Pályaszám |
Leírás |
Üzemképes? |
M61-001
 |
A MÁV-nosztalgia fűtőház tagja. Működőképes. A ledöntött 019 alól kapott forgóvázakat és TC-ket. Végleg felkerült Pestre. Szép külső, néhol kisméretű rozsdafoltok. Némi elektromos gondokkal küzd. Az elmúlt néhány évben TC gondoktól eltekintve más komoly baja nem volt. Vonatfűtő-kazán repedés 1999. április 17-én. Gondok 1999. június 12-én. TC-gondok 1999. június 26-án (8807). A második söntfokozatot néha nem veszi 6-os fokozat felett a \\\"B\\\" vezetőállásról vezérelve. H-keret csere az \\\"A\\\" forgóvázban. Eredeti, csíkos festést kapott. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1987.03.27. Utolsó továbbított vonata: 2000.03.07. Szolgálati idő: 13 év.
|
Igen |
M61-002
 |
Selejtezve: 2001. november 7. Az üres mozdonyszekrény 2005. március 3. óta a NOHAB-GM Alapítvány tulajdona. Budapesten tárolva. Elektromos problémák miatt feküdt el: a vezérléssel gondok voltak, több garnitúra söntkontaktor olvadt szét zárlatok következtében. Közepes külső állapot. A nosztalgiagépek (001,020) alkatrészbázisa volt. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1987.06.29. Utolsó továbbított vonata: 1998.07.04. Szolgálati idő: 11 év.
|
Nem |
M61-003
 |
Selejtezve 1988. december 21-én működőképes állapotban. Selejtezése előtti években motorgondokkal küzdött, de a hibát később megtalálták és kijavították; ennek ellenére nem menekülhetett meg a kivégzéstől, pedig a motor olyannyira rendbe jött, hogy 1990. óta (egy 1989-es felújítás után) a mai napig Tizeskét szolgálja. Szétvágva Dombóvárott. \\\"D5\\\" jelű főjavítás: 1982.09.17. Utolsó továbbított vonata: 1988.12.08. Szolgálati idő: 6 év.
|
Nem |
M61-004
 |
1999. június 4-én Badacsonylábdihegynél baleset következtében megrongálódott, selejtezve: 1999. november 23. (A mozdony egyik felét a Közlekedési Múzeum oldalánál állították ki.) A gép egyik orra meg lett mentve a múzeum számára a másikat Tapolcán szétvágták 2000. május 12-13-án. A Közlekedési Múzeumnál kiállított felét az Északi Járműjavítóban csinálták. A hiányzó darabokat a 013-ból pótolták. \\\\\\\"D5\\\\\\\" jelű főjavítás: 1982.12.09. Utolsó továbbított vonata: 1999.06.04. Szolgálati idő: 17 év
|
Nem |
M61-005
 |
Selejtezve 1991. október 24-én motorgondok miatt (kartergáz). Szétvágva. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1986.06.30. Utolsó továbbított vonata: 1990.03.08. Szolgálati idő: 4 év.
|
Nem |
M61-006
 |
A MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona. Működőképes. Komoly dízelmotor-problémákkal küzdött 1998 októberében, mígnem megkapta a 008 motorját a 013-ból. Azóta azzal is voltak problémák utána februárban, de előtte januárban is hetekig állt kopott tengelyágy-vezetékkel. Közepes külső állapot, 1995-ös festés. Meglehetősen füstöl - talán a legfüstösebb M61. Folyamatosan üzemel. Nem tartozik a legmegbízhatóbb M61-esek közé az utóbbi időben. Kompresszorgondok 1999. június 6-án. TC-vel maradt fekve 1999. június 23-án a 9716-os vonattal. A 019-ből kapott TC-vel újraindult 1999. július 8-án, de 13-án a főgenerátor zárlata (körtűz) miatt újra megállt. Később kiderült, hogy az FS2 söntölő kontaktor hibája okozta a körtüzet a generátorban. Hengerfej-gondok augusztus végén. Kerékcsere 1999. októberben. Vontatómotort kapott az akkor még tárolás alatt álló 001 alól 1999. november végén. TC-körtűz december közepén. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1984.09.04. Utolsó továbbított vonata: 2000.12.15. Szolgálati idő: 16 év.
|
Igen |
M61-007
 |
Selejtezve 1989. szeptember 15-én generátor-zárlat után üzemképes (a sorozat akkori tagjai közül a legfiatalabb) dízelmotorral. 016-tal együtt vágták szét, pedig annak a dízelmotorján kívül mással nem volt gondja. Szétvágva Pécsett. \\\"D5\\\" jelű főjavítás: 1984.06.19. Utolsó továbbított vonata: 1989.07.08. Szolgálati idő: 5 év.
|
Nem |
M61-008
 |
\\\"Muzsika\\\". Selejtezve 1997. január 15-én egy kisebb szombathelyi baleset után. Szétvágva Sátoraljaújhelyen . A motorját és a fődinamóját M61,013 kapta meg, de egy métert sem ment velük. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1986.03.26. Utolsó továbbított vonata: 1996.03.18. Szolgálati idő: 10 év.
|
Nem |
M61-009
 |
Az első áldozat. Egy kisebb baleset után selejtezve 1987. november 22-én. Szétvágva Pécsett. \\\"D4\\\" jelű főjavítás: 1981.12.19. Utolsó továbbított vonatáról nincsenek infók.
|
Nem |
M61-010
 |
A NOHAB-GM Alapítvány tulajdonában van, 2010. január 19-én sikeres futópróbát tett. Működőképes. Kissé füstös gép. Dízelmotor-problémái voltak 1999. január végén. Jó külső állapot, újrafestve a régi színekre 1997. májusában privát forrásokból. Folyamatosan üzemel. A flotta legszebbje. Hátborzongatóan gyönyörű hang. Generátor-körtűz 1999. október 24-én a 8806-tal. A javítás után egész héten rövid vonatokkal járt, november 1-től újra normál üzem. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1985.11.12. Utolsó továbbított vonata: 2000.12.13. Szolgálati idő: 15 év.
|
Igen |
M61-011
 |
\\\"Piros Ász\\\". Selejtezve 1991. november 24-én motorgondokkal (forgattyús-szekrény-repedések). Talán a valaha volt leghalkabb M61. Szétvágva Tapolcán. \\\"D4\\\" jelű főjavítás: 1982.06.24. Utolsó továbbított vonata: 1990.12.27. Szolgálati idő: 8 év.
|
Nem |
M61-012
 |
Selejtezve 1994. január 19-én működőképes állapotban. Szétvágva Tapolcán. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1985.12.19. Utolsó továbbított vonata: 1994.01.13. Szolgálati idő: 9 év.
|
Nem |
M61-013
 |
Selejtezve 1999. február 10-én. Fehérvárra húzták április 27-én, majd másnap éjjel Sátoraljaújhelyre a vesztőhelyre. Szétvágva 2000. márciusában. \\\"D4\\\" jelű főjavítás: 1984.12.13. Utolsó továbbított vonata: 1997.01.09. Szolgálati idő: 13 év.
|
Nem |
M61-014
 |
Selejtezve 1997. január 15-én működőképes állapotban. Szétvágva Sátoraljaújhelyen. \\\"D4\\\" jelű főjavítás: 1984.02.27. Utolsó továbbított vonata: 1996.11.19. Szolgálati idő: 12 év.
|
Nem |
M61-015
 |
Selejtezve 1994. január 19-én egyetlen dugattyútető átégése miatt. Szétvágva Celldömölkön 1996-ban. \\\"D5\\\" jelű főjavítás: 1984.03.31 Utolsó továbbított vonata: 1993.02.02. Szolgálati idő: 9 év.
|
Nem |
M61-016
 |
Selejtezve 1989. június 15-én. Szétvágva Pécsett. Az egyetlen M61, aki sosem járt a 29-es vonalon, mert már üzemképtelen állapotban került Tapolcára Nagykanizsáról. A selejtezés oka az üzemképtelen dízelmotor volt, hatalmas szégyenfolt a dologban, hogy 007-tel szinte együtt selejtezték, melyben ott lapult - üzemképesen - az összes akkori M61-es közül a legfiatalabbik motor. \\\"D4\\\" jelű főjavítás: 1984.12.22. Utolsó továbbított vonata: 1988.05.14. Szolgálati idő: 4 év.
|
Nem |
2761017
 |
Pályafenntartási célokat szolgál, 2761 017-9 (korábban A61 017) pályaszámmal (Új fogaskerék áttétellel 120 km/óra sebességre képes. Villamos fűtőgenerátor került bele mérőkocsi fűtéséhez, amit kék csík jelez az oldalán. 2008-ban és 2009-ben a csíksomlyói búcsúra tartó különvonatot vitte Romániába). \\\\\\\"C\\\\\\\" jelű főjavítás: 1986.03.18. Utolsó továbbított vonata: 1998.04.29. Szolgálati idő: 12 év.
|
Igen |
M61-018
 |
\\\"Párduc\\\". Selejtezve 1992. november 12-én, miután néhány TC-jét más gépek megkapták. Szétvágva Tapolcán.(motorját a 004-esbe helyezték át). \\\"D5\\\" jelű főjavítás: 1983.12.13. Utolsó továbbított vonata: 1990.05.27. Szolgálati idő: 7 év.
|
Nem |
M61-019
 |
A MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona. Gyenge motor, szép külső. Az egyik legstabilabb gépe a sorozatnak, hosszú ideje komoly problémák nélkül fut. A legkevésbé füstös gép. Újrafestve és működőképes állapotba hozva 1996-ban. Először leállítva 1999. július 8-án. A hivatalos indoklás szerint a veszélyesen elkopott kerekek miatt kellett megállnia. Új kerekek, újra üzemben 1999. szeptember 16-tól 2000. február 29-ig. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1986.03.28. Utolsó továbbított vonata: 2000.02.28. Szolgálati idő: 14 év.
|
Igen |
M61-020
 |
A MÁV nosztalgia-fűtőház tagja. Működőképes. Újrafestve a régi színekhez hasonlóan 1999. július végén - augusztus elején. Újra napi munkában augusztus 10. óta. Nagyon lestrapált motor. Igen alacsony olajnyomás (0,5-1,2 bar). Erősen füstös gép. Gyönyörű hang, a legszebb a flottából. 1998. augusztustól november elejéig TC-hiány miatt állt. A segédüzemi generátor hibája miatt fekve maradt április 24-én a 9750-nel. Április 26-án javították. Folyamatosan üzemel. A festés után megkapta a Tapolcán fellelhető legújabb forgóvázat, az 5304-est, ami eddig a 002 alatt volt Olajcsere 1999. augusztus 9-én. Pestre került a skanzenbe - de a nyarat még Tapolcán töltötte. \\\"C\\\" jelű főjavítás: 1986.08. 29. Utolsó továbbított vonata: 2000.12.21. Szolgálati idő: 14 év.
|
Igen |
Forrás: Wikipedia |