13 alapvető
hiba, amit MLM vezetők elkövetnek
1 . r é s z
FELÉPÍTÉS
Kedves Vezető!
Biztosan Te is gondolkodtál már azon, miért van az, hogy egyesek nagy hálózatot
építenek látszólag kevesebb munkával, míg mások sok munkát és időt fektetnek
be, mégis valahogyan nem érnek el ugyanolyan eredményeket. Lehet, hogy éppen
te magad is úgy érzed, jobban is növekedhetne a hálózatod, valamint a saját
és munkatársaid jövedelme is.
Azért, hogy ez a jövőben pozitív irányba változzon, összeállítottam egy
13 részes tanulmányt. Ezt küldöm most hetente mindazoknak, akik megadták
az email címüket a legutóbbi Big Al rendezvényen jelezvén, hogy tanulni,
fejlődni akarnak, így Neked is.
Az első és egyik leginkább
félreértett és hibásan, vagy egyáltalán nem alkalmazott lépés a felépítés,
más néven edifikáció.
Sokan azt mondják, ez nem kell, ez olyan "emvéjes", túl "netvörkös",
ezért nem használják megfosztva magukat az igazán kimagasló eredményektől.
Ugyanakkor, a felépítésnek óriási ereje van, és akik használják több ezer vagy akár több százezer fős hálózatokat építettek már fel, amelyből a legvadabb álmaik is megvalósultak, és hat számjegyű összegeket keresnek, még dollárban is. Jó, jó, tudom, hogy Te nem akarsz ekkora hálózatot, vagy mégis? Ha igen, használd ki a felépítésben rejlő lehetőséget. Olyan hálózat felépítéséhez, amely még évtizedek múlva is jövedelmet hoz azoknak, akik megszervezték és foglalkoznak vele, így Neked is.
Nézzük meg mit is jelent a felépítés, miért használjuk, és hol kezdődik?
A felépítés azt jelenti, hogy valakiről vagy valamiről jót, építő jellegűt mondasz. Olyat, ami megfelel a valóságnak, de az adott valakinek vagy valaminek a helyzete jelentősen javul egy másik fél szemében. Így tudsz ''hidat'' építeni a jelölted és az aktív felsővonalad között. Ez nem egyenlő persze az alaptalan dicsérettel. Úgy alkalmazod, hogy hiteles legyen, ne ess át ''a ló túlsó oldalára'', de a jelölt érezze, hogy az adott személy, rendezvény, eszköz tud neki segíteni céljai elérésében.
Miért használjuk?
Nézzük, mit is akarunk elérni?
Azt, hogy az új jelölted bízzon a cégben, a felsővonalban, a lehetőségben, a módszerben és nem utolsó sorban, BENNED. Igaz?
Ezt úgy tudod elérni, ha a felépítést folyamatosan és a megfelelő időben alkalmazod.
A felépítés már a meghívásnál kezdődik, főleg ha konferenciahívásban hívtok a szponzoroddal, és/vagy az első bemutatókat is ő tartja nálad.
A konferenciahívásban előfordul, hogy a szponzorod hívja meg az új jelöltedet. Ahhoz, hogy Ő eredményesen járjon el, fel kell őt építened, azaz mielőtt átadnád neki a szót, érdemes elmondani róla néhány fontos, bizalmat keltő dolgot, amitől a jelölted szemében is hiteles lesz, mivel még személyesen nem ismerik egymást. A jelölt csak benned bízik, benne még nem. Sőt, a felépítésben olyat se felejts el kiemelni, amivel esetleg a jelölted azonosulni tud /pld. említs meg a foglalkozását, életkorát, lakhelyét vagy hobbiját, vagy bármit, amiről tudod, hogy közelebb hozhatod a jelöltedhez. / Emlékszel? Épül a híd...
Pld. így:
"...Laci, abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy itt van velem egy orvos barátom, Gábor, akivel együtt dolgozunk ezen a projekten, és aki nagyon tapasztalt ezen a területen. Nekem is sokat segít. Át is adnám neki a telefont, hogy megbeszéljétek a további lehetőségeket..."
