Kedves
Érdeklődő!
Tájékoztató
e-mail sorozatomban ez alkalommal következzen most, a kapcsolati marketinges termékforgalmazók
háttértámogatását biztosító cégek, egyik legnépszerűbb iparágáról egy rövid ismertető:
A
korábban már említett, nem hagyományos termékforgalmazói módot alkalmazó cégek
jelentős hányada egy, napjainkban még csak szárnyait bontogató iparágban tevékenykedik,
melynek neve: WELLNESS Paul
Zane PILZER - ismert amerikai gazdaságkutató (több elnök gazdasági tanácsadója
volt az USA-ban) - véleménye szerint, 10 éven belül, ez a most alakuló, dinamikus
fejlődés előtt álló iparág, az élelmiszeripar, vagy akár a gyógyszeripar éves
forgalmával azonos nagyságrendű részesedést mondhat majd magáénak.
Hogyan
alakult ki ez a piaci rés, aminek egy ilyen kaliberű iparág létrejötte köszönhető? A
modern - jelentős reklámtámogatásban részesülő - élelmiszeripari készítmények,
és az emberek mai életszemlélete segítenek elfelejtetni velünk azt, hogy
az étkezések elsődleges funkciója a tápanyagok biztosítása a szervezetünk számára,
és nem csupán egy élvezeti forrás. Ennek
következtében általában, gyakran hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni, az
elfogyasztásra kerülő élelmiszerek tápértékét, minőségét és tápanyag összetételét.
Ezt a szervezetünk többnyire hiánytünetekkel igyekszik is nekünk jelezni. A
rohanó, modern életvitelünk sikerrel csak abban az esetben folytatható, ha maximálisan
igénybe vesszük a részünkre felkínált korszerű, praktikus, mélyhűtött és más tartósító
módszerekkel előállított, félkész és kész ételeket.
Ezáltal gyakran lemondunk a teljes értékű tápanyagokat tartalmazó friss
élelmiszerek fogyasztásáról. A
nyereségük növelését gondosan szemük előtt tartó zöldség- és gyümölcstermesztők
- érthető módon - maximálisan igénybe veszik a különféle hozamnövelő, érést serkentő,
állagmegőrzést javító vegyszerek, adalékanyagok és módszerek alkalmazását. Ennek
következtében csökken a zöldségek és gyümölcsök tápértéke, és ezzel párhuzamosan
növekszik a szervezetünk számára káros anyagok bevitele. A
hústermelők is megragadnak minden rendelkezésükre álló eszközt, módszert és segédanyagot,
(pl. antibiotikumokkal, és növekedésserkentő készítményekkel dúsított tápanyagok)
a termelékenységük fokozása, és a kockázataik csökkentése céljából. Ezért
aztán egyáltalán nem szabad csodálkozni azon, hogy - az állam egyre növekvő egészségügyi
kiadásai ellenére - a lakosság egészségi állapota egyre romlik. A
szakértők közül többen ezt, a lakosság fokozatos elöregedésével magyarázzák. Sokan
elfogadják és beletörődnek az egészségi problémákkal küszködöknek gyakran adott
sztereotip válaszba, miszerint: "Ezzel, ebben a korban már meg kell tanulni
együtt élni!". Nos,
a helyzet az, hogy napjaink gyakori betegségeinek döntő többsége, a tápanyaghiányos
táplálkozásunkra és az egészségtelen életmódunkra vezethető vissza. Ha
például az ember elmegy az orvoshoz és elmondja a panaszait, hogy fáj a feje,
kimerült, alvászavarokkal küszködik, akkor az orvos többnyire egy azonnali megoldással
reagál az elmondott problémákra, és felír valamilyen gyógyszert, amivel a jelzett
tünet kezelhető. Ma
még az orvosnak nem feladata kielemezni az ember étkezési szokásait, és megállapítani,
hogy miben hiányos az étrendje, mennyire keveset mozog napközben, és milyen egészségkárosító
tevékenységet végez. Közismert,
hogy az élelmiszereinkben többnyire a következő 6 tápanyagfajta fordul elő: víz,
szénhidrátok, zsírok, fehérjék, vitaminok, és ásványi anyagok A
fenti tápanyagok bármelyikének a hiánya az emberi szervezetben olyan tünetet okoz,
amit az orvosok gyakran betegségként azonosítanak. Valójában pedig, valamelyik
nélkülözhetetlen tápanyagfélének az étrendünkből való tartós hiányáról van csupán
szó. Ezen hiányzó tápanyagok viszont, táplálékkiegészítők, étrendkiegészítők,
étkezést pótlók gazdag választékának formájában (italporok, italok, levesporok,
energiaszeletek, teakeverékek, kapszulák és tabletták) könnyen bejuttathatók az
emberi szervezetbe.
A szervezetünk csodákra képes, ha biztosítjuk számára a szükséges tápanyagokat.
A táplálékkiegészítőket
rendszeresen fogyasztók közül, többen számolnak be a " hihetetlen, de
mégis igaz" kategóriába tartozó terméktapasztalatokról, melyek a szervezetnek
a kiváló minőségű tápanyagok észlelésére adott kedvező reakcióját bizonyítják. Vannak,
akik csupán erőnléti állapotuk és közérzetük javítása céljából fogyasztják az
étrendkiegészítőket. Így biztosítják maguknak az optimális táplálkozás feltételeit.
