VIÁGTENDENCIÁK
(
Faith POPCORN könyve)

MERRE TART A VILÁG?

Clicking - "klappolás"-nak lehetne fordítani Faith Popcorn amerikai szakértő könyvének címét, amely a legfontosabb jelenlegi világtendenciákat taglalja. (A könyv Magyarországon nem jelent meg!) Mielőtt bemutatjuk ajánlatunk részleteit, alapozzuk meg az ide vonatkozó legfontosabb trendekkel.

A szerzőnő a legnagyobb amerikai vállalatok tanácsadója: arra inti őket, hogy milyen világtendenciák várhatók, amelyekhez hozzá kell igazítaniuk marketing stratégiájukat, ha életben akarnak maradni. Lássuk!

Begubózódás. Egyre többen félnek a "külvilágtól", kimerészkedni biztonságos otthonukból, így az emberek vásárlásaik növekvő részét bonyolítják le hazulról: katalógusokból, az Interneten keresztül (e-kereskedelem), közvetlen értékesítés vagy mlm útján.

Klánosodás. A vevők mind inkább igénylik azt a megerősítést és kényelemérzést, amit a hasonló értékeket és érdekeket képviselő, hasonlóan gondolkodó embertársaik közössége nyújt számukra.

Egonómia. Manapság a személyre szabott, egyéni igényekhez alakított, különleges termékek a menők, miután az emberek kapcsolataikat vesztik korunk elszemélytelenedett elektronikus világában.

Kalandozások. Mind többen keresik a kockázatmentes, de a hétköznapok monotóniáját és a stresszt megtörő izgalmakat, kalandokat és "játékszereket".

Visszafiatalodás. Megújulás, regenerálódás. Vonzók a nosztalgikus fiatalság jelképei. A 60 éves ma 40 évesnek akarja magát érezni, s eszerint is él, tesz.

A nő dönt. Amit a nő gondol, az nagyban befolyásolja a családi döntéseket. S a nők kapcsolatokra törekednek, mielőtt vásárolnának - mind az üzleti, mind pedig a magánéletben.

Kilépés a taposómalomból. Világtendencia a fejlett országokban, hogy az egyébként jól fizetett közép- és felsővezetoi réteg megelégeli a stresszt, a nagy szervezet nyomását, amely nem értékeli képességeit - s új, nívósabb életet kezd, amelyre több szabadidő, saját életének irányítása a jellemző. Ehhez viszont új jövedelemforrásra van szükség - korunk új hose a kis- és középvállalkozó, akinek nincs ugyan hangzatos vállalati beosztása, de boldog.

Élnivágyás. Erősödik a hosszú élet, a jobb egészség, a természetes gyógymódok, köztük a kínai medicina iránti igény. Nő az ellenérzés a nagy gyógyszergyárakkal és a nyugati egészségüggyel szemben, amely sok-sok ember haláláért felelős. Ma az USA-ban az igénybevett természetgyógyászati szolgáltatások árának 75%-át nem fedezik a betegségbiztosítók - ám az emberek mégis inkább ezért fizetnek, saját zsebük terhére, s ma már többen keresik fel a natúrdoktort, mint a nyugati orvost.

Atmoszfélelem. A környezeti ártalmak, s tőlük való félelem, népbetegség. A környezet kihívásait csak erős immunrendszerű emberek élik majd túl.

AZ IDEÁLIS VÁLLALKOZÁS


Faith Popcorn könyvében azt is meghatározza, mitől jó egy üzleti vállalkozás, azaz melyek azok a tényezők, amelyekek ha nem is garantálják a sikert, de legalábbis növelik a siker elérésének esélyeit.

top
home