A Taurus


1016/1116
ES 64 U2

A Taurusokat az ÖBB 2000-ben kapta először kézhez. A 1016 széria egyáramnemű (15 kV/16,7 Hz),
míg a 1116-os kétáramnemű(15 kV/16,7 Hz, 25 kV/50 Hz).
A 1116-os sorozat fel van szerelve az osztrák, német, valamint a magyar biztosítóberendezésekkel.
1996-ban a Német Államvasutaknak (DB) 170 db-ot szállítottak le a 152-es sorozatból.
Kezdetben úgy volt, hogy az ÖBB-nek összesezerelnek 25 db-ot ebből a szériából,
de a
marokcsapágyas vontatómotor-felfüggesztés miatt az ÖBB visszamondta a megrendelést.

1997-ben éppen ezért az ÖBB megrendelte a Taurust. A 1016/1116 szériából ma 357 darab üzemel.
Ez a mozdonybeszerzés volt eddig a legnagyobb az Osztrák Államvasutaknál (ÖBB).
Magyarországon a "Taurus" mozdonyok 1047 pályaszám alatt futnak. A MÁV és a GySEV
is vásárolt belőlük. A GySEV a vásárolt mozdonyokon felül bérel az ÖBB-től.

1216
ES 64 U4

Ez a legújabb Taurus, az első példány 2005. március 31.-én került először nyilvánosság elé.
Ebből a típusból, amely négyáramnemű (
15 kV/16,7 Hz[AC], 25 kV/50 Hz[AC], 3 kV [DC], 1,5 kV [DC]),
50 db-ot rendelt az ÖBB. A Szlovén Államvasutak (SZ) is rendelt 20 db-ot az új sorozatból.
A villanymozdonyok sebességvilágrekordját 2006 szeptember 2.-án döntötte meg a 1216 050-es gép,
amely így 357 km/h-ra javította a régi 331 km/h-ás rekordot.


További képek
Vissza a Taurusokhoz
Vissza a főoldalra