Tizenkét vád tizenkét cáfolat

 

Kedves hívő testvéreim! Sajnálattal kellett tudomásul vennem a minap kezembe került "al-Káfi" című írás tartalmát, mely a síiták hitetlenségét igyekszik bizonygatni, mondanom sem kell sorozatos hazugságok és rosszindulatú csúsztatások áradata által. Tette ezt e mű szerzője 12 pont felsorolásával, melyet " a síiták hitetlenségét igazoló egynéhány pontok, melyek is a síiták szent könyvéből az al-Káfiból vannak kiválogatva" alcímmel látott el. Számomra megdöbbentő és felháborítóak ezek a sorok, mert ki ne ismerné a vallás azon kitételeit, melyek óvva intenek mindenkit attól, hogy hitetlennek nevezzen muszlimokat.  "... ha valaki a béke üdvözletével köszönt benneteket, ne mondjátok neki: "Te nem vagy hívő..."(4:94) Aki, úgymond a síiták "káfir" voltát igyekszik bizonyítani az súlyos bűnt követ el, hiszen a síiták minden kétséget kizáróan tagjai az Ummának (hívők közössége) hisznek az egy igaz Istenben, vallják Mohamed (S) prófétaságát és hisznek a végítélet napjában ezen világ megsemmisülésében a nagy megmérettetésben valamint a paradicsomban és a pokolban. Ami pedig a síiták szent könyvét illeti, az nem más mint a Szent Korán, Allah szava, mely szent könyve minden muszlimnak. Való igaz hogy létezik egy al-Káfi nevű hadíszgyűjtemény melyet az Ahl ul-Bayt pártján álló hittudósok gyűjtöttek össze, Al-Kulayni nevű tudós vezetésével, amelyben hozzávetőleg 17 000 hadísz található, ám ezeknek korántsem fogadható el mindegyike autentikusnak, vagyis szahíhnak. Egyébként a Síita felfogás szerint nincs olyan hagyománygyűjtemény melynek minden hagyományát kritika nélkül el kellene fogadni, szemben a szunnitákkal akiknél a Szahíh Bukhári és Muszlim mintegy a "Szent Korán folytatásának számít, így ezek sokkal inkább mondhatók szent könyveknnek szunnita részen, mint az al-Káfi nálunk Síitáknál. Akadnak muszlimok, akik hitetlennek bélyegzenek embereket testvéreik közül pusztán azért, mert Bukhári és Muszlim gyüjteményéből akár egy hadith-t is hiteltelennek tart. A Madhab Ahl ul-Bayt álláspontja szerint minden egyes hagyományt meg kell vizsgálni, hogy nem mond-e ellent a Szent Korán kitételeinek, hogy hiteles-e a hagyományozói láncolata, ezen kívül a józan ész követelményeinek is eleget kell tennie az adott hagyománynak, hogy vallási kérdésekben bizonyító erejűnek fogadhassuk el. Száz szónak is egy a vége, az Ahl ul-Bayt párti meggyőződésben nincs helye olyan gondolkodásnak amely bármi féle hadíszt hitelesként fogadna el csupán azért mert a régebbi korok tudósai annak tartották, ilyen módon az al-Káfi is csak a hagyománygyűjtemények egyike melyben hiteles és gyenge hadíszok is találhatóak. Maga seykh Al-Kulayni mintegy 6000 hagyományt tartott hitelesnek önmaga gyüjteményéből, de egy szóval sem állította, hogy hitetlen, vagy akár csak rosszabb hívő lenne az akinek erről (megalapozottan) más véleménye lenne.