Ha nyilvános bemutatóra hívsz meg valakit:
"Marika, a cégünk tart egy nyílt napot,…-án……-kor a ……-ban , ahol be tudlak mutatni annak a fiatal anyukának, aki nekem is megmutatta ezt a lehetőséget. Ő GYES mellett többet keres otthonról, mint a férje menedzserként egy nagy vállaltnál. Lehet, hogy neked is tud ebben segíteni."
Sokszor előfordul az,
hogy a szponzorod csak néhány nappal előtted csatlakozott az üzlethez. Úgy
gondolod, nincs mit rajta felépíteni, különben is Te úgy érzed, többet tudsz
az üzletről, mint ő, mert már az összes Big Al könyvet elolvastad, míg ő
a "Hogyan lehet gazdag"-on sem rágta át magát. Ő egyébként is
még csak egy egyetemista, míg te már a második cégedet vitted sikerre és
előtte hármat csődbe, tehát sokkal tapasztaltabb vagy az üzleti életben.
Mégis, találd meg azt a pozitív vonást, cselekedetet, amit fel tudsz benne
építeni, ha ő aktív az üzletben. Pld. azt, hogy nem felejtett el neked,
a sikeres vállalkozónak szólni és megmutatta ezt a lehetőséget, összehozott
a módszerekkel és a saját felsővonalaival.
Miért kell NEKED az, hogy felépítsd a szponzorod, a felsővonalad?
Tehát azért kell, hogy hitelességet adjál a felsővonalnak, hogy utána ő
ezt a hitelességet vissza tudja adni neked, vagyis a jelölted szemében TE
is hitelességet nyerjél a témában.
A gesztusaidból, viselkedésedből, testbeszédedből érezhető, ha a felépítés nem őszinte, tehát válassz egy olyan tulajdonságot, amit őszintén ki tudsz emelni. Ahogyan bánsz a felsővonaladdal, elárulja, mit gondolsz, mindegy, hogy mit mondtál előtte. Fontos a sorrend is, például bemutatásnál. A felsővonalad akkor kap erőt, ha neki mutatod be a jelöltet és nem a jelöltnek őt. Már a bemutatás előtt elmondhatsz néhány pozitív dolgot róla a jelöltednek. Amikor ott vagytok a szponzorodnál, pl. Gábornál, annyit mondasz:
"... Szia Gábor, engedd meg, hogy bemutassam neked Lacit. Gáborról már beszéltem neked Laci, ő az, akitől nagyon sokat tanulok erről a lehetőségről és neked is tud segíteni. Ezért érdemes vele egyeztetnünk egy időpontot a további részletek megbeszélésére."
Ehelyett ezt sokan így teszik:
"... Szia Gábor, gyere má' egy kicsit , hadd mutassalak be a Lacinak. Na, ő az én szponzorom, Lacikám. Fú, úgy örülök, hogy végre már eljött a Laci, nagyon elfoglalt, sikeres vállalkozó, de most szeretne elindulni, kezdőkészlettel lép be és aszonta, hogy nagyon sok ismerőse van itthon is meg Romániában."
Érzed a különbséget?
Fontos, hogy minden alkalommal, amikor csak lehet, erősíts az aktív felsővonalad hitelességét. Ez minél inkább megvan annál hatásosabb lesz az ő munkája, előadása az üzletedben.
Ez a téma egyúttal felveti azt is, hogy hogyan kell reagálnod a felépítésre.
Fogadd a felépítést "méltósággal", ne szakítsd félbe, ne intsd le az üzlettársadat. Ragadd meg az alkalmat, hogy viszonozd az alsóvonaladnak a felépítést. Te hiteles lettél a jelölt szemében, szaktekintély, tehát a legjobb alkalom arra, hogy felépíts az üzlettársadat a leendő üzlettárs szemében és biztosíts őt arról, hogy a legjobb szponzorhoz csatlakozik.
