Következő
alapelv a MÁSOLÓDÁS.
Mindenki
számára ismert jelenség a Mc Donald's gyorséttermek hálózata, mely remek például
szolgál a másolódásra. Egy vállalkozástípus működtetési jogának az átengedését
"eladását" (más szóval franchise jogát) nem az első gyorsétterem tulajdonos,
Ray Kroc találta fel, de ö értette, meg a lényeget.
Pofonegyszerű,
apró részletekig kidolgozott másolható rendszert kell megalkotni, és akkor a siker
nem marad el. Megvalósította az "utánozó majmok
álmát..." A
recept így szól: Találj ki egy jól működő rendszert egy adott vállalkozásra
(pl. fodrászat, foto-üzlet, pizza sütő gyorsétterem). Add el a rendszer használati
jogát és kapj havonta jutalékot az árbevételből. A
jól működő bevált rendszer értékestésekor kölcsönösen előnyös alaphelyzet áll
elő, melyben úgy a franchise-t átadó, mint az azt igénybevevő és alkalmazó is
jól jár. A franchise
típusú vállalkozások elterjedésének egyetlen akadályát a jelentős induló töke
jelenti. Egyik
legfontosabb alapelve ennek a nem hagyományos jövedelemszerzési módnak a HÁLÓZATÉPITÉS.
Ez
egy nagyon gyakorlatias képesség, aminek lényege a kölcsönös előnyökön alapuló
kapcsolatok létrehozása. Ősidők óta ismert tény az egymást ismerő emberek kapcsolatrendszerének,
barátokból álló hálózatainak hasznossága. Az ősembernek a túlélés miatt is nagy
szüksége volt erre. Nyilvánvaló,
ha valakinek minél kevesebb az ismerőse, barátja, annál nehezebb boldogulnia az
életben. Például, a legjobb állásokra is az ismerősi hálózat segítségével lehet
többnyire szert tenni. A
gazdagok féltve őrzött titkai között is megtaláljuk ezt a jártasságot. Robert
Kiyosaki szerint: "A
leggazdagabb emberek hálózatok után kutatnak, és a sajátjaikat hozzák létre, a
többiek pedig, állást keresnek maguknak." Ha
ez a helyzet, akkor sokak számára miért nehéz a hálózatépítés? Azért,
mert az iskolákban soha sem tanították meg (és ma sem tanítják...), hogyan kell
ezt csinálni. A tanítók a tények, alapelvek és adatok sokaságának a megtanítására
helyezték a hangsúlyt, hiszen a tanulóknak eredményes vizsgát kellett tenniük,
a logikai és verbális képességeik fejlesztését szolgáló tantárgyakból.
A diákok iskolai előrehaladását nem a kapcsolatteremtő, vagy kommunikációs képességük,
hanem a tanulmányi átlaguk határozta meg. Azért nem kaptak osztályzatot, ha folyékonyan
voltak képesek barátaikkal társalogni, beszélgetést kezdeményezni, vagy odafigyelve
meghallgatni az osztálytársukat. Kevéssé,
vagy semennyire nem képezték ki őket az ilyen tevékenységekre. Az érzelmi
intelligencia nem szerepelt a bizonyítványban felsorolt tantárgyak között,
Így a fejlesztése is elmaradt. Amikor
aztán felnőtt lett a diákból, azonnal elvárták tőle, hogy kiválóan értsen a hálózatépítéshez.
Például, az első munkahelyén is, a hálózatépítéssel tudta volna leginkább előremozdítani
a karrierjét. Ez
egy valóban életbe vágóan fontos jártasság. Aki birtokában van a kapcsolat-, illetve
hálózatépítési készségnek, az hihetetlen előnyökre tehet szert másokhoz képest.
Tudja, hogyan álljon szóba idegen emberekkel, hogyan őrizze meg nyugalmát zavaros
helyzetekben, és az önbizalma is mindig a helyén van. Most
pedig felvetődhet egy gyakorlatias kérdés: Hogyan
teremthetünk az exponenciális vagyongyarapodás révén gazdagságot anélkül, hogy
milliókat fektetnék be, vagy egy életen át várakoznánk, amíg a csekély alaptőkénk
tetemes vagyonná duzzad, és közben élvezhetnénk a hálózatépítés nyújtotta előnyöket
is? A választ
egy minimális anyagi beruházást igénylő, másolható módszer jelenti, amely
ötvözi a korábban bemutatott, vagyonteremtő elveket. A módszer neve: kapcsolati
marketing (megnevezésére sok más kifejezés is használatban van, mivel egy
kialakulóban lévő szakmáról van szó). Ebben
az esetben pénz helyett az időnket, tapasztalatunkat, tudásunkat és energiánkat
fektethetjük be, és a korábban ismertetett elvek alkalmazásával valóban vagyonra
teszünk szert.