Most pedig lássuk pontról-pontra a minket támadó írás kitételeit a rájuk adott cáfoló válasszal együtt:

1. Ali (A) családja és a Sía rendelkezik az előző kinyilatkoztatásokkal, a Tórával, Zsoltárokkal és az Evangéliummal.

1. Válasz: Az összes muszlim szent könyve a Korán, ami előtte korábbi kinyilatkoztatásként leérkezett a prófétákhoz azokat birtokosai, azaz a próféták (A) utáni nemzedékek, meghamisították, elkótyavetyélték. Ezért küldte le a hatalmas és mindenható Allah a Szent Koránt, mint utolsó, a végső napig érvényes kinyilatkoztatást, melynek változástól mentes megőrzéséért ő maga gondoskodik. Ellenben az előző kinyilatkoztatások szövege a régi korok hamisítóinak tevékenysége nyomán számunkra emberek számára elveszett, ismeretük kizárólag a hatalmas Allahnál van, ha az előző kinyilatkoztatások példányai bárki ember fiánál is meglennének, akkor arra már régen fény derült volna, tehát a vádban szereplő kijelentés nem állja meg a helyét.

2. Kizárólag Ali (A) és a Sía imámjai gyűjtötték össze a Koránt, senki más a Próféta(S) társai közül.

2. Válasz: Valóban Ali(A) volt az, aki első ízben gyűjtötte össze a Szent Korán szövegét mindenféle szunnita állítás ellenére, később mások is próbálkoztak e munkával, azonban munkájuk meg sem közelítette Ali imám (A) teljes és pontos gyűjtését.

3. Ali (A) és az imámok és a síiták rendelkeznek a próféták csodáival. A rejtőzködő imámon (A) lesz majd Ádám inge, nála lesz Salamon gyűrűje és Mózes botja.

3. Válasz: A hatalmas Allah előnyben részesít egyeseket másokkal szemben. Különböző mértékben árasztja ki kegyelmét a prófétákra, imámokra, vértanúkra és a többi egyszerű hívőre. Allah kegyéből a prófétás és az imámok (AS) bűntelenné és tévedhetetlenné (ma'súm) tétettek, emellett a Próféták (A) számára kinyilatkoztatás is küldetett a teremtőtől, és az imámokkal (A) együtt képessé tétettek olyan dolgok véghezvitelére, melyekre közönséges halandó nem képes. Fontos hangsúlyozni hogy mindezeket a dolgokat kegyelmi ajándék gyanánt kapták a hatalmas Allahtól, hogy ezek által útmutatói legyenek közösségüknek, a legfontosabb ebben az egész kérdéskörben, hogy az imámok (A) minden  különleges isteni kegy mellett kinyilatkoztatásban NEM részesültek. A Mahdi, vagyis az igaz úton vezérelt imám eljövetele a szunnizmusban is elfogadott tény. A szunni oldalon is találhatók olyan többé-kevésbé elfogadott hadíszok, melyek szerint a Mahdinál lesz Salamon (A) gyűrűje, Mózes (A) botja stb. Ezen hadíszok erős vagy gyenge volta semmit sem változtat a hit alapvető kérdésein.

4. Az imámok prófetikus és isteni tudással rendelkeznek, és más síiták is. Fatima (A) koránja a Síitáknál akkora, mint a szunniták Koránjának a háromszorosa, de egy betű sincs abból benne.

4. Válasz: Az imámok olyan tudással és képességekkel rendelkeznek, miket a hatalmas Allah jóváhagyott a számukra, ezek kisebbek a próféták (A) tudásánál és képességeinél, ám nagyobbak az egyszerű emberekénél. A sokat emlegetett Muszhaf Fátima (A) nem más mint az Ali (A) által összegyűjtött Szent Korán szövege, melyet kinyilatkoztatásként ismer el minden igaz muszlim. A Szent Korán összegyűjtésével többen is foglalkoztak, s az így keletkezett kódexeket birtokosaik után nevezték el, ilyen módon volt Muszhaf Hafsza, Muszhaf Fátima stb…. vagyis valótlan dolog az, hogy a Síiták szerint a mindenki által jól ismert, a hatalmas Allah által kinyilatkoztatott Szent Korán hamis lenne. Vannak némely vélekedésre alapozó emberek, akik állítanak ilyesmit, ők azonban többségben a szunnita oldalon találhatók.

5. A hetedik imám Músza Al-Kázim önmagát adta váltságdíjul a Síiták helyett. A,- Allah beszélt vele. B,- Választás elé állította: Vagy ő hal meg, vagy a Síiták, akikre Allah megharagudott. C,- Ezért megölte magát - öngyilkos lett - ez igazi keresztény párhuzam.

