1016/1116
ES 64 U2
A Taurusokat az ÖBB 2000-ben kapta először kézhez. A 1016
széria egyáramnemű (15 kV/16,7 Hz),
míg a 1116-os kétáramnemű(15 kV/16,7 Hz, 25 kV/50 Hz).
A 1116-os sorozat fel van szerelve az osztrák, német, valamint a magyar
biztosítóberendezésekkel.
1996-ban a Német Államvasutaknak (DB) 170 db-ot szállítottak le a
152-es sorozatból.
Kezdetben úgy volt, hogy az ÖBB-nek összesezerelnek 25 db-ot ebből a
szériából,
de a marokcsapágyas
vontatómotor-felfüggesztés miatt az ÖBB visszamondta a megrendelést.
1997-ben éppen ezért az ÖBB megrendelte a Taurust. A 1016/1116
szériából ma 357 darab üzemel.
Ez a mozdonybeszerzés volt eddig a legnagyobb az Osztrák
Államvasutaknál (ÖBB).
Magyarországon a "Taurus" mozdonyok 1047 pályaszám alatt futnak. A MÁV
és a GySEV
is vásárolt belőlük. A GySEV a vásárolt mozdonyokon felül bérel az
ÖBB-től.
1216
ES 64 U4
Ez a legújabb Taurus, az első példány 2005. március 31.-én került
először nyilvánosság elé.
Ebből a típusból, amely négyáramnemű (15
kV/16,7 Hz[AC], 25 kV/50 Hz[AC], 3 kV
[DC], 1,5 kV [DC]),
50 db-ot rendelt az ÖBB. A Szlovén Államvasutak (SZ) is rendelt 20
db-ot az új sorozatból.
A villanymozdonyok sebességvilágrekordját 2006 szeptember 2.-án
döntötte meg a 1216 050-es gép,
amely így 357 km/h-ra javította a régi 331 km/h-ás rekordot.
További képek
Vissza a Taurusokhoz
Vissza a főoldalra