A
lényeg a következő: Fektesse be az idejét, energiáját, tudását és többszörözze
meg a jövedelemteremtő képességét, másokat is megtanítva a hálózati marketingre!
Így Ön is részesülhet az ö tevékenységük eredményének kis részéből. Ez
egy olyan kapcsolat létesítésére ad lehetőséget, amelyben mindkét fél jól jár.
A betanító, tapasztalatait átadó személy a fent leírt módon, az új szakmai ismereteket
elsajátító, pedig - szinte ingyen - részesülhet egy olyan színvonalas - az ö betanulási
idejét jelentősen lerövidítő - gyakorlati képzésben, amiért egy vagyont fizethetne
valamelyik állami, vagy magán oktatási intézménynek, ha egyáltalán létezne ilyen... A
XXI. század legetikusabb jövedelemszerző
módszerének a képlete ezen a honlapunkon található. Nos,
kedves Érdeklődő! Most
bizonyára számos kérdés fogalmazódott meg Önben, az eddig ismertetett témakörökkel
kapcsolatban. Azt
javasoljuk, hogy alaposan tájékozódjon - minél több forrásból - a témával kapcsolatban. A
leggyakrabban felmerülő kérdésekre a válaszokat ITT
találhatja meg. Egyre
gyarapszik azoknak a száma, akik számára már nem igazán az a nagy KÉRDÉS, hogy:
Működik-e
ez az egyszerű de nem könnyű (legalább is az elején még nem az), másolható, és
vagyonteremtésre valóban alkalmas módszer? Egyszer
kell jól elvégeznie a feladatát az embernek (felépíteni egy fogyasztói és
termékforgalmazói hálózatot), aztán pedig élvezheti annak - jogdíjszerű
- passzív jövedelmét, hasonlóan a sikerkönyvét megalkotó és kiadó íróhoz,
a platina CD lemezzel rendelkező popzenészhez, vagy egy szabadalmazott ötlet feltalálójához. A
világszerte ma már több mint százmilliárd dollár értéket forgalmazó iparág sikeres
működésének ékes bizonyítékai azok emberek, akik teljes agyagi függetlenségüket
köszönhetik ennek a tevékenységüknek. Olyan
ez, mintha lenne, mondjuk legalább néhány száz mellékállásunk - amelyeket nem
mi hoztunk létre a saját költségünkön - de folyamatosan részesülünk a nyereségükből. Lehetőség
nyílik arra is, hogy a hálózati marketingből származó jövedelmet fekteti be az
ember, és élvezi ennek a kamataiból származó jövedelmet. Az
igazi NAGY KÉRDÉS tehát, leginkább talán a következőképpen fogalmazható meg: Van-e
annyi előrelátása, kellő bölcsessége, és bátorsága az embernek ahhoz, hogy megragadja
a kínálkozó lehetőséget, és lemásolja, ezt a gazdagsághoz vezető nem hagyományos
módszert? Képes-e
az önkorlátozó hiedelmeitől, és a lehetőségeitől őt megfosztó előítéleteitől az
ember megszabadulni? Ma
már jóval könnyebb (és "olcsóbb" is) megfogadni J. Paul Getty egy másik
jó tanácsát, mi szerint: "Ha gazdagodni akarsz,
keress valakit, aki rengeteg pénzt keres, és aztán csináld azt, amit ö!" Folytatva
ennek az új - még többek számára bizonyára szokatlan gondolatmeneteket, meglátásokat
magában rejtő - csodálatos szakma titkainak feltárását, legközelebb egy másolásra
alkalmas rendszer, és a modern kommunikációs eszközök előnyös kapcsolatáról fogok
majd tájékoztatást adni.
Addig
is, kellemes tájékozódást kívánok! Üdvözlettel:
Kajárik Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |