Párduc-ÉKT

Egy hely, ahová mindig visszatérhettek...
Pontos idő: 2025.07.30. 14:24

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 212  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.13. 07:50 
Offline
Mesemondó
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 11:07
Hozzászólások: 5563
Női szeszély ???



Kép

Évezredek óta kényes leleménye a nőiességnek… és erről 4000 éves leletek tanúskodnak,
ugyanis a kenceficézést, szépítkezést mesterfokon űzték az ókori egyiptomiak. Ők aztán tényleg 100%-ban természetes alapanyagokból dolgoztak .

A szépen kihúzott (női és férfi) szemekről, erős sminkekről rengeteg korabeli ábrázolás fennmaradt, de a régészek kutatásai szerint, az egyiptomiak nem csupán arcukat készítették ki nagy műgonddal, hajukat és körmöket is festették, színezték. A manikűrt illetően a vörös volt a legmenőbb szín, ennek árnyalatai a társadalmi hovatartozást is kifejezték: minél magasabban állt valaki, annál intenzívebb, annál mélyebb vörös színre volt kipingálva körme.

A hajszínt egy kis hennával rezesítették vagy aranyporral „szőkítették”, „dauer” gyanánt pedig agyagos-sáros mixtúrát kentek hajukra, azt facsavarókra tekerték, kiültek a napra, vártak, vártak… hajat szárítottak, fixáltak. Az asszírok már kifinomultabb technikával göndörítettek: hajsütővas híján forró vasrudacskákra tekerték hajukat.

A hívságok élvezetében férfiak és nők egyaránt osztoztak.
A katonai vezetők egy-egy csata előtt (egyiptomiak, babiloniak, „korai” rómaiak egyaránt) órák hosszat szépítkeztek, körmöt és ajkat festettek (természetesen ugyanolyan árnyalatúra), és hajukat csinos loknikba rendezték, csak eztán indultak harcba.

A régi görögök és rómaiak átvették és a helyi viszonyokhoz igazították az egyiptomi praktikákat. Különféle ápoló maszkokkal, pakolásokkal kényeztették bőrük, arcukat fehérre „púderezték”, a ráncokat viasszal simították ki, a nem kívánatos testszőrzettől pedig cukros főzet (kb. gyantázással) vagy tégla segedelmével szabadultak meg (értsd: ledörzsölték). Hajukat ecettel mosták, olajjal kondicionálták, és összetört dió, dióhéj és póréhagyma főzettel varázsolták fényessé. A hajszínt illetően a görögök még beérték a természet adta barnával/feketével és a hennával varázsolt vörössel.

A rómaiak már nagyra vágyóbbak voltak. És ez nem csak hiúság kérdése volt, mert a hajszín a társadalmi státuszt is megmutatta: a nemesasszonyok vörösesre, a középosztályhoz tartozók szőkére, a pórnép pedig feketére festette haját.

A reneszánsz a Hófehérkék korát hozta el. A szőke Hófehérkékét. Komoly előírásoknak és arányoknak kellett megfelelnie annak, aki „szép” szeretett volna lenni: nagy szemei, szépen ívelt szemöldöke és sűrű szempillája legyen fekete, orcája, cseresznye ajkai és körmei pirosak, gyöngysor fogai, finom bőre és kacsói pedig hófehér. Mindehhez még hosszú nyak, nyújtott, tojásdad arcforma, keskeny orr, aprócska száj és magas homlok dukált. (A homlok-problémán könnyen lehetett segíteni: csak le kellett borotválni kicsinyt az azt övező hajat, és máris megvolt a kívánatos homlokzat). A hajszínt illetően a szőke volt javallott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.13. 07:54 
Offline
Mesemondó
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 11:07
Hozzászólások: 5563
Kép

Sáringer Károly: Meleg leves

Az életben olyan egyszerűnek, kézenfekvőnek tűnnek az apró dolgok. Ki foglalkozik a jószagú, friss ágyneművel, a vasalt inggel? Ki törődik egy tányér meleg levessel? Egészen addig, amig aztán a sors egyszer csak azt nem mondja: "Hé, megállj! Hát nem veszed észre?"

Így voltam ezzel én is az Anyu levesesfazekával. Semmi kis fazék volt, gubbasztott a tűzhelyen, zománca megkopott a régi dicsőségben. Be sem kellett lépnem a lakásba, az étel szaga megnyugtatott, összefutott a nyál a számban és rögtön tudtam, hogy hazatértem. Az Anyut sokáig csak úgy tudtam elképzelni, hogy áll a fazék előtt, kavargatja az ételt, mosollyal vár.

A legtöbb ételnek, amit főzött, nem volt leírt receptje. Menetközben alakultak a belevalók, aszerint, hogy éppen mennyi pénzünk volt. Finom levesek főttek abban a lábasban, az Anyu még a Nagymamától tanulta a titkot, ő meg az emberöltőnyi tapasztalatból, azt, hogy miképpen kell megcsinálni finomra. Még akkor is, ha esetleg kevés a tojás, ha elfogyott a liszt, ha nem jut bele elég só.

Az Anyu levese nemcsak finom volt, de biztosított afelől is, hogy soha nem maradunk éhen. Az ütött-kopott lábas volt a biztoság gőzölgő jelképe.

Ennivalót, soha nem dobtunk ki:

- Isten ellen való vétek - mondogatta az Apu is, meg a Nagypapa is, ha néha meglátogatott bennünket.

Minden, ami csak megtermett a kiskertben, minden ami csak ehető volt, a piros lábasban kötött ki. Aztán meg az asztalra került, édesen-sósan, ínycsiklandón, megnyugtatón.

Az elkészítés az Anyu feladata volt, számára a főzés az isteni gondviselés ünnepét jelentette. A fazeka olyan volt neki, mint a templomfőn álló oltár előtt a kehely. Tiszteltem az Édesanyámat, de - még most is röstellkedve vallom be, - szégyelltem egy kicsit azt a roggyant edényt. Bármilyen hűségesen szolgálta is a családot, ott volt rajta a szegénység minden jele: a megcsorbult fülek, a lepattogzott zománc.

Különösen akkor kezdett bántani a dolog, amikor összebarátkoztam az iskolában a Sinkó Jancsival. Az apukája orvos volt, olyan kimérten viselkedett még a fiával is, mintha csak valami konferencián tartana előadást. Nagyon felnéztem rá, mert tudtam, hogy az emberek tisztelik és a tiszteletüket sok pénzzel is kifejezésre juttatják.

Amikor a Sinkó Jancsiéknál vacsoráztam egyszer, minden annyira más volt, mint nálunk. Szolgálólány hozta az ételt, fehér köténye méltóságteljes volt, akár az egész ceremónia. Ezek után persze, hogy nem mertem meghívni hozzánk a barátomat. Mit szólna a Jancsi, ha meglátná azt a kopott fazekat, gondoltam, és nem is mertem szóba hozni a dolgot.

A gyermekkor könnyedsége mégis magától megoldotta a dolgot. Jancsi eljött hozzánk, mert beteg voltam, hozta a leckét. Az Anyu - szokása szerint - a tűzhely előtt kavargatta az ételt. Valami mennyei, meleg leves készült éppen.

Az Anyu behozta a lábast, két tányért tett az ágy mellé a kis asztalra kanalakkal, aztán szó nélkül kiment. A barátom majd felfalta még a tányért is. Aztán megkérdezte:

- Szerinted anyukád megharagudna, ha kérnék még?

- Inkább örülne neki.

Ifjabb Sinkó János, akit orvosnak taníttattak, kiballagott a konyhába, megállt az Anyu mellett a tűzhelynél, aztán bátortalanul megkérdezte:

- Rózsika néni, kérhetek még?

Életében először maga hozta be a tányért, nem a szobalány tette elé. Behabzsolta a második tányérral is, aztán a hasát símogatva, kicsiket nyögdécselve ezt mondta:

- Én még életemben nem ettem ilyen finomat.

Nagyon büszke voltam az Anyura, de a kopott lábast még sokáig szégyelltem a vendégek előtt.

Bocsáss meg Édesanyám!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.13. 08:34 
Offline
FórumDémon
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 10:10
Hozzászólások: 3628
Tartózkodási hely: In the Fire
A leveses nagyon tetszett, jó írás. :) :hug:

_________________
Kép
الآلهة المصرية A hobbim az életem. | "Crossing bridges in the sky, On a journey to renew my life!" [DT]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.13. 09:03 
Offline
FórumDémon
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 10:10
Hozzászólások: 3628
Tartózkodási hely: In the Fire
Nyaralás helyett az egyiptomi kórházban segített

Turistaként ment Egyiptomba dr. Mező Róbert orvos, de néhány nap pihenés után a kórházban találta magát, ahol társain próbált segíteni.

– Mi is azzal a turnussal akartunk kiutazni, amelyiket baleset ért, de lecsúsztunk róla, már nem volt elég hely – mesélte az ortopéd orvos, aki nem szerette volna, hogy arcképe megjelenjen a cikkben, hiszen – mint, ahogyan a Blikknek elmondta – csak kötelességét teljesítette.

A doktor éppen egy helyi buszon ült, amikor értesült a balesetről. Azonnal a kórházba rohant, és nem is mozdult onnan, amíg a sérülteket haza nem szállították. Tolmácsolt, vizet hozott, megnézte a kötéseket, ellenőrizte, hogy mindenki jól van-e.

– Hogy miben tudtunk segíteni? Amiben lehetett. Ha kellett, akkor ruhát hoztunk annak, akinek nem volt, ha pedig arra volt szükség, akkor fogtuk a műtétre várók kezét. Orvosként is igyekeztem segíteni, ahol tudtam, de ez szerintem nem szakmafüggő. Bárki, aki hasonló helyzetben van, ugyanezt megtette volna – mondta az ortopéd doktor. Amikor a helyi taxis megtudta, hogy miért megy minden reggel a kórházba, kedvezménnyel vállalta a szállítását.

– A gyermekünk osztálytársa rajta ült a balesetet szenvedett buszon, ő könnyebb sérülésekkel megúszta. A szülei nem voltak ilyen szerencsések, de együtt maradt a család, és ez a fontos. Rajtuk kívül úgy tudom, hogy nem is volt olyan család, vagy baráti társaság, amely ne veszített volna el valakit a tragédiában – mondta.

_________________
Kép
الآلهة المصرية A hobbim az életem. | "Crossing bridges in the sky, On a journey to renew my life!" [DT]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 01:50 
Offline

Csatlakozott: 2011.08.26. 13:07
Hozzászólások: 2061
Mindig jó olvasni jó emberek tetteiről,köszi Seth :hug:

Marcsi köszönöm az olvasmányokat. :) Édesanyámnál most is megvannak még régebbi edények, hiába kapott újakat és bevallom nekem is jobb érzés ha ugyanazokat a dolgokat látom a kezében mint gyerekkoromban. Ha ott vagyok, mindig én is a régi poharakat veszem elő s abból iszok, jó mikor elöntenek az emlékek. :)

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 01:57 
Offline

Csatlakozott: 2011.08.26. 13:07
Hozzászólások: 2061
A középkori levélírás művészete

A középkorban a levélírás nem csupán az emberek közti kommunikáció fontos része volt, hanem egy részletes szabályokba foglalt művészet is. Mind a tartalom, mind a stílus meghatározásánál számtalan dolgot kellett figyelembe vennie a levélírónak. "Hogyan írjunk jól középkori levelet?" - erre a kérdésre keressük a választ cikkünkben.