Úgy gondolják,
hogy a civilizációs ártalmak elleni védekezés ideális módja az egészségtudatos
életmódban rejlik (táplálkozás, testmozgás, stressz csökkentő praktikák alkalmazása),
nem pedig a sok esetben indokolatlan gyógyszerfogyasztásban. Az
étrendkiegészítők termékválasztékára példa látható http://wellnesstipp.fw.hu
című honlapunkon. A
fent említett termékek gyártására és értékesítésére jöttek létre a wellness ipar
kapcsolati marketinges cégei, amelyeknek önálló, független termékforgalmazói a
rendkívül hatékony, és az egyéni igényeket maximálisan figyelembe vevő, személyes
értékesítési módszert alkalmazzák. Mivel
ezek a termékek az élelmiszerek kategóriájába tartoznak, ezért a forgalmazásukhoz
nincs szükség speciális egészségügyi képesítésre. A lakosságból bárki, aki kedvet
érez hozzá, nyugodtan folytathatja ezt a tevékenységet. Arról,
hogy valaki egy adott élelmiszerfajta fogyasztásának köszönhetően jobban érzi
magát, nyugodtan beszámolhat bárkinek anélkül, hogy egészségügyi végzettséggel
rendelkezne. Ettől az információja még hiteles lesz. Az emberek életmódjának
megváltoztatását és táplálkozási szokásaik módosítását megkönnyíti a folyamatos
tanácsadás és konzultálás. Mivel ennek biztosítása nem képezi az egészségügyben
dolgozók kötelezően előírt feladatát, így alkalom nyílik az arra vállalkozók számára,
hogy ezzel a tevékenységükkel jövedelemre tegyenek szert. Az
eredményes tanácsadásuk, és az általuk javasolt - kapcsolati marketinges rendszerben
értékesített - étrendkiegészítők révén, rendszeres és tekintélyes jövedelemre
tehetnek szert.
Mindennek alapját a napi fogyasztásra alkalmas, kiváló minőségű termékek képezik. Sajátossága
ennek a termékforgalmazási módnak az, hogy a fogyasztók problémáira a megoldást
a termékek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatás együttes hatása adja.
A termékforgalmazó
nem az egyszeri értékesítésben érdekelt, hanem abban, hogy az ügyfelének sikerüljön
elérnie a kitűzött céljait. A személyes szolgáltatás keretében a tanácsadónak
alkalma nyílik szakértelme és tapasztalatai értékesítésére, és ezáltal többletértékhez
juttatnia az ügyfelét. Az
elégedett fogyasztók viszonzásul - élő hirdetőoszlop szerepét betöltve - újabb
ügyfeleket szereznek - ingyen, csupán egészséges ösztöneiknek köszönhetően - a
feladatát kiválóan teljesítő wellness tanácsadó termékforgalmazónak. Nem
véletlen, hogy a wellness ipar kapcsolati marketinges cégei közül, a testsúlycsökkentő
- alakformáló készítmények forgalmazói bonyolítják le a legnagyobb forgalmat,
mivel a leggyakoribb betegségek (szív- és érrendszeri betegségek, cukorbaj, izületi
betegségek, légúti megbetegedések, egyes daganatos megbetegedések és az önbizalomhiány)
többnyire az elhízás következményeiként keletkeznek. Egészségtudatos
életmóddal ezen betegségek többsége megelőzhető, illetve meglétük esetén is a
hatásuk mérsékelhető. Egyre
növekszik azon személyek száma, akik tudatosan foglalkoznak az optimális étrendjük
biztosításával, és a többi wellness alapelv betartásával, javítják az életminőségüket.
Nem várják meg annak az állapotnak a bekövetkezését, amikor már csak az orvos
által felirt gyógyszerek segítségével nyílik mód a kellemetlen érzések elviselhetőbbé
tételére. Természetesen
nem csak táplálékkiegészítők és vitaminok forgalmazása történik a kapcsolati marketing
keretében. A választék egyre bővül, és olyanok termékek és szolgáltatások is megtalálhatók
a skálán, mint a tisztító szerek, a testápolók és kozmetikumok, az ékszerek, a
telekommunikációs szolgáltatások, vagy akár a jogi érdekképviselet, és tanácsadás
is. A táplálékkiegészítők
jelenlegi és egyre bővülő választékának köszönhetően, ma már mindenkinek lehetősége
van az életkorának és életvitelének leginkább megfelelő, optimális készítmények
fogyasztására. Ehhez nyújtanak szakszerű, személyre szabott segítséget, egy új
szakma képviselői, a wellness tanácsadók. Természetesen,
ha valaki kedvet érez ehhez az ígéretes jövő előtt álló tevékenységhez, akkor
a termékek kiválasztásán és megkedvelésén kívül még számos más szempontot
is ajánlatos figyelembe venni. Melyek
ezek? - A termékeket
előállító és forgalmazó kapcsolati marketinges cég,
- Az
alkalmazott jutalékrendszer (Marketing Terv).
- A
megfelelő szponzor - személyi edző (a tapasztalatait nekünk átadó, a bevált,
sikeres módszereire minket megtanító személy, akinek a segítségével csatlakozhatunk
az adott cég termékforgalmazóinak sorába) kiválasztása.
Legközelebb
az eddigi kapcsolati marketinges tapasztalatom alapján összeállított SIKERRECEPT
közreadására fogok vállalkozni. Addig
is, kellemes tájékozódást kívánok! Üdvözlettel:
Kajárik Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |