Bourgeoisie - Hardwired bemutató
Profi Fallout készül amatőr lengyel
fejlesztőcsapat műhelyében. Jelenleg a kiadóknak bemutatandó demón kalapálnak.
Több mint egy éve dolgoznak már a játékon, időközben beszerzett
külsős 3D motorral. Syndicate elemeket tartalmaz annyiban,
hogy sérült karakterünk végtagjait és szerveit cybergépi tagokkal és
implantokkal helyettesíthetjük. Minden változtatás meglátszik a főhősön.
Darklands Európájában utazgatás visszaköszön, csak itt a modern kor
atomkatasztrófája után szétpusztított és Wasteland területté vált Európa
lábadozó országai, városai között kalandozunk. A biztonságos, bejárt utakon
kevés kockázat és kicsi nyereség vár. A vadonon keresztül vezető veszélyes
portya már sokkal gazdagabb zsákmánnyal és karakterfejlődéssel kecsegtet.
Karakterfejlesztésben
újítanak speciális szakértelmekkel, ezek megszerzéséhez gyűjtögethetjük
a kompetencia pontokat, melyeket egyébként normál képességek turbózására
használhatunk. Van egy tápoló perk - affinitás kompetencia pontok szerzésére -
ha ezt választjuk az elején, akkor minden szintlépéskor 3 kompetencia pontot
kapunk. A Bourgeoisie nem kényszerít egyfajta megoldásmenetre, mint a legtöbb
játék. Nyomulhatunk saját ízlésünk szerint és profi fegyverforgató vagy
pusztakezes harcművész vagy tudós karakterrel is végigvihetjük a játékot.
Kaja
és alvás szükségeltetik majd a Fallouttól eltérően, ugyanis szépen
fokozatosan éhen halhatunk vagy szunya hiányában egyszerűen elájulunk a
harcmezőn a kimerültségtől. Kezdetben nem nagyon lesz fogalmunk róla, kik is
vagyunk valójában. Misztikum ködébe burkolózik a Wasteland is, de lassan képet
kapunk a kezdés előtti sztorinkról és a globálisan történtekről. Dogmeat
a legtöbbek kedvence volt, feltehetően visszatér majd a háziállat
tartásának lehetősége. Harci kiselefánt vagy golyóálló teknősbéka érdekes lenne.
Harcban
elszenvedett sérülések, végtagok, szemek, stb.. elvesztése cyber
implantokkal pótolható. Minden változtatás meglátszik a mozgásunkon, karakter
képernyőn és a beszédben, még az is ha részegek vagyunk. Mutációk lehetségesek.
Képzeljetek el egy félig szárnyakat növesztett, pikkelyes-páncélossá mutálódott,
cyber végtag implantokkal megtűzdelt, részeg főhőst, amint üveggel a kezében
tántorog, csapkod a szárnyaival és ordítja a "Kis kúút, kerekees, kúút"
kocsmanótát. Moderáltan azért lesz a mutáció.. Jellemvonások - Traits -
egymástól függetlenül szerezhetők és fejleszthetők [Jinxed
például szuperül kijött a Falloutban].
A
GarageGames TSE 3D motorjának begyűjtése után megjelentek a
játékban az éjszakák és nappalok, esik, havazik, hurrikán tombol, eső után
leszáll a köd, mindezt egyszerre is és kívánság szerint kikapcsolható. Terep
alakítás: Robbantás mániások folyók medrét nem röpíthetik a levegőbe, hogy
megváltoztassák a folyásirányt, de néhol a falak szétrobbanthatók. Remélhetőleg
bankok hátsó falait tudjuk majd kioperálni a helyükből egy kis TNT-vel vagy
különben nindzsamalacokat eresztek a készítőkre!
Ukrajnától Kelet Németországig mászhatók be az atombombák által kissé
átplasztikázott területek, mindenféle elképzelhető terepformák - nukleáris
mocsár, Feketeföld, havas síkság, nosztalgikus Wasteland, Balti tenger szigetei,
hegyvidékek - beköszönnek.
Power
Armor volt a legdurvább a Falloutban. A Bourgeoisie
többfajta legdurvább páncélzatot is kínál, mivel ízlések és pofonok nagytömegek
esetében azért különböznek. Így mindenki a neki tetsző legdurvább páncélt
öltheti fel és helyet kap az egyéni páncélzat is. Bármit össze lehet szerelni
[majdnem], hogy módosítsuk a talált cuccokat és egyedivé tegyük őket. Egyszerű
tárgyakból készíthetünk durva és tápos alkotásokat, csakúgy mint a csodás és
mesteri Neuro Hunter cyberpunk szerepjátékban. Csak még itt az
implantokat is lehet tápolni szoftver ápgrédekkel, továbbá kellő hozzáértéssel
saját implant eszkábálható. Aki nem akar ezzel bíbelődni, verjen kupán ezer
monsztert és a szerzett pénzből fizesse le a szakértő NPC-ket, akik elkészítik a
kívánt felszerelési tárgyat.
Inventory.
UFO XCOM remekműhöz hasonlóan a nagyobb tárgyak előszedése több
akciópontba kerül és ugyanúgy mindennek - öv, mellpéncél, sisak, kesztyű, stb..
- lesz helye a karakterképernyőn. Többfajta pusztakezes harcművészet is
képviselteti magát. A fegyverkategóriák pedig Fallouthoz hasonlóak. Nindzsa
módszerrel bármi kézbe kapott tárgy fegyverként használható. Bunyóból
kibeszélhetjük magunkat, de ekkor értékesebb tárggyal kell az NPC-t
megvesztegetni.
Harc
kissé összetettebb a Falloutnál. Akciópontok külön peregnek a felső -
fegyverhez cuccokhoz kapkodás - és az alsó testre, ami mozgáspontok formájában
debütál. Szuper megoldással mindegyik testrész külön sebződik és adott károsodás
benyelése után megszűnik működni! Szétlőtt lábbal így gyengén fogunk
szaladgálni.. Célzás Falloutban látottak szerint megy. Fejlövés nagyszerűen
leamortizálhatja az agyat - aminek sebződését külön kijelzik - és azonnal
kivonhatja az ellenfelet a forgalomból. Vérveszteséget is mérik a beszívott
találatoktól, amely frankón gyengíti a karakterünket.
Biológiai
vagy gépi implantokkal cserélhetjük ki szétlőtt testrészeinket. Kényes
tárolási okok miatt természetesen csak a gépi implantokat adhatjuk el a piacon,
például 34 kiló begyűjtött mutáns cyberlábat százötven kreditért.. Biológiai
implantoktól nem leszünk erősebbek és jó drágák is ráadásul, továbbá nem tudunk
ilyeneket készíteni. A mechanikai cyberimplantok viszont elég táposak. A
100%-ban garantált megbízhatóságúak ára csillagászati. Feketepiacon persze
túrhatunk magunknak filléres katonai implantot, ami tán jövő szerdáig ha
kibírja.. Fontos: csak gépi implantokat barkácsolhatunk magunknak, abból is
silány minőségűt. Érthető módon az erre szakosodott tucatnyi szakemberes
komplexumok nyilván póverdurva implantokat képesek legyártani.. Beültetés
sebészeti úton történik, bonyolultabb műtétekhez több orvos is kell majd.
Barkácsmester karakterek gépi alkatrészekből azért összecsaphatnak egy-két
robotot.
Bio
implantok ugyanazok, mint a szerveink, nem használódnak, nem erősítenek
és nem tápolhatók. Gépi implantok lassan elhasználódnak, sebződhetnek, emellett
persze durván felerősítik a karaktert. Lesznek kifejezett Implant Fejvadászok
is, akik csak az értékes implantokat viselő emberkéket vadásszák le, harc után
nyisza-nyisza, aztán irány a feketepiac! Csalókkal is találkozunk majd csak
azért árulnak feketepiacon cyberpcuccokat, hogy szépen visszalopják azokat a
vásárlóktól és mégegyszer eladhassák az egészet.. Vigyázzunk azonban ha túl sok
bennünk a vas, néhány városba nem engednek be CYBORG
karaktert!! Harcban is megszívhatjuk, ha ölünkbe hajítanak egy EMP
gránátot. Néhány implant emiatt részleges EMP védelmet élvez.
Beszédünket, logikus gondolkodásunkat, érzelmeinket is szépen változtatja a
beültetett mechanikai CyberWare! Cyborgokat így tökre nem
érdekli majd ha gyerekeket kell lehentelni.
NPC-k
élete beállított prioritások szerint folyik és egyáltalán nincs ránk
drótozva. Amely várost megtiszteljük tündöklően káprázatos jelenlétünkkel, ott
mindegyik NPC földig nyújtott nyelvvel liheg felénk és repeső szívvel várakozóan
felénk pislog.. Francokat! Szerencse és pletykálás után van némi esélyünk, hogy
ráakadunk a keresett emberünkre. NPC-k először a fizikai szükségleteik után
mászkálnak. Aztán például minden hónap 25-én elmennek a rabszolgapiacra, vesznek
egy pacákot vagy macát, hazafelé menet betévednek a kocsmába, stb.. Nem mindig
ülnek otthon. Vadonban szöszölő állatok, szörnyikék scriptek alapján vagy nem
törődnek velünk vagy alapból már úgy köszönnek, hogy belénk mélyesztik fogaikat.
NPC Falloutban látott módon csatlakozhat hozzánk, fejlődik, segít a cipelésben
és kaját plusz alvást igényel.
Bűntett elkövetése után ha elkapnak, kiszabott idejű
kényszermunkára ítélhetnek és dolgozhatunk együtt a mutánsokkal, akiket alapból
rabszolgaként kezelnek. Térkép másik szélén lévő városok azért nem tudják meg,
mit tettünk csak a közelben élő emberek és ők emlékezni fognak gonosztetteinkre.
Képességekről csak annyit, hogy történet során újabbak
szerezhetők, szóval nem mindent látunk azonnal, mint a Falloutban. Nyelvértés
fontos szerepet játszik és akkor nő, ha megértjük, mit hadonászik meg kalimpál
össze egy külföldi NPC az orrunk előtt.
Grafika és kamerabeállítás hasonló a Fallouthoz. Lehet ki-be
zoomolni és nyolc fokozatban dönthető a kamera. Ablakokon és falak résein
keresztül FPS módban átkukucskálhatunk.
Szavazás: Mi legyen a játékban?
A készítők rendszeresen szavazást tartanak a nagyközönség számára, hogy
mi kerüljön a játékba, így biztosítják a lehető legjobb nukleáris pusztítás
utáni wastelanden mászkáló cyberpunk szerepjáték elkészítését.
FŐOLDAL.