''Üdvözlöm, László, örülök, hogy Gábor meghívta. Olyan segítője lesz, aki teljes lendülettel dolgozik ebben az üzletben, nagyon eredményesen, így biztos vagyok abban, hogy együtt egy nagyon jövedelmező rendszert építenek. A legjobbkor, a legjobb helyre érkezett."
Fontos, hogy minden alkalommal, amikor csak lehet, erősíts az aktív felsővonalad
hitelességét. Ez minél inkább megvan, annál hatásosabb lesz az ő munkája,
előadása az üzletedben.
Amikor előadó vagy a céged, vagy csapatod rendezvényén, legyen a mondanivalódban is felépítés. Ha meghív előadónak a testvérvonalad, tájékozódj az ottani vezetőkről, ismerd meg őket és építs fel. Ők is meg fogják ezt tenni, amikor nálad lesznek vendégek. Tehát, mondj jót a testvérvonaladról, nyilvánosan és négyszemközt is, mert lehet, hogy a legközelebbi, találkozón ő lesz az előadó és a te üzlettársaidhoz beszél. Nagyobb lesz a hatás, ha előtte hitelessé tetted. Azonban lerontod ezt a hatást, ha az előadás után pld. azt mondod:
"Nem volt rossz a Géza, de a múltkori előadásán jobban formában volt, meg nem volt ilyen hosszú..."
Ezzel sikeresen "kinulláztad" azt az egy órát, amit a testvérvonali vezető az üzlettársaidba fektetett az előadásával.
Építs fel a rendezvényeket /videó-konferenciákat, konferencia beszélgetéseket is/, az üzletépítő eszközöket is /hanganyagokat, könyveket, /.
Mondd el a jelöltednek, az üzlettársadnak azt, hogy te mit nyertél azzal, hogy részt vettél és, hogy ezeket az eszközöket használtad, meghallgattad, elolvastad. Ha jobban ismered már az üzlettársad, jelöltedet, akkor alakítsd az ő szemszögére, emeld ki azokat a dolgokat is, amik szerinted neki fontosak, ami őt motiválja arra, hogy éljen ezekkel a lehetőségekkel, eszközökkel. Ne csak azt mondd, hogy ezt meg ezt kell használnia, olvasnia, ide meg ide kell eljönnie, mert abból még nem tudja, MIÉRT.
"Amióta elolvastam Robert T. Kiyosaki, Gazdag Papa, Szegény Papa c. könyvét, egészen megváltozott a nézőpontom a pénzügyekkel kapcsolatban, és sokkal előrelátóbb vagyok és egy csomó dologban felnyitotta a szemem. Szerintem neked is érdemes lenne elolvasnod, ha érdekel az anyagi függetlenség felépítése."
"Sokkal több új jelöltet találtam, amióta Big Al módszereivel dolgozom. Ha Te is akarod, hogy folyamatosan bővüljön a névlistád, szerintem olvasd el a Szuper jelöltkutatást…"
"Képzeld, amióta ezt a nagyon meggyőzően összeállított bemutató CD-t használom az új érdeklődők tájékoztatására, megkétszereződött a belépőim száma. Érdemes lenne alkalmaznod, ha több új üzlettársat akarsz."
Tehát, nem kötelező használni, amit ajánlasz, de fontos tudnia, hogy miért ajánlod.
Összefoglalva, a felépítés az egyik legerősebb eszköz arra, hogy egy erős csapatot építs. Alkalmazd jól és teremtsd meg a kultúráját a szervezetedben, építs a segítségével nagy és jövedelmező üzletet!
Küldd tovább a felső vonalaidnak is ezt a cikket, mert fontos, hogy ők is
eszerint dolgozzanak a legjobb hatás és növekedés érdekében.
Egy hét múlva küldöm a tanulmány következő részét az üzlet egy másik, sok hiba lehetőséget rejtő alappilléréről, a konzultációról.
Sikered szolgálatában,
Mátrai Szilárd
www.mlmsiker.hu
|
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2002 - 2005