OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Fórum, vendégkönyv

témakörök:
vendégkönyv
online játékok
festés, airbrush
retro rovat
videoton tvc
programozás
egyéb

Fórum- Vendégkönyv

Hozzászólások száma: 123 (oldalanként 15 hozzászólás)
oldalak: későbbi hozzászólások korábbi hozzászólások

48. OLI ( 2008 04 02, 17:44 )
Lehet hogy öregszel?
Valami apró dolgot változtattam (még nem töltöttem fel a változást), de lényegesen sokat már nemtudok váéltoztatni a főszereplő mozgásán mert elég kusza a kód.
Kis pihenés után nekifutsz akkor biztos fog sikerülni. Ha nem akkor majd készitek valami könnyebb verziót (persze marad ez is). Most kis időt kihagytam, de lassan készitek egy új játékot ami egy nagyságrendel megint jobb lesz. Legalábbis grafikában. A szereplő mozgását sajnos nehéz úgy megcsinálni, hogy az annyira jó legyen. Az ember megnéz egy MARIO játékot, azthiszi hogy milyen egyszerű elkésziteni és kiderül hogy mégsem. De próbálom majd az ellenfelek mozgását is finomitani kicsit. Meg valamivel könnyebb pályákat késziteni hogy végig lehessen játszani és az egyéb feladatokkal elérni hogy több pontot lehessen összeszedni.

47. Calmarius ( 2008 03 14, 21:37 )
Hát vazz már az ötösig sem tudok elmenni.

46. OLI ( 2008 03 12, 18:55 )
Nevezhetjük BUG-nak, de engem olyan nagyon eddig nem zavart, de megnézem mit tehetek ezügyben. Csak igy kicsit változni fog a játszhatóság -már ha változtatok rajta.
A sprite-ok ütközésére meg volt egy nagyon jó eljárásom Turbo Pascalban ami pixel pontos volt, sajnos ugyanezt Jávában nemtudom most megcsinálni (bár ötletem van rá hogy hogy kéne), igy ez az eljárás sem tökéletes még. De idővel remélem ezeket is sikerül csiszolni. Amúgy ezért jó, hogy más is teszteli a játékot. De a kiadók is ezt csinálják, a boltok polcaira kerül a játék, 2 hét múlva (vagy hamarabb) meg már tölthető hozzá a javitás. (annyi előnyöm van, hogy én csak feltöltöm az újabb verziót és a felhasználónak erre nincs gondja, talán észre sem veszi.)

45. Calmarius ( 2008 03 11, 21:43 )
http://users.atw.hu/calmarius/Outlink/d2.JPG

Erről volna szó.

Csak akkor akad meg az emberke, ha már eddig benne van a falban, hátramenetben nincs ilyen gond.

44. Calmarius ( 2008 03 11, 21:31 )
Akkor ezek szerint azt mondod, hogy nem bug az, hogy az emberke félig belemegy a falba?

Attól függetlenül még idegesítő...
Nem csak a hatoson, hanem a korábbi pályákon is. Az ellenséget is csak akkor üti le, ha már félig benne van.

43. OLI ( 2008 03 11, 18:24 )
A 6. pálya közepén van egy leeső kő, mögötte egy szakadékkal. Először megkell várni, hogy leessen a kő és arról lehet csak átugrani a szakadékot, másképp nem. Most elmentem addig, és valószinüleg ott halhattál meg.
(A 7. pályán lesznek új ellenfelek, kiváncsi vagyok mennyire nehezitik meg a dolgodat.)
Amúgy azért könnyitettem a játékon, mert az első részt nemsikerült eddig végigjátszani, illetve ha végig is játsza az ember akkoris a több pontért újra neki lehet futni.

42. OLI ( 2008 03 11, 18:04 )
A figura mozgatásában annyi változás, hogy most a ferde platformok miatt csak egy ponton áll, mig a régi verzióban két ponton. Emiatt nehezebb felugrani egy kockára mert könnyebben leesik. Meg egy-két dolog nem tökéletes, mert a régi játékot kellett foltozgatni.

Még befejezem ezt a két játékot ami itt porosodik a winyón, aztán a következő hasonló játékot teljesen az elejéről fogom irni, mert a toldozás-foldozás nem igazán jó. Ötleteim vannak, remélem időm is lesz rá.

