Biszmi-Lahi ar-rahmáni r-rahím
A MAHDI (A) ELJÖVETELE
Allah a Könyörületes és az Irgalmas nevében. A hála Allahot a teremtmények urát illeti. Dicséret és béke legyen Küldöttén és Prófétáján és háza népén a tisztákon és a kiválóakon, és Allah átka legyen minden ellenségükön!
És ami ezután jön:
Így szólt a hatalmas Allah: „Bizony Allah azt akarja távolítani rólatok – ó Ház népe! - a tisztátalanságot és tisztasággal akar megtisztítani benneteket.” (33:33)
A magasztos Allah nem bízza közössége vezetését bűnösökre és tévelygőkre, hanem olyan emberekre kik mentek a hibáktól, tévedéstől és a feledékenységtől és ilyen módon alkalmasak arra, hogy feltétel nélkül követhetők és követendők legyenek a hívők számára. Ők a Ház népe az Ahl Ul-Bayt (A).
Így szólt a Próféta (S): ”Bizony én két olyan dolgot hagyok rátok, melyekbe ha belekapaszkodtok nem tévelyedtek el halálom után. Az első a fontosabb Allah könyve (Szent Korán), mely kötelék az ég és a föld között, a másik pedig a családom, a házam népe ( Ahl Ul-Bayt) ezek ketten nem válnak szét a világ végéig, de lássátok, hogy hogy össze fogtok különbözni őket illetően.”(Tirmidhí, Ahmed Ibn Hanbal, Ibn Athír, Sziyúti, Al-Hákim, Muszlim stb.)
A Próféta (S) 12 imámot hagyott a közösségre annak vezetésére, elsőjük Ali ibn Abí Tálib (A) , a 12. pedig Mohamed ibn Haszan Al-'Aszkarí (A) a rejtőzködő imám, aki gyermek korában elrejtőzött az emberek elől. hogy később az idők végezetén visszatérjen és úgy megtöltse a földet igazsággal és egyenlőséggel, mint ahogy annak előtte megtelt zsarnoksággal és elnyomással.
Az igaz úton vezérelet imám rejtőzködésének 2 szakasza van.
Az első a „kis rejtőzködés” időszaka, mely 72 esztendeig tartott és ez idő alatt az Imámmal (A) 4 közvetítő tartotta a kapcsolatot. Név szerint: 'Uthmán ibn Sza'íd Al-'Umarí, Muhammad ibn 'Uthmán Al-'Umarí, Huszain ibn Rúh és 'Alí ibn Muhammad Asz-Szamarí. A 4. közvetítő halála után megkezdődött a „nagy rejtőzködés” időszaka, mely napjainkban is tart. A rejtőzködés ezen második szakaszában nincs közvetlen és speciális közvetítés illetve helyettesítés az Imám és a közösség között. Ehelyett napjainkban az Imám (A) általános helyettesei a hittudósok, de az Imám (A) így is tudja vezetni a közösséget, mint ahogy a Nap is meg tudja világítani a földet amikor eltakarja a felhő.
Jelenleg tehát a közösséget a távol levő Mahdi Imám (A) vezeti, akinek nevében a hittudósok lépnek fel, ez tartani fog egészen addig míg egyrészt meg nem valósulnak visszatértének objektív feltételei, másrészt ameddig be nem következnek a visszatérést megelőző jelek. Addig is kötelező a hívőknek mindig felkészültnek lenni a visszatérésre, el kell hagynia a rossz cselekedeteket, lélekben emelkedjenek az anyagvilág fölé, végezzék el az imákat és tartsák meg a böjtöt, terjesszék az Ahl Ul-Bayt (A) tudását, és fohászkodjanak a magasztos Allahhoz az Imám mielőbbi visszatértéért.
A Mahdí (A) visszatértének 4 objektív előfeltétele van, ezek a következőek:
1. Megfelelő szemlélet és ideológiai felkészültség az embrekben a tevőleges változtatásra az egész földön egy időben, a Mohamed (S) által kapott kinyilatkoztatás és törvény világméretű elterjedése.
