Üdvözöl a(z) Orbiter - Ûrrepülés Szimulátor!

     Modulok
· Főoldal
· Ajánlj minket!
· AvantGo
· GYIK
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keresés
· Letöltések
· Rovatok
· Szavazások
· Személyes adatok
· Toplisták

     Látogatók
Jelenleg 1 vendég és 0 regisztrált tag olvas minket.

Névtelen látogató vagy. Ingyenesen regisztrálhatsz itt!

     Keresés



     Nyelv
Kezelőfelület nyelve:


 Orbiter leírások: Az első repülések III.

KezdetekEbben a leírásban kiderül, mennyire gyakoroltad az előző két leírásban szereplő gyakorlatokat. Most felszállunk, elég pontos navigációval pedig az ISS-hez csatlakozunk. Lehet, hogy elsőre nem fog sikerülni, de ne add fel! Másnak se...


Randevú az ISS-sel

Randevú a Nemzetközi Űrállomással. Hát igen. Ez már húzósabb, gondolhatnád… De nem az. Legalábbis akkor enm kihívás, ha az előző leckéket becsülettel végig küzdötted, gyakoroltál és precízen megy minden manőver. Ha ez így van és megfelelő magasságú orbitális pályára tudsz állni tetszőleges szögben, akkor itt az idő!

Kétféle megközelítése lehet ennek a küldetésnek. Az egyik az, amikor csak úgy felszállsz és orbitális pályára állsz, majd pályamódosításokkal eléred az ISS-t és végül megközelíted és dokkolsz.

A másik - és egyben üzemanyag takarékosabb, a valósághoz sokkal közelebb álló és persze könnyebb - megoldás az, amikor úgy szállsz fel és állsz orbitális pályára, hogy amikor pályán vagy, szinte az orrod előtt van az ISS. Ehhez persze megfelelő időben intervallumban kell felszállni.

Ezt a megfelelő idő intervallumot hívják "indítási ablaknak". Ha ebben az ablakban indulsz el, akkor az ISS-hez közel fogsz orbitális pályára állni, de persze ehhez az is kell, hogy a megfelelő irányba szállj fel. Ha ellentétes irányba indulsz el, bármilyen indítási ablak lehet, nem fogsz tudni kapcsolódni az ISS-hez. (Persze ez nem igaz, mert irdatlan mennyiségű üzemanyaggal azért lehet…).

Mindkét megközelítése a küldetésnek érdekes egyforma manőverek végrehajtását jelenti, de az üzemanyag takarékos megoldással is elhasználod majd a teljes mennyiség 75%-át!
Ha nem az üzemanyag takarékos módszert választod, akkor sajnos előfordulhat, hogy elfogy a nafta, mielőtt elérnéd az ISS-t. Igy ezzel a módszerrel most nem foglalkozunk, de lesz majd olyan, amikor igen.

Mindkét esetben a következő szakaszokra osztható a küldetés:

- Felszállás és orbitális pályára állás, azonos magasságra, mint az ISS.
- Pálya síkjának megváltoztatása, az ISS-nek megfelelően, egy síkban kell keringeni az ISS-sel. (Align)
- Az ISS megközelítése (Sync)
- Végső megközelítés (final approach)
- Dokkolás

A megfelelő indítási ablak rendelkezésre állását az Orbiterben kétféle módon érhetjük el, a valóságtól eltérően. A valósághű metódus az, ha azt csináljuk, amit az igazi űrhajósok: megvárjuk, míg elérkezik.

Válaszd ki a Checklist folderből a Mission 1 - DG to ISS forgatókönyvet. Indíthatod is a Launch gombbal.

Felszállás előtt az MFD-k képernyőit be kell állítanunk, itt gyorsan tanulunk is egy-két újdonságot.
Mondjuk a következőképpen álítsd be az MFD-ket : jobb oldalon a térkép, bal oldalon az orbit MFD legyen (bal oldalon most a felszini repüléshez szükséges MFD látszik és nem történik semmi, ha megnyomod a Shift-O-t, de ha nyomsz egy Shift-A-t és utána a Shift-O-t akkor menni fog). Általános érvényű, hogyha a jobb oldali MFD-t akarod állítgatni, akkor a jobb oldali Shift-et tarsd lenyomva, ha pedig a bal oldalit, akkor a bal Shift-et. Tehát!

A jobb oldalon a térkép látszik, rajta egy piros és egy sárga szinusz görbével. A piros lesz a géped pálya görbéje a Földről nézve, de ez majd szépen bezöldül, ha orbitális pályára állsz, de ezt már megtapasztaltad.. A sárga pedig a cél (Target) objektum, vagyis az ISS. Az ISS pályáján a kis sárga kereszt az ISS pillanatnyi pozícióját mutatja.

