13 alapvető
hiba, amit MLM vezetők elkövetnek
4 . r é s z
Legyél SZERVEZETT !
Hogyan tud valaki hatékony lenni és sokat keresni a network marketingben , ha nem tudja megszervezni az életét úgy , hogy produktív legyen?
Nem tud !
Sok vezetővel találkoztam mostanában és az 5.hiba ami megállított őket a fejlődésben, az a szervezői készség hiánya. Miután megosztottam velük azokat az információkat, amiket most megosztok veletek, azt mondták "Szilárd, ez az információ több milliót ért!" Kezdjük ott, hogy megnézzük mit is jelent ez a szó, hogy szervezett.
A szervezett azt jelenti, hogy olyan valaki aki megtervezi a munkájának lépéseit hatékonyan a kívánt eredmény elérése érdekében. Akik nem terveznek, azoknak nincs idejük tervezni - de hatékonynak lenni sem.
A második, amit szeretnék meghatározni az a "produktív".
A produktív azt jelenti, hogy előállít egy meghatározott célt.
Mindenki lehet elfoglalt . A legtöbb ember az. De előállítják - e a céljaikat?
A szervezetté válásnak 4 fő lépése van
Első lépés: Kezd el látni vagy "vizualizálni" a kívánt eredményt mielőtt az megtörténne.
Második lépés: Számítsd ki és becsüld meg azt, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy az legyen az eredmény.
Harmadik lépés: Győződj meg arról, hogy minden lépést, amit meg kell tenni, meg is teszel és a megfelelő ütemben.
Negyedik lépés: Írd le a tanulságokat, hogy fejlődj.
Most nézzük át mindegyik lépést:
Első
lépés: Kezd el látni vagy vizualizálni a kívánt eredményt
mielőtt az megtörténne. Egy egyszerű példája ennek a következő lehet:
Szervezek egy nyilvános marketing terv bemutatót. Tehát azzal kezdem, hogy
elképzelem a kívánt eredményt.
Jövőképem a nyilvános bemutatóra Látom, vagy vizualizálom, sőt lerajzolom az eseményt egy papírra. Látom a rendezvényt egy megfelelő és professzionális helyszínen. Látom, hogy a rendezvény nagyon szakszerű és értékes minden résztvevőnek.250 résztvevőt látok. Látom, hogy a résztvevők fele vendég. Látom, hogy a terem tele van energiával és mindenki jó kedvű. Látom, hogy a vendégeket nagyon érdekli a találkozó tartalma. Látom, hogy 100 vendég terméket vásárol és/vagy csatlakozik. Látom, hogy lelkesek a forgalmazók és egy újabb találkozót akarnak. |
Most már érted, hogy
kell vizualizálni?Kétely nélkül legyen ez egyfajta nyugodt, biztos elvárásod
az eseménytől. Így működött minden rendezvény, amit eddig szerveztem. Akár
pl. a Big Al rendezvények, akár a Network Marketing Mesterelme Nap. Láttam
a társaságot a teremben, azt is láttam a második Big Al előtt, hogy pótszékeket
kell
majd behozni. Így is lett.
Tehát ez az első lépés, hogy szervezett legyél és produktív-teljes mértékben lásd a vágyott eredményt MIELŐTT megtörténne.
Második lépés:
Kiszámítani vagy megbecsülni, hogy mit kell tenni, ahhoz, hogy ez az eredmény
bekövetkezzen. Ez az a lépés amikor lebontod a "látomásod" projektekre,
amiket azután lebontasz további feladatokra, amelyeket elvégzel. Tehát,
folytassuk azzal a példával, hogy nyílt üzleti bemutatót rendezel. Ezt a
képet a rendezvényről,
mondjuk 3 fő projektre bontom.
1. PROJEKT Hotel, amelyben megrendezésre kerül.
2. PROJEKT A találkozó tartalma.
3. PROJEKT Emberek termékeket vesznek és csatlakoznak.
Szóval, amint látod, most lebontottam a képet 3 projektre. Most , hogy ez megvan, bontsuk le elvégezhető feladatokra, amiket "kipipálhatunk" amikor készen vannak. Az , hogy"kipipálható", vagy sem, egyúttal a tesztje is annak, hogy valóban egy feladatra egyszerűsítettél-e.
A feladatok elvégzik a projektet, a projektek megvalósítják a "képet" vagy célt.
1. PROJEKT Szállodai/rendezvény helyszín.
1. feladat Vedd fel a kapcsolatot 3 hotellel a kívánt helyen és nézd meg,
hogy mikor van szabad kapacitásuk és mennyibe kerül.
2. feladat Döntsd egy helyszín és dátum mellett.
3. feladat Szerződj és adj előleget, ha kell.
4. feladat Faxold el a hotelnek a listáját azoknak a dolgoknak amit szeretnél
a terembe. Hány darab szék, milyen hőmérséklet legyen, milyen elrendezés,
felszerelés.
2. PROJEKT A találkozó tartalma.
1.feladat Döntsd el milyen hosszú legyen.
2. feladat Döntsd el mi kerül bemutatásra.
3. feladat Döntsd el ki fogja a tartalom bizonyos részeit elmondani.
4. feladat Döntsd el a főpróba napját. Gondoskodj arról, hogy minden előadó
ott legyen.
3. PROJEKT Az emberek termékeket vesznek és csatlakoznak.
Ahhoz, hogy a hármas projekt létrejöjjön, termékforgalmazóimat tréningeznem kell, hogy meghívjanak, értékesítsenek és szponzoráljanak.
