Kedves
Érdeklődő!
Akkor
most ismerkedjünk meg ennek a nem hagyományos tevékenységnek egy újabb fontos
elemével! Ez pedig a RENDSZER.
Látva
ebben a szakmában az átlaghoz képest jóval magasabb életminőséggel (nem csupán
jövedelemmel) rendelkező "átlagembereket", felmerül a kérdés: Hogyan
lehetséges EZ? Nos,
a válasz egyszerű: Egy mások - náluk jóval tehetségesebbek - által kifejlesztett
rendszer, rendületlen és következetes alkalmazásának köszönhetik mindezt. Nézzük
csak, mint mond erről Bob Proctor: "A nagy jövedelmek
előteremtéséhez hatalomra van szükség. Ez a hatalom a magas színvonalon megszervezett,
és intelligensen irányított, speciális tudásból fakad. Ezt a tudást nem feltétlenül
kell a jövedelemre szert tevő személynek birtokolnia." Valóban,
nem kell az exkavátor feltalálójának lenni ahhoz, hogy kezelni tudjunk egy olyan
gépet, amelyik egyszerre akár 5 - 6 m3-nyi földtömeg mozgatására is alkalmas.
Ugyanez igaz
ma már a passzív jövedelemteremtésre is, nem csak a földmozgatásra. Sajnos, ez
előbbit még a mai napig nem oktatják még a legmenőbbnek számító hazai főiskolákon
és egyetemeken sem... A
rendszer olyan, mint egy jó szokás. Nem kell újra átgondolni minden részletet,
hogy mit, mikor és hogyan csináljunk. Automatikusan megy minden folyamat. Innen
ered a hatékonysága. A
kapcsolati marketingben egy ilyen rendszer röviden a következőkből áll: - Adva
van egy kapcsolati marketinges cég, amely kifejleszti, legyártatja a kiváló minőségű
termékeket és gondoskodik azok jogvédelméről és folyamatos továbbfejlesztéséről.
- A
termékek reklámozásával, népszerűsítésével nem foglalkozik, mivel a marketing
tevékenységet - jutalék ellenében - külső független termékforgalmazókra bízza.
Ezek a személyek teljes szabadságot élveznek a partner-munkatársaik megválasztásában,
betanításában és az alkalmazott marketing módszerek megválasztásában.
- A
cég - ideális esetben - biztosítja a termékeknek saját raktárából a fogyasztókhoz
való eljuttatását (internetes megrendelés + postai házhozszállítás). Ahol ezek
a feltételek még nem állnak rendelkezésre, ott a termékforgalmazók juttatják el
a termékeket az ügyfeleikhez.
- Ugyancsak
a cég tartja nyilván az értékesítési forgalom alakulását, és végzi el a jutalék
számfejtését és kifizetését a termékforgalmazó számára. Függetlenül attól, hogy
az értékesítés mely földrészen található országban történt, és mely országban
lakik a munkatárs, a teljesítmény megállapítása nem okoz problémát (határok nélküli
nemzetközi vállalkozásról van szó!), hála a nagy teljesítményű számítógépeknek.
Bizonyítékként, két velünk történt esetröl szóló beszámoló
is olvasható a honlapunkon.
Mint
látható, itt egy sajátos szerepet kap a termékforgalmazó, akinek lehetősége nyílik
a termékek közvetlen- vagy közvetett értékesítése révén - az egyedi jutalékrendszernek
köszönhetően - akár az átlagosnál jóval magasabb jövedelemre is szert tennie. Ő
rendszergazdává - ötlet (know how) tulajdonossá - válhat az ügyfélbarát, erőszakmentes,
egyénre szabott, természetes értékesítési módszerek kifejlesztése, átvétele és
továbbadása területén. Elegendő
ma már csak kapcsolatba kerülni egy ilyen kapcsolati marketinges ötletgazdával
- no meg persze az ő háttértámogatását biztosító céggel - és átvenni tőle a bevált
módszereket. Nagyon
igaznak tűnik Randy Gage meglátása, miszerint: "Eljött
az ideje annak, hogy az emberek cselekedeteit leginkább nem az öröklött adottságaik
határozzák meg, hanem a másoktól átvett gondolatmenetek, észjárásminták és logikai
következtetések." Az
Internet korszakváltó szerepe itt is megmutatkozik, nem szükséges a személyes
jelenlét, közvetlen kapcsolat az információk átvételéhez, egy-egy jó ötlet egy
szempillantásnyi idő alatt, az emberek millióihoz juttatható el. A
kapcsolati marketing alapelveinek megismerésekor azonnal felmerül az emberben
a kérdés: Hogyan lehet képessé tenni a lakosság széles
tömegeit egy olyan sefteléssel, ügynöki házalással egyenértékű, marketing tevékenységnek
álcázott munka elvégzésére, amire száz személyből mindössze csak öten képesek? Nos,
itt egyáltalán nem a hagyományos, erőszakos, ráerőltetős, bebeszélő, vevő beugrató
típusú, vérbeli kereskedői magatartás elsajátítására van szükség. Ahogyan
kezdjük megszokni, hogy a 31,5 cm-es átmérőjű bakelit hanglemezek (óh, azok a
szép 80-as évek...) helyett kulcstartónyi memória-rudakban tároljuk a hangfelvételeinket,
itt az ideje, hogy a korábbi, agresszív marketinges módszerek helyett, megbarátkozzunk
a fogyasztóbarát, az ügyféljelölt beleegyezésén, információéhségét kielégítő
- saját, kényszermentes döntéséből fakadó, vásárlást eredményező - marketing
fogalmával. Mindez
- nem meglepetésként - szintén, az Internet egyre szélesebb körű elterjedésének
köszönhető. Gyakran
találkozni azzal a kifejezéssel, hogy az Internet alapú kapcsolati marketing nem
más, mint egy "pénzcsináló gépezet". Aki elsajátítja az Internet
által biztosított hatástöbbszöröző eszközök hatékony alkalmazását, annak a hagyományos
- többek által elvégezhetetlennek minősített - hálózatépítő tevékenység könnyen
a hobbijává válhat, és tényleg egy ilyen speciális gépezet tulajdonosa lehet. Az
Internetes kommunikációs technikák alkalmazásának köszönhetően kiküszöbölhető,
az ezzel a szakmával kacérkodók rémálma, a potenciális ügyfelek - esetleges -
visszautasításától való rettegés. Az
alkalmazott "tölcsér módszernek" köszönhetően, mindez ma már csupán
történelem. Az
értékesítés napjainkban egy kiválasztó, szortírozó, tájékoztató, oktató, igazán
élvezetes és szórakoztató tevékenységgé kezd átalakulni. Hogyan
is csináljuk ezt? Megkérdezzük
az érdeklődőket, hogy : Ők is kivánják-e az általunk már
kipróbált termékek és szolgáltatások előnyeit élvezni?
És hagyjuk
őket a belátásuk szerint dönteni. Ennyi
az egész. Ehhez nem igényelt az, hogy előzetesen a Tudományos Akadémia tagjává
válasszanak meg bennünket. Egyáltalán nem egy bonyolult, megoldhatatlannak tűnő
feladatról van itt szó, ha elsajátítjuk a szükséges beállítottságot és képességeket. Legközelebbi
alkalommal a kapcsolati marketing egyik jelenleg alkalmazott, ügyfél-/munkatárs
kiválasztó rendszerét szeretném majd röviden bemutatni.
Addig
is, kellemes tájékozódást kívánok! Üdvözlettel:
Kajárik Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |