A RENDSZER (folytatás)

 

 


Karriertipp e-mail sorozat: 6. rész

 

 

Kedves Érdeklődő!


Akkor most vegyük szemre, miből is áll egy kapcsolati marketinges, működőképes ügyfél-/munkatárs kiválasztó RENDSZER:

  • A termékek, illetve a jövedelemszerzési lehetőség iránti érdeklődök figyelmét különböző - több mint 30-féle - Internetes, vagy hagyományos módszerrel keltjük fel.

  • Az alapvető információkat a lehetőségről (termékvásárlás/részmunkaidöben történő jövedelemszerzés) az érdeklődők egy HONLAPON tanulmányozhatják, kedvük szerint, senkitől sem zavartatva (ez megfelel a klasszikus kapcsolati marketinges üzleti- ill. termékbemutatónak).

  • Amennyiben az érdeklődő értékesnek ítéli a közreadott információinkat, szeretne további hasonlóhoz is hozzájutni. Erre természetesen lehetőséget teremtünk a számára. Egy ingyenes tanulmány, cikk, e-book, vagy más hasonló információs termék azonnali rendelkezésre bocsátásáért cserébe, elkérjük az érdeklődő e-mail címét.

  • Ezt követően az őt érdeklő témakörben további információkat küldünk neki - kizárólag - az ő kérésére, az ö beleegyezésével. Egy e-mail küldő automata program segítségével korlátlan számú e-mail küldhető.

    Megjegyzésre érdemes, hogy:
    Nem mi erőszakoljuk rá az érdeklődőre a mondanivalónkat!

    Hiszen a küldött e-mailekben - ugyan úgy, mint ebben is - bármikor lehetőség nyílik a kapcsolat befejezésére, és az illető kérheti az adatainak a törlését a küldő fél levelezőlistájáról. Ha az információink, és ötleteink minősége megfelel az érdeklődő elvárásainak, akkor ez utóbbira, meglehetősen ritkán kerül sor.


  • A folyamatos tájékoztatás ideje alatt, lehetősége van az érdeklődőnek jelentkeznie és kérnie a kapcsolatfelvételt, akár telefonon, e-mailben, az Interneten (chat), vagy akár személyes találkozó formájában.

  • Annyi információhoz juthat hozzá a most már jelentkezői státuszt kiérdemlő személy, amennyit szükségesnek tart, a megalapozott döntése meghozatala érdekében.
    Ez a folyamat nincs időben lekorlátozva, csak a jelentkezőn múlik, hogy meddig tart. (Lehetőség sincs a vevőjelölt esetleges nyaggatására, mivel nemtetszése esetén módja van, azonnal véget vetni a számára kellemetlenné váló laza kapcsolatnak.)

  • Termékvásárlási döntés esetén, a termék megrendelése, leszállítása és a fizetés lebonyolítása az adott országban érvényes gyakorlatnak megfelelően történik (Internet, postai-, vagy futárszolgálat, illetve a termékforgalmazó személyes közreműködése).

  • A fogyasztóval történő folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatása az újabb termékek megjelenéséről, és egyéb hírekről az Internet használatnak köszönhetően, olcsón és hatékonyan biztosítható.


Nos, kedves Érdeklődő:

Mi a véleménye a bemutatott rendszerrel kapcsolatban?

El tudja képzelni, hogy egy ilyen módszert alkalmazva tegyen szert plusz jövedelemre?

Milyen érzés lenne az otthoni számítógépe képernyőjén olyan e-maileket olvasni, amelyek megrendeléseket tartalmaznak az Ön által forgalmazott termékekre?

Vagy pedig, amelyekben az érdeklődők további információkat kérnek Öntől, a vásárlási döntésük meghozatala érdekében?

Ezt követően pedig jelzik, hogy szívesen vásárolnának Öntől belőlük önmaguk és családtagjaik számára.

A munkatársaink kiválasztása is ugyanazzal az internetes "tölcsér módszerrel" történik, mint a termékek esetében.

Lehetőségünk van különféle tesztek elhelyezésére a honlapjainkon, ezáltal megkönnyítjük az érdeklődök döntését. Megállapíthatják, hogy mennyire alkalmas az egyéniségük ennek a tevékenységnek a végzésére.

Ez azért fontos szempont, mert - az internetes kommunikációs eszközök rendkívüli hatékonyságának ellenére - a személyi tényező nem hagyható ki ebből a tevékenységből. (Az emberek nem egy automata válaszadó gépezettel kívánnak párbeszédet folytatni ...)

A személyre szabott szolgáltatások iránti igény rendkívüli módon megnőtt napjainkban. Gondoljunk csak a szupermarketekben "elárusító" után reménytelenül nyomozó, információéhes vásárlótársainkra, akik legjobb esetben egy árufeltöltővel találkozhatnak az óriási eladóterekben.

Fontos eleme még ennek a természetes, erőlködésmentes értékesítési módnak az elégedett ügyfelek részéről - önként - végzett, ingyenes reklámtevékenység, a személyes továbbajánlás.

Ők ugyanis, szándékosan sem tudják, és nem is akarják visszatartani magukban, az elégedettségük reflexszerű megnyilvánulását. Sőt, így igyekeznek meghálálni azt a személyre szabott, és gyakran az előzetes elvárásukat is felülmúló, az egyedi igényeiket is figyelembe vevő szolgáltatást, amelyben a kapcsolati marketinges termékforgalmazó részesítette őket.

Aki ugyanis nagyon jól tudja, hogy a hosszú távú ügyfélkapcsolat alapja a bizalom és a megelégedettség. Egy vállalati alkalmazott részéről ma még meglehetősen ritkán lehet ilyen lelkiismeretes ügyfél-kapcsolattartási hozzáállást tapasztalni.

Napjainkban ezért kapnak - nem csak ebben a szakmában - különös hangsúlyt, a termékforgalmazóval szemben támasztott önképzési és személyiségfejlesztési szempontok.

Nem véletlen, hogy a vezető kapcsolati marketinges cégek rendelkeznek jelenleg az egyik leghatékonyabb személyiségfejlesztést elősegítő képzési rendszerrel. No persze nem szabad megfelejtkezni az elemi erejű ösztönzés forrását képező, átlagon felüli életminőség elérhetőségének a lehetőségéről sem.

A következő alkalommal a valóban újszerű, ügyfélbarát marketing fogalmáról fogok majd írn.

 

Addig is, kellemes tájékozódást kívánok!

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005