Tesztek
(2007. 02. 01.) Left 4 Dead - zombik és zombik
Néhány túlélő immunisá vált a zombivírusra, mely átformálta a lakosság nagy részét a Left 4 Dead világában. A játék erőssége a kooperatív mód, melyben max. nyolc játékos csatlakozhat egy szerverhez. Fertőzött oldalt választva öt Bossz közül négyet lehet irányítatni. A legerősebb, nem játszható főszörny a Witch. Óvatosan lépkedve azonban nem kell harcolnunk vele, mert alapból nem ellenséges. Csak akkor dühödik fel, ha rávilágítunk, rálövünk vagy a közelében durrogtatjuk fegyvereinket. Ezután gyorsan el kell intézni, mert egyetlen ütéssel öl.
Folytatás a Hardwired.hu-n
(2006. 06. 16.) Hard Truck Apocalypse GameSpot vélemények
A
GameSpot csekkolta a megjelenés előtt álló verziót és a
következőket jelentette: Az Exmachina világának lakosságát majdnem teljesen
kiirtotta egy vírus. A levegő továbbra is mérgezett marad. Képzeljünk el egy
szektorokra osztott Fallout térképet, ahol rengeteg város között kereskedhetünk
és megbízásokat vállalhatunk jó pénzért. A települések közti távolság kábé egy
perc. Útközben általában harcolunk vagy a vad területeken vágunk keresztül, ha
bátornak érezzük magunkat és bízunk ágyúink erősségében. Átgázolni bármin
átlehet, ami könnyebb a kocsinknál, másképp fejre állunk. Hála a tápos fizikai
motornak, kerítésdöntögetés közben élvezet rakétákat kerülgetni. Senki se
gyalogol a mérgezett levegő miatt, a banditák is csotrogányokkal támadnak.
Nézdahátam
kamera mutatja kamionunkat, melynek mozgását billentyűkkel vezéreljük,
egérrel pedig a fegyvereink csövét irányítjuk ellenfeleinkre. Ghost Recon
Advanced Warfighterhez hasonlóan a játék kiemeli a célpontot és már nyomhatjuk
is az elsütőbillentyűt. Nagyobb fegyverek lassabban töltenek, míg a kis vackok
iszonyú gyorsan telepakolják ólommal az ellenfelet.
Városokban egyik kedvenc tartózkodási helyünk a garázs lesz,
ahol tuningolni tudjuk kamionunkat vagy vehetünk újat. A kereskedőnél adhatjuk
el a banditákról lelőtt felszerelést és vehetünk finom ápgrédeket, csak előtte
érdemes kinyomozni hol a legkedvezőbbek az árak. Kocsmában a pletykálás mellett
új megbízásokat szedhetünk fel. Megjelenés júniusban.
(2006. 04. 07.)
Auto
Assault Trading Card Béta teszt
A Worlds Apart Productions bejelentette azonnali
elérhetőségét az Auto Assault Trading Card című digitális kártya-csere játéknak,
melyet az Auto Assault alapján dobtak össze a NetDevil emberei, melyet majd az
NCsoft értékesít. Az Auto Assault TCG-ben a játékosok egy megsemmisítő
összecsapásra indulhatnak járműveikkel, melyeket továbbfejleszthetnek
fegyverekkel, átalakíthatják a futóművet is és különböző manőverezési és
taktikai cseleket is bevághatnak közbe. A győzelemhez meg kell semmisíteni az
ellenfél járművét, vagy sikeresen kell teljesíteni négy küldetést. Aki úgy érzi,
hogy szívesen részt venne a tesztelésben, az a játék oldalán feliratkozhat. A
hivatalos bejelentést
itt olvashatjátok.
Half-Life 2: NUCLEAR DAWN
2006. 02. 20
A Half Life kétszeres sikert aratott, hiszen a moddolhatóságának köszönhetően számos remek ötlet - pl. Counterstrike - látott napvilágot, melyek tovább pörgették az amúgy is égig érő eladásokat. A Half Life 2 már nem büszkélkedhet íly bő és szerteágazó rajongók által készített kiegészítőkkel, hiszen sokkal bonyolultabb játékmotor dobog a szívében.