A bal oldalon állítsuk be az orbit MFD-t. Bal Shift és megint csak T billentyű, itt is ISS és megjelenik egy sárga számoszlop is az orbit MFD jobb oldalán, de ha ez még nem elég, akkor az ábrán is látni fogsz egy sárga körszerű rajzot. Fontos még itt, hogy a Shift-P-vel állístd be azt, hogy a jobb oldalon fönt látható Prj rövidítés után SHP legyen. Persze nem szabad megfeletkezni a Shift-D-ről sem!

Most elmodnom mit csináltál. A bal oldali MFD-n beállítottad a célt, ami most ugyebár a Nemzetközi Űrállomás, vagyis az ISS. A térképen azért jó, hogy látod az ISS pályagörbéjét, mert ha jól megnézed, akkor éppen a mi gépünk közelében halad el. A sárga kis gumó jelzi, hogy ott van éppen az ISS. Tőlünk távolabb kissé… Ugyebár a mi pályagörbénk nem esik egybe az ISS pályagörbélyével, de ez most még nem gáz.

Az orbit MFD-n azért jó, hogy beállítottuk az ISS-t célként, mert a jobb és baloldali számoszlopok egzakt képet mutatnak arról, mennyire vagy jó pilóta és mennyire tudsz jól repülni. Itt is fontos, hogy látszik a Föld körüli pályája za ISS-nek. A számadatok elárulják, milyen Apoapsis és Periapsis értékei vannak a pályának (az is látszik, hogy egyáltalán nem kör alakú a pályája), valamint az Alt mellett álló számadat a pillanatnyi magasságát jelenti.

Ezekből azonnal látszik, hogy közel 400km magasságba kell felküzdeni a DeltaGlider-t, ami szép magasság.
MÉG NE SZÁLLJ FEL!!! Még meg kell várnunk az indítási ablakot.

Ez sajnos órákba telne, ha csak nem találunk ki valamit. A megoldás két billentyű. Ez pedig a T és az R. LE NE NYOMD! Ezek igyanis az idő előrehaladtát képesek kontrollálni. Ha egyszer megnyomod, akkor tízszeres gyorsasággal halad az idő, ha kétszer, akkor százszoros, majd ezerszeres, és így tovább egyészen száz-ezerig. A normál időfolyamhoz az R billentyűvel térhetsz vissza. Az idő gyorsaságának szorzóját a jobb felső sarokban láthatod az idő adatok között egy Wrp röviítés után.
Két nagyon fontos dolog van, amit ezzel az idősűrítéssel tudni kell. Az egyik, hogy csak előrefelé működik, a másik, hogy százszoros idősűrítésnél magasabbat nem szabad használni, mert a pályaszámítások elnagyoltak lesznek. Néha beláthatalan, mi fog történni.
Még egy dolog, repülés közben csak akkor használd, ha a gép stabil pályán mozog, tehát vagy orbitális pályán kering, vagy éppen szökési pályán vagy egy másik égitesthez.

Most pedig a megfelelő indítási időponthoz gyorsítunk, de nem ész nélkül. A képernyő jobb felső sarkában látsz egy dátumot és egy időpontot. Látsz még ott egy olyan rövidítést, mely azt mondja MJD. Ez a módosított Juliánusz naptár szerinti időt mutat, meg ne kérdezd, hogy hogyan. Most éppen 51983.5621-et mutat. A megfelelő indítási ablak 51983.6308.

Ha mindent beállítottál, akkor jöhet az időgyorsítás. Csak óvatosan. Ha elérted az 51983.6308-at, akkor szállj fel, ahogy eddig.

Ha felszáltál és behúztad a fútóműveket, akkor most kivételesen ne 90 fokos irányt vedd, hanem a 140-et és figyeld a jobb oldali MFD-n a zöld görbét. Most pedig durván kezdj el emelkedni, amilyen meredek szögben csak lehet, de vigyázz, a sebesség ne essen vissza, mert akkor átesik a gép és még az irányt is elveszíted. Kb. 60-70 fokos emelkedés a jó.
Ha az irány nem tökéletes, nem baj, majd az orbitális pályán korrigáljuk, de azért próbálj meg minél közelebb kerülni a 140 fokos irányhoz.

Figyeld meg, ahogy emelkedsz, úgy kezd fedésbe kerülni a két pályagörbe a térképen.

Eközben a bal oldalon lévő orbit MFD-t is figyeld, mert az orbitális pályára álláshoz az kell. Emelkedés közben ügyelj arra, hogy kb. olyanok legyenek a pályaadatok, mint az ISS pályaadatai. Aminek egyezni kell a pályára állás után azok a következőek :

- ApA, vagyis az apoaptikus magasság a felszíntől mérve
- PeA, vagyis a periaptikus magasság a felszíntől mérve.
- Alt, vagyis a magasság,

Természetesen ezek a számok nem fognak milliméterre egyezni, de minél közelebb vannak egymáshoz, annál könnyebb lesz megtalálni az ISS-t a nagy semmiben. Sőt, a cél inkább az, hogy egy kicsit lődd túl a gépet, méghozzá úgy, hogy a PeD jóval több legyen, mind az ISS-é. Így fogjuk ugyanis utól érni.

Ha mindent jól csináltál, akkor a bal oldali képernyőn a zöld tojást látsz és egy sárga kört, a Föld körüli körön látod a saját űrhajód és az ISS pillanatnyi helyzetét.

A jobb oldalon látod a térképet, amin a két szinusz görbe majdnem tökéletesen fedi egymást, a géped pillanatnyi helyzete és az ISS nem teljesen ugyanott van, van némi távolság a kettő között.

Most pedig tanulunk két fontos manővert. Az egyik az ISS és a saját géped pályájának a lehető legtökéletesebben egy síkba hozása lesz, ezt a műveletet Orbit Align-nak hívják.
A másik pedig az ISS-hez való közel kerülés, melyet úgy érünk el, hogy a mi pályán nem kör alakú lesz, hanem elliptikus, ezért tovább tart bejárni. Így amíg mi a Földtől távoli pályát járunk be, addig az ISS rójja a köreit, mi pedig néhány kör után találkozunk vele. Ezt a manővert nevezik szinkronizálásnak, Sync-nek

Nos, ennyi elmélet után lássuk a gyakorlatot.
A jobb oldali MFD-t kapcsold át Align-ra a Shift-A-val. Egy eléggé üres képernyőt fogsz látni, de ne aggódj, most beállítjuk. Nyomj egy Shift-T-t és írd be, hogy ISS. Ezzel ismételten meghatároztuk a célt. Most látsz egy körpályát, rajta egy sárga vonalat, ami pont ketté szeli a kört. A szelő két végén AN és DN rövidítés az Ascending Node és a Descending Node jelentése. Ugye ismerős? A zöld sugárírányú vonal pedig Te vagy.
A számadatok közül igazából egyet fogunk nézni, mégpedig a RInc feliratút. Ez a relatív inklinációt, vagyis azt a relatív szöget jelenti, amennyivel eltér az űrhajód pályasíkja az ISS pályasíkjától.
Ami még fontos, az az alsó részben látható KILL THRUST felirat, ami nem a KILL BILL harmadik része, hanem arra utal, hogy most éppen nem kell mennie a főhajtóműveknek.(kép)

No. Csapjunk bele, és állítsuk be a pályasíkot. A fedélzeti műszerek között találsz két gombot, mely a jobb oldali MFD mellett hatos csoport szélén van. Orbit + és Orbit - . Ezek a gombok állítják be a gépet a megfelelő helyzetbe a pályamódosításhoz.

A feladat a következő : figyeld a jobb oldali műszert, amikor a zöld vonal eléri a sárga szelő valamelyik végét és síkba kerülnek, akkor a KILL THRUST átvált vagy arra, hogy ENGAGE THRUST ORBIT-NORMAL (-), vagy (+). Ez annyit jelent, hogy amikor ő szól, akkor megnyomod az Orbit Normal +-t, vagy a - -t, a feliratnak megfelelően, várd meg, amíg a gép beáll a megfelelő pozícióba és hajtómű bekapcs. A hajtóműveket addig kell járatni, amíg a RInc érték a lehető legkisebb nem lesz. Ideális esetben 0.00. Arra azért vigyázz, hogy amikor a zöld vonal éppen félúton van, akkor mindenképpen állítsd le a főhajtóműveket, mert különben a zöld vonal tovább halad és a relatív inklináció csökkenés helyett nőni fog. Inkább várd meg, amíg újra eléri a zöld vonal a sárga szelő másik végét. Akkor megint szól a műszer, mit csinálj. (használd az időgyorsítást).

Akkor csináltad jól, ha a RInc értéke nem nagyobb, mint 0.05. Ez már elég tűrhető.

Most következik a pályák szinkronizálása, magyarul bevárjuk az ISS-t. Ehhez ehy másik MFD-t használunk, amelyet a bal oldalon helyezünk üzembe. Ezt pedig a Shift-Z-vel tehetjük meg, megint egy majdnem üres képernyőt látsz. Persze megint Shift-T következik, vagyik megint az ISS a cél. Azonnal megjelenik egy sárga kör, és egy zöld. Igen, igen. A sárga az ISS, a zöld pedig a géped. Ha mindent jól csináltál, akkor a zöld kör nagyobb, mint a sárga, de egy ponton összeérnek. Ha ez még nem lenne elég, akkor a jobb oldalán látni lehet két számoszlopot. Fölöttük lévő felirat azt mutatja, hogy Sh-ToR, ami a Te hajód adatait mutaja, a másik pedig a Tg-ToR, ami pedig a cél, vagyis az ISS adatait mutatja. A számok alapvetően zöldek, de van egy-egy számadat, ami sárga és majdnem megegyezik. Ez a találkozás várható idejét jelenti a pillanatnyi pozícióhoz képest.
Ha a hajód éppen a a két kör találkozási pontján halad, akkor elkezdhetsz szinkronizálni. Ez úgy megy, hogy a két sárga számadatot figyeled és óvatosan begyújtod a főhajtóműveket. A cél az, hogy a két számadat egyforma legyen. Ha esetleg a főhajtóművek begyújtása nem a megfelelő irányba változtatják a számokat, akkor a fékező hajtómű (numpad -) a jó választás. Viszont mielőtt a fékező hajtóműveket bekapcsolod, előtte mindenképpen nyisd ki az ajtajait, melyeket a műszerfalon lévő Retro Doors feliratú gombbal tudsz kinyitni.

Ha a két sárga szám megegyezik, akkor kész. Attól fűggően, hogy a te oldaladon alulról hanyadik helyen van, annyi kört fogsz keringeni, illetve ugyanez igaz a jobb oldali sárga számra is. A bal alsó sarokban lévő RInc, ugyanar a számérték, mint amit az Align-nál beállítottál. Ha ez elmegy nagyon a nullától, akkor megint Align-olni kell. Bárhogyan is, de a RInc értéke ne legyen nagyobb, mint 0.10!!! Közben használd az időgyorsítást, de ne feledd, 100-szorosnál ne nagyobbra állítsd!

Ha már csak Neked is és az ISS-nek is egy köre van hátra, vagyis éppen a legfelül van a két sárga szám, akkor a körökön túllógó vastag zöld vonalhoz közel állítsd le az időgyorsítást és készülj fel a megközelítésre.(kép)

Újabb műszerek jönnek. Ha minden Shift, Ctrl és Alt gomb nélkül csak megnyomod a H gombot, akkor a HUD-on kissé megváltozik a helyzet. Eddig nagyon hasonló képet láttál ott, mint egy normál repcsi szimulátornál, de most hirtelen megváltozott a helyzet. Addig kell nyomogatni, amíg a bal felső sarokba bekeretezett SRFCE feliratról DOCK-ot látsz!

Éppen most kapcsoltad át a a HUD-ot dokkoláshoz. Jó hasznát veszed mindjárt.

Most hirtelen megismerünk egy újabb MFD-t. Nyomj egy jobb Shift-D-t. Ez a docking MFD, ezzel fogsz tudni dokkolni! De mielőtt megtennéd, egy másig ügyes MFD-t is meg kell ismerned, ezt pedig a radio MFD.

Nyomj egy bal Shift-C-t. Az MFD-n a rádió panelt látod.

És most megint egy kis elmélet.
Ahhoz, hogy az ISS-t megtaláljuk a korom sötét szószban, rádió jeleket használunk. Minden űrbéli járgány rádió jeleket sugároz, van amelyik többet is, különböző frekvenciákon. Ha a vevőnket ráhangoljuk, akkor meg tudjuk határozni az irányát, a sebességét és a távolságát is.

A rádió csatornákat transzpondereknek hívják, az űrállomásoknak van egy fő transzponderük, ez alapján tudjuk megtaláni. A dokkoláshoz is transzpondereket használunk, de ezek csak közvetlen közelről foghatók. Tehát a főtranszponderre kell hangolnunk a rádiónkat.

Az elmélet után a gyakorlat. A bal MFD-n látod a rádió panelt, amit az MFD két oldalán lévő gombokkal tudod az adott frekit beállítani, amiből kettőt tudsz használni, a NAV1-et és a NAV2-t. Hogy milyen frekit állíts be? Nos, ez sem bonyolult, megnyomod a Ctrl-I (íííí) és felugrik egy ablak. Ebben a bal oldali legördülő menüből válaszd ki a Vessel-t és a jobb oldalin pedig az ISS-t.

A listában lesz pár adat, de most egyenlőre azzal kell foglalkozni, hogy melyik kezdődik úgy, hogy XPDR. Ez ugyanis az ISS irányadó transzpondere. Ez alapján találod meg. Ezt a frekit kell beállítanod a NAV1-en. A NAV2-re pedig válsszunk ki egy dokkoló nyílást az ISS-en, mondjuk a 3-ast és annak a frekijét állítsd be. A dokkoló nyílások vavigációs frekvenciáját a Docking Port Status alatt találod, ott van felsorolva mind az öt. A hármas számút válaszd, bár mindegyik free, azaz szadab, de mégis a hármas lesz a legkönnyebben megközelíthető.

Azért nem rögtön a NAV2-őt, vagyis a dokkoló nyílás frekijét használjuk azonnal, mert az csak közvetlen közelről működik, 10km-es távolságon belül.

Az ISS két adatát jelzi a HUD, két kis háromszöggel. Az egyik mellé az van írva, hogy ISS, a másikhoz pedig az, hogy V. Az utóbbi a sebességvektor, az előbbi pedig maga az ISS. A sebességvektor irányáva fordítsd a gépet, úg, hogy egy nagy keresztet láss negatív számmal. Ha a keresztet pontosan a gép orra elé irányítod, akkor beindíthatod a főhajtóműveket. A cél az, hogy a lehető legkisebbre, akár nullára tudd lecsokkenteni. Ekkor ugyanis lefékeztél az ISS sebességéhez a szinkronizációs sebsségedről.

Most fordulj az ISS felé és adj egy kis gázt! Ez a megközelítés. A sebesség vektor nagy kereszt alakú jele valahol az ISS közelében lesz, és pozitív értéket fog mutatni. Az ideális eset az, ha az ISS-t bekeretező négyzet közepén van a sebesség vektor keresztje.
Elárulok egy trükköt. Ezt úgy tudod a leghatékonyabbn elérni, ha a segédhajtóműveket átkapcsolod lináris üzemmódba és azzal próbálod középre navigálni a keresztet.

Amikor már egészen közel vagy, fékezz le és a dokkoló MFD-t kapcsold át NAV2-re. Azonnal reagálni fog.
Egy nagy X és egy kis plusz jel a mi segítségünk. A nagy X az űrhajó párhuzamos helyzetét jelöli a dokkoló nyíláshoz viszonyítva. Ha nem pontosan középen van, akkor nem állsz párhuzamosan a dokkoló nyílással. Ezért kapcsold vissza rotációs működésbe a segédhajtóműveket és addig játsz az űrhajóval, amíg középre nem kerül. Van egy piros nyíl is, ami pedig a gép vízszintes helyzetét jelöli, annak pontzosan felül kell lennie.

Most a kisebb plusz jelet kell középre hozni, ezt pedig a lineáris módba kapcsolt segédhajtóművekkel tudod megtenni. Ha túl sokat mozdul a gép, nyomd le az Alt-ot a numpad billentyűivel, ugyanis így csak 10%-on mennek, könnyebben és precízebben tudsz navigálni. Amikor minden középen van és a piros nyíl fehéten virít a körök tetjén, akkor készen állsz a kapcsolódáshoz. A műszer jobb oldalán két oszlopot is találsz, ezek közül a jobb oldali a sebességet jelenti a dokkoló nyíláshoz képest, a másik pedig a távolságot. A sebesség a dokkoláskor ne legyen nagyon 0.3-nél. Ne felejtsd el kinyitni az űrhajód dokkoló nyílását a K billentyűvel. Így szépen lassan közeledj a dokkoló nyíláshoz és hamarosan dokkolni fogsz. Hallod majd a rádió beszélgetést és a dokkolás hangját.

Nos, ennyi. Nem sok üzemanyagod maradt, de ha akarsz, akkor visszatérhetsz, ahogy az előző leckében csináltad.
Az ISS-ről a Ctrl-D-vel tudsz leválni és utána tiéd a pálya. Zárd be a dokkoló nyílásodat és a fékező hajtómű ajtajait. A többit tudod!




 
     Belépés
Felhasználónév

Jelszó

Még nem vagy tag? Regisztrálj, ingyenes!

     Kapcsolódó linkek
· Több hír: Kezdetek
· Több hír: admin


Legolvasottabb hír ebben a rovatban:
Kezdetek:

Az első repülések I.


     Hír értékelése
Értékelés: 5
Szavazat: 5


Értékeld ezt a hírt:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz


     Parancsok

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat


Kapcsolódó rovatok

Kezdetek

"Bejelentkezés" | Belépés/Regisztráció | 15 hozzászólás | Keresés
A hozzászólások tartalmáért felelősséget nem vállalunk.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj!

Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: Sanyix Dátum: 2006. February 27. Monday, 16:08
(Profil | Üzenet küldése)
Szinkronizáláskor nem mindegy hogy áll az űrhajó, érdemes a retro grade, vagy pro grade üzemmódot használni, amikor közelebb hozzuk a sárga értékeket, és így az Rinc se fog változni.



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: Sanyix Dátum: 2006. March 04. Saturday, 14:29
(Profil | Üzenet küldése)
Én úgy vettem észre, hogy a sync orbit mfd néha eléggé megbízhatatlanul működik. Néha simán el lehet érni vele az űrállomást, néha csak pontatlanul működik. Ellenben az Interplanetary MFD-vel (IMFD), mindezt megbízhatóan lehet véghezvinni, végülis minden művelethez nyújt segítséget, amit az űrben kell végezni. Bolygóközi utazás, gravitációs hintamanővel (bár ezt nekem még nem sikerült normális működésre bírni), űrállomásokkal szinkronizálás a lehető leggyorsabb, akár több módszerrel is. Pályára állás, stb.



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: Sanyix Dátum: 2006. March 04. Saturday, 14:33
(Profil | Üzenet küldése)
IMFD innen tölthető: http://koti.mbnet.fi/jarmonik/Orbiter.html Lehet hogy elsőre bonyolultnak tűnik, de ha megismeri az ember, nagyon egyszerű kezelésű, és nagyon hasznos eszközt kap. Ha van igény rá, összedobhatok egy leírást róla, mert a képességei túlnyomó részét már elég jól ismerem :)



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: Terfoder Dátum: 2006. April 27. Thursday, 16:51
(Profil | Üzenet küldése)
Szeretnék segítséget kérni.Amikor a megfelelő irányba áltan egyszerűen nem tudom szabályozni az orbitális pálya mértékét és egyszerűen elszállok.Hogy álljak a jó magasságra??



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: rolandi350 Dátum: 2009. July 06. Monday, 23:34
(Profil | Üzenet küldése)
Én szeretném felvenni egy orbiteressel a kapcsolatot !
Ha valaki olvassa amit írok és ért ezekhez kérem írjon egy mailt ide: rolandi350@gmail.com
Majd ott adok MSN-t és mehet a tudás transzfer :D



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: jabba1983 Dátum: 2010. May 17. Monday, 10:50
(Profil | Üzenet küldése)
Köszi a leírást, sikerült dokkolnom az ISS-hez.
A leírás alapján meg lehet csinálni. Azért nem kis küzdelem volt, lényeg, hogy sikerült. lőször még annak örültem, hogy megpillantottam, magasabb pályán voltam mint az ISS, és pont fölötte húztam el. lfogyott az üzemanyagom, ezért vagy 4.5.-ik próbálkozásra sikerült.
NEM SZABAD FELADNI.

Még egyszer köszi a leírást



Re: Az első repülések III. (Értékelés: 1)
Szerző: Gigantoherceg Dátum: 2010. September 13. Monday, 00:39
(Profil | Üzenet küldése)
Nekem is sikerült a dokkolás az ISS-hez!
Hetedik próbálkozásra, de SIKERÜLT!

Köszi a leírást!

Most nekiesek a Holdraszállásnak :)



Bailey (Értékelés: 1)
Szerző: mhhi Dátum: 2011. November 30. Wednesday, 09:58
(Profil | Üzenet küldése)
marriage ceremony gown will often flatter the female aspect towards the fullest. launch that began today will continue at "lucky 8"intervals throughout the run up to the Olympic Games, set to begin August Press and media attention focused today on Chinese and visiting VIPS fake watches [www.waswatches.net"] , world class athletes and performers participating in the festivities, including Mr fake rado watches [www.waswatches.net] . italian watch brands [www.waswatches.net] Wang Wei Tag watch Autavia [www.waswatches.net] , Executive Vice President & Secretary General of BOCOG, Omega Ambassadors and world champion swimmers Ian Thorpe and Alex Popov, jewellery chains [www.waswatches.net] and Yang Yang, the Chinese speed skater and Olympic gold medalist who recently joined the Omega Ambassador family. rolex fake watches [www.waswatches.net] chronoswiss watches [www.waswatches.net] Also attending were Omega Ambassadors Richie Jen and Simon Yam, both noted artists, fellow Omega Ambassador and renowned international



