Példaprogamok leírása
3dgomb.pas
A program egy gömböt forgat a térben. A gömböt vonalakkal rajzolja ki.
3dkocka.pas
A program egy kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azt.
3dkocka2.pas
A program több kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azokat.
3dkocka3.pas
A program 24 kockát forgat a térben és vonalakkal rajzolja ki azokat.
A kockákat véletlenszerűen rakja ki a térben.
3dpontok.pas
A program a legegyszerűbb 3D-s program. A térben véletlenszerű pontok vannak,
ezeket vetíti 2D-re és rajzolja ki.
Hogy térhatású legyen a pontok folyamatosan haladnak a "kamera" felé,
így olyan a látvány, mint a Windowsban az Univerzum képernyőkímélőjében.
a1024.pas
Bekapcsolja az 1024x768-as felbontást 256 színnel és rajzol egy vonalat a képernyőre,
illetve teszteli a lapok váltását.
a1024b.pas
Kifestett és keretezett téglalapokat rajzol az 1024x768/256 képernyőre.
bill.pas
A program a billetnyűzet kezelésére mutat egy jó módszert, a program egyszerű, csak az
ENTER lenyomására vár.
bill2.pas
Az előző billentyűzetkezelő eljáráshoz mégegy példaprogram, amely azt mutatja be,
hogyan kérdezhetjük le hogy különböző gombok le vannak e nyomva.
bill3.pas
Ha valaki a READKEY utasítást használná billetnyűzet kezelésére,
ez a program kiírja az éppen lenyomott billetnyű kódját, így a speciális billetnyűket
is tudjuk kezelni.
bmpsave.pas
A programban lévő SAVEBMP eljárás a 640x480 felbontású 16 színű képernyő tartalmát
elmenti egy BMP fájlba.
cso2.pas
Nagyon egyszerű cső effekt. Vonalakból rajzol ki egy csővezetéket,
amiben haladunk előre, mintha a metró elején állnánk.
cso3.pas
Az előző cső effekt, de polygonokkal rajzolja ki a falat.
cso4.pas
Továbbfejlesztett cső effekt, itt a cső véletlenszerűen elkanyarodik jobbra-balra,
így még izgalmasabb, látványosabb a "száguldás".
kodtab.pas
kiírja a 256 karaktert a képernyőre és mellé írja a kódot is, ez az a kód amit a
képernyő memóriába kell írni.
labir.pas
A program egy random labirintust generál, majd kirajzolja a képernyőre.
A SPACE lenyomására új labirintust generál.
labir2.pas
A LABIR program kicsit módosított verziója.
sebesseg1.pas
Olyan módszert mutat be, amivel elérhetjük, hogy a programunk minden gépen
ugyanolyan sebességgel fusson. Erre a beépített DELAY utasítás nem alkalmas.
A fenti programok mind fordítható és futtatható programok.
A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában.
A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
Ha egy programnak egyéb fájlokra volna szüksége akkor azokat a programokat külön könyvtárba
helyeztem a szükséges fájlokkal együtt.
A programokat készítette: Orosz Olivér
E-mail: oli76@freemail.hu
http://oli76.hu