Ebben a játékban az ellenfelek egy része véletlenszerűen ottvan vagy nincs a pályán, igy nemlehet úgy betanulni a pályákat mint régen.
Meg készités közben azon gondolkodtam hogy milyen hosszú legyen egy ilyen weboldalon futó játék, mert lassan 20-30-50 pályát is beraknék, de valószinüleg inkább több játékot kellene késziteni de kevesebb pályával. Esetleg valami kódszavas folytatási lehetőséget kell beépiteni vagy hasonlót.

Viszont az is újitás, hogy a játékok listáján már ki lesz irva, hogy ki a legjobb játékos illetve ki az utolsó, igy jobban lehet küzdeni az első helyért (csak jó érzés, ha minden játék mellett az ember saját neve áll, meg rögtön látja az ember, hogy megdöntötték vagy sem).

41. Calmarius ( 2008 03 10, 23:42 )
Megnéztem az új játékot. Tényleg könnyebb, mint az első. Már az első nekifutásra elvittem a hatos pálya közepéig.

Azonban pár dolog kicsit zavart. Az első az emberke sprite méretével van. Hátramenetben minden OK. De az előre menetnél félig belemegy a falba. Gondolom azért, mert még az előző kisebb emberke sprite-ját használja a progi. Tehát egy kicsit lehetne rajta nagyobbítani, vagy egyszerűen betenni a régi emberkét (már a szívemhez nőtt ;)
A másik dolog, hogy időnként furcsán viselkedik a karakter, ha domb fölött ütöm le a pókot vagy a madarat. Úgymond "lecsapódik" a földre, mielőtt felpattan az ellenségről.

De úgy összességében véve tetszik.

40. OLI ( 2008 02 29, 17:28 )
Köszi!
Mondjuk azóta sikerült beállitani úgy, hogy elég gyors ez a rész. Fut rendesen minden Pascal program úgyhogy még a JAVA fejlesztőeszközt belövöm és akkor a jövőhéten folytatom a játékokat, illetve illene már egyet-kettőt be is fejezni. Remélhetőleg mostmár tudok a munkára koncentrálni, nemlesz adatvesztés stb. (ja, a játékok grafikáját Pascal programmal készitem azért szükséges.)
A virtuális gép meg arra jó lesz, hogy megnézhetem hogy egy kb. 300-400 Mhz-es gépen hogy futnak a játékok. Lassabb gépe meg már remélhetőleg senkinek nincs, bár egy ismerősöm ADSL internetet használt egy 133 Mhz-es Pentium 1-es gépen. 2-3 Flash reklámtól meg is halt a gép.

39. Calmarius ( 2008 02 28, 08:37 )
Ha pl.: A Turbo Pascal ablakban futtatod, akkor valóban késve jelenik meg a betű, de ha nyomsz egy alt+entert, akkor átmegy full-screenbe, ahol már nem késlekedik.

38. OLI ( 2008 02 27, 21:40 )
sebességről: érdekes, hogy WinXP alatt a Norton Commander-ben, vagy Turbo Pascal-ban idegesitett, hogy lenyomtam egy billentyűt és kis késéssel jelent meg a betű. Virtual PC alatt nemkell várni, ez a része elég gyors, gyorsabb mint simán XP alatt. Bár igaz, hogy az XP DOS parancssora /DOS módja is valami emuláció ha jóltudom.

Win98-at telepitettem erre a virtuális gépre. 1.6 Ghz-es gépem van (semptron szóval nem a legerősebb), ezen kb úgy futott, mintha erősebb Pentium 2-es gép lenne, esetleg gyengébb Pentium 3. DivX-es filmeket lehet nézni rajta, Tomb Raider 3 és Need for Speed 3 játékok elég simán elfutottak.
Néha beszaggatott egy picit a játék, vagy maga a Windows, de ugye az XP is dolgozott a háttérben.
Lehet internetezni alatta, meg végülis szinte minden működik (azért nem minden sajnos).
A hétvégén meg is csinálom, hogy mindent lepucolok, lesz egy XP a gépen (vagy kettő), meg virtuális gépekre rakok Win98-at, DOS-t, esetleg Win3.1-et is a poén kedvéért, 50-100 megát megér. Meg valami Linuxot is kipróbálok majd.
Egyszerre több ilyen gépet is lehet futtatni (akinek birja a gépe), lehet köztük hálózatot létesiteni, le lehet PAUSE-álni bármelyiket, váltogatni közöttük. Szóval elég sok jó lehetőség van a dologban. Ha elég gyorsak lesznek a gépek akkor jó móka lesz ez az egész.

