"Egyszerre megérti, mi fontos valójában az Ön üzleti partnerének."
(Mi a HIPPOKRATES RENDSZER? - Interjú a Networking Press folyóiratból)


Oberhollenzer úr, hogyan vázolná fel a Hippokrates-rendszer legfontosabb üzenetét egy mondatban?

Gert Oberhollenzer a vállalat alapítója és ügyvezető tagja: "Miután 1987 óta mintegy 30 000 személyiségprofilt értékeltem ki, teljes meggyőződéssel a következőképpen tudnám a lényeget megfogalmazni:

"A siker a Hippokrates-rendszerrel már nem szerencse kérdése - sem az eladásban, sem a megfelelő munkatársak toborzásában és vezetésében, sem a magánéletben"

Ön négy különböző személyiségtípusból indul ki: Semmi kétely egy lehetséges leegyszerűsítést illetően?

Gert Oberhollenzer: "Természetesen az egyes karakterek nem kizárólag egyik vagy másik típusba tartoznak. A legtöbb ember vegyes típusú két fő tulajdonsággal. És mivel mi mind önálló egyéniségek vagyunk, a nagyon sajátos karaktert nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ennek ellenére a fő struktúra minden élethelyzetben visszatükröződik. A tizenkét alcsoport differenciálását szemináriumainkon közelebbről tanulmányozzuk."

És mi a helyzet a gyenge pontokkal?

Egon Kress, ugyancsak Hippokrates-alapító és tulajdonos: "A mi személyiségprofilunk a gyenge pontokkal is foglalkozik, vannak ajánlások, hogyan lehet kritikus helyzeteken a legjobban úrrá lenni. De mégis, kiegészítésképpen, individuálpszichológiai szempontból hatékonyabb az aktuális magatartásformákat megérteni és az erősségeket kiaknázni, mint évek vagy évtizedek alatt beidegződött gyengeségekkal bajlódni."

Az Ön sikerrendszere egészen egyszerűnek tűnik. Hogy állunk a tudományos elfogadással?

Egon Kress: "A Hippokrates-sikermenedzsment az emberismeret évezredes rendszerén alapul. Egy logika, melyet időközben különböző tudományos vizsgálatok is alátámasztottak. A döntő, hogy a rendszer a gyakorlatban működik! Sem a pszichológia, sem egyénileg megszerzett emberismeret nem tudja és nem is helyettesítheti. De lehet korrigálni, kiegészíteni, elmélyíteni. Arra a megállapításra helyezzük a hangsúlyt, hogy ez ideológiamentes és nem tartalmazza az ezoterika semmilyen nyomát."

Hogyan tud a hálózati marketing tanácsadója profitálni az Önök rendszeréből?

Gert Oberhollenzer: "Miközben egy túlhaladott, egoista eladói hittételt a fejéről a lábára állít: 'Kezeld úgy az ügyfeledet, ahogy TÉGED szeretnéd, hogy kezeljenek.' Ez a szabály nyilvánvalóan nem helyes, mert különben az átlagos találati hányad nem a nem túl előkelő 35-40 % körül mozogna. Kezelje ügyfelét tehát jobban, mint ahogy Ő szeretné, hogy kezeljék. Tehát: aki az ügyfelet annak természete, lelki beállítottsága szerint kezeli, ahelyett, hogy egy standard eladási szöveget ledarál, óriási bizalmi előnyre tesz szert. Ezzel Önnek az eladási sikereinek legalább a megduplázódását jósolom."

Egon Kress: "Még van egy második központi aspektus, és az egy szervezet felépítését érinti. Itt ugyanis nem az a feladat, hogy számos hasonló gondolkodású egyént gyűjtsünk magunk köré, vagy az eladásban legintenzívebb személyekre koncentráljunk. Hogy a csapat együttesen harmonizáljon, az összetételnek kell megfelelőnek lennie. Ha csak perfekcionistákat toboroz, vagy kimondottan vezetői adottságokkal rendelkező személyiségeket, hamarosan súrlódások lesznek. Itt másképp kell a kérdést feltenni: ki kihez illik a szervezetemben, vagy ki milyen vevőtípussal jön ki a legjobban"

Gert Oberhollenzer: "Vagy gondoljunk egy kezdő hálózati marketingesre. Az ő mélyen gyökerező, gyakran nem könnyen felismerhető motivációs helyzete különösen jelentősen kihathat a sikereire. Ha Ön ismeri az ő személyiségprofilját, egyszerre megérti, mi fontos valójában egy partnernek. Az egyiket lehet pénzzel motiválni, a másikat teljesen más dolgok izgatják: mint pl. időbeosztás, cselekvés saját felelősségére vagy az otthonról történő eladás"

Egon Kress: "Ne hagyjuk figyelmen kívül a hálózati marketinges családot sem. Nem ritkán kerül sor ugyanis az élettárssal való csapat kialakítására. A feladatokat ebben az esetben is a típusoknak megfelelően kell felosztani. Az egyik talán erős a napi üzletben, a helyszínen a vevőnél, míg a másik erőssége esetleg szervezetben vagy az igazgatásban mutatkozik meg. Vagy az egyik a toborzásban erős, a másik jobban érzi magát termékbemutatón vagy a színpadon. Ez mind szintén a hitvallásunkhoz tartozik '100 % találati arány a társával való bánásmódban is'."

A cikket németről fordította: OLÁHNÉ NAGY Erzsébet

 

home

Minden jog fenntartva!   © VITALOR Bt. 2002 - 2004