MÁSOLÓDÁS és HÁLÓZATÉPÍTÉS

 

 


Karriertipp e-mail sorozat: 4. rész

 


Következő alapelv a MÁSOLÓDÁS.


Mindenki számára ismert jelenség a Mc Donald's gyorséttermek hálózata, mely remek például szolgál a másolódásra. Egy vállalkozástípus működtetési jogának az átengedését "eladását" (más szóval franchise jogát) nem az első gyorsétterem tulajdonos, Ray Kroc találta fel, de ö értette, meg a lényeget.

Pofonegyszerű, apró részletekig kidolgozott másolható rendszert kell megalkotni, és akkor a siker nem marad el. Megvalósította az "utánozó majmok álmát..."

A recept így szól:
Találj ki egy jól működő rendszert egy adott vállalkozásra (pl. fodrászat, foto-üzlet, pizza sütő gyorsétterem). Add el a rendszer használati jogát és kapj havonta jutalékot az árbevételből.

A jól működő bevált rendszer értékestésekor kölcsönösen előnyös alaphelyzet áll elő, melyben úgy a franchise-t átadó, mint az azt igénybevevő és alkalmazó is jól jár.

A franchise típusú vállalkozások elterjedésének egyetlen akadályát a jelentős induló töke jelenti.


Egyik legfontosabb alapelve ennek a nem hagyományos jövedelemszerzési módnak a HÁLÓZATÉPITÉS.

Ez egy nagyon gyakorlatias képesség, aminek lényege a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatok létrehozása. Ősidők óta ismert tény az egymást ismerő emberek kapcsolatrendszerének, barátokból álló hálózatainak hasznossága. Az ősembernek a túlélés miatt is nagy szüksége volt erre.

Nyilvánvaló, ha valakinek minél kevesebb az ismerőse, barátja, annál nehezebb boldogulnia az életben. Például, a legjobb állásokra is az ismerősi hálózat segítségével lehet többnyire szert tenni.

A gazdagok féltve őrzött titkai között is megtaláljuk ezt a jártasságot.

Robert Kiyosaki szerint:

"A leggazdagabb emberek hálózatok után kutatnak, és a sajátjaikat hozzák létre, a többiek pedig, állást keresnek maguknak."

Ha ez a helyzet, akkor sokak számára miért nehéz a hálózatépítés?

Azért, mert az iskolákban soha sem tanították meg (és ma sem tanítják...), hogyan kell ezt csinálni. A tanítók a tények, alapelvek és adatok sokaságának a megtanítására helyezték a hangsúlyt, hiszen a tanulóknak eredményes vizsgát kellett tenniük, a logikai és verbális képességeik fejlesztését szolgáló tantárgyakból.

A diákok iskolai előrehaladását nem a kapcsolatteremtő, vagy kommunikációs képességük, hanem a tanulmányi átlaguk határozta meg. Azért nem kaptak osztályzatot, ha folyékonyan voltak képesek barátaikkal társalogni, beszélgetést kezdeményezni, vagy odafigyelve meghallgatni az osztálytársukat.

Kevéssé, vagy semennyire nem képezték ki őket az ilyen tevékenységekre. Az érzelmi intelligencia nem szerepelt a bizonyítványban felsorolt tantárgyak között, Így a fejlesztése is elmaradt.

Amikor aztán felnőtt lett a diákból, azonnal elvárták tőle, hogy kiválóan értsen a hálózatépítéshez. Például, az első munkahelyén is, a hálózatépítéssel tudta volna leginkább előremozdítani a karrierjét.

Ez egy valóban életbe vágóan fontos jártasság. Aki birtokában van a kapcsolat-, illetve hálózatépítési készségnek, az hihetetlen előnyökre tehet szert másokhoz képest. Tudja, hogyan álljon szóba idegen emberekkel, hogyan őrizze meg nyugalmát zavaros helyzetekben, és az önbizalma is mindig a helyén van.

Most pedig felvetődhet egy gyakorlatias kérdés:

Hogyan teremthetünk az exponenciális vagyongyarapodás révén gazdagságot anélkül, hogy milliókat fektetnék be, vagy egy életen át várakoznánk, amíg a csekély alaptőkénk tetemes vagyonná duzzad, és közben élvezhetnénk a hálózatépítés nyújtotta előnyöket is?

