1044
típustörténet
Az osztrák 1044-es sorozat első gépei 1976
futottak ki a sínekre.
Az első két prototípus (1044 001, 1044 002) után
következtek a sorozatban gyártott gépek az 1044
003-tól, melyek már mind az 1044 002 alapján
épültek.
Kisebb "gyermekbetegségei" után a kiforrott sorozat
nagyon jól szolgált mind hegyi, mind egyenes
pályákon, legyen szó személy-, vagy
tehervonatokról.
1987-ig 126 mozdony készült el és állt
üzembe. 1989 és 1995 között további 91
mozdony épült. (1044 200-1044 290)
2002 óta az 1044.2 sorozatot felszerelték ingavonati-
és többesvezérléssel, ezek a mozdonyok 1144
sorozatnak lettek átszámozva. 2006 augusztusban 119 darab
1044.0 és 1044.1, 91 darab 1144 mozdony volt az ÖBB
állagában. Az 1044 001 prototípus mozdony 1987-ben
200 km/h sebességűre lett átalakítva, emiatt 1044
501 számot és eltérő
festést kapott. Kísérleti és
mérőmenetekhez használták, majd 2001-ben
leselejtezték, de megőrzésre kerül.
(Forrás: Wikipédia)
További képek
Vissza az 1044 oldalra
Vissza a főoldalra