Példaprogamok leírása
A001.pas
A legegyszerűbb kis program, semmit nemcsinál, csak
kiír egy egysoros szöveget a képernyőre.
A002.pas
Mielőtt kiírja a szöveget először letörli a képernyőt.
A003.pas
Egy változónak (számnak) ad értékeket, majd kiírja a változó értékét.
A004.pas
Két változóval végez matematikai műveleteket. (pl: c:=a+b; )
A005.pas
Kérdez valamit a felhasználótól, majd szöveget ír ki, attól függően hogy
"igen"-t vagy "nem"-et válaszol a felhasználó.
A006.pas
Az előző program, de egyszerű eljárásokat alkalmaz a szöveg kiírására.
A007.pas
Feltesz egy kérdést a felhasználónak, akinek le kell nyomnia az "1" vagy a "2"
billentyűt a válaszhoz.
A008.pas
A GOTO utasítást mutatja be egy egyszerű példában (egy ciklust csinál).
A009.pas
A GOTOXY utasítást használja az előző programban (a kiíráshoz).
A010.pas
Ez még mindíg az előző program egy változata.
(olyan hatása van, mintha menne a "loading" csík)
A011.pas
Egyszerű ciklus és kiírás.
A012.pas
Majdnem ugyanaz.
A013.pas
Véletlenszerű helyekre ír a képernyőre. (véletlenszámot generál, majd gotoxy)
A014.pas
A billentyűzettel (8,2,4,6) irányíthatunk egy elemet a képernyőn.
Q betü lenyomására kilép a program.
A015.pas
A program kér egy kódot, addig nem lép ki, amíg be nem írjuk a helyes kódot
(amit az AS2 változó tárol a programban.)
A016.pas
Egy egyszerű menüt mutat a program, 1..4 billetnyűkkel választhatunk belőle.
A017.pas
Közvetlenül a képernyőmemóriába ír (szöveges képernyőn).
A018.pas
Az egész képernyőre véletlenszerű karaktereket rajzol szöveges képernyőn.
A019.pas
Véletlen számokkal tölti fel a képernyőt.
A020.pas
A kéernyő közepén lévő ablakban lévő "szöveget" görgeti. (látványos)
A021.pas
Az előző program módosított verziója.
A022.pas
SCROLL, a képernyőn fentről lefelé mozog a "pálya".
A023.pas
Egy labirintusban irányíthatunk egy kis figurát billetnyűzettel (8,2,4,6),
a falakon nemtudunk átmenni.
A024.pas
A labirintus játék továbbfejlesztve, itt már bónusz elemeket vehetünk fel, amikért
pontot kapunk.
A025.pas
Karakteres képernyő tartalmát elmenti egy fájlba.
A026.pas
Fájlból betölti a karakteres képernyő tartalmát.
A027.pas
SCROLL, a képernyőn keresztül úszó szöveget jelenít meg.
A028.pas
Egy egyszerű teszt program.
A029.pas
A különböző karakteres képernyőket mutatja meg (1..7 gombok)
A030.pas
Karakteres képernyőn játszhatunk egy TRON játékkal.
(irányítás: 8,2,4,6)
A031.pas
Ugyanez a TRON, de mostmár vannak falak.
A032.pas
TRON -mégtöbb fal van.
A033.pas
SNAKE játék karakteres képernyőn.
A034.pas
(320x200/4) CGA grafikus üzemmód bekapcsolása
A035.pas
(320x200/4) vonalak rajzolása
A036.pas
(320x200/4) szöveg írása
A037.pas
(320x200/4) véletlenszerű pontok rajzolása
A038.pas
(320x200/4) pontokat rajzol folyamatosan, így "hangyás" a kép.
A039.pas
(320x200/4) vonalakat rajzol véletlenszerűen
A040.pas
(320x200/4) pattogó labda
A041.pas
(320x200/4) vonal animáció
A042.pas
A TRON játék mostmár helyes időzítéssel (nem DELAY), és jobb
billentyűzetkezeléssel. (kurzormozgató billentyűkkel irányítható)
A043.pas
SNAKE klón, helyes időzítéssel, és kurzormozgató billentyűkkel irányítható.
A044.pas
Egy elemet irányíthatsz a képernyőn a kurzormozgató billentyűkkel.
A045.pas
Egy soros szöveget görget keresztbe a képernyőn.
Ki van javítva az időzítés, illetve 1..4 gombokkal szabályozható a scroll sebessége.
A fenti programok mind fordítható és futtatható programok.
A grafikus programok a beépített GRAPH.TPU-t használják, az EGAVGA.BGI legyen a program könyvtárában
(320x200/4 programokhoz CGA.BGI kell).
A programokat Turbo Pascal 7.0 alatt készítettem.
Ha egy programnak egyéb fájlokra volna szüksége akkor azokat a programokat külön könyvtárba
helyeztem a szükséges fájlokkal együtt.
A programokat készítette: Orosz Olivér
E-mail: oli76@freemail.hu
http://oli76.hu