Re 4/4 II

Történelem és képek
 

Az Re 4/4 II egy univerzális mozdony, egyaránt jó szolgálatot tesz tehervonatok és személyvonatok előtt is.
Tengelynyomása csak 20 tonna, így jól bírja a kis íveket. Ezért kaphatta az R betűt típusszáma elejére.
1964-ben három svájci gyár ( SLM, BBC, MFO)egy konzorciumot hozott létre, és még ugyanebben az évben
elkészült az első hat prototípus. 1967-ben ezt további 49 már sorozatban gyártott gép követte.
Az 1969-ben legyártott kb. fél méterrel hosszabb második sorozat egy áramszedő helyett már kettőt
kapott. Néhány Re 4/4 II-es már a vörös fehér TEE színezésben hagyta el a gyártósort.
A svájci hegyi pályákon gyakran látni egy Re 4/4-est és egy Re 6/6-ost kapcsolva.
Helyi vasutasok ezt tréfásan Re 10/10-nek hívják.



Vissza a főoldalra