Linkcsere a gyakorlatban
Számos olyan cikk született már a linkcseréről, melyekből kiderült, hogy a linkmarketing az egyik leghatékonyabb online marketing technika, ráadásul még pénzbe sem kerül, csak némi időráfordításba. Arról azonban egyik anyagban sem esik szó, hogy a linkcserét sikeresen végző weboldal tulajdonosa hogyan kezelje a sok viszont linket és hogy egyáltalán miként végezze a linkmarketinget a gyakorlatban. Mai írásunkban erre adunk választ.
Ha üzletszerűen üzemelteti honlapját, akkor bizonyára tisztában van vele, hogy bármilyen idegen reklám vagy hivatkozás az oldalán az Ön látogatóiból, azaz a profitjából vihet el egy kis részt. Arról nem is beszélve, hogy egy megfelelően kialakított online értékesítési folyamatban még keresve sem talál olyan pontot, ahova elférne egy oda nem illő link.
A legtöbb honlap tulajdonos
éppen ezért kétszer is meggondolja, hogy milyen kimenő linkeket helyez el honlapján
és inkább lemond azokról a látogatókról akiket ezzel a módszerrel tudna megszerezni.
Jóllehet pontosan egy üzleti weboldal esetében lenne szükség a linkcsere technika
alkalmazására melynek eredményeként Ön rengeteg külső ajánlásra, vagyis bejövő
látogatóra tehetne szert.
Mennyit ér egy honlap?
A linkpartnerek viszont linkjeit természetesen minden esetben kötelező kitenni - ha csak nem akarja elveszteni hitelét az online üzleti világban. Azonban tévedés azt hinni, hogy a viszont linket Önnek minden esetben a főoldalra vagy egy értékes aloldalra kell elhelyeznie. Természetesen, ha egy Ön által rendkívül értékesnek tartott partner oldallal köt megállapodást, akkor akár a főoldalra is kiteheti az ajánlást, de ez a ritka kivételek egyike. A profi linkmarketingesek majdnem minden esetben külön létrehoznak olyan oldalakat, ahova elhelyezik a kimenő linkeket.
Ha Ön mégis úgy dönt, hogy a már meglévő tartalmi oldalain helyez el linkeket, akkor fontos tisztában lennie az egyes oldalak értékével mielőtt alkudozni kezd a leendő linkcsere partnerrel. Akárcsak a hagyományos üzleti életben, sajnos az interneten sem mindegy, hogy kivel üzletel és mi a végeredmény, hisz komoly bevételtől és látogatószámtól eshet el egy rossz linkcsere miatt.
Mielőtt megállapodást köt egy partner oldallal, az alábbi tényezőket célszerű megvizsgálnia:
Az Ön által képviselt területhez milyen mértékben kapcsolódik a felkeresett oldal témája (ha nagyon különbözik, a kapott link nem lesz hiteles a keresők szemében)
Ha bármelyik pont esetén bizonytalanságot érez a felkeresett oldallal kapcsolatban, akkor nyugodtan alkudozhat egy jobb helyért a linkje számára, mint amit a honlap tulajdonosa felajánlott.
Helyezze el kimenő linkjeit
módszeresen
Ha szeretné elkerülni, hogy honlapja még csak kis mértékben se hasonlítson egy
kirakodóvásárra, a legjobb megoldás, ha egy linkgyűjteményt hoz létre weboldalán.
Ezzel a módszerrel nem sodorja veszélybe meglévő oldalai kinézetét és értékét,
ráadásul a linkcsere is gyorsabban lebonyolítható, mert aki Önnel akar üzletelni
azonnal látja majd, hogy hova kerülhet ki a linkje és mennyit fog ott érni.
Sőt! Egy linkgyűjtő oldal megléte esetén akár passzív módon is toborozhatja
az üzleti partnereket.
A fent vizsgált szempontokból
is kiderül, hogy egy oldal értékét nem annyira a tartalma határozza meg, sokkal
inkább az, hogy a keresők mennyire tartják értékesnek. El kell érnie tehát,
hogy linkgyűjtő oldalai is magas page rank-űek legyenek, minél kevesebb kimenő
linket és minél értékesebb információkat tartalmazzanak.
A legegyszerűbb megoldás, ha olyan könyvtár oldalakat hoz létre, melyek akár
a főoldaláról akár valamely más értékes oldaláról érhetőek el. Ha egy új oldal
már meglévő értékes oldalakról kap ajánlást, akkor a saját értéke is erősödni
fog. Olyan szisztéma szerint építse fel könyvtár oldalait, hogy az oda látogatók
valóban értékes információt találjanak egy-egy témában és ne csupán egy halom
linket egy kupacban.
Például, ha Ön egy cipőboltot
üzemeltet Debrecenben és az interneten is értékesíti termékeit, akkor Önnek
érdemes helybéli ruhaüzletekkel, idegenforgalmi oldalakkal stb. linket cserélni.
A viszont linkek elhelyezésére hozzon létre olyan elnevezésű linkgyűjtő oldalakat,
mint például "Debreceni divat" vagy "Debrecen nevezetességei".
Így ha valaki Debrecen nevezetességei után kutat, vagy egy ruhát szeretne vásárolni
a városban, akkor a linkpartner ruhaboltok vagy utazási irodák honlapján az
ajánlások közt látni fogja az Ön cipőboltját is. Ön pedig egy plusz, értékes
információt szolgáltat látogatóinak a honlapján, akik ahelyett, hogy kirakodó
vásárként értékelnék weboldalát, még hálásak is lesznek a nagyszerű ajánlásokért.
Vegye komolyan a feladatot
Érdemes nyilvántartania mind a már felkeresett partnereket mind a kihelyezésre került linkeket, hogy elkerülje a többszöri megkereséseket. Bizonyára Ön sem örülne neki, ha ugyanaz a weboldal fél éven belül esetleg kétszer-háromszor is megkeresné Önt linkcsere kéréssel, mert nem regisztrálták sehol, hogy már tárgyaltak Önnel.
A kihelyezett linkek helyzetét pedig azért fontos ellenőrizni újra és újra, mert előfordulhat, hogy az Ön tudta nélkül lekerül a link az oldalról, vagy időközben a honlap veszít az értékéből. Ha linkpartnere egy kevésbé értékes helyre teszi át a linkjét, vagy véglegesen leveszi az oldaláról, ez olyan mintha felrúgott volna egy megállapodást. Újra kell tárgyalni a feltételeket vagy végső esetben Önnek is le kell vennie a viszont linket, hogy legalább a kimenő linkjei számát ne szaporítsa, ha már úgysem kap semmit cserébe.
A megfelelően végzett linkcsere tevékenység rendkívüli alaposságot igényel, a partnerek felkeresését pedig olyan komolyan kell venni, mint egy hagyományos üzleti tárgyalást. Azonban, ha nekilát a feladatnak és odafigyeléssel végzi, akkor rengeteg jó minőségű látogatóra tehet szert, úgy hogy egy árva fillérjébe sem kerül.
Készült: az Internet-Marketing.hu cikke alapján.