| | Kedves
Érdeklődő!
Akkor
most vegyük szemre, miből is áll egy kapcsolati marketinges, működőképes ügyfél-/munkatárs
kiválasztó RENDSZER:
- A
termékek, illetve a jövedelemszerzési lehetőség iránti érdeklődök figyelmét különböző
- több mint 30-féle - Internetes, vagy hagyományos módszerrel keltjük fel.
- Az
alapvető információkat a lehetőségről (termékvásárlás/részmunkaidöben történő
jövedelemszerzés) az érdeklődők egy HONLAPON tanulmányozhatják, kedvük szerint,
senkitől sem zavartatva (ez megfelel a klasszikus kapcsolati marketinges üzleti-
ill. termékbemutatónak).
-
Amennyiben az érdeklődő értékesnek ítéli a közreadott információinkat, szeretne
további hasonlóhoz is hozzájutni. Erre természetesen lehetőséget teremtünk a számára.
Egy ingyenes tanulmány,
cikk, e-book, vagy más hasonló információs termék azonnali rendelkezésre bocsátásáért
cserébe, elkérjük az érdeklődő e-mail címét.
-
Ezt követően az őt érdeklő témakörben további információkat küldünk neki - kizárólag
- az ő kérésére, az ö beleegyezésével. Egy e-mail küldő automata program segítségével
korlátlan számú e-mail küldhető.
Megjegyzésre
érdemes, hogy: Nem mi erőszakoljuk rá az érdeklődőre a mondanivalónkat!
Hiszen a küldött e-mailekben - ugyan úgy, mint ebben is - bármikor lehetőség
nyílik a kapcsolat befejezésére, és az illető kérheti az adatainak a törlését
a küldő fél levelezőlistájáról. Ha az információink, és ötleteink minősége megfelel
az érdeklődő elvárásainak, akkor ez utóbbira, meglehetősen ritkán kerül sor.
- A
folyamatos tájékoztatás ideje alatt, lehetősége van az érdeklődőnek jelentkeznie
és kérnie a kapcsolatfelvételt, akár telefonon, e-mailben, az Interneten (chat),
vagy akár személyes találkozó formájában.
- Annyi
információhoz juthat hozzá a most már jelentkezői státuszt kiérdemlő személy,
amennyit szükségesnek tart, a megalapozott döntése meghozatala érdekében.
Ez
a folyamat nincs időben lekorlátozva, csak a jelentkezőn múlik, hogy meddig tart.
(Lehetőség sincs a vevőjelölt esetleges nyaggatására, mivel nemtetszése esetén
módja van, azonnal véget vetni a számára kellemetlenné váló laza kapcsolatnak.)
- Termékvásárlási
döntés esetén, a termék megrendelése, leszállítása és a fizetés lebonyolítása
az adott országban érvényes gyakorlatnak megfelelően történik (Internet, postai-,
vagy futárszolgálat, illetve a termékforgalmazó személyes közreműködése).
- A fogyasztóval
történő folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatása az újabb termékek megjelenéséről,
és egyéb hírekről az Internet használatnak köszönhetően, olcsón és hatékonyan
biztosítható.
Nos,
kedves Érdeklődő:
Mi a véleménye a bemutatott rendszerrel kapcsolatban?
El
tudja képzelni, hogy egy ilyen módszert alkalmazva tegyen szert plusz jövedelemre? Milyen
érzés lenne az otthoni számítógépe képernyőjén olyan e-maileket olvasni, amelyek
megrendeléseket tartalmaznak az Ön által forgalmazott termékekre?
Vagy
pedig, amelyekben az érdeklődők további információkat kérnek Öntől, a vásárlási
döntésük meghozatala érdekében? Ezt
követően pedig jelzik, hogy szívesen vásárolnának Öntől belőlük önmaguk és családtagjaik
számára. A munkatársaink
kiválasztása is ugyanazzal az internetes "tölcsér módszerrel" történik,
mint a termékek esetében.
Lehetőségünk van különféle tesztek elhelyezésére
a honlapjainkon, ezáltal megkönnyítjük az érdeklődök döntését. Megállapíthatják,
hogy mennyire alkalmas az egyéniségük ennek a tevékenységnek a végzésére. Ez
azért fontos szempont, mert - az internetes kommunikációs eszközök rendkívüli
hatékonyságának ellenére - a személyi tényező nem hagyható ki ebből a tevékenységből.
(Az emberek nem egy automata válaszadó gépezettel kívánnak párbeszédet folytatni
...) A személyre
szabott szolgáltatások iránti igény rendkívüli módon megnőtt napjainkban. Gondoljunk
csak a szupermarketekben "elárusító" után reménytelenül nyomozó, információéhes
vásárlótársainkra, akik legjobb esetben egy árufeltöltővel találkozhatnak az óriási
eladóterekben. Fontos
eleme még ennek a természetes, erőlködésmentes értékesítési módnak az elégedett
ügyfelek részéről - önként - végzett, ingyenes reklámtevékenység, a személyes
továbbajánlás. Ők
ugyanis, szándékosan sem tudják, és nem is akarják visszatartani magukban, az
elégedettségük reflexszerű megnyilvánulását. Sőt, így igyekeznek meghálálni azt
a személyre szabott, és gyakran az előzetes elvárásukat is felülmúló, az egyedi
igényeiket is figyelembe vevő szolgáltatást, amelyben a kapcsolati marketinges
termékforgalmazó részesítette őket. Aki
ugyanis nagyon jól tudja, hogy a hosszú távú ügyfélkapcsolat alapja a bizalom
és a megelégedettség. Egy vállalati alkalmazott részéről ma még meglehetősen ritkán
lehet ilyen lelkiismeretes ügyfél-kapcsolattartási hozzáállást tapasztalni. Napjainkban
ezért kapnak - nem csak ebben a szakmában - különös hangsúlyt, a termékforgalmazóval
szemben támasztott önképzési és személyiségfejlesztési
szempontok. Nem
véletlen, hogy a vezető kapcsolati marketinges cégek rendelkeznek jelenleg az
egyik leghatékonyabb személyiségfejlesztést elősegítő képzési rendszerrel. No
persze nem szabad megfelejtkezni az elemi erejű ösztönzés forrását képező, átlagon
felüli életminőség elérhetőségének a lehetőségéről sem. A
következő alkalommal a valóban újszerű, ügyfélbarát marketing fogalmáról
fogok majd írn. Addig
is, kellemes tájékozódást kívánok! Üdvözlettel:
Kajárik Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu | |