Network marketing

Egy hatalmas alsó érdekvonal - rendszerszerű vonalfelépítés


Jól keresni sok szakmában lehet. Erre emlékeznek némely network vezetők, akik sikereiktől elkényeztetve, alkalmanként arra hajlanak, hogy elveszítsék
Aki elég elszánt, szorgalmas és kitartó, más szakmákban és üzleti területeken is elérhet 5- vagy 6-számjegyű jövedelmet. De milyen áron!

A karrierlétra csúcsára érkezve, sok sikeres vezető és középvállalkozó beszorítva érzi magát a 16 órás napi munkaidő és az átdolgozott hétvégek között. Állandó stressztől szenvednek és családjukat gyakran csak az íróasztalukon álló fényképekről ismerik. A szokványos éves vizsgálat során belenéznek belgyógyászuk aggódó szemeibe, aki mind az emelkedett vérzsírértékekről, mind a fenyegető szívinfarktusról referál. Ennél a témánál üt a network marketing órája.

A fő attrakció - a "passzív jövedelem"
Aki ebben az iparágban sikeres lesz, nemcsak igen vonzó díjazást kap, hanem nyer az életszínvonal javulásán is. Ha ugyanis néhány év után felépül az üzlet, a bevételek nagy része a hálózati munkatárs közvetlen közreműködése nélkül folyik be. A munka el van végezve, a pénz mint passzív bevétel érkezik. Ha ezt elérjük, a régi közmondás megváltozik: "Az idő pénz" ellentéte lesz igaz: "A pénz idő". Mert a sikeres hálózati munkatársnak nemcsak pénze van bőven, hanem ideje is, hogy a pénzét költse és az életet élvezze.

Mert mit ér a drága Cabriolet és a bikaerős terepjáró a garázsban, ha nincs az embernek ideje, hogy csak úgy szórakozásból utazgasson? Mit segít az arany hitelkártya, ha a tulajdonosnak nincs ideje, hogy bevásároljon? Mit nyújt a drága Louis Vuittone csomagsorozat, ha nem tudjuk felhasználni egy széles körű utazáshoz a világ legszebb tájaira? Mi értelme a csinos bungalónak vagy a nemes Penthouse-appartmannak, ha a lakója folyton üzleti úton van?

A másolás három területe
Mindenesetre a tartós passzív jövedelemről szóló álom csak akkor valósul meg, ha szervezetünk olyan stabilan épül fel, hogy az viharos időkben sem törik össze. Hogy ezt biztosítsuk, a másolás híres network-marketing-törvényét minden területen érvényre kell juttatni. Mert sajnos a hosszú távon legfontosabb terület felett gyakran átnézünk. Mire gondolunk?

Ebben a terjesztési formában siker csak akkor lesz, ha kipróbált és bizonyíthatóan működő munkamódszereket, tevékenységeket és magatartásformákat, amelyeket egy szponzor vagy a felső érdekvonal bemutat, valamennyi lehetséges, ideális esetben az alsó vonal minden terjesztő partnere átvesz és alkalmaz. Két tevékenység, amelynek másolása kézenfekvő:

Vezetőerők felépítése
Aki tehát a network marketingben útjára indul, saját maga tanulja meg, hogy is működik az. Saját maga fáradozik, hogy egyre jobb legyen, és az így megszerzett képességeit továbbadja partnereinek. Bedolgoztatja, betanítja, trezírozza őket mindaddig, míg már maguk is abban a helyzetben lesznek, hogy mindezt továbbadják saját újdonsült munkatársaiknak. Erről talán ennyit - de sajnos ez még mind nem elég. A hőn áhított állapot, hogy passzív jövedelmek rendszeres tulajdonosai legyünk, csak akkor következik be, ha felismerjük, és sikeresen műveljük a másolás harmadik területét:

Egy terjesztő szervezet, amely kizárólag egyetlen vezető személyiség személyes bevetésétől függ - legyen ez akármilyen ragyogó és zseniális - egy napon a saját nagyságán esik szét. A legjobb esetben arra a nagyságra zsugorodik, amelyet egyetlen személy is tud vezetni.

Alsó vonalbeli terjesztőpartnerek nélkül, akik átveszik a felelősséget és a szervezet növekedését maguk viszik előre, aktivitás csak akkor lesz, ha a "nagy" vezetőerő a helyszínen jelen van. Nekik kell a rendezvényeket szervezni, az oktatást megtartani, konzultációkat tartani, ők azok, akik mindenki számára partnerek. Mindenki a csoportban szilárdan meg van győződve, hogy az üzlet csak akkor megy, ha a mester maga veszi kezébe a dolgokat és minden gyűlést maga személyesen tart.

Amennyiben tovább megy egy másik helyre, hogy segítse az ottani embereket, mindenki újra elalszik. A magukra hagyottak egyszerűen azt várják, hogy a bajnok visszajöjjön - mert csak akkor működik minden... És amíg ez így van, sokat ígérő tehetségek egy sora már elbúcsúzott. A csoport kisebb lesz, a legjobb esetben stagnál. Ezért egy közép- vagy hosszú távon orientált szervezeti felépítés célja potenciális vezető erők megtalálása, fejlesztése és támogatása.

A szélesség is számít
Egy négytagú, forgalomerős és sok vezető hátán nyugvó alsó vonal egy karrierre éhes hálózati munkatársnak csak akkor érdekes, ha ez számos terjesztői vonalra oszlik. Egy széles terjesztői szervezet díjazásának mind számszakilag, mind munkaetikailag megvan a maga értelme. Aki szélesen építkezik, magasabb bonusz- és jutalékdifferenciálás élvezetéhez jut. Aki szélesen építkezik, azt is megmutatja, hogy maga is kész ugyanazt a munkát elvégezni, amit a toborzott munkatársaktól elvár. Aki szélesen építkezik, kevesebbet kockáztat, ha az egyik vagy másik vonalban válság fenyeget.

Egy széles sikeres frontvonalhoz vezető úton számos csapda leselkedik, amelyekre ügyelni kell, ha nem akarunk hónapokat elpazarolni. Egyike ezeknek az a hajlam, hogy bizonyos személyeket erőszakkal boldoggá és sikeressé akarjunk tenni - akkor is, ha neki semmi érdeke ehhez nem fűződik. Itt mindenekelőtt azok a hálózati munkatársak veszélyeztetettek, akik segítőszindrómában szenvednek. Ők az üzletet szívesen tekintik kiindulópontnak ahhoz, hogy Teresa anyának komoly konkurenciát jelentsenek. Ahelyett, hogy arra koncentrálnának, hogy bizonyos számú vonalat felépítsenek, értékes időt és energiát pazarolnak nem éppen megfelelő személyre.

Az üzleti siker szempontjából lényegtelen, hogy hívják az embereket, akik egy aktív vonal fejét alkotják. Még egyszer: az első vonal számáról van szó! Aki nagy vehemenciával nekikezd egyetlen személy támogatásának, hogy őt - talán akarata ellenére - ha törik, ha szakad, sikeressé tegye, annak már nem lesz elég ideje, hogy a többi vonalat segítse, és új partnereket toborozzon. Ezzel nem csak saját magának árt. Nem, az egész szervezetnek árt.

A network marketing a bemutatásból és az utánzásból él, a példából és a példaképből. A siker fő ellenfele sok új partner kételkedése, akik gyakran titokban felteszik maguknak a kérdést: "Valóban fog ez működni?" Egy terjesztő szervezet vezetőjének mindenekelőtt a kötelessége: növelni össz-szervezetét, saját sikereket elérni és mindig újra megmutatni: Igen, ez valóban működik!

Ennek a feladatnak nem tud megfelelni, ha megengedi magának azt a luxust, hogy erejét csak egyetlen személyre koncentrálja, csak azért, mert ez szimpatikus neki, vagy közeli baráti köréhez tartozik. Ezzel a magatartással elhanyagolja a többi vonalat, saját szponzori tevékenységét, szervezete nem nő és mindez azt demonstrálja: minden nehéz.

Ami tehát olyan nemesnek látszik, tudniillik egyetlen személy melletti elkötelezettség, sokak sikerét veszélyezteti. Ezt a luxust egy hálózati marketinges akkor engedheti meg magának, ha elérte pályafutásának csúcsát, bőséges passzív jövedelme és sok ideje van, és kezd unatkozni. De akkor is az érintett rá fog jönni, hogy az ember annak tud segíteni, aki maga is szeretne magán segíteni.