1. feladat Rögzíts csoportos meghívás időpontokat, hogy meglegyen a 375 vendég. Ha 250 főt akarsz, aminek a fele azaz 125 vendég és minden 3. meghívottból 1 jön el, akkor 375 „ tutibiztos" vendég kell.
2. feladat Az első csoportos
meghívás után, tarts egy egyórás termék tréninget a top 3 termékről amit
értékesítetek az eseményen.
3. feladat A második csoportos meghívás után, csinálj egy egyórás tréninget
arról, mit és hogyan érdemes mondani a top 3 termékről.
4. feladat A 3. csoportos meghívás után, csinálj egy 1 órás termék értékesítés
főpróbát.
5. feladat A 4.
csoportos meghívás után, adj ki listákat a termékekről, értékesítési segédanyagokat,
termékforgalmazói megállapodásokat, amelyekből mindenkinél kell, hogy legyen
a rendezvényen. Bizonyosodj meg arról, hogy mindenki érti ez miért szükséges.
6. feladat Az
5. csoportos meghívás után, rendeződjenek a forgalmazók csoportokba és vegyék
át egymással egy új forgalmazó csatlakoztatásának lépéseit. Bizonyosodj
meg arról, hogy mindenki tudja , hogyan legyen terméke, értékesítési segédletei,termékforgalmazói
megállapodás nyomtatványai a rendezvényen és tudja, hogyan kell regisztrálni
egy új termékforgalmazót.
7. feladat Tervezz pl. egy közös „vacsizást" a 6. csoportos meghívás után. Laza legyen és kötetlen. Adj jutalmakat a legtöbb meghívásért, a legtöbb „igen"-ért és annak aki a legtöbbet fejlődött.
Tehát mit tettünk meg eddig? Lerögzítettük a "víziónkat" egy papírra. Ezt lebontottuk 3 projektre és mindegyik projektet lebontottuk elvégezhető feladatokra.
Harmadik
lépés Lásd, hogy minden elem elvégzésre kerül a megfelelő
ütemben. Ez egy minőség ellenőrzés. Az aki megírja ezeket a projekteket
, nem kell , hogy mindet maga végezze, de ellenőrizze a minőségét, minden
egyes elemnek, hogy biztosítsa, hogy az úgy "néz ki" ahogy azt
elképzelte. Te vagy a „látnok" ezért legyen a kezedben a
felelősség, hogy minden úgy lesz hogy elképzelted.
Ha ebben a lépésben, látsz egy csomó problémát és nem úgy néz ki az egész, ahogy te megálmodtad- EZ NEM KATASZTRÓFA!
Vizsgáld meg, mi az ami nem működik és írd újra a projektet vagy a feladatot, hogy megváltozzon az iránya.
Negyedik lépés Ez az utolsó. Írd le a tanulságokat.
1. PROJEKT Szállodai/Rendezvény helyszín.
Tanulságok : A Hotel Intercontinental nagyon profi helyszín és jó helyen
van. Újra használd. Építs kapcsolatot az igazgatóval;utána állapodj meg
egy kedvezőbb árban.
Tanulságok: Fel kel hívnunk a vendégek figyelmét a 650Ft-os parkolási díjra,
vagy alternatív parkolási hely lehet az Aranykéz utcai parkolóház.
2. PROJEKT A tartalom
Tanulságok: Jánost jobban meg kell tanítani a bemutatásra. Különösen meg kell tanulnia, hogy a közönségre néz és nem ingázik előre –hátra amikor ott áll ..
Tanulságok: A Zsuzsa nagyon jó volt a bemutató minden pontjában. A hetedik dián van egy betűhiba a fejlécben.
3. PROJEKT Emberek vásárolnak és csatlakoznak.
Tanulságok: Márton,
Pali és Piroska nem hoztak magukkal termékeket. Újra tréningezni , hogy
ez miért fontos.
Tanulságok: Túl sokan nem jöttek el. Gyakorolni azt, a következő rendezvényig,
hogy hogyan rögzítjük az időpontot.
Tanulságok: Krisztina kitűnő a zárásban. Tanítsa a következő csoportos hívásnál.
Használd bármire.
Amit most átadtam neked
az "állítható". Mit értek ezen? Használhatod egy otthoni találkozóra,
amikor azt tervezed, hogy ott lesz a a 10 legjobb barátod. De használhatod
akkor is amikor 5000 főt tervezel egy regionális eseményre ahová a központból
hívsz eladókat. Vagy, ha konyha asztalt akarsz építeni, vagy a gyerekeidet
akarod angolul
tanítani.
Ha azt érzed, hogy megakadtál, túlterhelt vagy és nem akarod már csinálni, annak oka az, hogy nem bontottad le elég kicsi feladatokra. Tehát jelöld ki mindegyik feladatot akkorára, amit meg tudsz csinálni.
Sok vezető azt gondolja a network marketing "rendezvény szervezés".
NEM AZ .
Az a hiányzó láncszem, hogy a rendezvény koordinátor csak arról gondoskodik, hogy a rendezvény jól menjen. Csak az 1. projektet csinálja. A hálózat építő pedig az 1-es, 2-es és 3-as projekteket . Sok vezető ezt eltéveszti. Vannak rendezvényeik minden héten, néha kétszer egy héten, nagy rendezvények minden hónapban. De soha nem csinálják a 2 és a 3-as projektet.
Az anyag szerője:
Mátrai Szilárd
www.mlmsiker.hu