A kommunikáció lényege a kapcsolatteremtés

Ha létezik egy képesség, amivel minden profi MLM-ezőnek rendelkeznie kell a sikeres vállalkozása felépítése érdekében, az nem más, mint a valamennyi különféle személyiségtípusú személyekkel való kommunikációra alkalmasság.

Az átlagembereknek általában olyan szintű a kommunikációs képességük, ami megegyezik a hozzájuk hasonló életkörülmények között élő, velük azonos életfilozófiával rendelkező és érdeklődési körű személyekével és elegendő a velük való kapcsolattartáshoz.
A profi kommunikációs képességgel rendelkező hálózatépítő megtanulta, hogyan kell kapcsolatot létesíteni bárkivel, akivel összetalálkozik. A kettőjük között mérhető különbség jövedelemben, sikerben, elért eredményekben és az életben való boldogulásban egyaránt észrevehető.

Túlzásoktól mentesen megállapítható, hogy a kommunikációs képesség jelenti a különbséget a profi MLM-ező... és az élete végéig gürcölni kénytelen, az állásában megrekedt alkalmazott között.

Semmi sem segíti elő jobban a szakmai előmenetelünket, mint a jelöltjeinkkel való érzelmi kapcsolat létesítésére szolgáló kommunikációs képességünk.

Amennyiben a kommunikáció lényege az érzelmi kapcsolatlétesítés, hogyan lehet ezt megvalósítani?

A válasz: "kaméleon típusú kommunikációval". Más néven a saját kommunikációs stílusunkat hozzá kell igazítanunk a jelöltünkéhez. Az amatőr csak egyfajta módon képes az emberekkel beszélgetni. A profi képes arra, hogy adaptálja a beszédstílusát a környezet megváltozásától függően, a beszélgető partnere személyiségtípusának, kulturális hátterének, szókincsének és tudásszintjének figyelembevételével.

Miként érhetjük ezt el?

A szavaink tudatos megválasztásával, testbeszédünkkel, viselkedésmódunkkal és az adott személy, vagy csoport résztvevőinek beállítottságához adaptált hozzáállásunkkal.

Ekkor ugyanis a következő pszichológiai hatás keletkezik az illetőben, vagy a csoport tagjaiban: "Ő is olyan mint én!" "Ő megért engem a problémáimmal együtt, ezért aztán fog is tudni majd nekem segíteni azok megoldásában."

Ehhez nem kell atomtudósnak lenni, hogy megértse az ember, miről is van itt szó.

Hogyan lehetünk képesek ilyen módon kapcsolatot létesíteni?

Ugyanúgy, mint ahogyan a céged termékismereteinek szakértőjévé képezted magadat: tanulással és gyakorlással.

Íme itt van egy rendszer, aminek segítségével a profi kommunikátorok magas szintre fejlesztik a kapcsolatépítő képességeiket.

1.) Válj a személyiségtípusok szakértőjévé! Tanuld meg a négy személyiségtípus jellemzőit: Irányító (piros), Gondolkodó (zöld), Kapcsolatépítő (kék), Gondoskodó (sárga).

2.) Határozd meg a jelöltjeid személyiségtípusát!

3.) Gyakorold a beszélgetést és a bemutatód megtartását mind a négyféle stílusban!

4.) Végezz minél több párbeszéd szerepjátszást a barátaiddal és ismerőseiddel, mindegyik személyiségtípusnak megfelelően, és kérd meg őket, hogy őszintén mondják meg neked a véleményüket a következő kérdésekre válaszolva:
"Sikerült-e kapcsolatot teremtenem veled? Ha igen, Miért? Ha nem, miért nem?" Hallgasd meg figyelmesen a kapott válaszokat és végezd el a szükséges módosításokat a beszédstílusodon.

Ha tovább folytatod ezt a módszert, növekedni fog az önbizalmad és karizmával fogsz rendelkezni, aminek köszönhetően tartós kapcsolatod fogsz tudni kiépíteni a jelöltjeiddel... és a hálózatod tagjaival egyaránt.


KÉSZÍTETTE: Stieve SIEBOLD cikke alapján KAJÁRIK Béla

 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2003 - 2007