Német speciális harceszközök
Szakértő: Vérvörös Szőnyi
Fejlesztés alatt!
Goliat távirányítású tankelhárító
Goliath kábeles
távirányítású akna, több mint 7500db készült, de túl lassú (kb 9 km/h)
és az ellenséges katonák könnyen elvághatták a vezetéket.
Henschel 293
Henschel Hs-293, 1943-től
volt használatban, az első használható irányított levegő-föld rakéta,
főleg hajók ellen vetették be eléggé sikeresen, egy kis botkormánnyal
kellett irányítani, eleinte rádióhullámokkal, de a britek rájöttek, hogy
egyszerűen el lehet téríteni ha tudják a frekvenciát. Később a németek
vezetékes (zavarásmentes) kormányzásra alakították át, és tervezve
voltak TV irányítású változatok is! 500kg-os robbanófejjel rendelkezett.
Henschel Hs-294
Hasonló elődjéhez, de ez egy
levegőből indított irányított (rádió majd kábel)torpedó, melynek a
rakétahajtóműve, szárnyai leváltak a vízbe csapódás után, hatótávolsága
4-14km, 650kg -os robbanófejjel.
V4 Rheinbote
Rheinbote négy fokozatú irányítatlan föld-föld rakéta, 20kg-os
robbanófejjel és 160-230km hatótávval, teljesen haszontalan csak 1,2m-es
krátert csinál repeszhatás nélkül
Enzian
Enzian rádióirányítású
föld-levegő rakéta, akusztikus vagy infravörös gyújtóval, 1944
februárjában-ban repült először. Egyszerűen gyártható, de a program
késlekedett a rakétahajtómű gyár bombázása miatt, de találtak számára
egy másikat mellyel csak jobb lett, nem 7000m-re hanem 16000m-re
emelkedett. A Messerschmitt AG-nál készültek gyártani és
szuperszonikussá alakítani, de a Flak Ministerium törölte, mivel a
repülők gyártására kellett koncentrálni és nem bizonytalan projektekre.
Seb. 800km/h, hatótáv 25km, robbanófej 500 majd 250kg
Rheinmetall-Borsig Rheintochter
Első
repülés 1943 aug, rádióirányítású föld-levegő rakéta akusztikus vagy
manuális gyújtással. Nem rendelték meg mert túl kicsi volt a
hatótávolsága; ezt ugyan kijavították (Rheintochter III), de már késő
volt 1944 végére készült el. Szubszonikus, 7000m majd 12000m
hatótávolsággal és 150kg-os robbanófejjel
Henschel 117 Schmetterling
Henschel Hs117(297) Schmetterling, már 1941-ben meg lett tervezve, de
csak 43-ban figyeltek fel rá. Rádióirányítású föld-levegő rakéta, csak
sasszemű kezelőszemélyzet volt képes irányítani; tervezve volt
bombázóról indított levegő-levegő változata is. A Henschel gyárat súlyos
bombatámadások érték, ezért nem került sorozatgyártásra. Seb. 864km/h,
hatótáv 40km, robbanófej közelségi és manuális gyújtású 25kg-os
Penemünde C2 Wasserfall
Wasserfall, a V-2-ből lett
kialakítva, kisebb méretű és plusz két segédszárnnyal rendelkezik.
1943-ban repült először, de irányítást csak később kapott; elsőnek egy
rádiólokátoros besugárzórendszert: a földről besugározták a célt és a
rakéta ezen a sugáron haladt, sajnos ez az ötlet akkori technológiával
nem volt megbízható. Másodiknak már két külön radar volt, az egyik a
célnak a másik a rakétának. A háború végére lett befejezve, nem vetették
be, de tervezték 70 város mellé építeni egymás után rakétákat indító
légvédelmi bunkereket. Seb. eleinte szubszonikus, 1945-re már 760m/s,
hatótáv 7 majd 18-20km
Blohm und Voß 246 Hagelkorn
Blohm c Voß BV 246 Hagelkorn,
siklóbomba, feladata, hogy a bombázót távol tartsa a célpont
légvédelmétől, 7000m magasságból akár 175km-re is elrepül. A Radieschen
egy vezérlőberendezést kapott az orrába, hogy az ellenséges radarok
jelét kövesse és beléjük csapódjon, nem let sikeres, mert a siklóbomba
stabilizálórendszere nagyon megbízhatatlan volt.
V2
(A4)
Ballisztikus rakéta, mobil
kilövő állásokról is indíthatták, mivel a szövetségesek rendszeresen
bombázták őket, ha sikerült azonosítaniuk. Nem lehetett hallani, hogy
közelít, mert szuperszonikus, és legfeljebb az indítás utáni egy-két
másodpercben lehet megsemmisíteni. Hatótávolsága max. 3200km,
robbanófeje 910kg
Ruhrstahl/Kramer X-4
Ruhrstahl/Kramer X-4 (1943)
levegő-levegő rakéta, kábeles írányítással, a 22kg-os robbanófejet,
melynek 8m-es hatásköre volt, az operátor, az akusztikus érzékelő vagy a
becsapódás detonálta, de 30 mp után automatikusan robban, viszont csak
az indítás után 7. mp-ben lesz élesítve (tehát nem robban ha pl.
belelőnek). Megrendelték, de az üzemanyaggyárat bombatámadás érte, így
nem lett belőle semmi. A kísérleteken Fw-190 és Ju-88 gépekről
indították, egy kis botkormánnyal vezérelték. Hatótávolsága 5,5km,
sebessége 1150km/h
Blohm & Voß L.10
Friedensengel
1943-tól gyártották, 324db készült, bevetve nem volt, repülőről indított
torpedó, mely siklórepülésben közelítette meg a vízfelszínt, majd
ledobta a szárnyait és vízben haladt tovább, seb. 87m/s, hatótáv 9km