charles (Értékelés: 1)
Szerző: mhhi Dátum: 2012. January 06. Friday, 13:33
(Profil | Üzenet küldése)
Tag Heuer GOLF WATCH watch [www.wawatches.com] fashion watch [www.se*****ches.net] Xmas tree below any situations. tag heuer pendulum [www.se*****ches.net] This may inside a way allow you to to keep away from any style fake pas. So replica omega railmaster watches [www.donewatches.net] hublot replica [www.wawatches.com] , go on and include sufficient cheer about you using the aid in the brightest of colours inside your wardrobe parmigiani [www.wawatches.com] , suitable from your gown towards the footwear. And, view the gloomy climate haven't any link along with your mood or even the way you really feel. classic watches [www.se*****ches.net] In the event you like trendy Christian Louboutin replica,then make sure you do your self a favor and pay a visit to Christian Louboutin sale at RHP . You may adore it! You can find so a lot of diverse sorts of heels to choose from. You are going to locate as numerous diverse heels since the types of footwear about. The trick lies in deciding upon 1 which is ideal for you personally too as suitable for that occasion. Attempt out distinct sorts of heels and you'



timberland boots (Értékelés: 1)
Szerző: timberland Dátum: 2012. July 24. Tuesday, 05:36
(Profil | Üzenet küldése)
The Famous timberland boots [www.timberlandshoeoutlet.co.uk] People Players was founded on June 1, 1974 by Duncan Iacobelli Diane Dupuy of Hamilton. At inception, the company consisted of Dupuy and an assistant, eleven performers, and Dupuy's mother Mary Thornton; Thornton designed and built the costumes and props. The timberland mens boots [www.timberlandshoeoutlet.co.uk] company's original piece was Aruba Liberace, in which a life-size character of Liberace plays the piano. It is still the company's signature performance. Liberace attended a showing of Aruba Liberace, and was so impressed he invited Famous mens timberland boots [www.timberlandshoeoutlet.co.uk] People Players to perform with him in Las Vegas. The company debuted in Las Vegas in October 1975; over the subsequent ten years, the company performed with Liberace both in Las Vegas and internationally. A 1984 CBS television movie was made about Dupuy's early work and meeting Liberace called Special People. The CBC produced and aired Carnival of the cheap timberland boots [www.timberlandshoeoutlet.co.uk] Animals as a result of the increasing popularity of Famous People Players. In 1982, Famous People Players was invited to perform in the People's Republic of China. In 1994, the company opened the Dine and Dream Theatre; Paul Newman funded the restaurant's discount timberland boots [www.timberlandshoeoutlet.co.uk] development from some of the proceeds of Newman's Own products and Phil Collins funded the theatre's sound system. http://www.timberlandshoeoutlets.co.uk/ [www.timberlandshoeoutlet.co.uk]



Denis (Értékelés: 1)
Szerző: andre5w Dátum: 2012. November 02. Friday, 10:00
(Profil | Üzenet küldése)
, the Mets might not be worth watching , but their house field functions a few of baseball"s most devoted fans, ugg boots [www.benoulet.com"] ugg boots also because the kind of "charm" New York is well-known for. I say that Mets fans are devoted simply because in the event you grew up in New York, it would take some type of devotion to root for the Mets more than the Yanks. In contrast to that other N. ugg suburb crochet boot review [www.benoulet.com] ugg suburb crochet boot review ugg women"s sundance ii boots ugg women"s sundance ii boots Y. team"s stadium across the way, uggs for men [www.benoulet.com"] uggs for men Citi Field is accessible, inexpensive, and unpretentious. Its an excellent, no-nonsense baseball encounter, and also you are bound to determine a minimum of 1 professional-level group on any offered night. Additionally, ugg women"s classic tall boots ugg women"s classic tall boots it puts a great deal of to function (in the event you get a opportunity to go, attempt to keep in mind that quip--you will get it). For much more info on America"s baseball stadiums, verify out the following



Tobias (Értékelés: 1)
Szerző: andre5w Dátum: 2012. November 09. Friday, 02:44
(Profil | Üzenet küldése)
ten several years, promptly to your movie star position. Additionally on the Wander of Fame, Crimson Carpet can often be current. omega replica watches [www.watchescan.com] omega replica watches In 2005, the 77th Academy Awards nominations, the brand name generally known as the shoe supper fantastic for an actress. Compared to other main brand names these kinds of as Chanel or Louis Vuitton, JC continues to be incredibly youthful zenith replica watches [www.watchescan.com] zenith replica watches , harry winston fake watches [www.watchescan.com] harry winston fake watches when it comes to turnover, concord fake watches [www.watchescan.com] concord fake watches dimensions, prosperity of solution lines or distribution channels, all of them cannot be in contrast with them. But together with the gradual raise consciousness, he appeared to the journal protect manner, and also the actress glashutte replica [www.watchescan.com] glashutte replica , the Oscars are undertaking usually rolex watches [www.watchescan.com] rolex watches . Some trustworthy JC, and its signature toe footwear and boots up. luxurious brand names a great deal that you just liked most? Reveal with me!