Egy nagy formátumú tapasztalt katonai és politikai vezető megléte megfelelő képességekkel a forradalmi változások operatív véghezviteléhez, rátermettséggel az egész föld vezetéséhez és az igazságosság terjesztéséhez, közvetlen feltételeket teremtve az Imám (A) eljöveteléhez.
A fentebb említett nagy formátumú vezetőnek megfelelő számú, megfelelő felkészültségű aktív támogatóval kell bírnia az igazság terjesztésére.
A változásra való igénynek széles népi bázisa kell, hogy legyen, a támogatók megfelelő felkészültségével a világ népei körében.
Ezen négy feltételnek egy időben kell teljesülnie, hogy az Imám (A) visszatérhessen.
Maga a visszatérés a következőképpen fog végbemenni:
Egy hidzsra szerinti páratlan évben fog bekövetkezni, muharram hónap 8-án az esti ima után a mekkei Szent Mecsetben a Ka'bánál, egy pénteki nap előestéjén fog kezdődni. Ekkor a Mahdí (A) 313 társa támogatásával kinyilvánítja visszatértét Mekka népének, majd hatalmába keríti a mecsetet. Majd másnap az asúra napján szózatban kinyilvánítja magát a föld összes népének a világ összes nyelvén, ezzel megkezdi országlását, hogy úgy megtöltse a földet igazsággal és egyenlőséggel, mint ahogy az korábban megtelt zsarnoksággal és elnyomással.
A Mahdí (A) eljövetelét közvetlenül 20 „nagy jel” fogja bevezetni, ezek a következőek:
A zsidóság összegyűlése Palesztína földjén.
Erre a Szent Korán 17:104 verse utal: „azt mondtuk Izrael fiainak: „Lakjátok ezt a földet! És amikor eljő a túlvilág ígérete, tarka tömegben hozunk elő benneteket.””
Egy másik Koránidézet így taglalja a kérdést: ”És Izráel fiaival kapcsolatban eképpen döntöttünk az írásban: „Bizony , ti két ízben fogtok romlást okozni a földön, és fennhéjázva fogtok hatalmaskodni. Amikor az első alkalom fenyegetése bekövetkezik, hatalmas erejű szolgáinkat küldjük ellenetek. És tüzzel-vassal végigkutatják házaitokat és a fenyegetés beteljesedik. Azután visszaadjuk fölöttük a hatalmat, s bőségesen ellátunk benneteket javakkal és fiúgyermekekkel és számosabbá tesszük hadi népeteket.” Ha jót cselekesztek, magatok hasznára teszitek a jót. Ha pedig rosszat cselekesztek, az is a magatoké. „És amikor az utolsó alkalom fenyegetése bekövetkezik, elküldjük ismét szolgáinkat, hogy fájdalom torzítsa el orcátokat, és hogy behatoljanak a mecsetbe, amiképpen első ízben behatoltak oda, és földig rombolják azt, ami a hatalmukba került.”” (17:4-7)
Mit is jelentenek ezek a koránversek? Mint láthatjuk a zsidóság összegyűlik egy bizonyos földön, ez alatt Palesztína földje értendő és hatalmukba kerítik az Al-Aqsza mecsetet, majd mindkét alkalommal Allah szolgái fogják azt felszabadítani uralmuk alól. A 2. felszabadítás pedig egy lesz a Mahdi (A) eljövetelével. A végső győzelem már az ő vezetésével következik be.
Egy férfi eljövetele Qum városából, aki az igaz útra hív, összegyűjti a népet és megacélosítja szívüket, hogy nem lesznek gyávák a háborúban. Allahra fognak hagyatkozni és példaképek lesznek a hívők számára.
Katonai erők lépnek fel az Imám (A) nevében, nem sokkal annak visszatérte előtt. Nem fogják a Ház Népe (A) ellenségeit téríteni, hanem pusztítani fogják őket.
