1044 típustörténet

Az osztrák 1044-es sorozat első gépei 1976 futottak ki a sínekre.
Az első két prototípus (1044 001, 1044 002) után következtek a sorozatban gyártott gépek az 1044 003-tól, melyek már mind az 1044 002 alapján épültek.
Kisebb "gyermekbetegségei" után a kiforrott sorozat nagyon jól szolgált mind hegyi, mind egyenes pályákon, legyen szó személy-, vagy tehervonatokról.
1987-ig 126 mozdony készült el és állt üzembe. 1989 és 1995 között további 91 mozdony épült. (1044 200-1044 290)
2002 óta az 1044.2 sorozatot felszerelték ingavonati- és többesvezérléssel, ezek a mozdonyok 1144 sorozatnak lettek átszámozva. 2006 augusztusban 119 darab 1044.0 és 1044.1, 91 darab 1144 mozdony volt az ÖBB állagában. Az 1044 001 prototípus mozdony 1987-ben 200 km/h sebességűre lett átalakítva, emiatt 1044 501 számot és eltérő festést kapott. Kísérleti és mérőmenetekhez használták, majd 2001-ben leselejtezték, de megőrzésre kerül.

(Forrás: Wikipédia)

További képek
Vissza az 1044 oldalra
Vissza a főoldalra