5. Válasz: Ezeknek a kijelentéseknek semmi valóságalapja nincs, Músza Al-Kázim imámot (A) az iszlám közösség vezetését bitorló Abbászida kalifa, név szerint Harún Ar-Rasid gyilkoltatta meg.

6. Az imámok a Próféta szintjén vannak, tévedhetetlenségben, a kinyilatkoztatásban és a nékik való engedelmességgel tartozásban. (Kivéve a feleségeik számát, maximum négy.)

6. Válasz: Az imámok (A) valóban tévedhetetlenek és bűntelenek (reájuk ruházott különleges isteni kegyelem révén) és a hívők engedelmességgel tartoznak nekik, kinyilatkoztatás(ok)ban azonban nem részesültek, ez a próféták kizárólagos privilégiuma.

7. Hit abban, hogy Allah küldöttének társai (RA) hitehagyók, hitetlenek lettek a küldött halála után, még Abú Bakr is, és mind a tíz ember, akinek megígértetett az Édenkertbe való bejutás, és őket szabad átkozni, káromolni.

7. Válasz: Elöljáróban le kell szögeznem, hogy muszlimok hitetlenként való megbélyegzése kizárólagosan szunni (különösképp wahábita) "találmány", az Ahl Ul-Bayt imámjai Alival az élükön (A) óva intenek az ilyesmitől. Ezzel kapcsolatban meg is említenék egy szemléletes példát: Amikor Talha és Zubaír fellázadtak Ali imám (A) ellen majd elestek  bászrai csatában, haláluk után az imám vagyonukat nem tekintette hadizsákmánynak, családtagjaikat sem tette rabszolgává, mint ahogy az a szent háborúban elesett hitetlenekkel szemben jár. Mitöbb, Ali (A) elvégezte fölöttük a halotti imát.  Kétségtelen, hogy súlyos vallásellenes dolgot tettek azzal, hogy fellázadtak a Próféta (S) által kijelölt legitim vezető ellen, ez által azonban nem lettek hitetlené, mint ahogy azok sem lettek káfirrá, akik Ali imám (A) előtt jogtalanul és erkölcstelenül bitorolták az ő tisztségét a Próféta (S) utódlásában, az első három kalifa súlyos jogtalanságot követett el az által, hogy Alit (A) akadályozták kijelölt tisztsége gyakorlásában és az óarab dzsáhilijja törvényei szerint rendezték a Próféta utódlását. Tudnunk kell, hogy az első kalifát akkor választották meg, amikor Ali (A) és társai a Próféta (S) temetésén vettek részt, pedig tudták, hogy Ali (A) a próféta (S) által kijelölt egyetlen jog szerinti örökös, az erre való bizonyítékokból egy csokorra való található a Szunna vagy Sía című írásomban. A Síában senki nem nevezhető hitetlennek aki a tanúságtételt kimondja, még a kerbelai gyilkos Yazíd és a sah sem.

8. Hit abban, hogy a 12 imám tévedhetetlen, mert Isten megáldotta őket a Prófétán keresztül, így mindent tudnak, akárcsak Allah.

8. Válasz: A kijelentés első fele, miszerint a 12 imám (A) különleges isteni kegyelemben részesültek bűntelenségben és tévedhetetlenségben, Szent Korán versekkel és szent hagyományokkal bizonyíthatóan igaz, a mindentudásukra vonatkozó kitétel azonban hamis, mivel a szó abszolút értelmében mindent csak a hatalmas Allah tud és rajta kívül senki más. Az imámok (A) csak azt tudják, amit a hatalmas Allah az ő végtelen kegyelméből a tudomásukra hozott.

9. Hit abban, hogy a 12 imám képes a próféták csodáira.

9. Válasz: E kijelentés nem teljesen világos, hogy miféle csodákról is van szó, egy azonban bizonyos: az  imámok (A) csakis azt tudták véghezvinni, amit Allah a magasztos megengedett nekik.