A választ egy minimális anyagi beruházást igénylő, másolható módszer jelenti, amely ötvözi a korábban bemutatott, vagyonteremtő elveket. A módszer neve: kapcsolati marketing (megnevezésére sok más kifejezés is használatban van, mivel egy kialakulóban lévő szakmáról van szó).


Ebben az esetben pénz helyett az időnket, tapasztalatunkat, tudásunkat és energiánkat fektethetjük be, és a korábban ismertetett elvek alkalmazásával valóban vagyonra teszünk szert.

A lényeg a következő: Fektesse be az idejét, energiáját, tudását és többszörözze meg a jövedelemteremtő képességét, másokat is megtanítva a hálózati marketingre! Így Ön is részesülhet az ö tevékenységük eredményének kis részéből.

Ez egy olyan kapcsolat létesítésére ad lehetőséget, amelyben mindkét fél jól jár. A betanító, tapasztalatait átadó személy a fent leírt módon, az új szakmai ismereteket elsajátító, pedig - szinte ingyen - részesülhet egy olyan színvonalas - az ö betanulási idejét jelentősen lerövidítő - gyakorlati képzésben, amiért egy vagyont fizethetne valamelyik állami, vagy magán oktatási intézménynek, ha egyáltalán létezne ilyen...

A XXI. század legetikusabb jövedelemszerző módszerének a képlete ezen a honlapunkon található.

 

Nos, kedves Érdeklődő!

Most bizonyára számos kérdés fogalmazódott meg Önben, az eddig ismertetett témakörökkel kapcsolatban.

Azt javasoljuk, hogy alaposan tájékozódjon - minél több forrásból - a témával kapcsolatban.

A leggyakrabban felmerülő kérdésekre a válaszokat ITT találhatja meg.

Egyre gyarapszik azoknak a száma, akik számára már nem igazán az a nagy KÉRDÉS, hogy:

Működik-e ez az egyszerű de nem könnyű (legalább is az elején még nem az), másolható, és vagyonteremtésre valóban alkalmas módszer?

Egyszer kell jól elvégeznie a feladatát az embernek (felépíteni egy fogyasztói és termékforgalmazói hálózatot), aztán pedig élvezheti annak - jogdíjszerű - passzív jövedelmét, hasonlóan a sikerkönyvét megalkotó és kiadó íróhoz, a platina CD lemezzel rendelkező popzenészhez, vagy egy szabadalmazott ötlet feltalálójához.

A világszerte ma már több mint százmilliárd dollár értéket forgalmazó iparág sikeres működésének ékes bizonyítékai azok emberek, akik teljes agyagi függetlenségüket köszönhetik ennek a tevékenységüknek.

Olyan ez, mintha lenne, mondjuk legalább néhány száz mellékállásunk - amelyeket nem mi hoztunk létre a saját költségünkön - de folyamatosan részesülünk a nyereségükből.

Lehetőség nyílik arra is, hogy a hálózati marketingből származó jövedelmet fekteti be az ember, és élvezi ennek a kamataiból származó jövedelmet.

Az igazi NAGY KÉRDÉS tehát, leginkább talán a következőképpen fogalmazható meg:

Van-e annyi előrelátása, kellő bölcsessége, és bátorsága az embernek ahhoz, hogy megragadja a kínálkozó lehetőséget, és lemásolja, ezt a gazdagsághoz vezető nem hagyományos módszert?

Képes-e az önkorlátozó hiedelmeitől, és a lehetőségeitől őt megfosztó előítéleteitől az ember megszabadulni?

Ma már jóval könnyebb (és "olcsóbb" is) megfogadni J. Paul Getty egy másik jó tanácsát, mi szerint:
"Ha gazdagodni akarsz, keress valakit, aki rengeteg pénzt keres, és aztán csináld azt, amit ö!"

Folytatva ennek az új - még többek számára bizonyára szokatlan gondolatmeneteket, meglátásokat magában rejtő - csodálatos szakma titkainak feltárását, legközelebb egy másolásra alkalmas rendszer, és a modern kommunikációs eszközök előnyös kapcsolatáról fogok majd tájékoztatást adni.

 

Addig is, kellemes tájékozódást kívánok!

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005