A péceli Nyitnikék Óvoda bemutatása

Óvodánk elnevezése a nevelőtestület ötlete alapján Szabó Lőrinc versének ihletése nyomán született meg 1999-ben. Ma is valljuk-ez a jelmondat híven tükrözi óvodánk szellemiségét.

"Nyitnikék,szívnek és tavasznak nyílni kék"

Nevelőtestületünk a TEVÉKENYSÉGKÖZPONTÚ program alapján dolgozta ki saját Nyitnikék programját. Programunk egyik eleme-melyet intézményünk 2004-ben vállalt fel,és azóta is sikeresen végez a speciális nevelési igényű gyermekek integrálása normál óvodai csoportokba.

Igyekszünk maximálisan eleget tenni az óvoda mindhárom funkciójának:

      -óvó-védő

      -szociális

      -személyiség fejlesztő funkció

ÓVODÁNK NEVELÉSI CÉLJAI:

A 3-7 éves gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak és eltérő fejlődési ütemének figyelembe vételével:

      -az egészséges,harmonikus teljes gyermeki személyiség fejlesztése

      -sikeres iskolai beilleszkedéshez szükséges testi,szociális, értelmi fejlettség kialakítása

-az életre,a társadalmi gyakorlatra való felkészítés tevékenykedtetéssel
-az ép,és sérült gyermekek eredményes együtt nevelése

TEVÉKENYSÉGKÖZPONTÚ óvodai nevelésre törekszünk, melyben a gyermekek a legkülönfélébb programok közül válogathatnak,mert a gyermekek által szívesen és könnyedén végezhető tevékenységek összessége biztosíthatja a gyermek személyiségének kibontakoztatását.

Az összes óvodai tevékenység alapját a természet körforgása,a hozzá kapcsolódó jeles napok adják egyre magasabb szintű tapasztalatszerzéssel.

Az óvodai nevelés egész folyamatában komplexitásra törekszünk,az ismereteket nem elszigetelten,hanem összefüggéseiben,kölcsönhatásaiban sajátítják el a gyerekek,úgy,ahogy a valóságban előfordul. Az óvodai ismeretanyag keretén belül a gyermekek mese-

vers,ábrázolás,testnevelés,matematikai nevelés és környezeti nevelési területekkel ismerkednek.

Az óvoda tevékenységi területei közül a nevelést tartjuk elsődlegesnek!!

Az óvodai nevelés területei közül meghatározó szerepet szánunk:

  • a játéknak és a mozgásnak,mint az óvodás gyermek legalapvetőbb tevékenységi formájának
  • a környezet megismerésére és szeretetére nevelésnek
  • az anyanyelvi nevelésnek a dráma és báb eszközeinek felhasználásával

- Vissza a résztvevő intézményekhez -