10. Hit abban,hogy az imámoknak mindent szabad, amit a muszlimoknak nem, de a Prófétának, Mohamednek (S) igen (kivéve a kilenc feleséget).

10. Válasz: Az imámokra (A), sőt magára a prófétára is ugyanúgy vonatkozik a Sarí'a, mint bármelyik másik hívőre.

11. Különleges homokra, földre vagy kőre borulnak le imádkozás közben, amikor a Korán is egyértelműen kijelenti, hogy az egész föld mecsetté tétetett, - tehát tiszta.

11. Válasz: Való igaz hogy az egész FÖLD mecsetté tétetett és tiszta, a vád megfogalmazója azt kell mondanom nincs igazán tisztában e kérdés mibenlétével. Nem hiába emeltem ki a FÖLD szót, ugyanis ebben az egész kérdésben valójában a leborulás helyéről van szó (és nem magának az imának a tágabb értelemben vett helyéről), erről pedig a Próféta (S) a következőt mondta: Boruljatok le a porra, és ami abból kinő, kivéve, amibe öltözködnek. A különböző porfélék (értsünk a "por" alatt földet és követ is) is van, amire előnyösebb leborulni, mint a másikra. Ilyen leborulás szempontjából előnyösebb "porféle" az olyan melyhez a Próféta (S) hozzáért, vagy a vértanúk vére öntözött, mint pl. a kerbelai csatamezőről származó por.

12. Véressé ütlegelik hátukat, azt mondják, ezt Allah parancsolta meg - ez nem igaz. - Tán hazugságot adnak Allah szájába? - NE EMBERI KITALÁCIÓ UTÁN MENJEN A MUSZLIM, HANEM ALLAH PARANCSA UTÁN!

12. Válasz: A Síita hittudósok helytelenítik az önkorbácsolás cselekedetét mint bida'a (újítás a Vallásban), mint ahogy bida'a sok szunniták által koholt dolog is pl.: a kezek mellre tétele imánál a taráwih, stb.

 

Bizony mondom néktek: A Próféta (S) háza népének (A) pártja a Szent Koránt és az igaz szunnát követi, és nem emberi kitalációkat követ, hanem azt, amit a magasztos Allah a prófétán keresztül parancsolt, aki mást mond, az elrugaszkodik az igazságtól, s mi van az igazság után, ha nem a hazugság? Meg kell tudnia mindenkinek, hogy a Próféta (S) háza népe vallási irányzata képviseli az autentikus és legitim Iszlámot a magasztos Allah előtt, szemben a más irányzatok és az orientalisták mennyiségi szemléletével.

 

Kedves testvéreim!

 

Szomorú vagyok, hogy olyasmikre kell reflektálnom mint az "al-Káfi" című írás, s nagyom sajnálom, hogy egyes muszlimok ki akarnak rekeszteni némely testvéreiket az Ummából, ahelyett, hogy összefognának velük és minden hittestvérükkel a sötétség erői ellen. Sokkal de sokkal szívesebben írnék a kereszténységet vagy az ateizmust cáfoló sorokat, ha a muszlimok egymással viszálykodnak, annak csak a gonosz örül. Össze kell hát fognunk az igaz hit parancsainak alapján, hogy a magasztos Allah segítségével az emberiség tévelygő részét is hívhassuk az isteni igazsághoz. Mi az a vallás által meghatározott alap, melyen állva egyesíthetjük erőinket, hogy mentesüljünk a tévelygéstől és a hamis dogok követésétől? "És ragaszkodjatok erősen Allah kötelékéhez, és ne szakadjatok szét [csoportokra]" (3:103)

A Próféta (S) szent hagyománya oldja meg ezt a kérdést: "Bizony én két olyan dolgot hagyok rátok, melyekbe ha belekapaszkodtok nem tévelyedtek el soha, az első a fontosabb Allah könyve, mely kötelék az ég és a föld között, a másik pediglen az Ahl ul-bayt, ezek nem válnak szét egészen a végítélet napjáig, de majd meglátjátok, hogy miképp fogtok majd össze különbözni őket illetően." (Tirmidí, Ahmad, Al.Hákim, Muszlim, stb.)