A linknépszerűség fontossága és gyakorlati alkalmazása



Kinek a feladata a keresőoptimalizálás?
A linknépszerűség fontossága, hogyan fogjunk hozzá weboldalunk erősségének növeléséhez

Az 5 részes tanfolyam során már foglalkoztunk a linknépszerűséggel és azokkal a gyakorlati lehetőségekkel, mellyel növelhetjük weboldalunk erősségét.

A linknépszerűségnek nem csak az az egyedüli célja, hogy a PageRank értékét növeljük a weboldalnak. Sőt! Gyakran elfelejtjük, hogy elsősorban a találati listán való helyezésünk az igazán mérvadó, ez az igazán fontos, hiszen ebből szerezzük a látogatókat, nem a magas PageRank értékből. (Persze általában a jó PageRank jó helyezést is jelent, a kettő összefügg bizonyos mértékben)

Egy új weboldal esetén, de egy kevésbé erős honlapnál is a linknépszerűséget a katalógus regisztrációkkal érdemes kezdeni. Fel kell keresni az elérhető katalógusokat és meg kell próbálni minél több releváns kategóriába regisztrálni honlapunkat. Magyar nyelvű weboldal esetén természetesen a magyar katalógusok jöhetnek számításba elsősorban, többnyelvű oldal esetén felkereshetjük az adott nyelven megjelenő katalógusokat is. (angol weboldal esetén rengeteg katalógust találunk, a többi nyelv esetén egy kis kutatómunkára is szükség lesz)

Azért fontos, hogy a katalógusokkal kezdjünk, mert így megerősödik (PageRank) az oldalunk annyira, hogy ezt követően sokkal könnyebb lesz partner kapcsolatokat építeni más weboldalakkal. A Google PageRank folyamatosan változik ugyan, de a Toolbar-ban (is) látható értéket csak néhány havonta frissítik. A linknépszerűsítés hosszú folyamat. A kategóriák regisztrációja után meg kell várni azt a néhány hónapot, mire a weboldal kellően erős lesz (a Toolbar szerint is), s megkezdődhet a munka következő fázisa: a partner linkek beszerzése. Ekkor már sokkal könnyebb dolgunk lesz, mert a webmesterek, honlap tulajdonosok szívesebben működnek együtt egy erős oldallal, mint egy teljesen újjal.

A partner kapcsolatok esetében törekedjük arra, hogy a saját honlapunkhoz hasonló weboldalakkal cseréljünk linkeket. Persze ezek hamar elfogynak, viszont a partner weboldalának minőségét mindig tartsuk szem előtt. És itt most nem a kinézetére gondolok. Nagyon fontos, hogy a honlapok, melyekkel partner kapcsolatot építünk, ne legyenek büntetve. Egy rossz ránk mutató hivatkozás tönkre teheti az összes eddigi munkánkat. Ennél még rosszabb, ha mi hivatkozunk egy büntetett oldalra!

A linképítés során a mennyiség és minőség egyaránt számít. A PageRank érték szempontjából csupán a hivatkozások száma és értéke a mérvadó, viszont a találati lista kialakításában rendkívül fontos az, hogy a bejövő linkek milyen szöveggel mutatnak a honlapunkra. Törekedjünk arra, hogy a fontos kulcsszavaink része vagy egésze benne legyen a hivatkozások szövegében.

A linknépszerűsítést mindig így érdemes kezdeni, persze lehet ezt még boncolgatni (és a könyvem foglalkozik is ezzel részletesen), de aki még nem foglalkozott weboldalának bejövő hivatkozásaival, elegendő munkája lesz így is a következő néhány hétben, hónapban.

A munka során el fogunk érnie egy adott pontra, amikor már átnéztünk minden katalógust, kialakítottuk a partner kapcsolatokat, vagy legalábbis nincs több ötletünk, hogyan lehetne továbbfejlődni. Ekkor szoktam alkalmazni egy technikát, egy kis trükköt, mellyel tovább tudok lépni, tovább tudom növelni a weboldal linknépszerűségét. Erről lesz szó a következő cikkben.

Üdvözlettel:
Kungl István
kungl.istvan@seotools.hu
www.seotools.hu

home