Hírek
Vissza a főoldalra
2007.04.11.
Új
hivatalos sebesség világrekord ! 2007.
áprilisában a TGV POS 574,8 km/h-ás
sebességet ért el az új
építésű LGV Est Européenne vonalon. A
weboldalon megtalálható a rekorddöntésről
készült egyik videómontázs.
Az Alstom, az RFF és az SNCF
közreműködésében valósult meg ez a
történelmet író esemény.
Egy kép (francia leírással) itt
megtalálható.
2007.03.24.
Az Alstom megdöntötte a nem hivatalos
sebességi világrekordot,
egy próbameneten egy módosított kivitelű TGV 556
km/h sebességet ért
el. A hivatalos rekorddöntésre áprilisban
kerülhet sor, a Guinness
bírák részvételével.
2007.03.03.
17 évvel azután, hogy a TGV 515 km/h-s
sebességet ért el egy kíserleti menetben,
újabb rekordot kívánnak vele
felállítatni. Az eddigi 515 km/h-t az Alstom tavasszal
550 km/h-ra szeretné megemelni egy új fejlesztésű
TGV motorvonattal.
A típus, amellyel meg
szeretnék dönteni a hagyományos sínen
közlekedő vasúti járművek rekordját, most
még építés alatt van az
Alstom műhelyeiben. Feltehetően majd két hajtófej,
és 3 "duplex" köztes
vagon fogja alkotni a különmenetet. A hivatalos
kitétel az, hogy
megdöntsék a 150 m/s-os határt, amely kereken 540
km/h-ának felel meg.
Az Alstom vezérigazgatója, Philippe Mellier szerint a
vonat el kellene
hogy érje az 550-570 km/h-ás sebességet. A
pletykákkal ellentétben nem
a 600 km/h a cél, holott ez egy valós lehetőség
lenne.
Ezeknek a próbameneteknek többek között az a
célja, hogy kitapogathassák a felhasznált anyagok
határértékeit.
A TGV egy megkérdőjelezhetetlen előnye, hogy a
hagyományos síneken is
használható, nem kell neki külön egy
másik típusú pályát
kiépíteni,
mint a mágneses lebegtetésű vonatoknak.
Balra: TGV Duplex,
jobbra: TGV Atlantique
A TGV V150 jellegrajza
