Hírek

Vissza a főoldalra

2007.04.11.
Új hivatalos sebesség világrekord ! 2007. áprilisában a TGV POS 574,8 km/h-ás sebességet ért el az új építésű LGV Est Européenne vonalon. A weboldalon megtalálható a rekorddöntésről készült egyik videómontázs. Az Alstom, az RFF és az SNCF közreműködésében valósult meg ez a történelmet író esemény.
Egy kép (francia leírással) itt megtalálható.

2007.03.24.
Az Alstom megdöntötte a nem hivatalos sebességi világrekordot, egy próbameneten egy módosított kivitelű TGV 556 km/h sebességet ért el. A hivatalos rekorddöntésre áprilisban kerülhet sor, a Guinness bírák részvételével.

2007.03.03.
17 évvel azután, hogy a TGV 515 km/h-s sebességet ért el egy kíserleti menetben, újabb rekordot kívánnak vele felállítatni. Az eddigi 515 km/h-t az Alstom tavasszal 550 km/h-ra szeretné megemelni egy új fejlesztésű TGV motorvonattal.
A típus, amellyel meg szeretnék dönteni a hagyományos sínen közlekedő vasúti járművek rekordját, most még építés alatt van az Alstom műhelyeiben. Feltehetően majd két hajtófej, és 3 "duplex" köztes vagon fogja alkotni a különmenetet. A hivatalos kitétel az, hogy megdöntsék a 150 m/s-os határt, amely kereken 540 km/h-ának felel meg. Az Alstom vezérigazgatója, Philippe Mellier szerint a vonat el kellene hogy érje az 550-570 km/h-ás sebességet. A pletykákkal ellentétben nem a 600 km/h a cél, holott ez egy valós lehetőség lenne.
Ezeknek a próbameneteknek többek között az a célja, hogy kitapogathassák a felhasznált anyagok határértékeit.
A TGV egy megkérdőjelezhetetlen előnye, hogy a hagyományos síneken is használható, nem kell neki külön egy másik típusú pályát kiépíteni, mint a mágneses lebegtetésű vonatoknak.



Balra: TGV Duplex, jobbra: TGV Atlantique

A TGV V150 jellegrajza