A
linknépszerűség fontossága és gyakorlati alkalmazása
Kinek a feladata a keresőoptimalizálás?
A linknépszerűség fontossága, hogyan fogjunk hozzá weboldalunk erősségének
növeléséhez
Az 5 részes tanfolyam
során már foglalkoztunk a linknépszerűséggel és azokkal a gyakorlati lehetőségekkel,
mellyel növelhetjük weboldalunk erősségét.
A linknépszerűségnek
nem csak az az egyedüli célja, hogy a PageRank értékét növeljük a weboldalnak.
Sőt! Gyakran elfelejtjük, hogy elsősorban a találati listán való helyezésünk
az igazán mérvadó, ez az igazán fontos, hiszen ebből szerezzük a látogatókat,
nem a magas PageRank értékből. (Persze általában a jó PageRank jó helyezést
is jelent, a kettő összefügg bizonyos mértékben)
Egy új weboldal esetén,
de egy kevésbé erős honlapnál is a linknépszerűséget a katalógus regisztrációkkal
érdemes kezdeni. Fel kell keresni az elérhető katalógusokat és meg kell
próbálni minél több releváns kategóriába regisztrálni honlapunkat. Magyar
nyelvű weboldal esetén természetesen a magyar katalógusok jöhetnek számításba
elsősorban, többnyelvű oldal esetén felkereshetjük az adott nyelven megjelenő
katalógusokat is. (angol weboldal esetén rengeteg katalógust találunk,
a többi nyelv esetén egy kis kutatómunkára is szükség lesz)
Azért fontos, hogy
a katalógusokkal kezdjünk, mert így megerősödik (PageRank) az oldalunk
annyira, hogy ezt követően sokkal könnyebb lesz partner kapcsolatokat
építeni más weboldalakkal. A Google PageRank folyamatosan változik ugyan,
de a Toolbar-ban (is) látható értéket csak néhány havonta frissítik. A
linknépszerűsítés hosszú folyamat. A kategóriák regisztrációja után meg
kell várni azt a néhány hónapot, mire a weboldal kellően erős lesz (a
Toolbar szerint is), s megkezdődhet a munka következő fázisa: a partner
linkek beszerzése. Ekkor már sokkal könnyebb dolgunk lesz, mert a webmesterek,
honlap tulajdonosok szívesebben működnek együtt egy erős oldallal, mint
egy teljesen újjal.
A partner kapcsolatok
esetében törekedjük arra, hogy a saját honlapunkhoz hasonló weboldalakkal
cseréljünk linkeket. Persze ezek hamar elfogynak, viszont a partner weboldalának
minőségét mindig tartsuk szem előtt. És itt most nem a kinézetére gondolok.
Nagyon fontos, hogy a honlapok, melyekkel partner kapcsolatot építünk,
ne legyenek büntetve. Egy rossz ránk mutató hivatkozás tönkre teheti az
összes eddigi munkánkat. Ennél még rosszabb, ha mi hivatkozunk egy büntetett
oldalra!
A linképítés során
a mennyiség és minőség egyaránt számít. A PageRank érték szempontjából
csupán a hivatkozások száma és értéke a mérvadó, viszont a találati lista
kialakításában rendkívül fontos az, hogy a bejövő linkek milyen szöveggel
mutatnak a honlapunkra. Törekedjünk arra, hogy a fontos kulcsszavaink
része vagy egésze benne legyen a hivatkozások szövegében.
A linknépszerűsítést
mindig így érdemes kezdeni, persze lehet ezt még boncolgatni (és a könyvem
foglalkozik is ezzel részletesen), de aki még nem foglalkozott weboldalának
bejövő hivatkozásaival, elegendő munkája lesz így is a következő néhány
hétben, hónapban.
A munka során el fogunk
érnie egy adott pontra, amikor már átnéztünk minden katalógust, kialakítottuk
a partner kapcsolatokat, vagy legalábbis nincs több ötletünk, hogyan lehetne
továbbfejlődni. Ekkor szoktam alkalmazni egy technikát, egy kis trükköt,
mellyel tovább tudok lépni, tovább tudom növelni a weboldal linknépszerűségét.
Erről lesz szó a következő cikkben.
Üdvözlettel:
Kungl István
kungl.istvan@seotools.hu
www.seotools.hu
|