|
Kedves
Érdeklődő!
Mi
a Kapcsolati Marketing ? Az
értékesítési piacon mára már olyan helyzet alakult ki, hogy a vállalatok egy része
a versenyhelyzetből adódóan változtatásra kényszerülve olyan megoldást alakított
ki, amelyben a fogyasztó is részesülhet az értékesítési jutalékból.
Miért van erre szükség? Azért, mert az ügyfelek
internet használata következtében az árakat egyre inkább már csak csökkenteni
lehet. Miként tudják ezután a cégek megtartani
majd a fogyasztóikat? Hiszen az internetnek köszönhetően nem csak egy
adott cég ügyfelei nézhetik meg a kedvenc vállaltuk honlapját, hanem egy konkurens
cég vevői, sőt maga a konkurens cég is. A mai világban, a korábban kivívott versenyelőny
pillanatok alatt semmivé válik. A
cégek egymással vívott versenye kezd egy másik szintre átkerülni. A vállalatoknak
az ügyfeleiket anyagilag érdekeltté kell tenniük abban, hogy hűek maradjanak hozzájuk.
És itt jön be a képbe a fogyasztói hálózatos értékesítési módszer (a valaha piramisrendszernek
kikiáltott "seftelős üzlet"...), a kapcsolati marketing. Miszerint
az ügyfél nagykereskedelmi árkedvezményt kap, ha törzsvásárló marad, és
jutalékban részesül, ha másoknak ajánlja a cég termékeit, vagy szolgáltatásait.
Ennek ma már számos példáját láthatjuk a gyakorlatban itthon is. Például ilyen
a VODAFONE ügyféltoborzó
akciója, vagy a CHELLO
előfizetőket gyüjtő akciója. A
vállalatok szempontjából nézve, szintén érdekes kép tárul elénk. Az ügyfelek személyében
egy erősen motivált, önfoglalkoztató, értékesítő munkaerő áll rendelkezésre, akinek
csak akkor kell fizetni, ha tevékenysége eredményeként eladás történt. Ugyanezek
a személyek egyben felelősek a munkatársaik toborzásáért, betanításáért és az
ügyfélgondozásért is. A
mai emelkedő hirdetési árak, és az új termékek növekvő piaci bevezetési költségei
esetében, melyik vállalat ne figyelne fel erre a marketing lehetőségre? Ez
tehát egy olyan sajátos személyes franchise szerű vállalkozás, amely lehetővé
teszi, hogy különleges adottságokkal nem rendelkező "átlagemberek" is
átlagon felüli - jogdíjszerű - jövedelemre tegyenek szert, a megszokottnál jóval
kevesebb stresszhatásnak kitéve magukat. Ezáltal olyan életminőséget biztosíthatnak
önmaguk és családjuk számára, amiről sokan ma még csak álmodoznak. Üdvözlettel: Kajárik
Béla vitalor@chello.hu "Mit
teszel ma, ami holnap is számít?" http://www.karriertipp.hu |