WELLNESS

 

 


Karriertipp e-mail sorozat: 8. rész

 


Kedves Érdeklődő!


Tájékoztató e-mail sorozatomban ez alkalommal következzen most, a kapcsolati marketinges termékforgalmazók háttértámogatását biztosító cégek, egyik legnépszerűbb iparágáról egy rövid ismertető:

A korábban már említett, nem hagyományos termékforgalmazói módot alkalmazó cégek jelentős hányada egy, napjainkban még csak szárnyait bontogató iparágban tevékenykedik, melynek neve: WELLNESS

Paul Zane PILZER - ismert amerikai gazdaságkutató (több elnök gazdasági tanácsadója volt az USA-ban) - véleménye szerint, 10 éven belül, ez a most alakuló, dinamikus fejlődés előtt álló iparág, az élelmiszeripar, vagy akár a gyógyszeripar éves forgalmával azonos nagyságrendű részesedést mondhat majd magáénak.

Hogyan alakult ki ez a piaci rés, aminek egy ilyen kaliberű iparág létrejötte köszönhető?

A modern - jelentős reklámtámogatásban részesülő - élelmiszeripari készítmények, és az emberek mai életszemlélete segítenek elfelejtetni velünk azt, hogy az étkezések elsődleges funkciója a tápanyagok biztosítása a szervezetünk számára, és nem csupán egy élvezeti forrás.

Ennek következtében általában, gyakran hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni, az elfogyasztásra kerülő élelmiszerek tápértékét, minőségét és tápanyag összetételét. Ezt a szervezetünk többnyire hiánytünetekkel igyekszik is nekünk jelezni.

A rohanó, modern életvitelünk sikerrel csak abban az esetben folytatható, ha maximálisan igénybe vesszük a részünkre felkínált korszerű, praktikus, mélyhűtött és más tartósító módszerekkel előállított, félkész és kész ételeket.

Ezáltal gyakran lemondunk a teljes értékű tápanyagokat tartalmazó friss élelmiszerek fogyasztásáról.

A nyereségük növelését gondosan szemük előtt tartó zöldség- és gyümölcstermesztők - érthető módon - maximálisan igénybe veszik a különféle hozamnövelő, érést serkentő, állagmegőrzést javító vegyszerek, adalékanyagok és módszerek alkalmazását.

Ennek következtében csökken a zöldségek és gyümölcsök tápértéke, és ezzel párhuzamosan növekszik a szervezetünk számára káros anyagok bevitele.

A hústermelők is megragadnak minden rendelkezésükre álló eszközt, módszert és segédanyagot, (pl. antibiotikumokkal, és növekedésserkentő készítményekkel dúsított tápanyagok) a termelékenységük fokozása, és a kockázataik csökkentése céljából.

Ezért aztán egyáltalán nem szabad csodálkozni azon, hogy - az állam egyre növekvő egészségügyi kiadásai ellenére - a lakosság egészségi állapota egyre romlik.

A szakértők közül többen ezt, a lakosság fokozatos elöregedésével magyarázzák. Sokan elfogadják és beletörődnek az egészségi problémákkal küszködöknek gyakran adott sztereotip válaszba, miszerint: "Ezzel, ebben a korban már meg kell tanulni együtt élni!".

Nos, a helyzet az, hogy napjaink gyakori betegségeinek döntő többsége, a tápanyaghiányos táplálkozásunkra és az egészségtelen életmódunkra vezethető vissza.

Ha például az ember elmegy az orvoshoz és elmondja a panaszait, hogy fáj a feje, kimerült, alvászavarokkal küszködik, akkor az orvos többnyire egy azonnali megoldással reagál az elmondott problémákra, és felír valamilyen gyógyszert, amivel a jelzett tünet kezelhető.

Ma még az orvosnak nem feladata kielemezni az ember étkezési szokásait, és megállapítani, hogy miben hiányos az étrendje, mennyire keveset mozog napközben, és milyen egészségkárosító tevékenységet végez.

Közismert, hogy az élelmiszereinkben többnyire a következő 6 tápanyagfajta fordul elő: víz, szénhidrátok, zsírok, fehérjék, vitaminok, és ásványi anyagok

A fenti tápanyagok bármelyikének a hiánya az emberi szervezetben olyan tünetet okoz, amit az orvosok gyakran betegségként azonosítanak. Valójában pedig, valamelyik nélkülözhetetlen tápanyagfélének az étrendünkből való tartós hiányáról van csupán szó.

Ezen hiányzó tápanyagok viszont, táplálékkiegészítők, étrendkiegészítők, étkezést pótlók gazdag választékának formájában (italporok, italok, levesporok, energiaszeletek, teakeverékek, kapszulák és tabletták) könnyen bejuttathatók az emberi szervezetbe.

A szervezetünk csodákra képes, ha biztosítjuk számára a szükséges tápanyagokat.

A táplálékkiegészítőket rendszeresen fogyasztók közül, többen számolnak be a " hihetetlen, de mégis igaz" kategóriába tartozó terméktapasztalatokról, melyek a szervezetnek a kiváló minőségű tápanyagok észlelésére adott kedvező reakcióját bizonyítják.

Vannak, akik csupán erőnléti állapotuk és közérzetük javítása céljából fogyasztják az étrendkiegészítőket. Így biztosítják maguknak az optimális táplálkozás feltételeit.