A Mahdi (A) keletről, pontosabban Khoraszan iráni tartománybók jön el, fekete zászlókkal és hadai élén felszabadítja Jeruzsálemet.
Fekete turbánosok a Próféta (S) nemzetségéből harcolni fognak az Imám (A) ellenségei ellen. „Magasra emelik” azaz győzelemre viszik az igazság zászlaját, majd a visszatérés után átadják azt a Mahdinak (A). Amikor feltűnnek az Imám (A) fekete zászlói az Ahl Ul-Bayt (A) ellenségei átkozni fogják a fekete turbánosokat keleten és nyugaton.
Nagy öldöklés lesz Jeruzsálem környékén a Mahdi (A) támogatói és ellenségei között.
Arab seregek vonulnak be Irakba nyugatról.
70 ártatlan lélek fog vértanúságot szenvedni nadzsafban az igazak közül.
A hittudomány központja átköltözik Nadzsafól Qumba.
Eljön a „Szufiáni”, hadsereget toboroz és kegyetlenkedést és elnyomást gyakorol az Ahl Ul-Bayt (A) híveire. A Szufiáni Abú Szufiánnak lesz mint vérségi mint ideológiai leszármazottja. Ő előtte jön el a „Sayszabáni”, aki Kawfan (?) földjéről fog eljönni, mint a forrás fog előtörni, majd a Szufiánit fogja követni.
Idegen katonai erők foglalják el Irakot és nagy zűrzavar lesz Bagdadban.
Hidzsáz utolsó politikai vezetőjét közvetlen a Mahdi (A) visszatérte előtt Abdullahnak fogják hívni.
Nagy csapások fogják érni az emberiséget, mint járványok (elsősorban pestis), földrengés és szélviharok, nagy félelem lesz úrrá rajtuk.
Egy üstökös fog behatolni a föld légkörébe, mely úgy bevilágítja az éjszakai eget mint a telihold, hatására meg fog változni a természet az emberiség nagy kárára.
Eljön egy férfi Khoraszanból, ő adja majd át a zászlót a Mahdinak (A) a főhatalommal és a katonai vezetéssel együtt. Sa'íb ibn Szálihnak fogják hívni, Huszein (A) utódai közül való lesz, és dél Iránban egy Isztakhar nevű városnál legyőzi a Szufiánit fekete zászlói alatt.
Sa'íb ibn Szálih seregei visszaverik a Szufiánit Jeruzsálemig, fekete zászlók alatt és fehér ruhában. Sa'íb ibn Szálih egy fénylő arcú sovány barna fiatalember lesz ritkás szakállal, élesen látó és kemény ember lesz aki nem ismer ellágyulást.
A Yamáni eljövetele az igazság, vagy útmutatás zászlaival. Megtiltja, hogy fegyvert áruljanak az embereknek. Az igazsághoz és az igaz úthoz fog hívni. Ő is Huszein (A) leszármazottja lesz, Haszannak fogják hívni. Hittudós lesz és elképzelhető, hogy Jemenből jön el.Egy muszlimnak sem szabad szembe fordulnia vele, mert különben a tűz népéhez fog tartozni.
A Szufiáni hatalmába keríti Damaszkuszt és Szíriát. A Szufiáni tulajdonságai közé tartozik, hogy istenfélőnek látszó lesz az arca.
Hívás hangzik el az égből az Imám (A) nevében ami keleten és nyugaton, vagyis az egész földön hallható, ez a hang Gábriel arkangyak (A) az igaz lélek hangja lesz. Mindez Ramadán hó közepén következik be. Ekkor Iblisz a vereségét látva arra akarja majd nevelni az embereket, hogy az igazság a kereszténység oldalán van. A kiáltás elhangzása már a Mahdi (A) eljövetelének évében lesz.
Megölnek egy Mohamed nevű ártatlan embert a Ka'bánál, aki Haszan (A) leszármazottjai közül való lesz. Erre is egy évvel a visszatérés előtt kerül sor. Ez a gyilkosság felháborítja az égés a föld népét.