A NUCLEAR DAWN fejlesztői azonban számos technológiai és művész gurut, s néhány anonimitást kérő nagyágyút vonultat fel. A látványvilág mindent üt a színen, kár, hogy a játék művész atyját most vitték el 2 év katonai szolgálatra - szerencsére a bétateszt közeledtével grafika alapköveit már lefektették. A történet szerint 2024-ben az emberiség büszke nemzetei mondhatni kiírtották egymást egy gigantikus nukleáris háború során. Emberek millió váltak a felemésztő tűz, a felszabaduló energiák martalékává, s a rákövetkező napokban százmilliók haltak kínkeserves halált. Az emberiség a kipusztulás szélén áll, a harcok mégis folytatódnak. A kelet és nyugat fennmaradó erői egy letűnt kor halott városaiban tovább csatároznak.
A Szabad Államok Konzorciuma katonai diktatúra alatt egyesíti a nyugat fennmaradt erőit és az Aszimetrikus Háborús Divizió segítségével fosztogatja az emberiség aranykorának elveszett relikviáit. Az Emberek Birodalma elit Vörös Kardjával mér csapást a Konzorciumra és mély sebet ejt a sivár puszta sötét szívébe. Az erőforrások, relikviák és rejtett kincsek mindkét oldalt véget nem érő csatába kényszerítik, s nekünk a frontvonalon kell csatát nyernünk.
Amilyen jó a történet, olyannyira kár, hogy nincs szingli módusa a játéknak. A Nuclear Dawn a valve Source motorjára épülő HL2-nek egy erősen módosított, zsigeri és erőszakos kiegészítője, enyhe stratégiai elemekkel. Megválaszthatjuk a küldetést vagy parancsnokként koordinálhatjuk a támadást, menedzselhetjük az erőforrásokat és fegyvereket, illetve felszerelést szállíthatunk a csapatnak. Gyalogosként épületeket rohamozhatunk, az aktív álcázást használva árnyékról-árnyékra közeledhetünk áldozataink felé vagy exo-páncélzatban a fegyverek nyers erejét bevetve szerezhetünk érvényt akartunknak. Ellenfeleinknek jobb esetben lesz alkalmuk elkaparni a halottaikat.
Katonaként
Három eltérő, különböző erősségekkel és gyengékkel megáldott osztály közül választhatunk.
Gazdag fegyverarzenál és egyéb katonai eszközök: aknák, gránátok, rakétavetők, stb.
A véres harchoz ideális eredeti és részletdús környezet. Hajtsd uralmad alá az elhagyatott Japán egyik városának utcáit, nyomulj be a dzsungel szívébe, hogy eltulajdoníts egy éles koreai atomtöltetet vagy épp kincsvadászatra indulhatsz a posztapokaliptikus helyszínek egyikén.
Parancsnokként
A feladat alapú játékmenet biztosítja a koordinált taktikákat.
A környezet és a fizika formálja a stratégiádat. Alkoss védelmi vagy fojtó poziciókat, gyalogolj át az ellenséges állásokon.
Erőforrás pontjaidból épületeket húzhatsz fel, melyek segítik a csapatodat. Az átjáróval közvetlen erősítést kérhetsz, de akár védelmi célt ellátó ágyúkat is telepíthetsz a bázis köré.
Jelöld ki a csapatod útját az intuítív és mély technológia fa egy útjának bejárásával.
Auto Assault bétateszt tapasztalatok
2006. 01. 30.
Talán amiért nem túl szimpatikus az embereknek, az az, hogy eléggé arcade jellege van, első ránézésre is, meg másodikra is.
Ennek ellenére valamiért nagyon sok rpg elemet próbáltak belezsúfolni. A
tutorial questek a mutánsoknál engem nagyon emlékeztetnek a lineage2 ork
kasztváltó küldik kidolgozottságára, és stílusára. Ami elvileg egy jó pont
lenne, de sajnos semmivel nem ad többet, meg valahogy a világ nekem nem így jött
le. Túl sok a "tribal" elem, pedig ez egy jövőben játszódó game, és a mutánsok
valamikor normális emberek voltak. Azért mert zöld lett a bőrük, még nem kéne
orkokként viselkedniük, az egy másik játék. Nah, jól belekötöttem az elején.
De az elsődleges cél a játékban a szórakozás, meg a folyamatosság, a jó
kezelhetőség, a grafika, és a pusztítás. És ez viszont nagyon meg van oldva!