Úgy gondolják, hogy a civilizációs ártalmak elleni védekezés ideális módja az egészségtudatos életmódban rejlik (táplálkozás, testmozgás, stressz csökkentő praktikák alkalmazása), nem pedig a sok esetben indokolatlan gyógyszerfogyasztásban.

Az étrendkiegészítők termékválasztékára példa látható http://wellnesstipp.fw.hu című honlapunkon.

A fent említett termékek gyártására és értékesítésére jöttek létre a wellness ipar kapcsolati marketinges cégei, amelyeknek önálló, független termékforgalmazói a rendkívül hatékony, és az egyéni igényeket maximálisan figyelembe vevő, személyes értékesítési módszert alkalmazzák.

Mivel ezek a termékek az élelmiszerek kategóriájába tartoznak, ezért a forgalmazásukhoz nincs szükség speciális egészségügyi képesítésre. A lakosságból bárki, aki kedvet érez hozzá, nyugodtan folytathatja ezt a tevékenységet.

Arról, hogy valaki egy adott élelmiszerfajta fogyasztásának köszönhetően jobban érzi magát, nyugodtan beszámolhat bárkinek anélkül, hogy egészségügyi végzettséggel rendelkezne. Ettől az információja még hiteles lesz.

Az emberek életmódjának megváltoztatását és táplálkozási szokásaik módosítását megkönnyíti a folyamatos tanácsadás és konzultálás. Mivel ennek biztosítása nem képezi az egészségügyben dolgozók kötelezően előírt feladatát, így alkalom nyílik az arra vállalkozók számára, hogy ezzel a tevékenységükkel jövedelemre tegyenek szert.

Az eredményes tanácsadásuk, és az általuk javasolt - kapcsolati marketinges rendszerben értékesített - étrendkiegészítők révén, rendszeres és tekintélyes jövedelemre tehetnek szert.

Mindennek alapját a napi fogyasztásra alkalmas, kiváló minőségű termékek képezik.

Sajátossága ennek a termékforgalmazási módnak az, hogy a fogyasztók problémáira a megoldást a termékek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatás együttes hatása adja.

A termékforgalmazó nem az egyszeri értékesítésben érdekelt, hanem abban, hogy az ügyfelének sikerüljön elérnie a kitűzött céljait. A személyes szolgáltatás keretében a tanácsadónak alkalma nyílik szakértelme és tapasztalatai értékesítésére, és ezáltal többletértékhez juttatnia az ügyfelét.

Az elégedett fogyasztók viszonzásul - élő hirdetőoszlop szerepét betöltve - újabb ügyfeleket szereznek - ingyen, csupán egészséges ösztöneiknek köszönhetően - a feladatát kiválóan teljesítő wellness tanácsadó termékforgalmazónak.

Nem véletlen, hogy a wellness ipar kapcsolati marketinges cégei közül, a testsúlycsökkentő - alakformáló készítmények forgalmazói bonyolítják le a legnagyobb forgalmat, mivel a leggyakoribb betegségek (szív- és érrendszeri betegségek, cukorbaj, izületi betegségek, légúti megbetegedések, egyes daganatos megbetegedések és az önbizalomhiány) többnyire az elhízás következményeiként keletkeznek.

Egészségtudatos életmóddal ezen betegségek többsége megelőzhető, illetve meglétük esetén is a hatásuk mérsékelhető.

Egyre növekszik azon személyek száma, akik tudatosan foglalkoznak az optimális étrendjük biztosításával, és a többi wellness alapelv betartásával, javítják az életminőségüket. Nem várják meg annak az állapotnak a bekövetkezését, amikor már csak az orvos által felirt gyógyszerek segítségével nyílik mód a kellemetlen érzések elviselhetőbbé tételére.

Természetesen nem csak táplálékkiegészítők és vitaminok forgalmazása történik a kapcsolati marketing keretében. A választék egyre bővül, és olyanok termékek és szolgáltatások is megtalálhatók a skálán, mint a tisztító szerek, a testápolók és kozmetikumok, az ékszerek, a telekommunikációs szolgáltatások, vagy akár a jogi érdekképviselet, és tanácsadás is.

A táplálékkiegészítők jelenlegi és egyre bővülő választékának köszönhetően, ma már mindenkinek lehetősége van az életkorának és életvitelének leginkább megfelelő, optimális készítmények fogyasztására. Ehhez nyújtanak szakszerű, személyre szabott segítséget, egy új szakma képviselői, a wellness tanácsadók.

 

Természetesen, ha valaki kedvet érez ehhez az ígéretes jövő előtt álló tevékenységhez, akkor a termékek kiválasztásán és megkedvelésén kívül még számos más szempontot is ajánlatos figyelembe venni.

Melyek ezek?

  • A termékeket előállító és forgalmazó kapcsolati marketinges cég,

  • Az alkalmazott jutalékrendszer (Marketing Terv).

  • A megfelelő szponzor - személyi edző (a tapasztalatait nekünk átadó, a bevált, sikeres módszereire minket megtanító személy, akinek a segítségével csatlakozhatunk az adott cég termékforgalmazóinak sorába) kiválasztása.

Legközelebb az eddigi kapcsolati marketinges tapasztalatom alapján összeállított SIKERRECEPT közreadására fogok vállalkozni.

 

Addig is, kellemes tájékozódást kívánok!

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005