Szisztematikus vonalépítés
Ami első látásra olyan szívtelennek tűnik, közelebbről megfigyelve egyszerű szükségszerűség egy hálózati marketinges terjesztő szervezet prosperáló fejlődése értelmében. Egyetlen felső érdekvonalnak sincs joga, mások helyett dönteni. Mindenkinek azonos lehetőségei vannak, hogy felérjen a csúcsra. De a döntést, hogy sikeres akar-e lenni vagy nem, mindenkinek magának kell meghoznia. Túl minden személyes szimpátián és az emberi kívánságokon, hogy bizonyos személyeket előnyben részesítsünk, tisztán üzletileg kizárólag arról van szó, hogy minél több sikeres vonalat építsünk fel egymás mellett és így egy széles alapot és ezáltal a valóban áhított jövedelmek előfeltételeit megteremtsük.

Metodikai eljárással nem csak ezt a célt lehet elérni, egyszerre több legyet is üthetünk egy csapásra:

A következő szisztéma sok éven át a legkülönbözőbb hálózati marketing szervezetnél bevált és valóban bárki másolhatja.
Hogyan működik?

Otthonról folytatott vállalkozás
Tételezzük fel, hogy egy érdeklődőt éppen megnyert a saját rendszere számára, aláírták a szerződést. Nos tegye fel a következő cseles kérdést: mit csinál holnapután este? A válasz gyakran: még nem tudom. És akkor ragadja meg az alkalmat és mondja: "Klassz, akkor 19 órakor Önnél vagyok és rögtön elkezdjük a csoportja felépítését. Holnaputánra meghív 5 embert magához. Mondja el, hogy egy érdekes lehetőséggel ismerkedett meg, hogy javítsa az életszínvonalát. Ezen az estén ott lesz az is, aki bemutatta és elmagyarázta Önnek ezt a lehetőséget. Ha megkérdezik, miről van szó, felelje azt, hogy még Ön is éppen csak megismerte a témát, és ezért az a legjobb, ha első kézből hallják a dolgokat. Gondoskodjon arról, hogy legalább 5 fix ígérete legyen, mert nem mindenki jön el, és így legalább hárman jelen lesznek. Ezen az estén én fogom bemutatni vendégeinek az üzleti lehetőséget, megválaszolni a kérdéseket, gondoskodni arról, hogy meglegyen az első terjesztő partnere. Önnek más dolga nem lesz, minthogy némi üdítőt készítsen és üdvözölje a vendégeit. A többit én elintézem."

Ebben a pillanatban mély benyomást szerezhet, mennyire komoly a partnere. Mert most jöhetnek ilyen kifogások: "Csak lassan a testtel; Majd felhívom, ha aktuális lesz; Ennek mindenképpen nálam, otthon kell lennie?" - és ekkor Ön már tudja, hogy frissensült partnere még nem azonosult teljesen a feladatával. Előfordulhat, hogy beleegyezik a dologba, majd másnap jelentkezik a partner, hogy nem volt sikere és le kell mondania a találkozót. Ne bátortalanodjon el, és bátorítsa a partnerét is, hogy telefonáljon tovább, végül is van még egy egész nap, és a rövid távú időpontok a legjobbak. Ajánlja fel segítségét.

Ha partnere ragaszkodik a találkozó lemondásához, tudja mi a helyzet. Ajánljon fel egy későbbi időpontot és várja meg, mi történik. Ha partnere beleegyezik, hogy továbbcsinálja, de esetleg az utolsó pillanatban mégis kap egy telefont, ne menjen bele ebbe a játékba! Mondja inkább a következőt: "Most már túl rövid az idő, mára már szabaddá tettem az estémet. Tudja mit, én eljövök akkor is, ha senki nem jön. Így legalább lesz időnk, hogy még egyszer mindent nyugodtan átbeszéljünk." Ha jelöltje ez ellen is kézzel-lábbal hadonászik, megint tisztában lehet vele, hogy orránál fogva vezette Önt, és inkább moziba menne.

Egyéb esetben viszont csodálatos lehetősége van egy intenzív beszélgetésre. Ritkán fogja Önt új első vonala olyan figyelmesen hallgatni, mint ezen az estén. Ugyanis egy kicsit szégyelli is magát, mert nem hozott vendégeket. Szeretné ezt a csorbát kiköszörülni és ezért maximális készséget mutat az együttműködés iránt.

