1. |
Breath Of The Black Muse |
|
2. |
The Rising End (The First Prophecy) |
|
3. |
The Last Revelation (The Last Prophecy) |
|
4. |
The Last Song From Zion |
|
5. |
Live... From The Funeral Of God |
|
6. |
The Lesser Lights Of Heaven |
|
7. |
In Times Gone Past |
|
8. |
Praise The War Machine |
|
9. |
Truly, Truly, This Is The End |
|
10. |
I Lay Sleepless In My Grave |
|
11. |
Psalm Of The City Of The Dead |
|
|
ZAO
The Funeral Of God
2004 Ferret Music
Már-már szappanoperákba illő előzmények után került a Zao új kiadójához, a
Ferret-hez. Az egy dolog, hogy annyi tagja volt már a metalcore bandának, hogy
az már vetekszik a Lothar Matthäus által a korszerű csapatépítés jegyében a
magyar válogatottban kipróbált 'labdarúgók' számával, de már a feloszlása is
többször komolyan szóba jött. Illetve meg is történt, és abban, hogy ma mégis
van Zao, komoly szerepet játszottak az olyan barátok, mint pl. Howard Jones, a
Killswitch Engage - no meg a Blood Has Been Shed - énekese, aki rábírták a
fiúkat a folytatásra.
A 'The Funeral Of God' végül tavaly, nem sokkal a zenekar szeptemberi
budapesti fellépése előtt jelent meg. Az érdekes cím hátterében érdekes
koncepció húzódik meg, amelyet a borítón is olvasható, D. Bosche-től származó
idézet summáz: "Az életben sokszor csak akkor tudatosul bennünk valaminek a
fontossága, amikor átéltük az elvesztését. Ha előre gondolunk ennek a
veszteségnek a lehetőségére, az segít abban, hogy igazán értékelni tudjuk annak
egyszerűségét, hogy valaki létezik. Ez segít észben tartani, hogy az idő, amit
kaptunk, nem vehető garantáltnak." Vagyis, gondolt egyet a Zao, képzeljük csak
el, mi lenne velünk, emberekkel Isten nélkül. Mi lenne, ha Isten, hallgatva sok
ember kívánságára, egyszerűen kiszállna az életünkből, a történelemből, és
hagyná magát megölni és eltemetni. Semmi jó nem maradna, semmi nem maradna, ami
a rosszat visszatartaná, ami megakadályozná, hogy az emberben meglévő rossz
kiteljesedjen. Ilyesmi apokaliptikus víziót tálal hát a banda az albumon
szövegileg.
A zene ehhez képest nem igazán befordult, sőt: üdítően frissnek hat, az
utóbbi Zao-albumokon tükröződő tendenciák fényében meg különösen kellemes
meglepetést okozott. A 'Liberate' óta magasan a legjobb anyagot hozták össze a
fiúk. Érezhető némi dallamosságra való törekvés, ami nem merül ki a dallamos
gitártémák felbukkanásában, hanem megnyilvánul a gitáros Scott Mellinger
dallamos énektémáiban is. Dan Weyandt továbbra is jellegzetes
károgás-szerűségét hozza, ahogy mindig is szokta. Nem különösebben változatos,
de szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek pont így tetszik. Az új dobos, a
koncerten meglehetősen harmatos teljesítményt nyújtó Stephen Peck itt egész
élvezhetően üt - nem tudom, hogy ez a sok újrafelvétel, vagy a nagyobb
összpontosítás illetve nyugodtabb körülmények eredménye-e (hacsak nem
mindkettőé egyszerre). Az új bőgős, Shawn Koschick torzított hangszínével jó
alapot biztosít a gitárosok, köztük a visszatért Russ Cogdell játékának. A
hangzás is rendben van, még ha lehetne is azért valamivel erőteljesebb.
A Zao ezzel a lemezzel nemhogy nem temette el magát nálam, de egyenesen
visszajátszotta magát azon zenekarok sorába, amelyeken igyekszem rajta tartani
a szememet.
--kristóf--
|
| www |
| www.zaoonline.com |
|
| Diszkográfia |
|
1996 All Else Failed
1997 The Splinter Shards The Birth Of Separation
1998 Where Blood And Fire Bring Rest
1998 TFU/Zao Split EP
1999 Liberate Te Ex Inferis
1999 The Tie That Binds (Zao/Outcast Split EP)
1999 Treadwater (Zao/Through And Through Split EP)
2001 Self-titled
2002 Parade Of Chaos
2003 All Else Failed '03
2003 Legendary
2004 The Funeral Of God
2006 The Fear Is What Keeps Us Here
|
|
| Szereposztás |
|
Dan Weyandt - ének
Scott Mellinger - gitár, vokál
Russ Gogdell - gitár
Stephen Peck - dob
Shawn Koschick - basszusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A banda, miután a Ferrethez szerződött, eredetileg Josh Ashworth énekessel
tervezett lemezt készíteni, mégpedig 'Burn Beautiful' címmel, csak aztán
változott a felállás és a terv.
|
|