Joseph (Értékelés: 1)
Szerző: andre5w Dátum: 2012. December 22. Saturday, 03:50
(Profil | Üzenet küldése)
replica mont blanc watches [www.lef*****ches.com] replica mont blanc watches working day is all around the corner therefore you re just small quickly to acquire an excellent present . replica watches [www.lef*****ches.com"] replica watches Of course, replica rolex paypal [www.lef*****ches.com] replica rolex paypal it the marriage ceremony anniversary. Absolutely everyone acknowledges which the principal just one aspect that never ever fails is de facto a timeless little bit of stylish jewelry. ferrari replica [www.lef*****ches.com] ferrari replica Properly, wee bought to make certain you have tips of wholesale jewelry results incorporate costume gem jewelry chopard replica [www.lef*****ches.com] chopard replica , costume jewelry bracelets replica audemars piguet [www.lef*****ches.com"] replica audemars piguet jacob co replica watches [www.lef*****ches.com] jacob co replica watches , or maybe the wholesale gemstone jewelry and any time you should buy a wonderful jewelry reward at higher expense. There s you don t should shell out a great deal of dollars for brand name jewelry accessible to receive specifically exactly the same top quality jewelry inside a a lot more financial price from the on the web jewelry conclusions and absolutely sure you ll have faith in without having



Re: DayZ Origins Sever level guide with picks :D (Értékelés: 1)
Szerző: qinger Dátum: 2013. October 30. Wednesday, 07:07
(Profil | Üzenet küldése)
Fleetwood Mac Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net] co-founder John McVie has been Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net]diagnosed with cancer, Coach Outlet [www.coachoutletonlinebsa.com]forcing the group to cancel upcoming Coach Online Outlet [www.coachoutletonlineusac.net] shows on its world tour.The band just completed the European Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net]leg of the tour and had been Coach Outlet Store [www.coachfactoryoutletase.com] scheduled to perform 14 shows in Australia Coach Outlet Store [www.coachfactoryoutletase.com] and New Zealand in November and December. Coach Outlet Online [www.coachfactoryoutletcoti.com]An announcement on the band's Facebook page did not disclose Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net]details about McVie's cancer, Coach Factory Store [www.coachoutletain.com]only saying that the 67-year-old is "now scheduled to be in treatment Coach Factory Online [www.coachoutletstoreian.com] for cancer during that period of time."'Rumours' still the perfect Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net]album after 35 years"We are sorry Coach Factory Outlet [www.coachoutletstoresset.net]to not be able to play these Australian and New Zealand dates," Coach Outlet Store Online [www.coachoutletstoreona.com]the announcement said. "We hope our Australian Coach Bags Outlet [www.coachoutletonlineeao.com]and New Zealand fans as well as Fleetwood Mac fans everywhere will join us in wishing John and his family Coach Outlet Store [www.coachfactoryoutletase.com]all the best."Original members of the group Coach Outlet [www.coachoutletonlinebsa.com] -- including Lindsey Buckingham, Michael Kors Handbags Outlet [www.mmichaelkorsoutletpl.net]Mick Fleetwood, John McVie and Stevie Nicks -- returned to touring last April after Michael Kors Outlet Store Online [www.michaelkorsoutletstoreptf.com] a three-year break from the road.They toured the United States first, Michael Kors Bags Outlet [www.michaelkorsoutletpft.com]then traveled to Europe. Michael Kors Outlet Online [www.michaelkorsoutletacs.net]Their classic 1977 "Rumours" album was rereleased earlier Michael Kors Outlet Store [www.michaelkorsffactoryoutlett.com]this year with unreleased studio and live tracks.John McVie and Mick Chanel Handbags [www.chaneloutletmobia.net]Fleetwood started the group in 1967. Chanel Outlet Store [www.ukchanelpusesonlines.com] Fleetwood Mac's 35 Chanel Bags [www.chanelpursesukoutlets.net] years of 'Rumours'






Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzõik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006 Antal János

Az Orbiter, Martin Schweiger (c) 2000-2005 által írott és karbantartott ingyenes szoftver! Minden jog a fejlesztõ tulajdona!

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke terméktámogatás nélküli szabad szoftver, amelyre a GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.67 másodperc