 |

Hitvallásunk, felelősségünk, feladatunk, célunk
Hitvallásunk:„A gyermek értelméhez az Ő szívén keresztül vezet az út.”
A pedagógusi hivatástudatunk és hitvallásunk az iskola által képviselt egységes értékrendnek egymást erősítő elemei, melyekre építve segítjük tanulóink fejlődését. Olyan légkört kívánunk teremteni, amelyben diákjaink jól érzik magukat, szívesen tanulnak, nyitottak, befogadók az ismeretekre; amely személyiség-és közösségformáló hatású.
Valljuk, hogy kiemelt feladatunk és felelősségünk a gyermekek személyiségének, képességeinek, készségeinek fejlesztése. Meggyőződésünk ugyanakkor, hogy az iskola önmagában mindehhez nem elegendő, hiszen az erkölcsi nevelésben, a helyes viselkedéskultúra kialakításában a családi ház szerepe döntő jelentőséggel bír, az otthonról hozott értékrend nélkülözhetetlen. Ezért a gyermekek fejlődése érdekében kiemelten fontosnak tartjuk a szülőkkel való hatékony együttműködést. Hisszük, hogy az iskola legnagyobb értéke annak szellemisége, amit a gyermek, szülő és tanár közötti tiszteletre és szeretetre épülő kapcsolat formál.
Általános iskola lévén alapfeladatunk a beiskolázási körzetünkbe tartozó tanköteles korú gyermekek oktatása-nevelése, általános műveltségének megalapozása. Pedagógiai munkánk alapvető feladata, hogy a gyermeki nyitottságra, fogékonyságra, érdeklődésre és aktivitásra építve a személyiségfejlődés szempontjából kiemelten fontos értékeket megismerjék, elsajátítsák tanulóink, ezek képviselete váljon bennük meggyőződéssé és határozza meg viselkedésüket, magatartásukat. Mindehhez elengedhetetlen az értékmegőrző és értékteremtő iskolai közeg, melyben minden gyermek ösztönzést és irányítást kap a személyiségfejlődésének, képességeinek, érdeklődésének leginkább megfelelő tanulási és szabadidős tevékenységi formák megválasztására.
Célunk az alapvető emberi, valamint az egyetemes és nemzeti kulturális értékek befogadására képes személyiségek fejlesztése; továbbá a tanítás-tanulás folyamatának gyermek-és személyiségközpontú, kompetenciaalapú megszervezésével, az egyéni különbségek figyelembevételével, valamint motiváló hatású légkörrel szilárd, alkalmazáskész tudás elsajátíttatása. Ennek eredményeként olyan továbbtanulásra képes tanulók hagyják el iskolánkat, akik rendelkeznek:
- az anyanyelvi kommunikációs készség megfelelő szintjével,
- idegen nyelvi kommunikációs alapkészséggel,
- az alapvető matematikai, problémamegoldó gondolkodási készségekkel, képességekkel,
- az informatikai ismeretek alapszintjével,
- az egészséges életmód, életvitel alapját képező testi és lelki egyensúllyal, a káros szenvedélyek veszélyeinek felismerési képességével,
- az esztétikai szükségletek kialakításánál az egyéni és a természeti – tárgyi környezet közötti harmónia megteremtésének igényével,
- a természethez konstruktív és felelősségteljes viszonyulással,
- a tehetségük kibontakoztatásának lehetőségével, az önmegvalósítás igényével.
Az iskola mindennapjai
Tárgyi feltételek, felszereltség
A 28 osztályterem mellett többek között nyelvi labor, internet-szolgáltatással ellátott két informatikaterem, tornaterem, ebédlő, futballpálya, szabadidős pálya, pihenő park teszi lehetővé a tisztes munkavégzést, a szabadidő kulturált eltöltését az iskolában.
Iskolánk folyamatosan újuló, egyre bővülő eszközállománnyal rendelkezik. A folyamat erősítése végett a Szemere Alapítvány bevételének gyarapítására rendszeresen szervezünk jótékonysági bált, iskolagálát, pályázatokon veszünk részt.
Tanulásszervezés
A tanítás hagyományos módon 8.00 órakor kezdődik, 15 perces szünetekkel követi egymást a 4-6 tanóra. Délután az alsós gyermekeink többsége napközis foglalkozáson vesz részt, a felső tagozatos tanulóink részére pedig – az igényhez igazodóan – egy tanulószobás csoportot működtetünk.
Első évfolyamtól kezdődően egy-egy osztályunkban felmenő rendszerrel furulya-és szorobánoktatást szervezünk. A felső tagozatosoknak emelt szinten oktatjuk az idegen nyelvet. Azok részére pedig, akik nem tanulnak magasabb óraszámban angol vagy német nyelvet, plusz órát biztosítunk magyar nyelvből és matematikából.
1. oldal / 2.oldal / 3.oldal
Vissza
|
 |
 |