Főoldalra! Vissza! google.co.hu
Olasz légierő- Regia Aeronautica Italiana
Szakértő: Vérvörös Szőnyi

Savoia Marchetti SM 79

Savoia Marchetti SM.79 Sparviero (karvaly) első repülés 1934, civil gépnek készült, de a 2. prototípus már katonai bombázó lett, részt vett a spanyol polgárháborúban, kb. 600 db volt a 2.vhban, seb. 434km/h, hatótáv 1990, fegyverzet 12,7mm a toronyban felül, 2x12,7mm a pilótafülke felett, 2x7,7mm oldalt, 5x250kg bomba vagy 2 torpedó

 
       

Savoia Marchetti SM 81

 
       

Savoia Marchetti SM 84

 
 

Fiat Br 20

Fiat BR.20 Cicogna 1936-tól, standard olasz bombázó, Spanyolországban harcolt, de a 2.vhban már nagyon elavult, seb. 432km/h, hatótáv 3000km, fegyverzet 12,7mm, 2x7,7mm, 1600kg bomba

   

Caproni Ca 309, 310

Caproni Ca310 a sorozat első tagja a faépítésű Ca308 (1934) azt követte a Ca309 (1936), Ca310 a 309-es erősebb motoros változata, mindegyik gép többcélú; szállító, torpedóvető, bombázó, felderítő, seb. 365km/h, hatótáv 1300km, fegyverzet, 2x7,7mm (néha 12,7mm), 7,7mm a toronyban fent, 500kg bomba

 

Paiggio P 108

Piaggio P.108 első repülés 1939, az egyetlen négymotoros olasz bombázó, erősebb de nagyon megbízhatatlan motorokkal mint a B-17 és távirányítású lövegtornyokkal, csak 36db épült és szinte az összes megsemmisült, seb. 430km/h, hatótáv 3500km, fegyverzet 5x12,7mm, 2x7,7mm, 3500kg bomba

 

Macchi Mc 200 Saetta

Macchi MC.200 Saetta (Villám) első repülés 1937, érhetetlen ,hogy csillagmotorja volt amikor az olaszoknak a  háború előtt sok sikeres soros motoros versenygépük volt, a háború kitörésekor kb. 150 db állt szolgálatban, alulmaradt teljesítményben és tűzerőben, seb. 502km/h, hatótáv 860 km, fegyverzet, 2x12,7mm (néha +2x7,7mm a szárnyban), könnyű bombák

 
       

Macchi Mc 202 Folgore

Macchi MC.202 Folgore (mennykőcsapás) a Saetta sárkányát megtartotta és kapott egy kiváló soros motort, nagyon fordulékony, még a Spitfire sem igazi ellenfél számára, egyedüli hiányossága ugyancsak a tűzerőhiány, mivel a szárnyai vékonyak (ezt a versenygépektől örökölte) és nem fér el bennük nagy géppuska, seb. 600km/h, hatótáv 765km, fegyverzet 2x12,7mm későbbi változatoknál 2x7,7mm a szárnyban (néha 2x20mm a szárny alatt), könnyű; bombák

 
   

Macchi Mc 205 Veltro

Macchi MC.205 Veltro (agár) olasz soros motorral készült hasonlít az MC.202-esre, de már nem sokat harcolt,nagyrészt már csak a Saloi Köztársaság használta

   

Reggiane Re 2000 Falco

Reggiane Re.2000 Falco első repülés 1939, hazájában az MC.200-ast részesítették előnyben de Magyar-és Svédország vett belőle, a Falco serie II a soha el nem készült repülőgép-hordozóra volt tervezve, a serie III nagy hatótávú vadászgép, serie I seb. 530km/h, hatótáv 650km, fegyverzet 2x12,7mm

       

Reggiane Re 2001 Falco II

Reggiane Re.2001 1941-től, itt is soros motorra cserélték a csillagmotort, radar nélküli éjjeli vadász volt a legtöbb, továbbfejlesztése a Re.2002, erős de ismét csillagmotorral és más sárkánnyal, vadászbombázó volt

       

Re 2005

Reggiane Re.2005 Sagittario (nyilas), a sorozat legjobb tagja, de az olasz kapituláció előtt csak 48db készült azután mindkét fél használta, repült Szicília, Bukarest és Berlin felett is, seb. 630km/h, hatótáv 1250km, fegyverzet 3x20mm, 2x12,7mm, 2x630kg bomba

 
           

Fiat G 50 Freccia

Fiat G.50 Freccia (nyíl) első repülés 1937, tesztelték a spanyol polgárháborúban, de technikailag elavult volt és alulmotorizált, sok veszett oda, seb. 470km/h, hatótáv 670km, fegyverzet 2x12,7mm  
 
             

Fiat G 55 Centauro

Fiat G.55 Centauro első repülés 1942.04, a G.50 hibáit kijavítva egy modern vadászgépet kaptak, ezt tartják (jogosan) a legjobb olasz vadásznak, még a németek elismerését is kiváltotta, seb. 630km/h, hatótáv 1100km, fegyverzet 3x20mm, 2x12,7mm, 2x160kg bomba

   

Fiat Cr 32

Fiat C.R.32 Chirri első repülés1933, a spanyol polgárháborúban is bevetették, 1942 után megerősítették és éjszakai bevetéseken vagy oktatásra használták, mivel már nagyon elöregedett, seb. 375km/h, hatótáv 680km, fegyverzet 2x7,7mm

 
     

Fiat Cr 42

Fiat C.R.42 a 32-es továbbfejlesztése 1939-től, csillagmotorral, bevetették Belgiumban, Franciaországban és É-Afrikában (ott homokszűrőt kapott), később alacsonytámadó és fényszórós éjjeli vadász, seb. 451km/h, hatótáv776km, fegyverzet 2x12,7mm

 
 

Fiat Cr 25

Fiat C.R.25 első repülés 1935, csatarepülő, a szállítógépeket kísérte Líbiába és felderítéseken vett részt Máltán, egyet sem lőttek le belőle, seb. 490km/h, hatótáv 2100km, fegyverzet 12,7mm, 4x7,7mm, 500kg bomba

 
           

Cant Z 501

Cant Z501 Gabbiano 1933-ban tervezték, tengeri felderítő, tengeralattjáró vadász, aknatelepítő, vizimentő, seb. 275km/h, hatótáv 2600km, fegyverzet 3x7,7mm a toronyban

 
         

Fiat G12

   
       

Imam- Romeo R 57

IMAM Romeo R57 1942-től, együléses nehéz vadászgép, alkalmatlan volt feladatára, feékszárnyakat szereltek rá és zuhanóbombázó lett, seb. 608km/h, fegyverzet 2x20mm, 2x12,7mm, kb. 500kg bombát hordozott

 
               
           

Fiat Rs-14

Fiat RS14, a Cant Z51-et kellett felváltania, seb. 382km/h, hatótáv 1900km, fegyverzet 12,7mm, 2x7,7mm

 
         

Cant Z 506

Cant Z506 Airone, hasonló szerepe volt mint az előzőnek, seb. 373km/h, hatótáv 2000km, fegyverzet 12,7mm, 3x7,7mm  
       

Ambrosini S.S.4

 első repülés 1939 márc, a második repülésnél lezuhant, az első kacsaszárnyas repülő, seb. 540km/h, fegyverzet 30mm, 2x20mm  
           

Campini Caproni CC n1

Campini Caproni CCN1 első repülés 1940aug, nem igazi sugárhajtóműves gép, mert nem gázturbinás, hanem "thermojet"-es, itt egy dugattyús motor hajtja a kompresszort

 
       

Főoldalra! Vissza! google.co.hu