A középkori levélírás kialakulásaAz ókor városállamaival ellentétben a középkori társadalom, a középkori politikai szerkezet elsősorban nem városközpontú volt, az emberek közti kommunikáció gyakran nem volt szemtől szemben lefolytatható. Továbbá az egyházi és világi bürokrácia növekedésével - melyek nagyobbrészt levelezés útján kommunikáltak - a korábban használt hivatalos vagy jogi formulák, melyekben csak a felek neveit kellett cserélni, gyakran kevésnek bizonyultak.

Ennek felismerése révén születtek a 11.-12. században olyan munkák, melyek a levélírás művészetével, az „ars dictaminis”-el foglalkoztak. S habár ezek a klasszikus szónoklattani forrásokból táplálkoztak, kellően alkalmazkodtak az írásos forma gyakorlati igényeihez csakúgy, mint a középkor ideológiai elvárásaihoz. Ezért is vált elsődleges kérdéssé a „mit akarok mondani?” helyett az, hogy „milyen rangú személyhez akarok szólni?”.

Az ars dictaminis megalkotásának egyik legfontosabb alakja egy Alberik nevű Benedek-rendi szerzetes a Monte Cassino-i kolostorból. Az ő műve a 11. század közepe táján íródott Flores Rhetorici (A retorika virágai), mely még főleg a klasszikus tanításokon alapul, de egyúttal szelektál is közülük. Ugyancsak fontos megemlítenünk egy bizonyos Adalbertus Samaritanus 1115-ben befejezett Precepta dictaminum (Leckék a levélírásról) című művét, mely különösen az üdvözlés szabályaival foglalkozik részletesen.

A 12. századra alakul ki a levélírás egy egységes stílusa, melynek alapja két bolognai mű, a Rationes dictandi prosaice (A prózai levélírás alapelvei), valamint a Rationes dictandi (A levélírás alapelvei).

Kép

Útmutató a levélíráshozA bolognai stílus szerint a középkori levél összesen öt különféle részre tagolódhat. Ezek sorrendben:
a megszólítás
a jóindulat elnyerése
az elbeszélés
a kívánság vagy kérelem előadása
és végül a befejezés

Az egyszerűség kedvéért a következőekben hozott példák során középkori levélírónk neve rendre Ianus a címzett neve pedig Paulus lesz. Lássuk most, hogyan kezdjük levelünk megírásába.


1.rész: A megszólítás

Tartalmazza mindkét fél nevét. Egyenlők közt, vagy ha alárendeltként írunk magasabb rangú személynek, a címzettet említsük először. Olyan esetben, ha alacsonyabb rangú személynek szól levelünk, a saját, tehát a magasabb rangú neve kerüljön előre. A tisztelet jeleként adjunk a címzett nevéhez különféle hízelgő, az erényeit, a jó tulajdonságait felsoroló jelzőket. Említsük rangját, kimagasló képességeit, vagy a köztünk lévő viszonyt. Bátran használjuk ki a keresztnevének pozitív jelentését. A tényleges üdvözlés a nevek után következzen.

„A rettenthetetlen harcos és nemes barát, Paulus számára, Ianus üdvözletét és jókívánságait küldi.”

A saját nevünkhöz csak olyan jelzőket illő írnunk, melyek alázatosságunkat és szerénységünket sugallják. Főleg egyházi levelezéseknél, ha szükséges, hogy a saját rangunk is szerepeljen, akkor is olyan jelzőket adjunk mellé, hogy ne büszkeséget sugározzon. Használjuk a következőket: gyarló, méltatlan, stb.

„Ianus, az Úr kegyelméből - habár méltatlanul - Bologna szent egyházának püspöke, Paulusnak, Krisztus hű szolgálójának áldását, jókívánságait és szívből jövő üdvözletét küldi.”

„Nagyrabecsült urának, Ianus, az ő odaadó követője a legnagyobb hűséggel és engedelmes szolgálattal.”


Fontos, hogy már az üdvözlésnél tükrözzük a levél mondanivalóját, mégha az nem feltétlenül pozitív is:

„Paulusnak, ki tisztességtelen dolgoknak szentelte magát, és másképp viseltetett, minthogy az illendő lenne, Ianus, egykori közeli barátja, tanácsolván, hogy hagyjon fel vétkes cselekedeteivel, és térjen vissza a becsület ösvényére.”


2. rész: A jóindulat elnyerése (captatio benivolentiae)

A levél ezen részének célja, hogy hatékonyan befolyásolja a címzettet, hogy végül a remélt választ kapjuk. Használjunk erre a célra egy, a témához kapcsolódó közmondást, vagy Bibliai idézetet, hogy nyomatékosítsuk, az adott helyzetben mi számítana helyesnek vagy helytelennek. Például ha levünk témája pénz kérése, akkor a legcélszerűbb a nagylelkűséggel kapcsolatban idéznünk.

Másik lehetőség, ha a szerényen megemlítjük érdemeinket, kötelességeinket, vagy céljainkat. Ne mulasszuk el hangsúlyozni, milyen fontos a levél, milyen súlyos is annak tárgya.

Ha levelünket ellenfelünknek, ellenségünknek küldjük, lehetőségünk van a jóindulat helyett gyűlölet, féltékenység, vagy éppen harciasság kiváltására is: gyűlöletet, ha kegyetlen büszkeséggel emlegetjük az ő szégyenteljes tetteit, féltékenységet: ha viselkedését szemtelennek és elviselhetetlennek mondjuk, és harciasságot, ha rávilágítunk gyávaságára és erkölcstelenségére.

Itt még ne említsük magát a kérésünket, pusztán biztosítsuk a címzett érdeklődésének, figyelmének felkeltését üzenetünk témája iránt.


3. rész: Az elbeszélés

Az elbeszélés a tényleges téma kifejtése. Törekedjünk arra, hogy érthető és lehetőleg lényegre törő legyen. Itt adhatjuk elő bejelentésünket, céljainkat, stb. A levél ezen része kevésbé fontos, mint az előzőek, annak ellenére, hogy ez tartalmazza a lényeget, amiért a levelet írjuk.


4. rész: A kívánság vagy kérelem előadása

Itt adjuk elő kívánságunkat, kérésünket, és itt ajánlhatunk fel cserébe bármit. Hozzunk fel bíztató, vagy éppen elmarasztaló példákat, részletezzük a szigorú büntetést, de akár fenyegethetünk is. Ha esdeklő levelet írunk, itt a lehetőség a címzett nagylelkűségének még költőibb magasztalására.


5. rész: A befejezés

Ezzel a résszel fejeződik be levelünk. Ne említsük újra üzenetünk tárgyát, ehelyett inkább rójuk le ismét tiszteletünket a címzett előtt, vagy biztosítsuk hűségünkről, de a helyzettől függően akár részletezhetjük a kérésünk teljesítésének pozitív vagy megtagadásának negatív következményeit is.

„Ha teljesíted kérésem, azzal elnyered mindünk legőszintébb nagyrabecsülését. Kísérjen jószerencse utadon.”

„Ha elbuksz, az könnyen a barátságunk végét jelentheti.”


Ne használjuk levelünk végén elköszönést (pl.: "Üdvözlettel:" és hasonlók) mert az ilyen befejezetlen mondatok iskolázatlanság látszatát keltenék az olvasóban. Dátum és aláírás szerepelhet, de akár el is hagyhatjuk mindkettőt.


Mely részek maradhatnak ki?

Bemutattuk tehát a levél 5 alapvető egységét. Most nézzük, mely részek, és milyen körülmények között hagyhatóak el.

A befejezés kimaradhat, gyakran azért, hogy a túl hosszúra sikerült levél további nyújtását elkerüljük. A kérelem előadására sincs szükség, ha nem kívánunk semmit a címzettől.

Előfordulhatnak olyan esetek, például elmarasztaló leveleknél, mikor a megszólítás csupán a nevekre korlátozódik, tehát: „Ianustól Paulusnak”. Ekkor a jóindulat elnyerése is elhagyandó, hiszen e két rész szorosan kapcsolódik egymáshoz. Még ha az elbeszélés is lemarad, és levelünk csak a kérelmet és a befejezést tartalmazza is teljes marad a levél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 02:12 
Offline

Csatlakozott: 2011.08.26. 13:07
Hozzászólások: 2061
Amarok, a Farkasisten
Inuit mitológia


Amarok az indián hitvilág szerint a Farkasok istene, aki segíti az embereket a vadászat során.

Kép

„ …Kezdetben volt az Asszony és a Férfi, és kívülük senki és semmi sem járkált, úszkált, röpködött a világon, mígnem egy napon az Asszony mély vermet ásott a földbe, és halászni kezdett benne. Sorban egymás után kihúzogatta az összes állatokat, és a legutolsó, amit kihúzott a veremből, a rénszarvas volt. Ekkor Kaila, az Ég Istene elmondta az Asszonynak, hogy a legislegnagyobb ajándék mindenek között a rénszarvas, mert a rénszarvas lesz az ember tápláléka.
Ekkor az Asszony szabadon bocsátotta a rénszarvast, és megparancsolta neki, hogy menjen ki a földekre és sokasodjék, és a rénszarvas engedelmeskedett az Asszony szavának, és nemsokára telistele volt a föld rénszarvassal, így azután az Asszony fiai szerencsével vadásztak, volt mit enniök, volt mibe öltözniök, volt jó bőrsátruk, amiben lakhattak, és mindez a rénszarvasból.
Ámde az Asszony fiai csupán a nagy, kövér rénszarvasokra vadásztak, a gyengéjét, az apraját, a betegjét nem szerették elejteni, mert azok enivalónak nem voltak jók, meg a bőrük sem volt elég alkalmatos. És így, idő multával az történt, hogy több gyenge és beteg rénszarvas volt, mint ahány erős és kövér, és amikor a fiúk látták ezt, megrémültek, és elpanaszolták az Asszonynak.
Ekkor az Asszony varázslatba fogott, Kailához fordult, és azt mondta neki: >>Nem jó a te munkád, mert lám, a rénszarvasok gyengék lettek, meg betegek, és ha mi eszünk belőlük, bizony mi is gyengék, meg betegek leszünk.<<
Kaila hallotta ezt, és így szólt az asszonyhoz: >>Az én munkám jó munka. Szólok majd Amaroknak, a Farkasistennek, ő pedig szól a gyermekeinek, hogy egyék meg a beteg, a gyenge, az apró rénszarvasokat, és akkor a föld megmarad a kövér meg erős rénszarvasoknak.<<
És így történt, és emiatt egy a farkas meg a rénszarvas – mert a rénszarvas táplálja a farkast, de a farkas tartja meg jó erőben a rénszarvasokat.”

(Farley Mowat – Ne féljünk a farkastól! 1963)


Ez a legenda nagyszerűen megfogalmazza a farkasok szerepét az ökológiai egyensúly fenntartásában.

KATT IDE
KATT IDE2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 04:57 
Offline
Főrémrímész

Csatlakozott: 2011.08.29. 18:18
Hozzászólások: 6256
A mese tünékeny, örök igazság. Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 08:50 
Offline
Mesemondó
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 11:07
Hozzászólások: 5563
Kép

Mindenkinek köszönöm ,hogy itt járt :hug: :hug:

Ssuggi !!
Tőled, nekem ,most ez tetszett :P

Kép

Természetesen a hozzátartozó írással :hug:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Mesetopik
HozzászólásElküldve: 2011.11.14. 09:07 
Offline
Mesemondó
Avatar

Csatlakozott: 2011.08.25. 11:07
Hozzászólások: 5563
Kép

Nagyon kedvelem Rácz Zsuzsát.

Most esténként a legújabb könyvéből olvasgatok.

A következő írás is tőle való.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 212  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség