103-as történelem

1965-ben a DB a 103-as első négy mozdonyát 4 külön helyen mutatta be. Az egyik gép Münchenben volt kiállítva, a másik három pedig különvonatokat vitt Augsburg és München között, amelyek 200 km/h-s sebességgel közlekedtek. Előzőleg a Bamberg-Forchheim vonalon bebizonyították, hogy a 200-as tempót probléma nélkül tartani tudják. Eredetileg a 103-as könnyű gyorsvonatokat vitt volna 200-zal, de a tempó engedélyezve még nem volt, így a DB a 160-as tempó és nehezebb vonatok mellett döntött.1977-ben kiadták az engedélyeket  az Augsburg-Hochzoll vonalon, így ott már 200-zal közlekedtek a 103-as vontatta vonatok.1978-ban további 3 vonalra kérvényezték a 200 km/h-s nagyságrendet. A DB többi mozdonya túl lassú volt ilyen célokra.1994-ben, amikor egyesült a két volt Németország vasútja, a DB még nem tudott lemondani a 103-asairól, ráadásul, még a forgalom is nőtt. Bár az ICE rendszer beindítása kicsit javított a helyzeten, a 103-asok nagyon le voltak terhelve.2001-ben 25-30 éves szolgálat után kivonták őket a menetrendszerinti forgalomból.

További képek
Vissza a főoldalra