STALKER DX9 videó elemzése

 

Üdvözlet. A legutóbb kijött új STALKER videóról ejtenék pár szót. A terjedelme miatt (131megabyte) sokan nem tudják minden bizonnyal letölteni, ezért pár képet és némi elemzést csatolok róla. Először is magáról a grafikáról. Fenomenális, de ezt már tudtuk az eddigiekből is. Néhol ugyan kicsit kilóg a lóláb, mint például a rendkívül gyatrára sikeredett pisztolyoknál, de összességében megnyugodhatunk. A fejlesztők fáradtságot nem kímélve, szép helyszínekkel és nagyszerű skinekkel álltak elő. Ám félő, hogy az a bizonyos ’új gépre való beruházás’ nem maradhat el.

A környezet tárgyai befolyásolhatóak, szétzúzhatóak, erre sor is kerül a stalkerek összecsapásában. Külső nézetből (tps) és belső nézetből (fps) is megtekinthetők az események. A célzás szerencsére reális lett, alapból nincsen célkereszt, csak akkor tudtok célozni pontosan, ha a fegyver távcsövének szálkeresztjét, vagy beépített célzókáját használjátok.

 

 

A videó egy esti eseménysort ölel fel, ezért meglehetősen sötétre sikeredtek a képek is. A történetben bemutatja a főhősünk a fegyverkezelési tudományát, és a traktorvezetői képesítését. A szereplők oroszul beszélgetnek egymással és az MI a videó alapján jelesre vizsgázott. Végre, talán nem fogunk mindenhol angol feliratokba ütközni… (on, off, high voltage…stb) Fedezékből fedezékbe vonulnak, visszavonulás közben zárótüzet biztosítanak, élethűen halnak meg (bár ez inkább a rongybaba effektust dicséri) és reagálnak a különféle támadási formákra. Korábban is láttunk hasonlókat, és itt sem lehet panaszunk a megvalósításra. A fény és egyéb dinamikus effektusok jól ki lettek dolgozva, tetszetősek a fegyverből kiszálló és a falon gellert kapó hüvelyek. Összességében megér egy 5/5-ös osztályzatot.

 

 

Maga a sztori arról szól, hogy 3 kincsvadász behatol egy lepusztult városrészbe, összecsap három másik kalandorral, majd megérkezik a magányos hősünk. A másodikként érkező csoport a gyors letámadással fölényes győzelmet arat, majd lepihennek. És ekkor dördül (bár nem ez a jó szó egy hangtompítós puska esetében) el a mi lövésünk. Át az üvegen, egyenesen az áldozat mellkasába. Itt jegyezném meg, hogy a sebzésrendszer nem lett túl tökéletes, mert míg az ellenfélbe 4-5 golyó bőven elég, addig mi kisebb tankok vagyunk. Majd megszemlélhetünk egy gravitációs [if !vml][endif]örvényt, ahonnan szerez egy kis darab értékes húscafatot emberünk (Stone Blood). Ám mindenkinek eljön a végzete, mi sem szimbolizálja ezt jobban, mint a patkányok. Az egyiküket megijesztve az a társaihoz fut, és ’sok lúd disznót győz’ (vagy inkább ’egyszer minden sörétes kifogy’) alapon a stalker örökre megpihen.

 

 

Most már csak az a kérdés, vajon mikor kaparinthatjuk kezünkbe a korongot, mely tartalmazza a játékot. Túl sok képet, videót és információt kaptunk már róla ahhoz, hogy ölbe tett kézzel tudjunk várni. Gyengébb idegzetűek maradjanak a pasziánsznál, mert ki tudja, hogy a sötétből mikor ugrik rád egy árny…

 

Készítette: Sector

Vissza