Akkor vágjunk is most mindjárt bele! Kérlek, hogy vedd elő a friss MLM-es emlékeidet, és készülj fel egy kis agytornára! Ha úgy visszaemlékszel mindazokra az érdeklődőidre, akik nem léptek be a hálózatodba, mit gondolsz, mi volt a fő oka a döntésüknek? Szerinted mi az a legfontosabb indok, ami távol tartja az embereket ettől a szakmától? Mielőtt folytatnánk ezt az eszmefuttatást, szeretnélek egy történettel megismertetni, és meggyőződni arról, hogy mennyire jó az emlékezőképességed... Csodálatos nap a mai, ragyogó napsütés, remek a hangulatod és végre, egy külvárosi Mc Donalds étteremben sikerült megtartani "AZ" üzleti bemutatódat Robinak a megasztárnak. Korábban már hallottál ilyen esetekről, a céged nagymenő gyémántjai, szuper direktorai, president team tagjai, mind erről beszéltek, és most veled is megtörtént. A felső vonaladban lévő csúcsvezetőktől gyakran hallottad már, hogy eljön majd az a nap, amikor felfedezel egy fényesen ragyogó csillagot, aki tűzbe for hozni mindenkit a hálózatodban. Csak tarts ki és légy résen, nálad is be fog majd ez egyszer következni... Tehát most itt vagy a találkozón, Robi minden szavadat áhítattal figyeli - nagyon jó kérdéseket tesz fel - szemei izzanak a vágytól. Robival közösen azt tervezitek, hogy együtt meghódítjátok a világot, és a céget hamarosan a menybe repítitek! Robinak 800 tagú családja van (az unokatestvérek nélkül számolva), és egészen biztos benne, hogy valamennyit be fogja tudni lépetni - munkatársként - a hálózatába. Azt tervezitek, hogy holnap már találkoztok ismét, és megkezdődhet az ismeretek átadása... és természetesen Robi hozni fogja a pénzt is. Hazatérsz a találkozóról, és fel vagy dobva! Valójában aludni sem tudsz. Csak forgolódsz az ágyadban és csak a találkozótok jár az eszedben. Végre valahára rátaláltál Robira a megasztárra! Már azon ábrándozol, hogy néhány hét múlva kedvedre nyújtózkodhatsz majd a tengerparti nyaralód teraszán, gyönyörködhetsz a közelben horgonyzó yacht-odban, és élvezheted a hétszámjegyű havi jövedelmedet... Óh, ugye milyen káprázatos élete van egy MLM-ezőnek? Aztán eljön a holnap. Kiugrasz a ágyból, és azt tervezgeted , hogyan fogjátok Robival együtt elkápráztatni az egész MLM szakma külföldi és hazai képviselőit egyaránt. Magaddal viszed mindenhova a mobil-telefonodat, mivel tudod, hogy bármelyik pillanatban hívhat. Végül te hívod fel Robit és üzenetet hagysz a számára... Eljön az ebédidő. Azután
a vacsorán is túl vagy már. Aztán még egy újabb üzenet hagysz Robi postaládájában. Egy hét múlik el, és már biztos vagy abban, hogy Robit a földöntúliak egy csoportja rabolta el, vagy talán még ennél is rosszabb dolog történt! Végül sikerül telefonon elérned Robit ! ... és ekkor ő tájékoztat téged, hogy semmi kedve sincs csinálni ezt az egész MLM dolgot... mivel a termékeid nem elég jók, vagy a céged jutalékrendszere működésképtelen, vagy az MLM már be van tiltva, vagy a millió egyéb kifogás közül elmond egyet. Mindegyik kifogásnak csupán egy értelme van: elkendőzni az igazi okát annak, hogy Robi miért nem akar termékforgalmazó lenni. Valójában Robi a megasztár hazatért a bemutatódról, feldobottan, lelkesen, és a termékektől és a jutalékrendszerről majdnem nulla tudásszinttel. Még ennél is kevésbé értve ahhoz, hogyan is kezdjen erről a témáról beszélgetni az ismerőseivel. Egy órán belül a családtagoknak sorban öt alkalommal is sikerült jól elbánniuk Robival. (azt hiszem, hogy most én is jól felidegesítettem magamat!) Robi azt hallotta a bemutatón, hogy "keress magadnak 3 személyt, akik találnak majd 3 ismerőst, akik majd szintén beléptetnek magukhoz 3 barátot, és mindjárt meg lesz a havi átlagfizetésnek megfelelő jövedelmed". Robinak el lett mondva a bemutatón, hogy írja össze valamennyi ismerősét, akivel valaha az életben találkozott, vagy fényképen látott. Aztán azt is hallotta, hogy tegyen egy x-et a legjobbnak tartott személyek neve mellé - mivel ők lesznek majd azok, akiket (természetesen a te segítségeddel) elsőként be fog majd léptetni. Ezért aztán természetes, hogy Robi különös hangsúlyt helyezett a közvetlen családtagok "beszervezésére". Ebből következik az is, hogy számára ennek döntő jelentősége volt.
