Re 4/4 II
Történelem és képek
Az Re 4/4 II egy univerzális
mozdony, egyaránt jó szolgálatot tesz tehervonatok és személyvonatok
előtt is.
Tengelynyomása csak 20 tonna, így
jól bírja a kis íveket. Ezért
kaphatta az R betűt típusszáma elejére.
1964-ben három svájci gyár ( SLM,
BBC, MFO)egy konzorciumot hozott
létre, és még ugyanebben az évben
elkészült az első hat prototípus.
1967-ben ezt további 49 már
sorozatban gyártott gép követte.
Az 1969-ben legyártott kb. fél
méterrel hosszabb második sorozat egy
áramszedő helyett már kettőt
kapott. Néhány Re 4/4 II-es már a
vörös fehér TEE színezésben hagyta el
a gyártósort.
A svájci hegyi pályákon gyakran
látni egy Re 4/4-est és egy Re 6/6-ost
kapcsolva.
Helyi vasutasok ezt tréfásan Re
10/10-nek hívják.
Vissza a
főoldalra