37. OLI ( 2008 02 27, 21:16 )
Az XP van amiben jobb, de engem mindig felidegesit, igy dolgozni rossz rajta. Plusz sokminden nemfut rajta. Esetleg van amihez van javitás.
De találtam megoldást: Microsoft Virtual PC 2007.
Ha elég jó géped van akkor próbáld ki. Ingyenes program, létrehoz egy (vagy több) virtuális gépet annyi winyóval és memóriával amennyit akarsz, és erre a gépre bármilyen oprendszert telepithetsz (dos, win3.1, win9x, linux, XP, Vista...). A virtuális gép ablakban, vagy teljes képernyőn fut. Lassabban mint a valódi gép, de cserében teljesen elszigetelt a valódi oprendszertől, ha lefagy /meghal akkor becsukod az ablakot és kész. Virusok nemjutnak ki, necces netről szedett programokat lehet azon próbálni. Az aktuális állást elmentheted, igy ha inditod a virtuális gépet akkor nemkell megvárni hogy induljon az a windows, rögtön működik. Bármikor elmenthető a virtuális winyó tartalma, és ha tönkremegy a rendszer akkor pillanatok alatt helyreállitható -nemkell telepitgetni stb.

36. Calmarius ( 2008 02 24, 20:57 )
A DOS boxon semmi sem megy a játékokon kívül.

Az XP jobb, mint a 98 egy gyors gépen.

35. OLI ( 2008 02 24, 20:29 )
Lehet szidni azt aki a pályát épitette :)
Remélem arra már rájöttél, hogy a körbe-körbe mozgó valaminek csak a hegye sebez, szóval a szárán át lehet sétálni/ugrani. (Persze a képen nem ez a gond, hanem hogy nemtud a szereplő 2kocka magasra ugrani.)

Bő egy hét múlva már több időm lesz, majd megoldom hogy az ide beirt linkek működjenek, ne kelljen állandóan másolgatni. A hétvégén lefárasztott a Windows és még mindg nem működik jól. A win98-al sok a probléma amit meg kell valahogy oldani, az XP viszont elég lassú és ezt nemlehet megoldani sajnos, emiatt nemakarok XP-n programozni, mert felidegesit, hogy lenyomok egy illentyűt és fél másodperc múlva reagál (legalábbis mondjuk Turbo Pascalban, vagy DOS-os programban). (esetleg azt a dosbox dolgot kipróbálom még, hátha javit a helyzeten.)

34. Calmarius ( 2008 02 24, 11:41 )
Hát így ért véget a kalandom a hetesen...

http://users.atw.hu/calmarius/Outlink/dragon1.JPG



Te is megirhatod a véleményed:
név*:

jelszó, e-mail, azonosító**:

üzenet***:

ellenőrző kód****:

(írd be a mező felett látható 5 jegyű számot.)



* A név tetszőleges lehet, csak tűrje a nyomdafestéket.
** jelszó/azonosító nem kötelező, azért jó ha beírsz valamit (mindíg ugyanazt), mert így tudod igazolni, hogy valóban te vagy az, és ha másvalaki a nevedben ír valamit akkor azonosítani tudom, hogy valóban te írtad vagy sem. Ezt a szövegrészt senki nem látja csak én.
*** A szöveg ékezetes karaktereket tartalmazhat. HTML kódot ne írj, a szöveg formázására mód korlátozottan van. Megtartom a jogot, hogy a nekem nem tetsző (másokat bántó, nyomdafestéket nem tűrő) szöveget kitöröljem (akár az egész hozzászólást).
Jelenleg 4 "szmájli" használható a hozzászólásokban:
:)
:D
:P
:(
Színeket változtathatsz a hozzászólásodban, ha a következő szöveget írod a megfelelő helyre:
[c0] -alap, szürke szín
[c1] -fehér szín
[c2] -fekete szín
[c3] -vörös szín
[c4] -sárga szín
[c5] -zöld szín
**** Ellenőrző kódra azért volt szükség, mert az elmúlt időszakban bizonyos automata programok reklámokat próbáltak beszúrni a fórumba, így boszantva minket. Ezért a képen látható szöveget/számot be kell gépelni, és ha ez sikerül, csak akkor kerül be a fórumba a hozzászólás.