Bourgeoisie - Hardwired bemutató

 

Profi Fallout készül amatőr lengyel fejlesztőcsapat műhelyében. Jelenleg a kiadóknak bemutatandó demón kalapálnak. Több mint egy éve dolgoznak már a játékon, időközben beszerzett külsős 3D motorral. Syndicate elemeket tartalmaz annyiban, hogy sérült karakterünk végtagjait és szerveit cybergépi tagokkal és implantokkal helyettesíthetjük. Minden változtatás meglátszik a főhősön. Darklands Európájában utazgatás visszaköszön, csak itt a modern kor atomkatasztrófája után szétpusztított és Wasteland területté vált Európa lábadozó országai, városai között kalandozunk. A biztonságos, bejárt utakon kevés kockázat és kicsi nyereség vár. A vadonon keresztül vezető veszélyes portya már sokkal gazdagabb zsákmánnyal és karakterfejlődéssel kecsegtet.
 

Karakterfejlesztésben újítanak speciális szakértelmekkel, ezek megszerzéséhez gyűjtögethetjük a kompetencia pontokat, melyeket egyébként normál képességek turbózására használhatunk. Van egy tápoló perk - affinitás kompetencia pontok szerzésére - ha ezt választjuk az elején, akkor minden szintlépéskor 3 kompetencia pontot kapunk. A Bourgeoisie nem kényszerít egyfajta megoldásmenetre, mint a legtöbb játék. Nyomulhatunk saját ízlésünk szerint és profi fegyverforgató vagy pusztakezes harcművész vagy tudós karakterrel is végigvihetjük a játékot.

Kaja és alvás szükségeltetik majd a Fallouttól eltérően, ugyanis szépen fokozatosan éhen halhatunk vagy szunya hiányában egyszerűen elájulunk a harcmezőn a kimerültségtől. Kezdetben nem nagyon lesz fogalmunk róla, kik is vagyunk valójában. Misztikum ködébe burkolózik a Wasteland is, de lassan képet kapunk a kezdés előtti sztorinkról és a globálisan történtekről. Dogmeat a legtöbbek kedvence volt, feltehetően visszatér majd a háziállat tartásának lehetősége. Harci kiselefánt vagy golyóálló teknősbéka érdekes lenne.

Harcban elszenvedett sérülések, végtagok, szemek, stb.. elvesztése cyber implantokkal pótolható. Minden változtatás meglátszik a mozgásunkon, karakter képernyőn és a beszédben, még az is ha részegek vagyunk. Mutációk lehetségesek. Képzeljetek el egy félig szárnyakat növesztett, pikkelyes-páncélossá mutálódott, cyber végtag implantokkal megtűzdelt, részeg főhőst, amint üveggel a kezében tántorog, csapkod a szárnyaival és ordítja a "Kis kúút, kerekees, kúút" kocsmanótát. Moderáltan azért lesz a mutáció.. Jellemvonások - Traits - egymástól függetlenül szerezhetők és fejleszthetők [Jinxed például szuperül kijött a Falloutban].

A GarageGames TSE 3D motorjának begyűjtése után megjelentek a játékban az éjszakák és nappalok, esik, havazik, hurrikán tombol, eső után leszáll a köd, mindezt egyszerre is és kívánság szerint kikapcsolható. Terep alakítás: Robbantás mániások folyók medrét nem röpíthetik a levegőbe, hogy megváltoztassák a folyásirányt, de néhol a falak szétrobbanthatók. Remélhetőleg bankok hátsó falait tudjuk majd kioperálni a helyükből egy kis TNT-vel vagy különben nindzsamalacokat eresztek a készítőkre!

Ukrajnától Kelet Németországig mászhatók be az atombombák által kissé átplasztikázott területek, mindenféle elképzelhető terepformák - nukleáris mocsár, Feketeföld, havas síkság, nosztalgikus Wasteland, Balti tenger szigetei, hegyvidékek - beköszönnek.

Power Armor volt a legdurvább a Falloutban. A Bourgeoisie többfajta legdurvább páncélzatot is kínál, mivel ízlések és pofonok nagytömegek esetében azért különböznek. Így mindenki a neki tetsző legdurvább páncélt öltheti fel és helyet kap az egyéni páncélzat is. Bármit össze lehet szerelni [majdnem], hogy módosítsuk a talált cuccokat és egyedivé tegyük őket. Egyszerű tárgyakból készíthetünk durva és tápos alkotásokat, csakúgy mint a csodás és mesteri Neuro Hunter cyberpunk szerepjátékban. Csak még itt az implantokat is lehet tápolni szoftver ápgrédekkel, továbbá kellő hozzáértéssel saját implant eszkábálható. Aki nem akar ezzel bíbelődni, verjen kupán ezer monsztert és a szerzett pénzből fizesse le a szakértő NPC-ket, akik elkészítik a kívánt felszerelési tárgyat.

Inventory. UFO XCOM remekműhöz hasonlóan a nagyobb tárgyak előszedése több akciópontba kerül és ugyanúgy mindennek - öv, mellpéncél, sisak, kesztyű, stb.. - lesz helye a karakterképernyőn. Többfajta pusztakezes harcművészet is képviselteti magát. A fegyverkategóriák pedig Fallouthoz hasonlóak. Nindzsa módszerrel bármi kézbe kapott tárgy fegyverként használható. Bunyóból kibeszélhetjük magunkat, de ekkor értékesebb tárggyal kell az NPC-t megvesztegetni.

Harc kissé összetettebb a Falloutnál. Akciópontok külön peregnek a felső - fegyverhez cuccokhoz kapkodás - és az alsó testre, ami mozgáspontok formájában debütál. Szuper megoldással mindegyik testrész külön sebződik és adott károsodás benyelése után megszűnik működni! Szétlőtt lábbal így gyengén fogunk szaladgálni.. Célzás Falloutban látottak szerint megy. Fejlövés nagyszerűen leamortizálhatja az agyat - aminek sebződését külön kijelzik - és azonnal kivonhatja az ellenfelet a forgalomból. Vérveszteséget is mérik a beszívott találatoktól, amely frankón gyengíti a karakterünket.

Biológiai vagy gépi implantokkal cserélhetjük ki szétlőtt testrészeinket. Kényes tárolási okok miatt természetesen csak a gépi implantokat adhatjuk el a piacon, például 34 kiló begyűjtött mutáns cyberlábat százötven kreditért.. Biológiai implantoktól nem leszünk erősebbek és jó drágák is ráadásul, továbbá nem tudunk ilyeneket készíteni. A mechanikai cyberimplantok viszont elég táposak. A 100%-ban garantált megbízhatóságúak ára csillagászati. Feketepiacon persze túrhatunk magunknak filléres katonai implantot, ami tán jövő szerdáig ha kibírja.. Fontos: csak gépi implantokat barkácsolhatunk magunknak, abból is silány minőségűt. Érthető módon az erre szakosodott tucatnyi szakemberes komplexumok nyilván póverdurva implantokat képesek legyártani.. Beültetés sebészeti úton történik, bonyolultabb műtétekhez több orvos is kell majd. Barkácsmester karakterek gépi alkatrészekből azért összecsaphatnak egy-két robotot.

Bio implantok ugyanazok, mint a szerveink, nem használódnak, nem erősítenek és nem tápolhatók. Gépi implantok lassan elhasználódnak, sebződhetnek, emellett persze durván felerősítik a karaktert. Lesznek kifejezett Implant Fejvadászok is, akik csak az értékes implantokat viselő emberkéket vadásszák le, harc után nyisza-nyisza, aztán irány a feketepiac! Csalókkal is találkozunk majd csak azért árulnak feketepiacon cyberpcuccokat, hogy szépen visszalopják azokat a vásárlóktól és mégegyszer eladhassák az egészet.. Vigyázzunk azonban ha túl sok bennünk a vas, néhány városba nem engednek be CYBORG karaktert!! Harcban is megszívhatjuk, ha ölünkbe hajítanak egy EMP gránátot. Néhány implant emiatt részleges EMP védelmet élvez. Beszédünket, logikus gondolkodásunkat, érzelmeinket is szépen változtatja a beültetett mechanikai CyberWare! Cyborgokat így tökre nem érdekli majd ha gyerekeket kell lehentelni.

NPC-k élete beállított prioritások szerint folyik és egyáltalán nincs ránk drótozva. Amely várost megtiszteljük tündöklően káprázatos jelenlétünkkel, ott mindegyik NPC földig nyújtott nyelvvel liheg felénk és repeső szívvel várakozóan felénk pislog.. Francokat! Szerencse és pletykálás után van némi esélyünk, hogy ráakadunk a keresett emberünkre. NPC-k először a fizikai szükségleteik után mászkálnak. Aztán például minden hónap 25-én elmennek a rabszolgapiacra, vesznek egy pacákot vagy macát, hazafelé menet betévednek a kocsmába, stb.. Nem mindig ülnek otthon. Vadonban szöszölő állatok, szörnyikék scriptek alapján vagy nem törődnek velünk vagy alapból már úgy köszönnek, hogy belénk mélyesztik fogaikat. NPC Falloutban látott módon csatlakozhat hozzánk, fejlődik, segít a cipelésben és kaját plusz alvást igényel.

Bűntett elkövetése után ha elkapnak, kiszabott idejű kényszermunkára ítélhetnek és dolgozhatunk együtt a mutánsokkal, akiket alapból rabszolgaként kezelnek. Térkép másik szélén lévő városok azért nem tudják meg, mit tettünk csak a közelben élő emberek és ők emlékezni fognak gonosztetteinkre.

Képességekről csak annyit, hogy történet során újabbak szerezhetők, szóval nem mindent látunk azonnal, mint a Falloutban. Nyelvértés fontos szerepet játszik és akkor nő, ha megértjük, mit hadonászik meg kalimpál össze egy külföldi NPC az orrunk előtt.

Grafika és kamerabeállítás hasonló a Fallouthoz. Lehet ki-be zoomolni és nyolc fokozatban dönthető a kamera. Ablakokon és falak résein keresztül FPS módban átkukucskálhatunk.

Szavazás: Mi legyen a játékban?
A készítők rendszeresen szavazást tartanak a nagyközönség számára, hogy mi kerüljön a játékba, így biztosítják a lehető legjobb nukleáris pusztítás utáni wastelanden mászkáló cyberpunk szerepjáték elkészítését. FŐOLDAL.

Forrás

Vissza