103-as történelem
1965-ben
a DB a 103-as első négy mozdonyát 4 külön
helyen mutatta be. Az egyik gép Münchenben volt kiállítva, a másik
három
pedig
különvonatokat vitt Augsburg és München között, amelyek 200 km/h-s
sebességgel közlekedtek. Előzőleg a
Bamberg-Forchheim vonalon bebizonyították, hogy a 200-as tempót
probléma nélkül tartani tudják. Eredetileg a
103-as könnyű gyorsvonatokat vitt volna 200-zal, de a tempó
engedélyezve még nem volt, így a DB a 160-as tempó és
nehezebb vonatok mellett döntött.1977-ben kiadták az engedélyeket
az Augsburg-Hochzoll vonalon,
így ott már 200-zal közlekedtek a 103-as vontatta vonatok.1978-ban
további 3 vonalra kérvényezték a 200 km/h-s nagyságrendet. A
DB többi mozdonya túl lassú volt ilyen célokra.1994-ben, amikor
egyesült a két volt Németország vasútja, a DB
még nem tudott lemondani a 103-asairól, ráadásul, még a forgalom is
nőtt. Bár az ICE
rendszer beindítása kicsit javított a helyzeten, a 103-asok nagyon le
voltak terhelve.2001-ben 25-30 éves szolgálat után kivonták őket a
menetrendszerinti forgalomból.
További képek
Vissza a főoldalra