CorelDraw Effektek 2. 1. Térhatás (Extrude) A Térhatás hatás segítségével a kétdimenziós objektumokat háromdimenzióssá alakíthatjuk át. Fontos, hogy ezt a hatást használjuk utoljára, mert az így létrehozott kihúzás-csoporton már más effektet nem alkalmazhatunk. A térhatást (Interactive Extrude Tool) ugyanott találjuk meg, mint az envelope-t, a Rajz eszköztár alulról a negyedik parancsa:
Piros vonal: eredeti objektum Kék: kihúzás „X” a kihúzás iránya és mélysége Ki lehet választani a kihúzás típusát:
Mélységét: (20-Depth)
Színét:
Letörés (Bevels)
Fényforrás (Lighting)
A tulajdonság eszközsor utolsó gombjával (Clear extrude) szüntethetjük meg az extrude hatást és állíthatjuk vissza az eredeti objektumot:
|
2. Áttűnés (Blend) Különböző objektumok egymásba alakításához használhatjuk. Az interaktív áttűnés eszközzel két objektum között köztes alakzatokat készíthetünk, mintha az egyik objektum átalakulna a másikba. Az áttűnés hatást sokféle módon alkalmazhatjuk és mindegyik esetben két objektumból indul ki. Ezek az objektumok egyszerű négyzetek, ellipszisek, de akár szövegek vagy bonyolult clipart képek is lehetnek.
Áttűnés létrehozása: kattintsunk a kiinduló objektumra, válasszuk ki az Interaktív áttűnés eszközt, majd az egér bal gombjával húzzuk a kurzort a másik objektumra, amíg a kurzor mellől el nem tűnik a ferde vonallal áthúzott kör.
Az átmenet tulajdonságait később tetszés szerint módosíthatjuk a Tulajdonságsoron (Property Bar)
|
3. Kontúr (Contour) Ezzel az eszközzel kontúrvonalakat tudunk készíteni az objektumokhoz. A kontúrvonalak az eredeti objektum belsejében, vagy azon kívül is elhelyezkedhetnek. A kontúrozást a legegyszerűbben a Property Bar-on állíthatjuk be. A Presets listából előre elkészített kontúrozást alkalmazhatunk a kiválasztott objektumra, illetve a pluszjellel az általunk készített kontúrt vehetjük fel a listára (a mínusszal törölhetünk). Az Object position és az Object size eszközökkel a kontúr objektumegyüttesét könnyen át tudjuk helyezni, illetve méretezni tudjuk. A mellette lévő három ikon segítségével meghatározhatjuk, hogy a kontúrok az objektumon hol helyezkedjenek el. Az első ikon, a To Center használatával a kontúrvonalak az alakzat belsejében jönnek létre úgy, hogy kitöltik az alakzatot, a második az Inside ikon, ilyenkor az objektumon belül maradnak a vonalak, a harmadik az Outside, ilyenkor az objektumon kívül lesznek a kontúrvonalak.
o To Center - középre, ez a beállítás figyelmen kívül hagyja a Contour Steps mezőben megadott értéket, és annyi koncentrikus másolatot csinál, hogy a másolatok kitöltsék az egész objektumot. o Inside - belső, az előbbihez hasonlóan az objektum belsejében hoz létre másolatokat azzal az eltéréssel, hogy a másolatok számát, és távolságát is megadhatjuk. o Outside - külső, a másolatok az eredeti objektum peremén kívül helyezkednek el, a lépések számát és a kontúrvonalak közti távolságot nem szabályozza semmi. o Contour Steps - kontúrvonalak számát adhatjuk meg. o Contour Offset - kontúrvonalak távolságát lehet beállítani. o Linear Contour Colors, Clockwise Contour Colors, Counterclockwise Colors - színátmenet típusai, hasonlóan a Blend-hez. o Outline Color - kontúrvonal színe. o Fill Color - a kontúrvonalak közti kitöltés színe.
|