Mitől függ a honalp látogatottsága?
A Silihost
Internetes siker-kalauzában ma azt a kérdést boncolgatjuk,
hogy miért az Ön vállalkozásától fogja egy érdeklődő a keresett
terméket vagy szolgáltatást megrendelni, ha a piacon több vállalkozás
is versenyez, nagyjából hasonló árral és minőséggel. Mivel ez a
sorozatunk az internetes megjelenésről szól, ezért ezt a kérdést az Ön
saját honlapjára vetítjük le.
Ha Ön az Interneten
keresztül szeretné népszerűsíteni a vállalkozását,
akkor nagyon fontos, hogy a vállalkozása rendelkezzen valamilyen
egyedi vonással, valamivel, ami már önmagában megkülönbözteti a cégét
a többiektől. Ha ilyen nincsen, akkor célszerű valamit kitalálni. Egy
példát hadd hozzak erre a múltból. Amikor gombamód elkezdtek
szaporodni a házhoz szállító pizzériák, akkor minden városban volt egy
első olyan vállalkozás, amelyik garanciát adott a kiszállítási időre.
Ezzel tette magát egyedivé. Igaz, hogy ez szervezési és akár anyagi
áldozatokat kívánt, de ki akartak tűnni a többiek közül. Ha a
vállalkozása még nem rendelkezik ilyen egyedi vonással, akkor érdemes
elgondolkodni rajta, és kitalálni valamit.
Ha ez az egyedi
vonás eléggé jellegzetes, akkor eköré fel lehet fűzni
az internetes megjelenést is. Magyarországon például több ezer cég
foglalkozik tárhelyszolgáltatással, és a Silihost Kft. attól egyedi
közöttük, hogy egy olyan szuperszámítógépet állítottunk be kiszolgáló
szerverként, ami az összes ügyfél tárhelyéről - másokéval
összehasonlítva - akár kétszer-háromszor gyorsabb letöltési sebességet
biztosít. Ha a Kedves Olvasó megnézi, látja, hogy e köré a
jellegzetesség köré építettük fel az egész honlapunkat is.
A szolgáltatás
nyújtásának az egyedisége azonban nem elegendő. Egyedi
arcot is kell, hogy mutasson a honlap. Szándékosan nem arculatot
írtam, mert az arculat elsősorban a grafikai megoldásokhoz kötődik, az
arcot ennél bővebb értelemben használtam. Másképpen úgy tudnám
megfogalmazni, hogy egyedi értékesítési felállást kell kialakítani.
Mit is takar ez?
Mondja el a
vásárlóinak, hogy Ön milyen szolgáltatást nyújt, és hogy
ez a szolgáltatás mit tartalmaz. Milyen előnye származik a vásárlónak
abból, ha ezt megrendelni. Milyen problémát old meg, mire nyújt
megoldást. Hasonlítsa össze a szolgáltatását a versenytársaiéval, és
emelje ki, hogy Ön miben jobb náluk. Addig dolgozzon ezen, amíg
határozottan el nem tudja különíteni magát a többiektől.
A fentieket
gyúrja össze egyetlen célratörő, erőteljes szlogenné, ami
meggyőzi az érdeklődőket, hogy Önnel kössenek üzletet, hogy Önnél
költsék el a pénzüket.
Amikor elkezd
majd dolgozni a saját megjelenésének az egyedivé
varázsolásán, észre fogja venni, hogy ez sokkal nehezebb, mint
amilyennek elsőre látszik. De ez ne tántorítsa el; ne adja fel! Ha
könnyű lenne, akkor mindenki kidolgozná a magáét. Az egyedi
értékesítési megközelítés elengedhetetlen az igazi sikerhez, mert ez
képezi mindennek az alapját. Hiába használ mindenféle
internetmarketing trükköt, ha az érdeklődők nem látják tisztán, hogy
miért éppen Öntől kell, hogy vásároljanak.
Az Internetes
siker-kalauz következő részében gyakorlati szempontból
is kibontjuk ezt a témát, és megmutatjuk, hogy milyen konkrét
lépéseken keresztül teheti hatékonyabbá vállalkozásának online
megjelenését. Maradjon vonalban: kövesse az újabb leckéinket minden
héten!
Bak János