Mi lett volna, ha tudod, hogy mit kell elmondani Robinak az első alkalommal, mielőtt hazatérne? Ha
nem kezd el mindenkit rábeszélni az MLM-re anélkül, hogy bármit is megértett volna
a termékkel, vagy a vállalkozással kapcsolatos információkból? Ahelyett, hogy mindig azon lovagoltál volna, hogy a családtagok és a barátok képezik az üzletet megalapozó munkatársakat, miért nem alkalmaztál egy egészen más megközelítésmódot... Miért nem arról beszéltél Robival, hogy az interneten ma már több millió ember szörfözik naponta - és, hogy egyáltalán nem szükséges csupán a közvetlen ismerős körére, barátaira, rokonaira szorítkoznia. Ha Robi tudta volna, hogy nem csupán a barátaira és rokonaira kell koncentrálnia, talán mégis csak Megasztár lehetett volna! A fogyasztói hálózatos értékesítés ma már egészen más "műfaj", mint az Internet megjelenése előtt volt. Mégis annyian nem tudnak még ma sem megszabadulni a "keress magadnak 3 személyt, aki majd talál újabb 3-at, és te máris gazdag lettél" névre hallgató elavult dogmától... Még az internetes MLM reklámokban is gyakran lehet találkozni ezzel a keress három rokont, vagy ismerőst akivel elindulsz és megcsinálod a vállalkozásodat. Habár elméletileg ez valóban működik, az emberek általában nem sokkal jutnak előbbre, mielőtt Robi sorsára kerülnének. (Ennek igazolásaként, vedd nyugodtan elő a szervezeted hálózati diagramját, és nézd meg, hányan vannak benne olyanok, akik - bármelyik szinten - képesek voltak legalább három munkatársat közvetlenül beléptetni a csoportjukba?) Ugyan olyan módon, ahogyan meg kell változtatnod a szemléletedet, és másként kell elkezdened gondolkodni, szembe kell merned fordulni az árral, ha a hálózatépítésből szeretnél megélni. Gyökeresen át kell állítanod a gondolkodásmódodat, és komolyan el kell kezdened az Internet marketinget művelned úgy a termékeid, mint az üzleti vállalkozásod népszerűsítése érdekében. Nem érdekes, hogy mi volt korábban. Az Internet miatt az MLM ma már egészen más ! Többé már nem lehet a hálózatot építeni a konyhaasztal mellett, az ismerőseidre és a barátiköröd tagjaira alapozva. A gyorséttermek fiatal kiszolgálói sem képezik többé már a vállalkozásod bővíthetőségének a korlátjait. Ma már a hideg piac (az ismeretlen érdeklődő jelöltek) sem ugyanaz, mint volt korábban. Kegyetlenül őszintén bevallva én ki nem állhattam az egy méteres szabályt és azt, hogy állandó "jelöltkutató" üzemmódban legyek, valahányszor kilépek a házunkból. Nincs kedvem ahhoz sem, hogy állandóan hajtsam az új belépőket. Nem akarom a pincéreket, benzinkutasokat, pénztárosokat, bevásárlóközpontok információs lányait, egyáltalán bárkit is zaklatni, akivel összehoz a sors. Kétségkívül egyeseknek ez a módszer eredményt hoz, mások számára viszont rendkívül megterhelő, elavult, és meglehetősen kényelmetlen. Szerencsére többé nem vagyunk rászorulva ezekre a módszerekre. Másféle jelöltkutató módok is léteznek és ebben az internetnek óriási szerepe van. Erről lesz most a következőkben szó. El kell engedned a fantáziádat, és nagyban kell gondolkodnod. Soha a történelemben még nem adatott meg - legyen szó akár nőről, férfiról, 22 éves, vagy 80 éves személyről - hogy a lakása nappalijából felépíthessen egy olyan jövedelmező vállalkozást, ami nem csupán az ő számára, hanem családja jövőbeli generációinak is biztosítja az anyagi jólétet. Az Internet rendkívül hatékony eszköz, de meg kell tanulnod azt jól kihasználni, és ha ez sikerülni fog, akkor bármit megvalósíthatsz az életedben. Emberek milliói vannak egy kattintásra tőled, és mi meg tudjuk mutatni neked, hogyan kell erős szervezetet felépíteni, és igazi vezetőket kinevelni ebben a baráti kapcsolatokon alapuló vállalkozási formában, ahol nincs mindig lehetősége az embernek egymással szemtől szembe találkozni. Javaslom, hogy időnként látogasd meg ezt a honlapunkat, mert a jövőben szándékozunk itt néhány hasznos tanácsról és módszerről tájékoztatást adni.
|
|||||||||||||||||||