
|
2. |
A Boy Brushed Red Living In Black And White |
|
3. |
The Impact Of Reason |
|
4. |
Reinventing Your Exit |
|
5. |
The Blue Note |
|
6. |
It's Dangerous Business Walking Out Your Front Door |
|
7. |
Down, Set, Go |
|
8. |
I Don't Feel Very Receptive Today |
|
9. |
I'm Content With Losing |
|
10. |
Some Will Seek Forgiveness, Others Escape |
|
|
UNDEROATH
They're Only Chasing Safety
2004 Tooth & Nail Records, Solid State Records
Az Underoath eddig minden új lemezével változtatott valamelyest stílusán,
minden új albummal összeszedettebb, 'barátságosabb' lett a hangzása. A 'The
Changing Of Times' után ráadásul az extrém rikoltozásáról is ismert Dallast új
'énekes' váltotta Spencer Chamberlain (ex-This Runs Through) személyében. Annyi
kiderült a nyitó 'Young And Aspiring' előzetesen letölthető nyers változatából,
hogy Spencer más megközelítésben 'énekel', mint előző bandájában, közelítve
valamennyire Dallas orgánumához. Na meg annyi, hogy ismét változott, ha úgy
tetszik, 'kommercializálódott' a zenekar stílusa.
Utóbbi megállapításomat a piac reakciója is alátámasztja, hiszen heteken
belül fogyott annyi az albumból a megjelenés után, mint az előzőből mintegy két
év alatt. Sokan fanyalogtak is, mondván, hogy az Underoath már nem a régi, meg
hogy 'beleugrott a bandwagonba', de nem értem, mi volt ebben meglepő, hiszen a
banda folyamatosan fejlődött ebbe az irányba, nem beszélve arról, hogy Dallason
kívül a szintén 'régi motoros' Octavio is kiszállt a csapatból a két legutóbbi
korong között, így szinte természetes, hogy az új tagokkal változott a zenei
irányvonal. (Az első lemezen hallható felállásból mindössze a dobos Aaron
képviselteti magát egyébként.)
'Felhígulás' ide vagy oda, nekem tetszik ez az Underoath is. Rengeteget
hallgatom, és sok kellemes percet/órát okozott már eddig, meg minden bizonnyal
még fog is. Bejön a dallamosabb, kommerszebb megközelítés; általában tetszik
Aaron énekhangja is, bár itt-ott túl nyálasnak tartom - ezt sem akarom
elhallgatni. Spencer ordításai tele vannak energiával, szenvedéllyel,
érzelemmel - igen, elérkeztünk a 'bűvös' szóhoz, az érzelemhez, az emócióhoz:
az új Underoath erősen emós, mondhatni a screamo tipikus esete. Nem valami
eredeti, az tény, de műfajának jobban sikerült alkotásai közé tartozik, és
azért találni benne tipikusan underoath-os elemeket. A billentyűk jól egészítik
ki a zenét, a programozott dolgok is rendben vannak, bár szerintem az 'I Don't
Feel Very Receptive Today' vége némileg megtörik, ott talán nem kellett volna
annyira erőltetni az elektronikát. Persze örülök, hogy a hangszerek közül
továbbra is a gitárok dominálnak, na meg a dob, ami ezúttal ugyan egyszerűbb
témákat játszik, ám Aaron játéka most is kellemes élmény a számomra. A szövegek
terén is változott az Underoath a korai időkhöz képest; meg nem mondanám, hogy
keresztény zenekart hallok, legalábbis egészen az utolsó számig, ahol a banda
lelassít, és a mondanivalót is komolyabbra fordítja. (A dalban közreműködik
egyébként Aaron Marsh is a Militia Group-os Copelandből.)
Húzhatja a száját, aki akarja, nekem tetszik az új Underoath, és kíváncsian
várom, legközelebb mit hoznak össze a fiúk.
--kristóf--
|
| www |
| www.underoath777.com |
|
| Diszkográfia |
|
1999 Act Of Depression
2000 Cries Of The Past
2002 The Changing Of Times
2004 They're Only Chasing Safety
2006 Define The Great Line
|
|
| Szereposztás |
|
Timothy McTague - gitár
Christopher Dudley - billentyűk
Aaron Gillespie - dob, ének
Spencer Chamberlain - ének
Grant Brandell - basszusgitár
James Smith - gitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A This Runs Through-nak idén év elején jelent volna meg nagylemeze a Facedown
Records-nál, ha az énekes Spencer időközben nem jött volna át az Underoath-hoz.
|
|