13 alapvető
hiba, amit MLM vezetők elkövetnek
3 . r é s z
TERVEZÉS HIÁNYA
A 3, hiba, amit sokfelé tapasztalok és év elején talán még aktuálisabb mint bármikor, a tervezés hiánya. Sokaknál tapasztalom a renszertelen, dömping szerű munkát, ami rendszertelen eredményekhez is vezet. Azt is látom viszont, hogy akik tervezetten dolgoznak és ebben segítenek az üzlettársaiknak is, azok tartós és rendszeres fejlődést érnek el, erős és jövedelmező üzletet építenek.
Nézzük mik azok a dolgok, tevékenységek, amiket érdemes megtervezni.
Első és szerintem legfontosabb, az idő és feladat tervezés.
Ennek egy önálló cikket lehetne szentelni, de én ezt a területet átadnám
szakembereknek.
Kitünő könyveket találsz a Bagolyvár kiadónál vagy könyves boltokban, vagy
a nyílt összejövetelek, szemináriumok könyv standjain az idő tervezésről,
valamint kiváló tanfolyamok vannak.
A leglényegesebb, hogy válaszd külön lehetőleg a munkát és a pihenést, szórakozást,
hobbyt, családdal töltött időt.( Természetesen a jelöltkeresésre azért mindig
legyél nyitott, bármerre jársz, bármit csinálsz ?)
Nem kell megszakadnod a munkában ahhoz, hogy jó erdeményt érj el, csak tartósan rá kell koncentrálni és tervezni kell.
Jelölj ki előre az időpontokat a naptáradban, hogy mikor foglalkozol pl. meghívással, internetes munkával, mikor lesz konferencia hívás, webkonferencia, nyílt bemutató, családi bemutató, mikor rendelsz terméket, mikor kapják meg a vásárlóid, mikor, kivel konzultálsz és az összes többi feladatra szánj időd, amik még ebben a cikkben szerepelnek.
Miután vezetőként is érdemes és hasznos személyesen szponzorálni, kezdjük itt. Ez azért is kritikus terület, mert vezetőként bőven vannak feladataid a csoportban és ez teljesen el tudja venni a figyelmedet a személyes szponzorálástól, ami azt eredményezi, hogy kijössz a gyakorlatból és utána nehéz lesz visszatérni. Valamint a legjobb példamutatás a csoportodnak, hogy te is hozol be újakat.
"A győzelmet célkitűzés, tanulás, tervezés és rendszeres
munka előzi meg!"
Tervezd meg, hogy kinek szólsz az üzletről, a termékekről és készíts valamilyen
táblázatot, leltárt az általad legjobban bevált formában. Értékeld a jelölteket,
válaszd ki a "legígéretesebbeket" és velük kezd. /Szeret jó pénzt
keresni, ambiciózus, jó a párkapcsolata, jók az egyéb kapcsolatai, saját
területén eredményes szempotokat veheted például alapul./
Ajánlot azt is megtervezned, átgondolnod, kit hogyan, milyen
eszközzel értesítesz a lehetőségekről.
Személyesen?Netán kontakt anyagok, CD-k, könyvek segítségével hívod fel
a figyelmét? Telefonon?Levélben, levelezőlapon?Emailben?
Gondold át, kinél mi lenne a hatékonyabb, valamint, ha előre ezt kiválasztod,
célzottan tudsz dolgozni és mondjuk egy nap megírsz 20 levelezőlapot, másiknap
kiküldöd az emaileket, harmadik nap telefonálsz. Ezek lehetnek persze egy
napban is, csak órákra lebontva. A lényeg a feladatra koncentrálás.
Hova hívod ? Ezen is éremes gondolkodni, mielőtt cselekszel.
Személyes bemutató? Nyilvános? Otthoni? Webkonferencia? Telekonferencia,
háromoldalú beszélgetés? Igyekezz akinél tudod a lehetőségeihez illeszteni
a dolgot. Aki szivesen "internetezik", "számítógépezik",
biztosan szivesen részt vesz egy webkonferencián. /Ha ezzel kapcsolatban
kérdésed van szivesen segítek/.
Ha sokat van úton, lehet, hogy a telefon jobb lesz, vagy érdemes neki valamilyen
kontaktanyagot küldeni amit az autóban meg tud hallgatni. Személyre szabott
akciókkal sokkal jobb eredményeid lesznek.
Érdemes tervezned a személyes és csoport eredményed a mutató számok, életjelek
alapján. Hány belépőd lesz ebben a hónapban?Ebben az évben?Személyesen és
csoportonként?Mekkora forgalom, mi kell ehhez?
Ehhez jobb, ha ismered azokat az arányokat, amikre az üzletágunkban leginkább alapozni lehet. Ennél lehetnek jobb arányok is, de ezekkel tudsz biztosan kalkulálni.
Kezdjük az elején! Már Te is tapasztaltad valószínüleg, hogy 5 meghívásból 1 személlyel tudsz találkozni valamilyen formában. 5 találkozásból 1 az aki csatlakozik, 5 csatlakozóból 1 az aki üzletet épít. ezért hívjuk ezt az 5:1 aránynak. Ez minden körülmények között működik.
A másik tapasztalati
arány az pedig az , hogy 20 elindulóból 12 en csinálnak valamit, azaz legalább
terméket rendelnek maguknak a cégtől, 8 an üzletépítéssel már "gyanúsíthatók",
közülük 3-an fognak végül veled együttműködve nagy szervezetet felépíteni.
Tehát 20-12-8-3.
Ezeket a számokat azért fontos tudni, hogy ne ess abba a hibába újra meg
újra, (ahogy azt sokan tettük anno)hogy abban reménykedsz, hogy hárman belépőből
hárman üzletet építenek és akkor már Te rendben vagy.
Ide illik még a jólismert Pareto-elv is, másnéven a 80/20 szabály. A forgalom és növekedés 80 százalékát a csapatod 20 százaléka fogja hozni. Erre a 20 százalékra fokozott figyelmet érdemes fordítani.Ez az elv az élet és a munka más területein is érvényes.
Egy modern terület az internet. Tervezd meg az aktivitásodat
ezen a területen is.
Keress szakembereket,ismerősöket, rokonokat /a tizenévesek között is nézelődhetsz/
akik tudnak neked ebben segíteni. Egyeztesd a cégeddel a lehetőségeket,
nézd meg a Üzletszabályzatod idevágó részeit,ügyelj arra, hogy ne sérts
meg cégeden belüli és általános üzleti szabályokat.
Alacsony költséggel el tudsz indulni és 24 órában a világ minden tájáról
elérhető a weblapod vagy a hirdetésed, ahol megadtad az emailed.
"A
csúcson maradás kulcsa a következő :
Segítsünk eléggé másokat, hogy elérjék amit akarnak!"
Zig
Ziglar
Ezért, végül, de nem utolsó sorban, tervezz az üzlettársaiddal
is.
Segíts nekik célokat kitűzni, a fentiek alapján tervezni és legyél azon,
hogy ezek a célok tervek a közös munkátok alapján megvalósuljanak.Már önmagában
az a tény, hogy Te tervezel, segítség nekik, mert tudnak azokkal a lehetőségekkel,
időpontokkal ők is tervezni. Egy - egy alkalommal, mindig tudasd, hogy mikor
lesz a következő ugyanolyan alkalom, legyen az egy konzultáció nyílt marketing
bemutató, start találkozó stb.
Nagyon fontos ugyanakkor, hogy a tervezés ne menjen a cselekvés rovására, mert csak ha csinálunk valamit, növekszik az üzlet. A terveket meg is kell valósítani.
Sikeres tervezést!