Gyakorlati útmutató egy célratörő honlap elkészítéséhez
Az Internetes
siker-kalauzban ma konkrét gyakorlati tanácsokat adunk
arra vonatkozóan, hogy hogyan teheti a honlapját hatékonyabbá. A
hatékonyságot nagyon egyszerű definícióval illetném: A honlap akkor
hatékonyabb, ha több pénzt hoz a vállalkozásának.
A legutóbbi alkalommal körbejártuk, hogy egy vállalkozásnak
egyedi
vonásokkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy megkülönböztesse magát a
versenytársaitól. Nem elég, hogy a szolgáltatás jellegében egyedi
legyen, de ezt a honlapján keresztül mutatott arcának is tükröznie
kell. Most olyan praktikus tanácsokat adunk, amik hozzásegítik Önt egy
ilyen, egyedi és célratörő honlap megtervezéséhez.
Fogalmazzon röviden, térjen gyorsan a lényegre. Az olvasóinak
a
többsége csak belekezd az olvasásba, és a figyelme hamar elvándorol.
Ha néhány sorban nem derül ki számára valami olyan, ami fenntartja a
figyelmét, akkor lehet, hogy az egész honlapról is továbbáll.
A fogalmazásnál mindig tartsa észben azt, hogy milyen célközönségnek
ír. Ne használjon hosszú kifejezéseket ott, ahol az egy- vagy
kétszótagos szavak is elegendőek. Használjon lendületes
fogalmazásmódot, ami cselekvésre ösztönöz. Legyen érdekes, amit ír.
Az oldalait úgy tervezze meg, hogy a látogatók másodpercek alatt
megértsék, miről van szó, és hogy másodpercek alatt (!) meg tudja
győzni őket arról, hogy megvegyék a termékét. Sokan ugyanis csak
néhány másodpercet szánnak egy honlapra, és ha azalatt nem fogjuk meg
őket, akkor soha nem fogják megismerni, amit a szövegblokk mélyén
kínálunk nekik. A látogatók számára legyen egyértelmű, hogy hol
találják azt a linket, ami továbbvezeti őket (a további információs
oldalakhoz vagy a megrendeléshez). A tanulmányok egyértelműen
megmutatták, hogy az értékesítésre berendezkedett honlapok
legfontosabb jellemzője a könnyű használhatóság.
Ha szeretné a szolgáltatásait egy weboldalon keresztül hirdetni,
és
ezzel növelni az ügyfélkörét, akkor a potenciális vásárlóknak meg kell
bízniuk Önben. Az Ön és az Ön termékei iránti bizalmat viszont ki kell
építeni a honlapon, mert személyes kontaktus nélkül ez korántsem
egyértelmű. A honlapján megtalálható személyes hangvételű ajánlások,
vagy egy stratégiai partnertől érkezett ajánlás az, ami bizalmat
ébreszt a látogatóban. A honlapjának hitelességet kell sugároznia
ahhoz, hogy a potenciális vásárló egyáltalán felvegye Önnel a
kapcsolatot.
Mutassa meg az érdeklődőinek,
hogy a szívén viseli az érdekeiket, és
hogy alkalmazkodni tud az igényeikhez, akár úgy, hogy az Ön által
kínált általános megoldást testre tudja szabni számukra. Indítson el
irányukba egy folyamatos kapcsolattartást, ami számottevően megnöveli
bennük az Ön iránti bizalmat, és megalapozza bennük azt az érzést,
hogy Ön egy szakértője a területnek.
Egy másik fontos tényező,
ami a látogatókat meggyőzi arról, hogy Ön az
igazi választás, az, hogyha a honlapján mindig követi a fejlődést a
saját területén. Kövesse figyelemmel, hogy miről írnak a
versenytársai, és figyelje az új tendeciákat. Ha így tesz, akkor a
honlapja aktuális, lehengerlő és egyedi lesz. Ha nyitva tartja a
szemét, akkor felfedezhet egy olyan részterületet vagy megközelítési
is, amivel a versenytársai még egyáltalán nem foglalkoznak, és azon a
részterületen/abban a megközelítésben pedig aztán teljesen egyedülálló
lesz.
Az utolsó tanácsunk mára pedig az, hogy legyen óvatos a honlapján
feldolgozott témák bővítésében. Ha túl sok mindenről szól egy honlap,
akkor fókuszáltan semmiről sem szól. Ha van egy konkrét célcsoportja,
akitől bevételt vár, akkor szóljon csak hozzájuk. És ne bővítse
feleslegesen a honlapját mindenféle partner ajánlásával (kölcsönös
ajánlás címén), mert a sok eladási szempontból értéktelen tartalom
között elvész a lényeg.
Az Internetes siker-kalauz
következő részeiben további gyakorlati
kérdéseket veszünk sorra, kezdve az internetmarketing szempontjainak
megfelelő domain név megválasztásával. Maradjon vonalban: kövesse az
újabb leckéinket minden héten!
Bak János