Kifogás: "A termék túlságosan drága!"


Ahhoz, hogy megértsük miként kellene megválaszolni ezt a kifogást, előbb a következő kérdést feltéve érdemes meggyőződnünk arról, hogy igaz-e az állítás.

Valahol máshol beszerezhető-e ez a termék olcsóbban?

Ha igen, akkor fel kell tudnunk ajánlani valami plusz szolgáltatást a termékhez kapcsolva, hogy a versenytársainkhoz képest érzékeltessük azt, milyen értékhez juttathatjuk hozzá a leendő ügyfelünket.

Mivel az általunk forgalmazott termékek a gyógyszertárakban és gyógynövényboltokban nem forgalmazhatók, kezdjük mindjárt ezzel a témakörrel.

A lehető legrosszabb, amit "a termék túl drága" kifogást meghallva tehetünk az, hogy elkezdünk vitatkozni az illetővel és letorkoljuk őt.

A legjobb módszer az, ha engedjük a kifogást felszínre kerülni, és azt követően megfelelő módon kezeljük.

Ezt a következő módon tesszük:

"Mielőtt a termékeinkről szólnék pár szót, szeretném megemlíteni a következőt. Habár a gyógyszertárakban és gyógynövényboltokban a különféle remek termékek széles választéka kapható, nem lehet náluk megvásárolni a mi készítményeinket. Ezek a termékek egyedi szabadalom alapján kifejlesztett - komplett étkezések behelyettesítésére is alkalmas - élelmiszerek, és csak a hozzánk hasonló wellness tanácsadókon keresztül vásárolhatók meg."

Ugye mennyire érthető és egyszerű dolog ez? A kifogást még csírájában sikerült elfojtanunk, és megelőznünk.

Akkor most beszéljünk arról, hogy mi a teendőnk abban az esetben, ha a termékeink, vagy a hozzájuk hasonlónak minősített más készítmények, máshol valóban olcsóbban is beszerezhetők?

Az korábban már elhangzott, hogy a versenytársainkhoz viszonyítva képesnek kell lennünk a termékeinket előnyösebb megvilágításban bemutatni. Ezt úgy tesszük meg, hogy nem a termékeink eladására összpontosítunk. Ehelyett, a velünk való kapcsolat felvételi lehetőséget értékesítjük.

Ajánljuk fel a jelöltjeink számára azt, hogy wellness tanácsadójuk leszünk abban az esetben, ha tőlünk fogják megvásárolni a termékeket. (Ez az a szolgáltatás, amelyet biztos, hogy semelyik gyógyszertárban, vagy gyógynövényboltban sem kapják meg!)

A következőket ajánlott ebben az esetben mondanunk:

"Az egyik kellemes dolog abban, hogy ha Ön az ügyfelünk lesz az, hogy én leszek az Ön személyes wellness tanácsadója. Látja, én szeretném kiérdemelni az Ön bizalmát, és arra törekszem, hogy hosszú távon Önt az ügyfeleim között tarthassam számon. Ön és családja életminőségének javítása érdekében fogok majd különféle tanácsokkal szolgálni. Természetesen csak abban az esetben, ha Ön erre igényt tart. Olyan témákban szeretnék információkkal szolgálni, mint a korszerű, optimális táplálkozás, és a testmozgás különféle szórakoztató, élvezetes formái. Ugyancsak bevált módszerekkel és tanácsokkal tudom majd ellátni a bennünket érő mindennapos stressz hatások csökkentése és megszüntetése érdekében. És természetesen mindent megteszek majd annak érdekében, hogy a termékeink előnyeit a lehető legjobban élvezhesse."

Ez az!
El tudod képzelni, milyen benyomást fog ez kelteni a jelöltedben, ha ilyen módon ajánlod fel neki azt, hogy szívesen leszel az ő személyes wellness tanácsadója?

Ilyent eddig még soha az életében nem volt alkalma mástól hallani!
El lesz ámulva, Te pedig, fényévnyi távolságba fogod magadat előre röpíteni a gyógyszertárakhoz és a gyógynövényboltokhoz képest.

Akkor most bizonyára azon jár az eszed, hogy miként tudnád az ilyenféle kifogáskezelési módokat elsajátítani, miként válhatnál Te is wellness tanácsadóvá?

Nos, erre többféle lehetőség közül választhatsz:

Abban az esetben, ha valóban wellness tanácsadóvá szeretnéd magadat kiképezni, akkor jelentkezz a következő képzésünkre, és vedd igénybe a csoportunk tagjai által felkínált hatékony - egymás szakmai tapasztalatait is hasznosító - segítséget!

home