|
Olasz légierő- Regia Aeronautica
Italiana |
Szakértő:
Vérvörös Szőnyi |
|
Savoia Marchetti SM 79 |
Savoia Marchetti SM.79
Sparviero (karvaly) első repülés 1934, civil gépnek készült, de a 2.
prototípus már katonai bombázó lett, részt vett a spanyol
polgárháborúban, kb. 600 db volt a 2.vhban, seb. 434km/h, hatótáv 1990,
fegyverzet 12,7mm a toronyban felül, 2x12,7mm a pilótafülke felett,
2x7,7mm oldalt, 5x250kg bomba vagy 2 torpedó |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Savoia Marchetti SM 81 |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Savoia Marchetti SM 84 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
Fiat Br 20 |
Fiat BR.20 Cicogna
1936-tól, standard olasz bombázó, Spanyolországban harcolt, de a
2.vhban már nagyon elavult, seb. 432km/h, hatótáv 3000km, fegyverzet
12,7mm, 2x7,7mm, 1600kg bomba
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Caproni Ca 309, 310 |
Caproni Ca310 a sorozat első
tagja a faépítésű Ca308 (1934) azt követte a Ca309 (1936), Ca310 a
309-es erősebb motoros változata, mindegyik gép többcélú; szállító,
torpedóvető, bombázó, felderítő, seb. 365km/h, hatótáv 1300km,
fegyverzet, 2x7,7mm (néha 12,7mm), 7,7mm a toronyban fent, 500kg bomba |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
Paiggio P 108 |
Piaggio P.108 első repülés
1939, az egyetlen négymotoros olasz bombázó, erősebb de nagyon
megbízhatatlan motorokkal mint a B-17 és távirányítású lövegtornyokkal,
csak 36db épült és szinte az összes megsemmisült, seb. 430km/h, hatótáv
3500km, fegyverzet 5x12,7mm, 2x7,7mm, 3500kg bomba |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
Macchi Mc 200 Saetta |
Macchi MC.200 Saetta
(Villám) első repülés 1937, érhetetlen ,hogy csillagmotorja volt amikor
az olaszoknak a háború előtt sok sikeres soros motoros versenygépük
volt, a háború kitörésekor kb. 150 db állt szolgálatban, alulmaradt
teljesítményben és tűzerőben, seb. 502km/h, hatótáv 860 km, fegyverzet,
2x12,7mm (néha +2x7,7mm a szárnyban), könnyű bombák |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Macchi Mc 202 Folgore |
Macchi MC.202 Folgore
(mennykőcsapás) a Saetta sárkányát megtartotta és kapott egy kiváló
soros motort, nagyon fordulékony, még a Spitfire sem igazi ellenfél
számára, egyedüli hiányossága ugyancsak a tűzerőhiány, mivel a szárnyai
vékonyak (ezt a versenygépektől örökölte) és nem fér el bennük nagy
géppuska, seb. 600km/h, hatótáv 765km, fegyverzet 2x12,7mm későbbi
változatoknál 2x7,7mm a szárnyban (néha 2x20mm a szárny alatt), könnyű;
bombák |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Macchi Mc 205 Veltro |
Macchi MC.205 Veltro (agár)
olasz soros motorral készült hasonlít az MC.202-esre, de már nem sokat
harcolt,nagyrészt már csak a Saloi Köztársaság használta |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Reggiane Re 2000 Falco |
Reggiane Re.2000 Falco első
repülés 1939, hazájában az MC.200-ast részesítették előnyben de
Magyar-és Svédország vett belőle, a Falco serie II a soha el nem készült
repülőgép-hordozóra volt tervezve, a serie III nagy hatótávú vadászgép,
serie I seb. 530km/h, hatótáv 650km, fegyverzet 2x12,7mm |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Reggiane Re 2001 Falco II |
Reggiane Re.2001 1941-től,
itt is soros motorra cserélték a csillagmotort, radar nélküli éjjeli
