Kajárik Béla:
JÓ HÍREK !
 

 

 




 


Kedves Érdeklődő!

 

Mi a Kapcsolati Marketing ?

Az értékesítési piacon mára már olyan helyzet alakult ki, hogy a vállalatok egy része a versenyhelyzetből adódóan változtatásra kényszerülve olyan megoldást alakított ki, amelyben a fogyasztó is részesülhet az értékesítési jutalékból.

Miért van erre szükség?
Azért, mert az ügyfelek internet használata következtében az árakat egyre inkább már csak csökkenteni lehet.

Miként tudják ezután a cégek megtartani majd a fogyasztóikat?
Hiszen az internetnek köszönhetően nem csak egy adott cég ügyfelei nézhetik meg a kedvenc vállaltuk honlapját, hanem egy konkurens cég vevői, sőt maga a konkurens cég is. A mai világban, a korábban kivívott versenyelőny pillanatok alatt semmivé válik.

A cégek egymással vívott versenye kezd egy másik szintre átkerülni. A vállalatoknak az ügyfeleiket anyagilag érdekeltté kell tenniük abban, hogy hűek maradjanak hozzájuk. És itt jön be a képbe a fogyasztói hálózatos értékesítési módszer (a valaha piramisrendszernek kikiáltott "seftelős üzlet"...), a kapcsolati marketing.

Miszerint az ügyfél nagykereskedelmi árkedvezményt kap, ha törzsvásárló marad, és jutalékban részesül, ha másoknak ajánlja a cég termékeit, vagy szolgáltatásait. Ennek ma már számos példáját láthatjuk a gyakorlatban itthon is. Például ilyen a VODAFONE ügyféltoborzó akciója, vagy a CHELLO előfizetőket gyüjtő akciója.

A vállalatok szempontjából nézve, szintén érdekes kép tárul elénk. Az ügyfelek személyében egy erősen motivált, önfoglalkoztató, értékesítő munkaerő áll rendelkezésre, akinek csak akkor kell fizetni, ha tevékenysége eredményeként eladás történt. Ugyanezek a személyek egyben felelősek a munkatársaik toborzásáért, betanításáért és az ügyfélgondozásért is.

A mai emelkedő hirdetési árak, és az új termékek növekvő piaci bevezetési költségei esetében, melyik vállalat ne figyelne fel erre a marketing lehetőségre?

Ez tehát egy olyan sajátos személyes franchise szerű vállalkozás, amely lehetővé teszi, hogy különleges adottságokkal nem rendelkező "átlagemberek" is átlagon felüli - jogdíjszerű - jövedelemre tegyenek szert, a megszokottnál jóval kevesebb stresszhatásnak kitéve magukat. Ezáltal olyan életminőséget biztosíthatnak önmaguk és családjuk számára, amiről sokan ma még csak álmodoznak.

 

Üdvözlettel:

Kajárik Béla
vitalor@chello.hu

"Mit teszel ma, ami holnap is számít?"
http://www.karriertipp.hu

 

 
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2005