Kérje el a névlistát. Valószínűleg látni fogja, hogy ott 5 név szerepel. Állítsanak össze közösen egy 100 vagy még több nevet tartalmazó listát. Aztán az est hátralevő részében együtt telefonáljanak. Látni fogja, hogy a következő találkozáson, amelyről még ezen az estén megállapodnak, tele lesz a szoba.

Ezek voltak a problematikus esetek. De szerencsére általában sokkal jobban mennek a dolgok. Az újoncának sikerei vannak a meghívásokkal, és valóban megjelennek érdeklődők a lakásán, hogy meghallgassák a történetet. Tételezzük fel, hogy ekkor egy személy már dönt a hálózati marketing mellett. Ebben az esetben új partnere már két nappal saját startja után megszerezte első terjesztői partnerét! Hogy lesz tovább?

Le a mélybe
Ha már ez így összejött, kézenfekvő, hogy új kollegáikkal a következő találkozót is megbeszélik, hogy ezt a sikert megismételjék - de pontosan ezt ne tegyék. Sokkal inkább forduljon az ezen az estén újonnan csatlakozott partnerhez, és ajánlja neki fel, hogy nála is tart egy ilyen üzleti találkozót.

Tegye fel neki a már ismert kérdést: mit csinál holnapután este? Innen már egyszerűbb lesz. Ez a személy ugyanis egy házi gyűlésen ismerkedett meg az üzlettel és ott döntött mellette. Számára tehát a világ legtermészetesebb dolga, hogy az üzlet így épül fel.

Két nappal később aztán Ön és az új kollega szponzora tart prezentációt az új partnernél. A játék ismétlődik. Itt is beszerveznek egy érdeklődőt, és itt már - Öntől kiindulva - már a harmadik generációhoz érkeztek.

És ez így folytatódik tovább. A negyedik generációban már bebiztosították magukat, mert az Ön közvetlen új partnere már nem fogja abbahagyni, most már van ti. vesztenivalója. Megértette, hogy ha most bedobja a törülközőt, a második-negyedik generáció új partnerei előrelépnek Önhöz. Ezt már nyilván sajnálná Öntől…

Gyakorolni az önálló munkát
Érdekes, hogy az Ön közvetlen első vonala kevesebb, mint két hét alatt négyszer élte át az üzleti bemutatót! Ez egy intenzív oktatás volt. Most már felszólíthatja, hogy egyedül is megpróbálja ugyanezt. Bátorítsa, hogy most már tartson egyedül is szponzorbeszélgetéseket. Ne féljen attól, hogy valamit rosszul csinál. Nem tesz semmit. Sokkal fontosabb, hogy megtanulja az önálló munkát. Emlékszik, a legfontosabb cél, hogy vezető erőket képezzünk. Itt kezdődik el.

A biztonsági övet becsatolni
De hogy ez ne teljesen háló és duplapadló nélkül történjék, még egy berendezés tartozik ehhez a rendszerhez. Rendezzen be a saját otthonában egy rendszeres házi találkozót az üzleti lehetőség bemutatására. A rendszeresen azt jelenti, hogy egyszer egy héten, mindig ugyanazon a napon, ugyanabban az időben Önnél otthon bemutatásra kerül az üzlet. Erre az estére alsó érdekvonalából minden partner hozhat érdeklődőket.

Ennek a berendezkedésnek az az óriási előnye, hogy az Ön új emberei is hamarosan elkezdhetik az üzletet egyedi beszélgetésekben bemutatni. Ha még bizonytalanok, nem kell az érdeklődőtől egyértelmű döntést várni. Megvan a lehetőségük, hogy még egyszer elvigyék őket Önhöz a házi meetingre. Újoncai tehát az érdeklődőknek mondhatják a következőt: "Ha ma még nem tudsz dönteni, gyere velem csütörtökön az én szponzoromhoz. Ő minden héten tart üzleti bemutatót, és még egyszer harmadik személytől is hallhatod a történetet."

