Szövegezze úgy a honlapját,
hogy kétszer annyi bevételt hozzon!


A honlap első benyomását a képvilága adja. Azt viszont, hogy ezzel a
benyomással mit kezd a látogató, már a honlap tartalma fogja
meghatározni. A Silihost Internetes siker-kalauzában ma azt vizsgáljuk
meg, hogy milyen szempontoknak kell eleget tennie egy honlapnak ahhoz,
hogy sikeressé tegye a vállalkozást, amit hirdet.

A honlap tartalmának meg kell tudnia győznie a látogatóját arról, hogy
az Ön szolgáltatása teljesen egyedülálló, vagy messze jobb, mint a
versenytársaié, például az árban, a minőségben, vagy mindkettőben. De
legfőképpen azt kell tudnia közvetíteni a látogató felé, hogy az Ön
cége megoldást tud nyújtani arra a problémára, ami a látogatót
foglalkoztatja. A terméke (vagy a szolgáltatása) megoldja a gondját,
beteljesíti az álmát, jobbá teszi az életét és/vagy fejleszti az
üzletét. És hogy Ön az a kívánatos szakértő, akire neki szüksége van!

A honlapjának a szövegezése sokat számít abban, hogy mennyi ügyfelet
tud megnyerni magának. A legutóbbi alkalommal megértettük azt, hogy a
honlap kinézete létrehoz egy érzést, vagy hangulatot a látogatóban.
Olyan ez, mint a cégének az arca a weben keresztül. A szöveg pedig az
a hang, ami szól a látogatóhoz. Akkor is, hogyha "száraz" tárgyakat
forgalmaz csak az Ön vállalkozása, az arc és a hang megeleveníti a
honlapot, és egyedivé varázsolja azt.

Ha a közvetlen internetes értékesítés a célja a honlapnak, akkor még
nagyobb szerephez jut a szöveg. A szövegen múlik az, hogy sikerül-e
rendeléssel lezárulnia egy látogatásnak, legyen az akár egy új
érdeklődő, akár egy visszatérő vevő, aki megnézi a honlapot. Egy
megnyerő szöveg vagy azonnali megrendelésre veszi rá a látogatót, vagy
annyira elgondolkodtatja, hogy a nap folyamán vissza-visszatér
gondolatban ehhez a témához, és könnyen lehet, hogy az Interneten is
újra felkeresi a honlapot, és az érvek átgondolása után rendel is. A
visszatérő látogató azonban a ritkábbik fajta, arra kell törekedni,
hogy a megrendelés még a legelső alkalommal meg is történjen.

Az emberek a honlapot másképpen olvassák, mint ahogy egy újságot vagy
egy szórólapot szoktak. Gyorsan átfutják, görgetik, kattintgatnak,
megnyomják a vissza gombot, aztán meg a továbbot. A honlap olvasása
nem igazi olvasás, hanem inkább böngészés. A honlapra megérkezés első
pillanataiban már ki is alakul egy előítélet, legyen az akár jó, akár
rossz, és ettől nehezen tér el a látogató. Ebben a benyomásban a
grafikai elemek mellett azok az első szavak is benne vannak, amikre a
szeme rátéved. Ezért nagyon fontos egy jó címet adni a honlapnak, és
azt elég feltűnően el is helyezni rajta. Fontos, hogy megértsük, hogy
a látogatók nemcsak az eszükkel ítélik meg a honlapot, és rajta
keresztül minket, hanem sokat számítanak az érzelmek is, amit nagyban
meghatároznak az első pillanatok.

A szövegnek világosnak és célratörőnek kell lennie. Minden egyes
weboldalnak az kell, hogy legyen a célja, hogy a látogató CSINÁLJON
valamit: lépjen tovább a megrendelési folyamatban, vagy kattintson rá
valamilyen információs gombra a részletesebb tájékozódás végett. Ha a
szöveg nem olvasmányos, nem érdekes, vagy a linkek nincsen jól
megszervezve, akkor sokkal kevesebb látogató fog eljutni a megrendelés
gombig, vagy visszatérni később.

Egy nagyon fontos szempont az, hogy a honlapon minden szöveget az
olvasó szemszögéből kell megfogalmazni. Ez azt jelenti, hogy a
honlapon nem elsősorban magunkkal kell foglalkoznunk, hanem elsősorban
a vevővel. Hogy egy példát mondjak, a személyes információkat, ha
ilyeneket meg akarunk osztani, abból a szemszögből kell megmutatni,
hogy az Ön szakmai tapasztalata mennyiben segíti elő az olvasó
problémájának a megoldását. Higgye el, hogy az olvasót a legkevésbé
sem érdekli Ön. Őt ő maga és az ő problémája foglalkoztatja. És ha nem
erről szól a honlap, akkor továbbáll, és keres egy olyan oldalt, ahol
vele foglalkoznak.

Minden egyes oldal megírása előtt pontosan gondoljuk át, hogy mi a
szerepe annak az adott oldalnak. Ha például a megrendelési folyamat
része az oldal, akkor azonosítsuk be a továbblépés lehetséges
akadályait, és adjunk rá megoldást az oldalon. Minden magyarázat
legyen érthető, világos.

Az Internetes siker-kalauz következő részének a címe: Titokzatos
dolgokon múlik egy honlap sikere. Kíváncsi arra, hogy milyen rejtett
erők bírják rá a látogatókat a cselekvésre? Maradjon vonalban: kövesse
az újabb leckéinket minden héten!

Bak János

Silihost.hu

home