Mondjuk eddig mindig low-on voltak a serverek mikor játszottam, de végig max
fps-sel megy. Tehát 25-nél sztem még sose volt kisebb. A kezelhetőség az elején
furcsa volt (egy buggy-t vezetek), de meg lehet szokni, és végül is kell is ez a
szokatlanság, mert egy need for speed szintű kezelhetőséggel nehézkes lenne
mindig a megfelelő irányba fordulni.
A küldetések egyszerűek, meg nincs belőlük túl sok, de a harc élvezetes. Persze
meg lehet unni, ha valaki nem szereti nagyon autókázni meg lövöldözni ész
nélkül, viszont nekem bejött.
Van craftrendszer is, de ez még nem túl kidolgozott, és az a lényege (ha jól
vettem ki), hogy törött tárgyakat kell megjavítani.
a skillek érdekesek, és sokféle van belőlük, egy kaszton belül is több irányba
lehet menni.
a karakter kinézetét sokféleképpen lehet kombinálni, de azért nem ad túl nagy
szabadságot. (egy modell, többféle szakáll, haj, hajszín, bőrszín(rgb paletta),
szemszín, meg sisakok, illetve accessories (adóvevő, szemüveg, szem-implant,
piercingek))
A kocsi kinézetét is belőhetjük, aránylag itt is sok lehetőség van. az
alkatrészek meg egyszerűen úgy működnek, hogy ha találsz egy jobbat, akkor azt
kell felszerelni. de azért lehet választani pl hogy armornál a defense, vagy a
hit point-e a fontosabb, meg hogy a motornál a sebességre, vagy a minél kisebb
eséllyel bekövetkező túlhevülés, vagy a túlhevülés utáni rövid cool-down-ra
van-e szükségünk.
igazából nem tudom, hogy a full game mennyivel lesz contentdúsabb, remélem hogy
az lesz, de így is nagyon feelinges, a csapatjáték is, meg a sima sivatagi 2
motor-1 buggy elleni harcok is. A pvp-hez viszont még nem volt szerencsém, lehet
mert még noob townban nem lehet.
mostanában hétvégente tartanak ilyen "próbáld ki te
is!"-napokat. vasárnaptól hétfőig. erre a hétre sikerült bejutnom.
regisztrálni kellett egy képregény honlapján, de csak annyi volt, hogy akarsz
auto assault-ot? európai vagy amerikai vagy? mi a mailcímed? és már kész is
volt. de múlt héten simán a hiv. oldalról kellett regelni.
a probléma csak az, hogy 6-8 giga a játék de megszerettem, nagyon fasza.
a terület... van egy noob terület, ami kb akkora, mint a most wanted-ben az
egyik városrész a 3-ból (de tele van sivataggal, meg van elhagyatott reptér,
olajmező, ember-város(npc), fosztogató-területek, stb...). Meg full bejárható az
egész terület, nincs olyan, hogy ide nem tudsz felmenni (vagy ha van, akkor nem
zavaró egyáltalán).
Aztán van egy város, ahol mászkálni lehet a karakterrel, ez pont akkora, hogy
szép legyen, ne zsúfolt, város-feelingje legyen, de ne kelljen órákig mászkálni
míg elmész alkatrészekért pl.
Aztán van egy nagy terület, amit még nem jártam be... hát ez jó nagy. Minimum
akkora, mint a gta san andreas sivatagos része. És player emberekkel, vagy
kiborgokkal még nem találkoztam, tehát minimum be kell szorozni ezt 3-mal. vagy
ki tudja mennyivel.
Dungeon Cleaners: Börtönbolygó
2006. 01. 27
Korrupció,
gengsztermaffia, tolvajok, gyilkosok, bedrótozott cyberpunk és
drogüzletek züllött, erőszakos világában játszódik az 1C
csapatának sci-fi RPG alkotása. Börtönbolygóra
száműzött főhőssel nyomulunk. A Galaktikus Birodalom inkvizítori
alapossággal ide
száműzi a bűnözőket és a politikai foglyokat. Idén tavasszal megkezdhetjük
kalandjainkat.
Finomságok:
Real time, egyedi RPG rendszerben harcolunk, nyolcvanféle hentelő eszközzel a bokszertől kezdve a sci-fi lőfegyverekig.
Szabad folyású párbeszéd rendszerben több mint 200 NPC-vel dumálhatunk a szociális rangjuknak, nemüknek és kinézetüknek megfelelően.
Profi karakterkészítővel hívhatjuk életre ideális avatárunkat, aki lehet férfi vagy nő, bármilyen kinézettel és tetszés szerinti egészségi állapottal.
Ruhák, hajviseletek, tetoválások óriási választékban állnak rendelkezésre.
Profi kidolgozású, igényes grafikával megspékelt játékvilágban kavarhatunk.
Hardcore RPG veteránok, Fallout és Jagged Alliance rajongók, taktikai harcok kedvelői számára első osztályú csemegének ígérkezik a Dungeon Cleaners.
Blood Magic 3D motor:
Alábbiak valószínű, még a régi engine-vel készültek,
a Blood Magic 3D motorra áttérés előtt:
De már itt is látszik, hogy nem vicceltek a fiúk!
The Omega Project: Új Fallout!!
Dátum: 2005. December 28. Wednesday, 16:54
A DarkEdge Studios teljes gőzzel kalapál a Fallout és Baldur's Gate jegyeket magán hordozó cyberpunk RPG alkotásuk demóján. Hangulattól tomboló igazi szerepjátékot kívánnak prezentálni a készítők, ami komoly hiánycikk manapság...
A TOP világa a Warhammer
héjvárosaihoz hasonlóan réteges felépítésű. Legfelső a gazdagok luxuskertje,
Eden City.
Alatta
lapul a turistaosztály minőségű, zsúfolt, kemény cyberpunk
Filtermetropolis. Alatta sivárkodik a Fallout felfedezős-kincskeresős
pusztasága, Taxscoom, ahol gengszterbandák irtják egymást naphosszat. Mindjárt
ez alatt nyújtózik a hatalmas börtönkomplexum szintje, bájnevén The Cell.
Speciális kommandós egységek őrzik itt a rendet, annak ellenére, hogy a hely
tömve van bűnözőkkel. Legalul bújik meg a Föld felszíne. Felejtsd el, amit
valaha is tudtál a felszínről..
Sztori:
Rendőrségnél
dolgozol a luxusszinten, mikor érkezik a megbízás, hogy be kell épülnöd
különféle árnyékos szervezetekbe, mert elrabolták az elnök lányát és jó lenne
kideríteni, kik voltak az elkövetők. Innentől aztán hidegzuhanyként zúdulnak rád
a meglepetések..
Karaktergenerálás:
Fallout
nyomdokain. Visszaköszön a Perk rendszer és a már ismert tulajdonságok: Power/sörivó
erő (Strength), Awareness/észlelés (Perception),
Stability/állóképesség (Endurance), Charm/csáberő
(Charisma), Mentality/ész (Intelligence),
Nimbleness/fürgeség (Agility), és Fortune/mázli
(Luck). Értékek 1-től 10-ig lehetnek, kezdetben 5 körül figyelnek,
amelyeket csökkenteni lehet más tulajdonságok javára.
Képességeket
lehet választani induláskor, mint small guns/kisebb
fegyverek, unarmed/pusztakezes harc, big
guns/nagyobb fegyverek, stb.. Fontos, hogy ha növeled
az erődet, karaktered izmai megduzzadnak és macsóállat-kommandósgép megjelenést
kap. Ha a gyorsaságodat és fegyverhasználatot növeled, akkor karaktered
vékonyabb testalkatú [ám villámmozgású] lesz. Főhős haja, ha nem vágatod le,
hosszúra nő, ami meglátszik a karakteren. Borostás is lesz. Alsóbb szintekre
érve egyre durvább haj és szőrvágási módozatokkal találkozol. Implantok
meglátszanak a főhősön.
Zene:
Szuper Fallout hangulatú istenbrutál háttérmuzsika. Vlad Kuryluk
mester műhelyéből.
Halgass csak egy kis ízelítőt!
HARC:
Realtime és space gombbal megállítható. Sebesülten csatlakozó NPC-k
arcán vérnyomok, karcolások lesznek.
Irányítás:
Bal egérgomb a padlóra, odakolbászolsz. Tárgyra kattintva infó
jelenik meg. Karakterre kattintva infót látsz, harc alatt pedig tüzel a karakter
a nála lévő fegyverrel, illetve pofánvágja az ellenfelet, ha elég közel került.
Bal egérgomb duplakatt padlóra futást eredményez. Tárgyra duplázva felveszed,
kapcsolókat így lehet aktiválni. Karakterre duplakattintva beszélgetés kezdődik.
Harc során a duplán rákattintott ellenfelet támadja karaktered. Jobb egérrel a
főhősre kattintva körbe pörgeti a speckó képességeket, melyeket egy bal
egérkattintással választasz ki. Karakter és inventory képernyők mutatják az
akciópontok számát, cipelt cuccokat, fegyvereket, elfogyasztott sör mennyiségét
és képességpontokat..
Eperfagyi
Fenyegetés:
Most már csak egy maradt hátra: Ha Falloutos, körökre osztott harci
akciópont-rendszert akarunk, meg kell fenyegetni a készítőket eperfagyival:
Omega Fórum regisztráció.
Mutant: GatlingPatkány!
Dátum: 2005. December 13. Tuesday, 21:41
Nem teljesen poszt-nucleáris, de azért nem egy rossz darab. Tulajdonképpen van benne mutánsok, szörnyek, kihalt helyek. Szóval elég hangulatos. Ha érdekel, olvassd tovább...
A cseh Napoleon Games
Nézdahátam akciójátékot készít, amelyben mutáns főhőssel irtjuk az ellent.
Helyszín alternatív valóság, ami hasonlít a miénkhez, kivéve a morc
robotszörnyeket, a mecha-kultistákat meg a gatlingpatkányokat.
Történet:
Falun született teljesen normális kisfiú - szülei halála után - a városba kerül
a nagymamájához. A reumás nagyi a kertjében nevelgetett, gondosan kiszárított
füvekből sodorgatja a cigarettát és annak sűrű füstjével enyhíti ízületi
fájdalmait. Egy szép napon fekete öltönyös, sötét napszemüveges urak jelennek
meg és vastag pénzcsomagot nyomnak a Füves Nagyi markába, ki nem haboz egyet se,
megengedi, hogy az öltönyösök elvigyék a kisfiút egy szuper nyári táborba!
Kiccsávó a táborban már az első napon nem érzi túl jól magát, mivel a többi
gyerekkel csak a szemben lévő cellák rácsain keresztül tud beszélgetni.
Óvóbácsik meg szabadidőruha helyett fehér köpenyben mászkálnak fel alá és
mindenféle óriási gépeket kapcsolgatnak. Irányítópultokon füttyögnek a
vészjelzők, villog az ezernyi lámpácska. Kissrác hamar nő is egy métert a
kezeléseknek köszönhetően, durván meg is erősödik, aminek rettentően örül. Csak
az injekciók fájdalmasak. Vizet is szereti már nagyon. Főleg miután megtanult
benne lélegezni. Hóna alatt kinőtt plusz két keze, amivel kitűnően tud fogni. De
leginkább azt élvezi, hogy saját himnuszt komponálhat a hónaljai és új tenyerei
összekurtyintgatásával keltett műszellentésekből.
Egy fura napon arra ébred, hogy túl csendes a laboratórium épülete. Leszaggatja
magáról az életfunkciókat vizsgáló gépek tapadókorongjait, amire hatalmas
vészpittyegés vihar válaszol. Kisétál az épületből és elindul megnézni a várost.
Prága csodálatos, mint mindig. Csak az a baj, hogy kihaltak az utcák. Sehol egy
teremtett lélek. Az egyik sikátorból fenyegető morgások harsannak és hipp-hopp,
szörnyek özönlik el az utcákat. Rém egyszerű mészárlási életfilozófiát
hirdetnek. Vége az unalomnak. Főhősünk összes kezére akad ellenség!
Technikai részletek
Különböző fegyvereket rakhatunk a négy kézbe és akár négy célra is lehet lőni
egyszerre vagy csoportokban rakhatjuk markainkat. A nem irányított kezek
automatikusan keresik a célt és lőnek az általuk markolt fegyverekkel.
A Napoleon Games ezelőtt készített egy Blackthorne-szerű játékot, egy Eye of the
Beholder/Might and Magicre hasonlót, valamint egy Baldur's Gate/Ultima/Diablo
termékekre emllékeztető alkotást, amelyek közül a leginkább az EOB-os Gates of
Skeldal néz ki hangulatosan.
Néhány képet megnézhetsz ITT.