Felmerülő
kérdések
Kedves
Érdeklődő!
Lehet, hogy Ön logikailag igyekszik sajátmagát meggyőzni arról, hogy nem sok vesztenivalója
van abban, ha elkezd egy ilyen kapcsolati marketinges tevékenységet.
Belső
reflexei azonban - vagy esetleg az élettársa, partnere - elemi erővel tiltakoznak
az ellen, hogy bármi ilyen jellegű munkára vállalkozzon. Olyan
ez, mint amikor egy víztől irtózó személyt próbálnak a barátai rávenni arra, hogy
ugorjon fejest egy úszómedencébe. Lelkesen
magyarázzák persze neki, hogy milyen csodálatos érzés, amikor az ember feje fölött
összecsapnak a hullámok, és egy pillanatra minden elcsöndesül körülötte. Hogy
aztán a felszínre felbukkanva, egy jó nagy levegőt vehessen az ember. A
biztonságérzetének fokozása érdekében megnyugtatják őt, hogy egy 40 fős, profi
úszómesterekből álló csapat tagjai fogják körülvenni a medencét, hogy szükség
esetén kimentsék őt a vízből. De
mindez hiába! Minden óvintézkedés ellenére Ön rendíthetetlen. Határozott nem-et
mond a csábító ajánlatra. A
legújabb pszichológiai kutatási eredmények szerint, mindez ma már érthető dolog,
és természetes emberi reakciót tükröz. Ismertté
vált, hogy cselekedeteinket 5 az 1 arányban a tudatalatti agytevékenységünk határozza
meg, a tudatossal - a logikai következtetéseken alapulóval - szemben. Minden
6 döntésünkből csupán egyet hozunk meg logikai érveink figyelembevételével.
A többi öt esetben "belső reflexből" cselekszünk. Ma
már lehetőségünk nyílik arra, hogy ezt az érdekeink ellen dolgozó reflexet egy
újabb, nekünk sokkal megfelelőbbel váltsuk fel. Az előbbi a korai gyermekkorunkban
- az akkori körülmények szerint - logikusnak bizonyult döntések alapján rögzült
bennünk. Az érdekeinket
jobban szolgáló reflexek beprogramozására viszont, a logikai agyunk kiváló adottságait
használhatjuk fel. Partner-munkatársaink
nem csupán birtokába jutnak ezeknek az agyprogramozási hibajavító "szerviz
csomagok" műhelytitkainak, hanem lehetőségük nyílik a szükséges eszközrendszer
alkalmazására, és a kedvező környezeti hatások előnyeinek élvezetére is. Melyek
ezek a bennünket - logikai érveink ellenére - megakadályozó "önvédelmi reflexeink"
által megfogalmazott indokok, önmagunkat meggyőző érvelések? A
teljesség igénye nélkül, néhány jellemző példát szeretnék bemutatni: "Én
sohasem tudtam még semmit sem eladni. - pedig, szerintem itt leginkább erre
van szükség." "Ha
ebben a lehetőségben (kapcsolati marketing) olyan nagy fantázia lenne, az ismerőseim
és barátaim közül is sokkal többen csinálnák már." "Miért
éri meg vadidegen embereknek az, hogy énnekem segítsenek? - ingyen. Bizonyára,
egyszerűen csak jól ki akarnak engem használni. Eddig még sajnos nem sikerült
rájönnöm, hogy hol van ebben elrejtve az igazi átverés?" Ezekről
és a hozzájuk hasonló kérdésekről fogok írni majd a következő leveleimben.
Üdvözlettel: Kajárik
Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |