| | Miért
éppen most kedvező az időpont?
Kedves
Érdeklődő! Három
trendnek az egyidejű megjelenése alapvető javulást eredményezhet az életkörülményeinkben:
ezek az Internet, az e-kereskedelem, és a kapcsolati marketing.
Ezek közül
bármelyik olyan társadalomformáló hatással rendelkezik, hogy önállóan képes befolyásolni,
úgy az üzleti vállalkozásunk menetét, mint az élet- és munkakörülményeinket egyaránt.
Mindhárom trendnek a kölcsönös egymásra hatása viszont, egy igazi fordulópontot
jelen a civilizációnk történelmében.
Az
Internet az a sajátosan új - mindent befolyásoló - jelenség, ami a mi generációnk
életében kezdi meg hatását kifejteni. 38 évre volt szükség ahhoz, hogy a rádiókészülékkel
rendelkezők száma elérje az 50 milliót. A televízió 50 millió háztartásban való
megjelenése 38 évet igényelt. Az internetnek mindössze 5 évébe került az 50 millió
felhasználóhoz való eljutás. Az
elektronikus kereskedelem ma már minden kétséget kizáróan egyre inkább
terjed, úgy az üzleti, mint a magán szférában egyaránt. Elég, ha az otthonról
történő, mozi-, színház-, repülőjegy-, szállodafoglalás növekvő népszerűségére
gondolunk. Az internetes áruházak számának gyors növekedéséről nem is beszélve. Nézzük
meg akkor most, hogy mi is az a kapcsolati marketing. Hívhatjuk bárminek
is - MLM, multi-level marketing, referencia marketing, ajánló marketing, fogyasztói
hálózatos értékesítés - a lényeg az, hogy az emberi kapcsolataink előnyös működtetése
húzódik meg a háttérben. El
kell csupán képzelni mindazt, amit eddig tudunk erről a termékforgalmazási módról,
és ki kell még egészíteni az internetnek köszönhető két legújabb marketing módszerrel,
melyek a következők:
1. Ügyfélbarát - a lehetséges vevők beleegyezésén
alapuló - marketing. Itt az őket érdeklő információkat saját jó szántukból
igénylőkről, azokról az e-mail címüket önkéntesen megadó potenciális ügyfelekről
van szó, akik nemcsak rendszeresen fogadják hanem, türelmetlenül várják is a részükre
folyamatosanmegküldött tájékoztatókat és ajánlatokat.
2. Kedvcsináló-,
vagy vírus-marketing. Ez az Internet "suttogó propagandájának"
kereskedelmi célú felhasználását jelenti. Jellemző példa erre a honlapokon található
"hívd fel a barátodnak is a figyelmét erre a honlapra"
típusú felhívás. Ezek
a megoldások hihetetlen mértékben képesek megnövelni egy marketing tevékenység
hatékonyságát. Nem nehéz elképzelni, hogy a XXI. század sikeres vállalkozói közé
csak azok fognak tartozni, akik ezeknek az új trendeknek (inernet, e-kereskedelem
és kapcsolati marketing) a kölcsönös együtthatását képesek kihasználni. Melyek
a feltételei egy ilyen új típusú vállalkozóvá válásnak? Mit
szólna hozzá, ha egy olyan vállalkozási formával ismertetnék meg Önt, ami: -
a sajátja lenne,
-
lehetővé tenné az otthoni munkavégzést,
-
nem igényel jelentős beruházási költséget a beinduláshoz,
-
nem teszi szükségessé munkavállalók alkalmazását,
-
saját vállalkozásában, de nem önmagára hagyottan végzett tevékenységet biztosítana,
-
egy tapasztal tanácsadói csapat segítségnyújtását, konzultációját bocsátaná rendelkezésére,
-
korlátlan jövedelemszint elérését biztosítja,
-
saját időbeosztást tesz lehetővé,
-
megteremti a feltételeit annak, hogy a jövedelmétől függően olyan jótékony célokra
is adományozzon, amelyek az Ön értékrendjének megfelelnek.
Amennyiben
Ön számára más megoldás is elképzelhető, mint az, hogy egész életében másnak dolgozzon,
akkor potenciális jelentkezőink között üdvözölhetjük. Ha
van már vállalkozói tapasztalata, és belefáradt abba, hogy állandóan azt nézze,
mi mindenről kell emiatt lemondania, szintén a jelentkezőink táborában érezheti
magát. Abban az
esetben is, ha megtetszett Önnek az otthon dolgozás - távmunka - ötlete,
de szeretné annak hátrányait kiküszöbölni, szintén esélye van arra, hogy csatlakozzon
azokhoz, akik ennek az új vállalkozói rétegnek a képviselői szeretnének lenni.
Ők lesznek azok,
akiknek alkalmuk nyílik a hagyományos munkavállalói kötöttségeket és bezártságot
lecserélni, az otthondolgozás önállóságára és szabadságára. Most
pedig eljutottunk a jövedelemszerzés negyedik módjához, mely lehetővé teszi adottságaink,
alkotókészségünk, időnk, energiánk, és jövedelmünk megtöbbszörözését. Hogyan
képződik a jogdíjszerű - passzív - jövedelem?
Erről
a témáról fog szólni az e-mail sorozatunk következő része.
Üdvözlettel: Kajárik
Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu | |