Kedves
Érdeklődő!
Ebben
a szakmában rendkívül fontos szerepe van a leendő ügyfelek újszerű megközelítésének
és tájékoztatásának, amit ügyfélbarát marketingnek, vagy természetes - észrevétlen
- érékesítésnek neveznek.
A
közismert mondás szerint: "Az emberek ki nem
állhatják, ha rájuk sóznak valamit, viszont imádnak vásárolni!" Nos,
az ügyfélbarát marketing szerint nem csinálunk mást, mint segítünk a leendő ügyfeleinknek
megállapítani, hogy az általunk jónak tartott termék/szolgáltatás megoldást jelen-e
az ő problémájára ahelyett, hogy rá akarnánk erőltetni valamit, csupán azért,
hogy mi pénzt kapjunk. Nincs
semmi értelme különféle trükkökkel, beugrató taktikákkal - egy vevő-eladó kiszorítós
"szellemi amőba játékot" játszva - keservesen kicsikarni magunknak egy
értékesítést. Szinte
biztosak lehetünk abban, hogy ez volt egyben az utolsó eladásunk is az adott személynek,
hiszen ki szeret tartós kapcsolatban maradni azzal, akitől vereséget szenvedett... A
vezető kapcsolati marketinges cégeknél alkalmazott 30 napos vevő-megelégedettségi
garancia ugyanis lehetővé teszi, hogy a magát beugrasztottnak, rászedettnek
érző vevő visszakapja a vételárat. A
kapcsolati marketinges értékesítést profi szinten művelők, nagyon jól tudják,
hogy semmi értelme sincs a leendő ügyfelük nyaggatásának, - akarata ellenére való
- erőszakos meggyőzésének. Hiszen
ráerőltetni valakire a mi saját elveinket, szempontrendszerünket, véleményünket
olyan, mint amikor egy malacra kempingnadrágot szeretnénk ráadni.
Az eredmény
mi lesz? Szerencsétlen malacot sikerül jól feldühítenünk, miközben magunkat
pedig, jól összekoszoljuk... Észrevetetni,
viszont az emberekkel azt, ami mellett minden nap elmennek, de soha sem nem figyelnek
fel rá, no ez az, ami ebben a szakmában a valódi tudást jelenti. Ez az a tevékenység,
amiért aztán megfelelő anyagi díjazásban is fognak bennünket részesíteni a megelégedett
ügyfeleink. A
mai világban a hosszú távú ügyfélkapcsolatokban van fantázia és nyereség.
Sokkal könnyebb, olcsóbb és kevesebb stresszel jár, ha egy meglévő ügyfelünknek
értékesítünk további termékeket ahelyett, hogy állandóan új vevők után szaladgálnánk. Napjainkban
egy másik új jelenség is megfigyelhető az értékesítés területén. A gyors technikai
fejlődés következtében ma már egyre jobban csökken a legismertebb cégek termékeinek
minősége közötti különbség. A
vásárlók pedig - leginkább az internetnek köszönhetően - egyre tájékozottabbak,
a bőséges információ beszerzési lehetőségeiknek köszönhetően. Így
a cégek közötti verseny súlypontja áthelyeződik az emberi tényezőkre. Az a cég
nyer, amelyik több bizalomkeltő, az emberek nyelvén beszélni tudó, velük könnyen
szóértő, részükre személyes ajánlatot kidolgozni képes, a témában jártas tanácsadó
munkatárssal rendelkezik. A
bizalom kiérdemlése, érzelmi kategória. Ezt
viszont, csupán adminisztratív módszerekkel, automata gépsorok üzembehelyezésével,
zöldmezős beruházással képtelenség elérni.
Az alkalmazottakat kellene önfejlesztésre tudni rávenni., és megfelelően erre
ösztönözni. Mindehhez számukra vonzó mintaképekkel kellene szolgálni, és kellően
motiváló, támogató környezetet kellene biztosítani. A
helyzet az, hogy jelenleg ilyen speciális - a munkatársaik személyiségének fejlődését
elősegítő - "szolgáltatással" csupán a kapcsolati marketinges cégek
- közülük is csak a legsikeresebbek - rendelkeznek. A
velük kapcsolatban lévő, önállóan tevékenykedő munkatársaknál mindemellett megvan
még, a hatékony és korszerű ösztönzést biztosító jövedelemszerzési stratégia (jogdíjszerű
passzív jövedelem), valamint az önfoglalkoztatás nyújtotta függetlenség, szabadság
élvezete is. Ők
valóban saját boldogulásukért dolgoznak a saját vállalatukban ahelyett,
hogy mások céljainak megvalósításán fáradoznának. A
fentiekhez kapcsolódó további információk találhatók honlapunkon a GONDOLATÉBRESZTÖ
GONDOLATOK cím alatt.
Üdvözlettel:
Kajárik Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |