- 
              
              
              A bejelentéseket mindig a területileg illetékes fővárosi és 
              vármegyei kormányhivatal munkavédelmi hatósági hatáskörében eljáró 
              járási hivatalhoz  kell beküldeni, azaz 
              például munkabaleset esetén a baleset helyszíne szerint, egyéb 
              esetekben a munkavégzés helyszíne szerinti hivatalokhoz. 
- 
              
              
              A bejelentést mindig annak kell megtenni, akire a bejelentési 
              kötelezettség terhet ró. Vannak esetek például, amikor a 
              bejelentést a munkáltatónak kell megtenni, de van olyan eset is, 
              amikor ez a Foglalkozás-egészségügyi Szolgálat, vagy a kivitelező 
              feladata. Az 1993. évi XCIII. törvény 68. §-a szerinti esetekben a 
              munkavállaló is tehet bejelentést. 
- 
              
              
              
              A bejelentők a munkavédelmet érintő bejelenésüket továbbra is 
              megtehetik a korábban már megszokott papír alapon is. De már a bejelentés 
              elektronikus formában is elérhető az adott kormányhivatalok 
              weboldaláról az 
              
              ÁNYK segítségével. (Az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogram (ÁNYK) 
              futtatásához minimum 1.8.0 JAVA futtató környezet szükséges.) 
- 
              
              
              Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános 
              szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: 
              Törvény) 1. § 17. és 17a. pontjai alapján az államigazgatási 
              szervek - beleértve a Kormányhivatalokat - elektronikus ügyintézés 
              biztosítására kötelezett állami szervek. A Törvény 108. §-a 
              értelmében az államigazgatási szervek 2018. január 1. napjától 
              kötelesek az ügyek elektronikus intézését a Törvényben 
              meghatározottak szerint biztosítani. 
- 
              
              Azok számára, akik 
              még mindig jobban szeretik a papír alapú kitöltést, készült ez a 
              dokumentációs csomag, mely intelligens űrlapok használatával 
              (mezők, legördülő mezők és súgóablakok) segítik elő ezt a 
              dokumentációs folyamatot. 
- 
              
              Jelen anyag jobb 
              oldalán lévő felsorolásoknál a megfelelő kijelölésre kattintva 
              megnyitható a kívánt dokumentum, legyen az maga a bejelentő 
              nyomtatvány, a jogszabályi alap vagy éppen a kitöltési útmutatója. 
- 
              
              A kitöltési útmutatók 
              linkjei pdf dokumentumként nyílnak meg, de magában az anyagban 
              megtalálhatók szerkeszthető (Word) formátumban is. Ha esetleg 
              jogszabályváltozás következne be magunk is tudjuk módosítani 
              bármelyik nyomtatványt. 
- 
              
              Az űrlapvédelemmel 
              ellátott nyomtatványoknál csak a mezőkbe lehet írni, illetve a 
              legördülőket lehet használni. Ha a törzsszöveget szeretnénk 
              szerkeszteni, akkor az űrlapvédelmet fel kell oldanunk. Ezzel 
              foglalkozó anyag
              
              itt található!