Kajárik Béla:
JÓ HÍREK !
 

 

 




 


Felmerülő kérdések

Kedves Érdeklődő!

Lehet, hogy Ön logikailag igyekszik sajátmagát meggyőzni arról, hogy nem sok vesztenivalója van abban, ha elkezd egy ilyen kapcsolati marketinges tevékenységet.

Belső reflexei azonban - vagy esetleg az élettársa, partnere - elemi erővel tiltakoznak az ellen, hogy bármi ilyen jellegű munkára vállalkozzon.

Olyan ez, mint amikor egy víztől irtózó személyt próbálnak a barátai rávenni arra, hogy ugorjon fejest egy úszómedencébe.

Lelkesen magyarázzák persze neki, hogy milyen csodálatos érzés, amikor az ember feje fölött összecsapnak a hullámok, és egy pillanatra minden elcsöndesül körülötte. Hogy aztán a felszínre felbukkanva, egy jó nagy levegőt vehessen az ember.

A biztonságérzetének fokozása érdekében megnyugtatják őt, hogy egy 40 fős, profi úszómesterekből álló csapat tagjai fogják körülvenni a medencét, hogy szükség esetén kimentsék őt a vízből.

De mindez hiába! Minden óvintézkedés ellenére Ön rendíthetetlen. Határozott nem-et mond a csábító ajánlatra.

A legújabb pszichológiai kutatási eredmények szerint, mindez ma már érthető dolog, és természetes emberi reakciót tükröz.

Ismertté vált, hogy cselekedeteinket 5 az 1 arányban a tudatalatti agytevékenységünk határozza meg, a tudatossal - a logikai következtetéseken alapulóval - szemben.

Minden 6 döntésünkből csupán egyet hozunk meg logikai érveink figyelembevételével. A többi öt esetben "belső reflexből" cselekszünk.

Ma már lehetőségünk nyílik arra, hogy ezt az érdekeink ellen dolgozó reflexet egy újabb, nekünk sokkal megfelelőbbel váltsuk fel. Az előbbi a korai gyermekkorunkban - az akkori körülmények szerint - logikusnak bizonyult döntések alapján rögzült bennünk.

Az érdekeinket jobban szolgáló reflexek beprogramozására viszont, a logikai agyunk kiváló adottságait használhatjuk fel.

Partner-munkatársaink nem csupán birtokába jutnak ezeknek az agyprogramozási hibajavító "szerviz csomagok" műhelytitkainak, hanem lehetőségük nyílik a szükséges eszközrendszer alkalmazására, és a kedvező környezeti hatások előnyeinek élvezetére is.

Melyek ezek a bennünket - logikai érveink ellenére - megakadályozó "önvédelmi reflexeink" által megfogalmazott indokok, önmagunkat meggyőző érvelések?

A teljesség igénye nélkül, néhány jellemző példát szeretnék bemutatni:

"Én sohasem tudtam még semmit sem eladni. - pedig, szerintem itt leginkább erre van szükség."

"Ha ebben a lehetőségben (kapcsolati marketing) olyan nagy fantázia lenne, az ismerőseim és barátaim közül is sokkal többen csinálnák már."

"Miért éri meg vadidegen embereknek az, hogy énnekem segítsenek? - ingyen. Bizonyára, egyszerűen csak jól ki akarnak engem használni. Eddig még sajnos nem sikerült rájönnöm, hogy hol van ebben elrejtve az igazi átverés?"

Ezekről és a hozzájuk hasonló kérdésekről fogok írni majd a következő leveleimben.

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005