Példaprogamok leírása
3dlab3.pas
(640x350/16) A program egy 3D-s labirintust jelenít meg, amiben a billetnyűzet
vagy az egér segítségével mászkálhatunk. A falakon nemtudunk átmenni.
A falakat /tárgyakat vonalakból ratjolja ki, a távoli elemeket elsötétíti.
Akinek kedve van bármilyen játékot készíthet a programból.
mapedit.pas
(640x350/16) A program segítségével készíthetünk pályát amit aztán a fenti
programmal bejárhatunk.
A pálya 100x100 méretű, 0 és 32 közötti elemeket helyezhetünk
el a pályán. A 0 a semmi, a többi fal és egyéb elem.
Az elemeket kis ikonok jelképezik a pályán felülnézetből.
Ha több elemet akarunk elhelyezni a pályán (max 256 rakható le) akkor módosítanunk kell a
programot, átírni a 32-es korlátot.
3da_e01.pas
(640x350/16) A programmal .3DA fájlokat szerkeszthetünk, amikből a labirintus épül fel.
Az 1,2 billetnyűk segítségével válasszuk ki az elemet (1..32). Ezután az F4 billetnyűvel
betölthetjük a kívánt elemet. Ezt módosíthatjuk, majd az F5 billetnyűvel elmenthetjük.
Csak 1-től 32-ig módosíthatjuk az elemeket, több elemet is készíthetünk ha a programban
a 32-es korlátot módosítjuk.
Az elemek szerkesztése:
Ha egy vonalat akarunk elhelyezni az elemen, akkor először a két pontját kell
elhelyezni a térben. Ha bármelyik ponton állunk (villog) és megnyomjuk az U billentyűt
akkor új pontot hoztunk létre, ami ott van ahol az előző villogó pont volt. Most az új pont
lesz a kijelölt. Ekkor a pont X, Y, Z koordinátáiból válasszuk ki valamelyiket és vigyük
fölé az egeret. Ekkor egy keret jelenik meg. Most az R,F vagy C,V billetnyűkkel tudjuk
módosítani az értéket.
Ha mind a két pont létre van már hozva, akkor nyomjuk meg az I billetnyűt új vonal
létrehozásához. Ha létrehoztuk akkor a PONT1 és PONT2-t állítsuk be a megfelelő pontokra.
A pontok koordinátáit utólag is módosíthatjuk, mint ahogy a vonal első és
második pontját is.
Ha egy vonalra vagy pontra nincs szükségünk akkor törölhetjük.
Az elkészült elemet X és Z irányba tükrözhetjük, illetve elforgathatjuk 90 fokban.
Szerkesztés közben az elemet forgathatjuk a Q,W,E-A,S,D billentyűkkel.
A fenti programok mind fordítható és futtatható programok.
A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában.
A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
A programokat készítette: Orosz Olivér
E-mail: oli76@freemail.hu
oli76.hu