Meteo  Hóinfó Bihar  Napi csapadék  VERTOP sipálya  Radar  Műholdkép  Webcam TÉRKÉP1  2

A HONLAPOMRÓL    BIHARI TÚRAINFÓK      TÚRALEIRÁSOK      OLVASNIVALÓK        FOTÓK        LINKAJÁNLÓ
Gyalogtúra a Dolomitokban
2008.06. 25-29

Cortina d’Ampezzo környéke

EUPOLISZ programja alapján
 1.  Cortina d’Ampezzo, Posporcora-hágó (1711 m), Travenanses-kanyon, Fanes-vízesések
Reggel érkezünk meg a Cortina d’Ampezzo körüli gyönyörű tájakra. Elfoglaljuk kempingünket, majd egy félnapos, de rendkívül változatos túrára indulunk a Col Rosa 2166 méteres markáns hegytömbje körül. Kezdetben erdészeti úton haladunk, majd egy meredek, szerpentines kaptató után elérjük túránk legmagasabb pontját, ahonnan rövid kitérőkkel megközelíthetjük a Fanes vízeséseket, sőt akár bemerészkedhetünk a zubogó vízfalak mögé is. Leereszkedve a Travenanzes-patak egyedülálló kanyonvölgyének hatalmas, függőleges sziklafalait csodálhatjuk meg, majd egy újabb kaptató után átkelünk a Posporcora-hágón és a Col Rosa tömbjét megkerülve visszatérünk szállásunkra.
 Szállás kempingben. Menetidő: 6-7 óra, szint: 640 méter.                           FOTÓK

2. Cortina d’Ampezzo, Paterno-nyereg (2454 m), Tre Cime di Lavaredo Ma a Tre Cime di Lavaredo sziklatornyait, a Dolomitok talán leghíresebb, emblematikus sziklaalakzatát járjuk körbe. Szállásunkról busszal jó másfél óra alatt érkezünk az Auronzó-menedékház melletti parkolóba, ahol körtúránk kezdetét veszi. Széles, kiépített úton jutunk el előbb a Lavaredo, majd a Locatelli-menedékházhoz. Itt megpihenhetünk, leereszkedhetünk a közeli tengerszemekhez, avagy bemerészkedhetünk a Monte Paterno gerincében húzódó világháborús alagutak alsó szakaszára. (fejlámpa szükséges!) A menedékházhoz visszatérve aztán átvágunk a Lavaredo-tornyok előtti fennsíkon, s néhány kisebb tengerszemet érintve a Forc. Col di Mezzo hágóján átkelve hamarosan vissza is érkezünk az Auronzó-menedékházhoz. Bevárjuk a ferrátás csapatot, majd szállásunkra utazunk.Szállás kempingben. Menetidő: 5 óra, szint: 350 méter                       FOTÓK

3. nap - Cortina d’Ampezzo, Monte Nuvolau (2574 m) Ma ismét egy rendkívül látványos, de hosszabb és technikásabb körtúrára indulunk. Míg a ferrátás csapat a Tofana di Rozes falain kapaszkodik fölfelé, addig mi a Nuvolau 2574 méteres csúcsát célozzuk meg. Túránk a Bai di Dones apró hegyi tavától, 1900 méteres magasságból indul. Innen kaptatunk fel előbb erdei ösvényen, majd erdészeti úton a Cinque Torri magányosan álló sziklatornyaihoz, amelyeket megkerülve egy lankás emelkedő után érünk az Averau-menedékházhoz (2413 m). A menedékháztól a Monte Nuvolau északnyugati gerincén már relatív könnyedén felsétálunk a 2574 méteres csúcsra, ahonnan lélegzetelállító körpanorámát élvezhetünk. A Nuvolau-nyeregbe visszatérve aztán a szomszédos Averau impozánsan kiemelkedő, 2647 méteres csúcsát megkerülve, a Limides-tengerszem (2171 m) érintésével térünk vissza túránk kiindulópontjára. Szállás kempingben. Menetidő: 6 ÓRA 700 méter             FOTÓK

4. nap -  Padeon völgy    FOTÓK

(a képekre kattintva az egyes túranapok további képei jelennek meg)