Ha létezik egy képesség, amivel minden profi MLM-ezőnek rendelkeznie kell a sikeres vállalkozása felépítése érdekében, az nem más, mint a valamennyi különféle személyiségtípusú személyekkel való kommunikációra alkalmasság. Az átlagembereknek
általában olyan szintű a kommunikációs képességük, ami megegyezik a hozzájuk
hasonló életkörülmények között élő, velük azonos életfilozófiával rendelkező
és érdeklődési körű személyekével és elegendő a velük való kapcsolattartáshoz. Túlzásoktól mentesen megállapítható, hogy a kommunikációs képesség jelenti a különbséget a profi MLM-ező... és az élete végéig gürcölni kénytelen, az állásában megrekedt alkalmazott között. Semmi sem segíti elő jobban a szakmai előmenetelünket, mint a jelöltjeinkkel való érzelmi kapcsolat létesítésére szolgáló kommunikációs képességünk. Amennyiben a kommunikáció lényege az érzelmi kapcsolatlétesítés, hogyan lehet ezt megvalósítani? A válasz: "kaméleon típusú kommunikációval". Más néven a saját kommunikációs stílusunkat hozzá kell igazítanunk a jelöltünkéhez. Az amatőr csak egyfajta módon képes az emberekkel beszélgetni. A profi képes arra, hogy adaptálja a beszédstílusát a környezet megváltozásától függően, a beszélgető partnere személyiségtípusának, kulturális hátterének, szókincsének és tudásszintjének figyelembevételével. Miként érhetjük ezt el? A szavaink tudatos megválasztásával, testbeszédünkkel, viselkedésmódunkkal és az adott személy, vagy csoport résztvevőinek beállítottságához adaptált hozzáállásunkkal. Ekkor ugyanis a következő pszichológiai hatás keletkezik az illetőben, vagy a csoport tagjaiban: "Ő is olyan mint én!" "Ő megért engem a problémáimmal együtt, ezért aztán fog is tudni majd nekem segíteni azok megoldásában." Ehhez nem kell atomtudósnak lenni, hogy megértse az ember, miről is van itt szó. Hogyan lehetünk képesek ilyen módon kapcsolatot létesíteni? Ugyanúgy, mint ahogyan
a céged termékismereteinek szakértőjévé képezted magadat: tanulással
és gyakorlással. 1.) Válj a
személyiségtípusok szakértőjévé!
Tanuld meg a négy személyiségtípus jellemzőit: Irányító (piros), Gondolkodó
(zöld), Kapcsolatépítő (kék), Gondoskodó (sárga). 4.) Végezz minél
több párbeszéd szerepjátszást a barátaiddal és ismerőseiddel,
mindegyik személyiségtípusnak megfelelően, és kérd meg őket, hogy őszintén
mondják meg neked a véleményüket a következő kérdésekre válaszolva: Ha tovább folytatod ezt a módszert, növekedni fog az önbizalmad és karizmával fogsz rendelkezni, aminek köszönhetően tartós kapcsolatod fogsz tudni kiépíteni a jelöltjeiddel... és a hálózatod tagjaival egyaránt.
| |||||||||||||