vadász volt a legtöbb, továbbfejlesztése a Re.2002, erős de ismét
csillagmotorral és más sárkánnyal, vadászbombázó volt |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Re 2005 |
Reggiane Re.2005 Sagittario
(nyilas), a sorozat legjobb tagja, de az olasz kapituláció előtt csak
48db készült azután mindkét fél használta, repült Szicília, Bukarest és
Berlin felett is, seb. 630km/h, hatótáv 1250km, fegyverzet 3x20mm,
2x12,7mm, 2x630kg bomba |
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
Fiat G 50 Freccia |
Fiat G.50 Freccia (nyíl) első repülés 1937, tesztelték a spanyol
polgárháborúban, de technikailag elavult volt és alulmotorizált, sok
veszett oda, seb. 470km/h, hatótáv 670km, fegyverzet 2x12,7mm |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
Fiat G 55 Centauro |
Fiat G.55 Centauro első
repülés 1942.04, a G.50 hibáit kijavítva egy modern vadászgépet kaptak,
ezt tartják (jogosan) a legjobb olasz vadásznak, még a németek
elismerését is kiváltotta, seb. 630km/h, hatótáv 1100km, fegyverzet
3x20mm, 2x12,7mm, 2x160kg bomba |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Fiat Cr 32 |
Fiat C.R.32 Chirri első
repülés1933, a spanyol polgárháborúban is bevetették, 1942 után
megerősítették és éjszakai bevetéseken vagy oktatásra használták, mivel
már nagyon elöregedett, seb. 375km/h, hatótáv 680km, fegyverzet 2x7,7mm |
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
Fiat Cr 42 |
Fiat C.R.42 a 32-es
továbbfejlesztése 1939-től, csillagmotorral, bevetették Belgiumban,
Franciaországban és É-Afrikában (ott homokszűrőt kapott), később
alacsonytámadó és fényszórós éjjeli vadász, seb. 451km/h, hatótáv776km,
fegyverzet 2x12,7mm |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
Fiat Cr 25 |
Fiat C.R.25 első repülés
1935, csatarepülő, a szállítógépeket kísérte Líbiába és felderítéseken
vett részt Máltán, egyet sem lőttek le belőle, seb. 490km/h, hatótáv
2100km, fegyverzet 12,7mm, 4x7,7mm, 500kg bomba |
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
Cant Z 501 |
Cant Z501 Gabbiano 1933-ban
tervezték, tengeri felderítő, tengeralattjáró vadász, aknatelepítő,
vizimentő, seb. 275km/h, hatótáv 2600km, fegyverzet 3x7,7mm a toronyban |
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Fiat G12 |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Imam- Romeo R 57 |
IMAM Romeo R57 1942-től,
együléses nehéz vadászgép, alkalmatlan volt feladatára, feékszárnyakat
szereltek rá és zuhanóbombázó lett, seb. 608km/h, fegyverzet 2x20mm,
2x12,7mm, kb. 500kg bombát hordozott |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
Fiat Rs-14 |
Fiat RS14, a Cant Z51-et
kellett felváltania, seb. 382km/h, hatótáv 1900km, fegyverzet 12,7mm,
2x7,7mm |
|
_small.jpg) |
 |
 |
|
|
|
|
|
Cant Z 506 |
Cant Z506 Airone, hasonló szerepe volt mint az
előzőnek, seb. 373km/h, hatótáv 2000km, fegyverzet 12,7mm, 3x7,7mm |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
Ambrosini S.S.4 |
első repülés 1939 márc, a második
repülésnél lezuhant, az első kacsaszárnyas repülő, seb. 540km/h,
fegyverzet 30mm, 2x20mm |
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
Campini Caproni CC n1 |
Campini Caproni CCN1 első
repülés 1940aug, nem igazi sugárhajtóműves gép, mert nem gázturbinás,
hanem "thermojet"-es, itt egy dugattyús motor hajtja a kompresszort |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|