Ezzel a kombinált eljárással gyorsan eljut partnere oda, hogy vállalkozó módjára cselekedjen, önállóan beszélgetéseket vezessen, másfelől biztosítja a sikert az Önnél tartott házi találkozó "biztonsági hálója" révén. Az Ön új - és még esetleg egy kicsit bizonytalan - partnerei ezzel eldönthetik, kit fognak egyedül szponzorálni, kit fognak még egyszer Önhöz vinni és kit fognak csak Önhöz vinni (sok félelem…).

Sejtosztódás
Ha ezt a mintát követik, hamarosan szembekerülnek azzal a (kellemes) problémával, hogy kicsi lesz a szobája. Saját szállodát nyilván nem szeretne építeni. Mi hát a teendő?

Nos, eljön az idő, hogy megtegye a rátermett vezető erők fejlesztésének első lépését. Válassza ki magának azt a vonalat, amely Önnek hétről-hétre a legtöbb partnert hozza - és dobja ki őket! Természetesen nem brutálisan és szívtelenül, hanem úgy, hogy ezen részszervezet fejének egy alternatívát kínál. Elmagyarázza neki: "Vannak újdonságok. A házi meeting jövő héten nem csütörtökön, hanem szerdán lesz - és találd ki, hol? Helyes, nálad, barátom. De semmi pánik, én is jövök, és az első találkozót közösen tartjuk. De a következő héttől a saját házi meetingedet magad tartod és a kezdő bemutatókat is az új partnereid otthonaiban."

Ezáltal az Ön partnere vezetővé válik. Most már saját kis gyűléseit irányítja, és felelősségteljesen viszi az üzletet saját otthonából. Aztán így tesz a következő csoporttal is, és szépen lassan a szabadon engedésükkel és a felelősség átengedésével tudatosan fejleszti a vezetőket. Mindez válasz arra a gyakori kérdésre is, miért éppen otthon kell ennek történnie. Csak úgy tanulják meg egyesek, hogy felelősséget vállaljanak saját üzletükért - ha mindez a saját négy faluk között történik Csak így működik az, hogy az elején leírt enyhe nyomást gyakorolni tudjuk, és valóban vendégeket hívjunk.

Egy névtelen szállodában könnyű távol maradni - ott nem tűnik fel, ha valaki nem jelenik meg, hiszen jönnek mások …
Csak a kis privát keretek között megszerzett gyakorlás fejleszthet olyan szónokokat, akik később a nagy szemináriumokat megtartják. Csak a privát keretekben folyó munka másolható - szállodai költségek, drága bérletek és az azzal együtt járó kockázatok nélkül. És végül is a hálózati marketinget nem otthon alapú üzletnek nevezik?

Big picture (a Nagy Kép)
Az utolsó pont ebben a zárt rendszerben a nagy szemináriumok és oktatások, amelyeket szállodákban vagy éttermekben tartanak. Itt aztán minden résztvevő és a házi meetingek részcsoportjai találkoznak egy közös összejövetelen. Itt bemutatják a nagy képet, és az egyes csoportok egymással sportszerű versenybe kezdenek. Itt alakulnak ki a nagy jövőképek, az igényes célok. De a lakószobákban megtartott kis munkák nélkül nem keletkezik sem csoportidentitás, sem saját felelősségtudat. A házi találkozók a siker csírasejtjei, a sejtosztódás gondoskodik a megkettőződésről, a nagy találkozások a robbanásról.


Összefoglalás

  • A végső cél a passzív jövedelem
  • A kettőzés harmadik területe a legfontosabb: a vezetés megkettőzése
  • Csak egy széles felépítmény biztosítja a magas jövedelmet és a stabilitást
  • Fontos a vonalak száma. A segítőszindróma veszélyezteti az össznövekedést
  • Induláshoz ne névtelen szállodai találkozókra hívjunk meg érdeklődőket
  • Toborzó gyűléseket ne ugyanazzal a személlyel ismételjük - lefelé dolgozzunk
  • A legfontosabb cél: mindenki tanulja meg a saját üzletét saját maga elmagyarázni.
  • Biztonsági háló és biztonsági öv: a heti toborzó gyűlés a szponzornál
  • Sejtosztódás: a házi meetingeket másolni és azáltal vezetőket fejleszteni
  • Big picture: szállodai találkozók

A cikket németről fordította: OLÁHNÉ NAGY Erzsébet

home

Minden jog fenntartva!   © VITALOR Bt. 2002 - 2004