A RENDSZER

 

 


Karriertipp e-mail sorozat: 5. rész

 

Kedves Érdeklődő!

Akkor most ismerkedjünk meg ennek a nem hagyományos tevékenységnek egy újabb fontos elemével! Ez pedig a RENDSZER.

Látva ebben a szakmában az átlaghoz képest jóval magasabb életminőséggel (nem csupán jövedelemmel) rendelkező "átlagembereket", felmerül a kérdés: Hogyan lehetséges EZ?

Nos, a válasz egyszerű: Egy mások - náluk jóval tehetségesebbek - által kifejlesztett rendszer, rendületlen és következetes alkalmazásának köszönhetik mindezt.

Nézzük csak, mint mond erről Bob Proctor:
"A nagy jövedelmek előteremtéséhez hatalomra van szükség. Ez a hatalom a magas színvonalon megszervezett, és intelligensen irányított, speciális tudásból fakad. Ezt a tudást nem feltétlenül kell a jövedelemre szert tevő személynek birtokolnia."

Valóban, nem kell az exkavátor feltalálójának lenni ahhoz, hogy kezelni tudjunk egy olyan gépet, amelyik egyszerre akár 5 - 6 m3-nyi földtömeg mozgatására is alkalmas.

Ugyanez igaz ma már a passzív jövedelemteremtésre is, nem csak a földmozgatásra. Sajnos, ez előbbit még a mai napig nem oktatják még a legmenőbbnek számító hazai főiskolákon és egyetemeken sem...

A rendszer olyan, mint egy jó szokás. Nem kell újra átgondolni minden részletet, hogy mit, mikor és hogyan csináljunk. Automatikusan megy minden folyamat. Innen ered a hatékonysága.

A kapcsolati marketingben egy ilyen rendszer röviden a következőkből áll:

  • Adva van egy kapcsolati marketinges cég, amely kifejleszti, legyártatja a kiváló minőségű termékeket és gondoskodik azok jogvédelméről és folyamatos továbbfejlesztéséről.

  • A termékek reklámozásával, népszerűsítésével nem foglalkozik, mivel a marketing tevékenységet - jutalék ellenében - külső független termékforgalmazókra bízza. Ezek a személyek teljes szabadságot élveznek a partner-munkatársaik megválasztásában, betanításában és az alkalmazott marketing módszerek megválasztásában.

  • A cég - ideális esetben - biztosítja a termékeknek saját raktárából a fogyasztókhoz való eljuttatását (internetes megrendelés + postai házhozszállítás). Ahol ezek a feltételek még nem állnak rendelkezésre, ott a termékforgalmazók juttatják el a termékeket az ügyfeleikhez.

  • Ugyancsak a cég tartja nyilván az értékesítési forgalom alakulását, és végzi el a jutalék számfejtését és kifizetését a termékforgalmazó számára. Függetlenül attól, hogy az értékesítés mely földrészen található országban történt, és mely országban lakik a munkatárs, a teljesítmény megállapítása nem okoz problémát (határok nélküli nemzetközi vállalkozásról van szó!), hála a nagy teljesítményű számítógépeknek. Bizonyítékként, két velünk történt esetröl szóló beszámoló is olvasható a honlapunkon.

Mint látható, itt egy sajátos szerepet kap a termékforgalmazó, akinek lehetősége nyílik a termékek közvetlen- vagy közvetett értékesítése révén - az egyedi jutalékrendszernek köszönhetően - akár az átlagosnál jóval magasabb jövedelemre is szert tennie.

Ő rendszergazdává - ötlet (know how) tulajdonossá - válhat az ügyfélbarát, erőszakmentes, egyénre szabott, természetes értékesítési módszerek kifejlesztése, átvétele és továbbadása területén.

Elegendő ma már csak kapcsolatba kerülni egy ilyen kapcsolati marketinges ötletgazdával - no meg persze az ő háttértámogatását biztosító céggel - és átvenni tőle a bevált módszereket.

Nagyon igaznak tűnik Randy Gage meglátása, miszerint:
"Eljött az ideje annak, hogy az emberek cselekedeteit leginkább nem az öröklött adottságaik határozzák meg, hanem a másoktól átvett gondolatmenetek, észjárásminták és logikai következtetések."

Az Internet korszakváltó szerepe itt is megmutatkozik, nem szükséges a személyes jelenlét, közvetlen kapcsolat az információk átvételéhez, egy-egy jó ötlet egy szempillantásnyi idő alatt, az emberek millióihoz juttatható el.

A kapcsolati marketing alapelveinek megismerésekor azonnal felmerül az emberben a kérdés:
Hogyan lehet képessé tenni a lakosság széles tömegeit egy olyan sefteléssel, ügynöki házalással egyenértékű, marketing tevékenységnek álcázott munka elvégzésére, amire száz személyből mindössze csak öten képesek?

Nos, itt egyáltalán nem a hagyományos, erőszakos, ráerőltetős, bebeszélő, vevő beugrató típusú, vérbeli kereskedői magatartás elsajátítására van szükség.

Ahogyan kezdjük megszokni, hogy a 31,5 cm-es átmérőjű bakelit hanglemezek (óh, azok a szép 80-as évek...) helyett kulcstartónyi memória-rudakban tároljuk a hangfelvételeinket, itt az ideje, hogy a korábbi, agresszív marketinges módszerek helyett, megbarátkozzunk a fogyasztóbarát, az ügyféljelölt beleegyezésén, információéhségét kielégítő - saját, kényszermentes döntéséből fakadó, vásárlást eredményező - marketing fogalmával.

Mindez - nem meglepetésként - szintén, az Internet egyre szélesebb körű elterjedésének köszönhető.

Gyakran találkozni azzal a kifejezéssel, hogy az Internet alapú kapcsolati marketing nem más, mint egy "pénzcsináló gépezet". Aki elsajátítja az Internet által biztosított hatástöbbszöröző eszközök hatékony alkalmazását, annak a hagyományos - többek által elvégezhetetlennek minősített - hálózatépítő tevékenység könnyen a hobbijává válhat, és tényleg egy ilyen speciális gépezet tulajdonosa lehet.

Az Internetes kommunikációs technikák alkalmazásának köszönhetően kiküszöbölhető, az ezzel a szakmával kacérkodók rémálma, a potenciális ügyfelek - esetleges - visszautasításától való rettegés.

Az alkalmazott "tölcsér módszernek" köszönhetően, mindez ma már csupán történelem.

Az értékesítés napjainkban egy kiválasztó, szortírozó, tájékoztató, oktató, igazán élvezetes és szórakoztató tevékenységgé kezd átalakulni.

Hogyan is csináljuk ezt?

Megkérdezzük az érdeklődőket, hogy : Ők is kivánják-e az általunk már kipróbált termékek és szolgáltatások előnyeit élvezni?

És hagyjuk őket a belátásuk szerint dönteni.

Ennyi az egész. Ehhez nem igényelt az, hogy előzetesen a Tudományos Akadémia tagjává válasszanak meg bennünket. Egyáltalán nem egy bonyolult, megoldhatatlannak tűnő feladatról van itt szó, ha elsajátítjuk a szükséges beállítottságot és képességeket.

Legközelebbi alkalommal a kapcsolati marketing egyik jelenleg alkalmazott, ügyfél-/munkatárs kiválasztó rendszerét szeretném majd röviden bemutatni.

 

Addig is, kellemes tájékozódást kívánok!

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005